Skocz do zawartości

T-34-85 RUDY (Miniart 1/35)


PiterATS

Rekomendowane odpowiedzi

Wstawianie zdjęć przez forum jest jak najbardziej dobrym pomysłem, ale jest jeden problem. Niestety opcja ta na Modelworku ma bardzo ograniczone zastosowanie,. Niemożliwe jest, a przynajmniej ja nie wiem gdzie i jak to zrobić, żeby mieć tekst i pod nim zdjęcie lub zdjęcia,. Potem znowu dalszy fragment  tekstu i znowu kolejne zdjęcia odnoszące się do treści tego fragmentu.

Jedyną opcją jest wrzucenie wszystkich zdjęć na raz pod treścią posta, co w według mnie nie ma sensu, bo wprowadza chaos i brak porządku. Dlatego w sumie nie korzystam z tej opcji.

Dzięki :)

Edytowane przez PiterATS
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, PiterATS napisał:

Wstawianie zdjęć przez forum jest jak najbardziej dobrym pomysłem, ale jest jeden problem. Niestety opcja ta na Modelworku ma bardzo ograniczone zastosowanie,. Niemożliwe jest, a przynajmniej ja nie wiem gdzie i jak to zrobić, żeby mieć tekst i pod nim zdjęcie lub zdjęcia,. Potem znowu dalszy fragment  tekstu i znowu kolejne zdjęcia odnoszące się do treści tego fragmentu.

Jedyną opcją jest wrzucenie wszystkich zdjęć na raz pod treścią posta, co w według mnie nie ma sensu, bo wprowadza chaos i brak porządku. Dlatego w sumie nie korzystam z tej opcji.

Dzięki :)

Nieprawda, wszystko da się zrobić tak jak sobie życzysz. :bleh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, PiterATS napisał:

Wstawianie zdjęć przez forum jest jak najbardziej dobrym pomysłem, ale jest jeden problem. Niestety opcja ta na Modelworku ma bardzo ograniczone zastosowanie,. Niemożliwe jest, a przynajmniej ja nie wiem gdzie i jak to zrobić, żeby mieć tekst i pod nim zdjęcie lub zdjęcia,. Potem znowu dalszy fragment  tekstu i znowu kolejne zdjęcia odnoszące się do treści tego fragmentu.

Jedyną opcją jest wrzucenie wszystkich zdjęć na raz pod treścią posta, co w według mnie nie ma sensu, bo wprowadza chaos i brak porządku. Dlatego w sumie nie korzystam z tej opcji.

Dzięki :)


Oczywiście jest taka możliwość 🙂 najpierw ładujesz zdjęcia na serwer przez Kliknij, aby wybrać pliki (szary przycisk pod okienkiem posta), one pojawiają się w okienku poniżej. Następnie piszesz akapit tekstu, tam gdzie chcesz mieć odpowiednie zdjęcie - zjeżdżasz na dół do okienka z załadowanymi zdjęciami i przy zdjęciu klikasz w przycisk Insert. Zdjęcie pojawia się w odpowiednim miejscu, możesz albo załadować kolejne albo dalej pisać kolejny akapit tekstu, aż do kolejnego miejsca, gdzie wrzucasz w identyczny sposób kolejne zdjęcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PiterATS napisał:

Dziękuję za podpowiedzi. Postaram się to ogarnąć i podmienić zdjęcia w poprzednich postach :)

Tylko weź pod uwagę że forum przeskalowuje zdjęcia do max 1200px, więc generalnie g na nich widać będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kalor napisał:

Tylko weź pod uwagę że forum przeskalowuje zdjęcia do max 1200px, więc generalnie g na nich widać będzie.

Wiem, ale skoro koledzy chcą, to niechaj tak będzie, choć w  galerii gotowego modelu będę już raczej wrzucał podlinkowane zdjęcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Fajna praca, można się uśmichnąć o stl drobnicy i aku wraz z brakującą chłodnicą? Jakiś cults3d np ?

Oglądam dalej podziwiając zapał malarski, u mnie malowanie to dramat... wiecznie za mało czasu na mazianie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że na koniec budowy będzie można coś pomyśleć na wrzuceniem gdzieś tych dodatków :)

 

Dzisiaj silnik . Poza elementami zestawowymi dodałem nieco od siebie. Z "dużych" elementów konstrukcyjnych brakowało jedynie filtra oleju, więc trzeba było go sobie zaprojektować:

2139547227_12(1).thumb.jpg.124a1f975502c24b89736e77c0456140.jpg1728225789_12(2).thumb.jpg.b088125b9dbe460b5528ef2fa12b3baf.jpg

 


Tak naprawdę do wymiany nadaje się również pompa oleju, bo zestawowa to taki wystający od spodu miski olejowej plastikowy cycek pozbawiony jakichkolwiek detali:

12(3).thumb.jpg.a46be1f088965403252297731251ff57.jpg


... podczas gdy w rzeczywistości to dość skomplikowany element:

12(4).thumb.png.f5c1a02184e795609fa4c9938fdf4665.png12(5).thumb.jpg.2eda5a510d456d7904d446406a23cb01.jpg


Ja już sobie podarowałem poprawki, bo jeśli nie wyjmiemy silnika, to pompa i tak jest całkowicie niewidoczna.

 

Pozostałe uzupełnienia obejmowały dodanie wszystkich instalacji nie ujętych w pudełku, a więc przewodów układu smarowania, paliwowego, układu rozrusznika powietrznego czy cięgna łączącego wodzik pedału gazu z pompą wtryskową. Od razu bardzo przepraszam za jakość zdjęć, ale miałem spore trudności z fotografią tego mikrusa :)

320047376_9(5).thumb.jpg.270ead5e750c9d462841c3685e1256a7.jpg681393548_9(1).thumb.jpg.cbd2c866f4835b16766c62eaf850eb37.jpg374656032_9(2).thumb.jpg.4de1556b052fd8f6d7dfacb5d74a07fa.jpg1415517368_9(3).thumb.jpg.8a2189e1afc9de37539b545b03f5d403.jpg1206068056_9(4).thumb.jpg.86a004d899b51d64e3e2a640b2c2a349.jpg

 

Najgorzej wykonanym elementem w całym silniku jest wentylator. I nie chodzi tutaj o detale, bo te są świetne- mamy nawet zamarkowane sprężyny dociskowe na sprzęgle. Kwestia to ograniczenia technologii wtryskowej. Efekt tego jest taki, że w całym zalewie świetnych detali łopatki wentylatora są nienaturalnie grube. Zaprojektowałem więc sobie kompletny zamiennik zestawowej części A6, który wystarczy wkleić zamiast plastikowego i gotowe:

871812934_11(1).thumb.jpg.02c42e66c006be1244639fe7c8564640.jpg2081415875_11(2).thumb.jpg.89a251260580fcc7ad736b44f2155ae3.jpg495175570_11(3).thumb.jpg.12c6034c18c0f2f575fee785213c1ace.jpg

 

Różnica jest zauważalna :)

11(4).thumb.jpg.58d510079c5b781fd9b6044e51ff018a.jpg


Pozdrawiam
 

Edytowane przez PiterATS
  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2025 o 18:59, PiterATS napisał:

Dokładnie- Imgur :)

Dzięki tak myślałem

 

Na forumowym jak kolega wspomniał ładujesz  zdjęcia potem piszesz enter i wstawiasz zdjęcie i enter itd. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie zdjęcia są już podmienione, więc ogarnięte :)

 

Silnik włożony, wszystkie przewody pomalowane i podpięte gdzie być powinny. Doszła też prawa chłodnica, no i prawa burta wraz z tylną płytą wanny też są już przyklejone na stałe. Tak więc przedział silnikowy jest w zasadzie ukończony i przenosimy się do przedziału transmisji :)
1924338153_13(1).thumb.jpg.2e663f5d907d709d9468a70f3f733f54.jpg2019328905_13(2).thumb.jpg.f73927d5b3b6866be1bc8c82ac2afe21.jpg1782870248_13(3).thumb.jpg.fa1759be999268e7d6062ce5cd6dd56f.jpg1193056564_13(4).thumb.jpg.8797accfe985243d15b0e90560a8899c.jpg

  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj tylko dwa zdjęcia. Przedział silnikowy został zamknięty również od tyłu. Dokleiłem brakujące jeszcze przewody układu chłodzenia znajdujące się na wierzchu silnika, wstawiłem gródź przedziału transmisji, a na koniec wkleiłem wentylator.
2062093774_14(1).thumb.jpg.e391265e6b2c9b9e148af00a7794ff3e.jpg1920620358_14(2).thumb.jpg.c3da279abeadc14cbbd6049ccdb0e30e.jpg

  • Like 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PiterATS napisał:

Przedział silnikowy został zamknięty również od tyłu.

Niezmiennie patrzę na Twoją pracę z wypiekami 👏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2025 o 15:08, Evildead napisał:

Zgadza się , elegancka robota, pobrudzony i poobijany tak ze smakiem.

Taki mam zamysł przewodni, żeby model wyglądał wizualnie możliwie atrakcyjnie, ale żeby też nie był totalnym wrakiem :)

 

Dzisiaj skrzynia biegów.
 
Ten element zabrał mi jak do tej pory najwięcej czasu. Jest to spowodowane tym, że Miniart umieścił we wszystkich swoich modelach T-34 całkowicie błędną skrzynię. To co mamy w pudełku, to najwcześniejszy wariant 4-biegowej przekładni, dość szybko zastąpiony jej zmodyfikowaną specyfikacją. Tak to wygląda na zdjęciach i renderach pochodzących bezpośrednio ze strony producenta:

1303812540_15(1).thumb.jpg.426dec3527d24f622c4171586f224364.jpg45120372_15(3).jpg.4e8c3e77a4ad766e6bc4f7fac2348d74.jpg1526803753_15(2).jpg.21f3af338483faa187b04010302a256c.jpg

 

Nas natomiast najbardziej interesuje to, że począwszy od 1943 standardem była już skrzynia 5-biegowa, zarówno jeśli idzie o produkcje nowych pojazdów w fabrykach, jak i remonty używanych. Piątki na tyle szybko "zalały" fabryki i służby aprowizacyjne, że wcześniejsze skrzynie po prostu zniknęły w niebyt. Dziwny jest więc pomysł Miniarta na wczesną skrzynię- czwórkę, zwłaszcza w wersji która już nawet 1941 nie była często spotykana.
Musiałem więc wszystko przerobić. Na szczęście sam korpus czwórki i piątki jest z grubsza ten sam, więc wykorzystałem go, usuwając wcześniej z niego absolutnie wszystkie detale i zaprojektowałem nowe, właściwe dla skrzyni 5-biegowej. 

Mamy więc pokrywy suwaków biegów I i wstecznego oraz biegu IV i V:

894723077_16(1).thumb.jpg.4c64e02b5e440be04dbebf14361b5760.jpg486052949_16(2).thumb.jpg.c006c723b90d0b56c1d4435d7a4f312e.jpg

 

… pokrywy łożysk wału pośredniego:

2107272033_16(3).thumb.jpg.4623e619a912aa72c8a234a3f26dae18.jpg

 

… boczny wałek suwaka biegu II i III

413162595_16(4).thumb.jpg.b5e6bcd62be0eaea395e9d0961ae6225.jpg

 

… trochę śrub i grzybkowy odpowietrznik wnętrza skrzyni:

330905062_16(5).thumb.jpg.9d6226f0f4b05a7f56f27c1aac79414c.jpg

 

… i włącznik rozrusznika elektrycznego:

944569191_16(6).thumb.jpg.c204d51e2783bcdcaef1e0805b93116c.jpg113563537_16(7).thumb.jpg.4d5318c7cf0be5aa57c6a1f68d85564b.jpg

 

Tak wyglądała skrzynia na początku prac:

1582249811_17(2).thumb.jpg.a7d4b94df735c725a632d3b86af3f6e9.jpg2071979795_17(1).thumb.jpg.e13e43e62e8f47abde9fa737e14aa404.jpg

 

A tak gotowa, już w pełni wyposażona i gotowa do usadowienia w kadłubie:

1798306240_18(1).thumb.jpg.666527b945ec8a725c04febd37d3303b.jpg1138744899_18(2).thumb.jpg.4200d1120bfc3d8a105b1760a8237fb5.jpg2020153622_18(3).thumb.jpg.2788ba450d124b3ee2d6fe955c8de029.jpg

 

 

18 (1).jpg

Edytowane przez PiterATS
  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż szkoda to chować pod opancerzeniem. Targają mną skrajnie różne emocje. Z jednej strony zachwycam się nad wykonaniem, a z drugiej strony wiem, że moje lepiaki nie mają podjeścia do tego poziomu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, grzesioc napisał:

Aż szkoda to chować pod opancerzeniem. Targają mną skrajnie różne emocje. Z jednej strony zachwycam się nad wykonaniem, a z drugiej strony wiem, że moje lepiaki nie mają podjeścia do tego poziomu. 

Wszystkie włazy i tylna płyta kadłuba będą otwarte a wieża i płyta silnikowa będą zdjęte. Tak więc nic nie będzie schowane na głucho :)

 

40 minut temu, Albatros napisał:

Piękna robota, w czym projektujesz detale do druku? 

Dzięki :) Używam Rhino. Dla mnie to najbardziej przyjazdy program. Kiedyś próbowałem Blendera (bo darmowy) ale stwierdziłem że zabawę w tym chaotycznym marazmie jego interfejsu pozostawię bardziej obytym w grafice 3D  😆

Edytowane przez PiterATS
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mam do pokazania zdjęcia z prac wykończeniowych przedziału transmisji.

 

Na początek filtry powietrza, czyli tak na 50% gigantyczny błąd Miniarta.  A dlaczego na 50%?  Otóż Miniart zaproponował filtry powietrza jednego typu (WTI-3), zarówno do T-34 wojennych jak i powojennych produkcji (zaznaczone na zielono) :

19(1).thumb.jpg.30dc3b706fc4d45632134377918f3538.jpg

 

O ile takie filtry pasują do Teciaków powojennych produkcji czeskich czy egipskich w wydaniu Miniarta (choć też w sumie nie do końca, bo na rurach łączących filtry z dolotami silnika brakuje grzałki podgrzewacza powietrza), o tyle są całkowitą pomyłką we wszystkich wersjach modeli czołgów wojennych, bo produkowano je dopiero od lat.... 50-tych. Skąd pomysł na daleko-powojenny układ z WTI-3 w wojennych wozach (a i tak wybrakowany i niekompletny), tego nie wiem. Totalny galimatias, żeby nie powiedzieć dosadniej- rozp...hoho organizacyjny na etapie projektu modelu 😆 Musiałem więc dorobić sobie nowe filtry standardowego typu Multicyklon, wczesnego wariantu. Dół zaprojektowałem i wydrukowałem, a całą górę zaadaptowałem z pudełka: 

19(2).thumb.jpg.9a89ec7adcb349da9c9e84b89a9c3a87.jpg1928401973_20(1).thumb.jpg.9c10d279baab11b6c83cae6ec35ad4d1.jpg1069655029_20(2).thumb.jpg.ede909b749ac3004b77e082d8e228550.jpg

 

Potem nie pozostało mi nic innego jak włożyć skrzynię i filtry na swoje miejsce. Przed ich włożeniem zamontowałem jeszcze brakujące przewody paliwowe tylnej grupy zbiorników. Na sam koniec podpiąłem przewody elektryczne do rozrusznika silnia, schowane w metalowym peszlu:

1359963673_20(3).thumb.jpg.568a759c5bed1d89076557fd5561470b.jpg1675682438_20(4).thumb.jpg.57759dd734bcff8e850dc4daa8318606.jpg712208647_20(5).thumb.jpg.72513b9c718659282b913f29cceb1d4d.jpg

 

I tym oto sposobem wnętrze wanny kadłuba zostało ukompletowane :) .... No prawie, bo brakuje jeszcze cięgna sterowania tylnymi żaluzjami i wydechów, ale te wkleję na późniejszym etapie :)
Tym samym również dochodzimy do aktualnego etapu prac na modelem. Obecnie pracuję nad uzupełnieniem o wewnętrzne detale góry kadłuba, więc następne wpisy będą już przedstawiały aktualny, bieżący etap lepienia.

  • Like 8
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.