Skocz do zawartości

MiG-21bis Zviezda 1/72 41elt Malbork


Leszek.Sz.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeszce raz dzięki za informacje i fotki. Konfigurację z ostatniego lotu mamy już ustaloną 1xPTB-490 2xUB-16 2xP-50. Co do gąsiora czy krzyzaka tu juz mam mętlik i narazie zostawiam tą sprawę. Zdaje sobie sprawę że na tym konkretnym MiG-u zginął pilot, nie robię dioramy z wrakiem MiG-a ze zwłokami pilota w fotelu, tylko konkretną maszynę krótko przed tragicznym lotem. Po świętach ruszę z budową.

A może zrób dioramkę z samolotem (stojącym na pasie) ze zdjęciem pilota który na nim zginął i data smierci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okonek, nie cwaniakuj

 

Uważaj trochę w przyszłości na dobór słów

 

Tutaj kolory szare wystąpiły ponieważ samolot był malowany w 28PLM w Słupsku, po czym trafił do M-k.

 

Samolot był malowany w trzech etapach:

1- w 2001 otrzymał białe obwódki wokół numeru

2- w 2002 pomalowano go ze względu na zniszczenie powłoki lakierniczej szara farba akrylowa. Z braku arkuszy z napisami eksploatacyjnymi zostały one zaklejone na czas malowania i pozostały na dotychczasowym tle.

3- w 2003 pomalowano numery i stożek kolorem ciemnoszarym, przed kabina dodano ciemny pas przeciwodblaskowy w prawie czarnym odcieniu szarego, zbiornik podkadłubowy i brzechwy w przedniej części kadłuba otrzymały białe pasy i na koniec namalowano godło.

 

Pytanie:

 

Skoro kolega, który go malował służył w tym czasie w Malborku to jak mógł go malować w Słupsku i to w Pułku, który rozwiązano 31 grudnia 2000.

 

Źródła:

Prywatne rozmowy z w/w kolegą oraz Aeroplan 4/2005.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może wyjaśnię wszelkie nieścisłości związane z malowaniem samolotu MiG-21 bis 9483

 

zapewne w sposób niezamierzony kol. saj4 napisał tak że mogłoby się wydawać ten bis służył w Słupsku tu był malowany a później przekazany do Malborka.

Samolot był malowany na raty. W Malborku pomalowany został cały samolot natomiast w Słupsku podczas przebazowania tylko numer, pas przed kabina, kaczka i dodatkowo dostał obwódki w kolo hamulców aerodynamicznych, dodatkowych wlotów i korka tankowania paliwa.

 

Na modelu wygląda to tak:

viewtopic.php?t=833&postdays=0&postorder=asc&highlight=mig21bis&start=0

 

I to byłoby tyle na ten temat Myślę że Patyk nie obrazi się za gmeranie w jego temacie, ale uważam że sprostowanie było konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj trochę w przyszłości na dobór słów

 

Nie miałem zamiaru nikogo urazić... Czyżby kolejny pacjent, który zachorował na "nie zadzieraj z adminem" ?? Przecież ja tam użyłem "EMOTKI" ":P" w połączeniu z ";)" Wszak nie chcę wszczynać buntów, wojen, kłótni itp... Czasem trzeba wziąć głębszy oddech i podejść bardziej na luzie !!

I nie powiedziałem że samolot był malowany cały w Słupsku, tylko że w słupsku namalowano szare znaki... (Czytamy ze zrozumieniem) Kolega IMT wyjaśnił wszystko. Ale jak już pisałem wcześniej PEACE !!!! Bo to forum nie jest od tego a żeby jeden rzucał się do gardła drugiemu. Nawet jeżeli któraś ze stron się pomyliła, to fajno by było powiedzieć, zwrócić uwagę, a nie od razu udowadniać swoją wyższość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...9483 na ktorym jeden z technikow umiescil to godlo i numer boczny w odcieniach szarosci...

 

Tutaj kolory szare wystąpiły ponieważ samolot był malowany w 28PLM w Słupsku, po czym trafił do M-k.

 

 

Akurat ten samolot malował nasz forumowy kolega Marek 1101, który był wcześniej technikiem w Słupsku wiec nie do końca to prawda.

Akurat ten samolot malował nasz forumowy kolega Marek 1101, który był wcześniej technikiem w Słupsku wiec nie do końca to prawda. Cool

 

Okonek, nie cwaniakuj :P Bo doskonale o tym wiem Ale z wypowiedzi kolegi BRh_positive, wynikało że samolot był pomalowany w M-ku w 41 ELT, a moja wypowiedź to tylko sprostowanie ;) że malowany w Słupsku ;) Przez kogo nie pisałem, bo to się zgadzało

Tutaj kolory szare wystąpiły ponieważ samolot był malowany w 28PLM w Słupsku, po czym trafił do M-k.

 

Samolot był malowany w trzech etapach:

1- w 2001 otrzymał białe obwódki wokół numeru

2- w 2002 pomalowano go ze względu na zniszczenie powłoki lakierniczej szara farba akrylowa. Z braku arkuszy z napisami eksploatacyjnymi zostały one zaklejone na czas malowania i pozostały na dotychczasowym tle.

3- w 2003 pomalowano numery i stożek kolorem ciemnoszarym, przed kabina dodano ciemny pas przeciwodblaskowy w prawie czarnym odcieniu szarego, zbiornik podkadłubowy i brzechwy w przedniej części kadłuba otrzymały białe pasy i na koniec namalowano godło.

 

Pytanie:

 

Skoro kolega, który go malował służył w tym czasie w Malborku to jak mógł go malować w Słupsku i to w Pułku, który rozwiązano 31 grudnia 2000.

 

Źródła:

Prywatne rozmowy z w/w kolegą oraz Aeroplan 4/2005.

Uważaj trochę w przyszłości na dobór słów

 

Nie miałem zamiaru nikogo urazić... Czyżby kolejny pacjent, który zachorował na "nie zadzieraj z adminem" ?? Przecież ja tam użyłem "EMOTKI" ":P" w połączeniu z ";)" Wszak nie chcę wszczynać buntów, wojen, kłótni itp... Czasem trzeba wziąć głębszy oddech i podejść bardziej na luzie !!

I nie powiedziałem że samolot był malowany cały w Słupsku, tylko że w słupsku namalowano szare znaki... (Czytamy ze zrozumieniem) Kolega IMT wyjaśnił wszystko. Ale jak już pisałem wcześniej PEACE !!!! Bo to forum nie jest od tego a żeby jeden rzucał się do gardła drugiemu. Nawet jeżeli któraś ze stron się pomyliła, to fajno by było powiedzieć, zwrócić uwagę, a nie od razu udowadniać swoją wyższość...

Żaden członek załogi nie ma jak to określiłeś"choroby" z objawami "nie zadzieraj"

Nikt nie ma tu manii wyższości...

Nikt z załogi nie rzuca się tu nikomu do gardła...

 

 

Źle to odebrałeś, i równie źle, bo emocjonalnie reagujesz, na zwracaną ci uwagę o pomyłce. W kontekście twojej wypowiedzi cwaniakowanie ma negatywny wydźwięk, szczególnie po tym co napisałeś w swym ostatnim poście... Źle tez wygląda to, ze wykorzystujesz domniemana funkcję Okonka, bo ani razu żadna funkcja związana z załoga forum tu nie została wymieniona. Kolega wypowiada sie za siebie i tak to powinno być odebrane...

 

Generalnie chodzi tylko o słownictwo a nie o to, że nie precyzyjnie opisałeś to co chciałeś powiedzieć... Padły sprostowania a ty szukasz podłoża jakiegoś konfliktu którego nie ma i nie było....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh, no i powstał ciąg nieporozumień... Nie o taki wydźwięk mi chodziło... Więc przepraszam całą załogę forum i każdego kogo mogłem urazić, bądź uraziłem...

 

Nikt nie jest idealny, a mnie to już do tego ideału brak naprawdę duuuużo...

 

Grzegorz, Okonek PRZEPRASZAM, zachowałem się jak gówniarz i to się więcej nie powtórzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się namieszało to trzeba przeprosić. Taka kolej rzeczy. Najechałem na Okonka czego robić nie powinienem. Ale już koniec, niech Patyk kontynuuje pracę nad modelem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kolega, który go malował służył w tym czasie w Malborku to jak mógł go malować w Słupsku i to w Pułku, który rozwiązano 31 grudnia 2000.

 

no akurat mógł. Po rozwiązaniu 28 SPLM (nastąpiła reorganizacja w wyniku której rozwiązano wszystkie pułki a powstały eskadry i bazy) powstała Baza nr 23 (co do numeru to mogę się mylić) będąca "lotniskiem" zapasowym dla Bazy nr 22 (Malbork) i 41 elt. Eskadra kilkakrotnie korzystała z lotniska w Słupsku i w tym czasie dokonano rzeczonych domalowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek się nie myli. Lotnisko w Słupsku było lotniskiem zapasowym lotniska w Malborku. Jedynie zdaje mi się, że nie miało statusu odrębnej bazy, a było Komendą Lotniska nr 2 22 Bazy Lotniczej.

 

Zresztą lotnisko w Słupsku "przeżyło" lotnisko w Zegrzu, które zostało zamknięte wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kolega, który go malował służył w tym czasie w Malborku to jak mógł go malować w Słupsku i to w Pułku, który rozwiązano 31 grudnia 2000.

 

no akurat mógł. Po rozwiązaniu 28 SPLM (nastąpiła reorganizacja w wyniku której rozwiązano wszystkie pułki a powstały eskadry i bazy) powstała Baza nr 23 (co do numeru to mogę się mylić) będąca "lotniskiem" zapasowym dla Bazy nr 22 (Malbork) i 41 elt. Eskadra kilkakrotnie korzystała z lotniska w Słupsku i w tym czasie dokonano rzeczonych domalowań.

Irek, to napisał Okonek, cytat mi zjadło...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Masz rację Patyk. MF z KP to najlepsza replika tej wersji w 72. Zwezda ma nie tylko trefne zbiorniki. Proponuję ze starego KP wziąć również statecznik pionowy lub przeryć ten oryginalny.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witaj Patyk...

Jak zamierzasz pomalować wnęki i wewnętrzne powierzchnie klap podwozia oraz hamulców aerodynamicznych? Buduję aktualnie ten model i sugerując się fotografiami zagruntowałem narazie wnęki humbrolem 81. Czy osłony dielektryczne malowaleś H80?.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Damiano82. Osłony dialektryczne pomalowałem Pactrą A11. Po przejrzeniu zdjęć stwierdziłem że farba na osłonach ciemnieje z upływem czasu. Co mig to inny odcień tej zieleni. Co do wnęk podwozia, i klap to wnęki podwozia sa w niektórych 21-szych zielone, lub aluminium - ja pomaluje wnęki klap i podwozia na stalowo-aluminiowo-szary Pactra A54 Gun metal. Felgi kół w trochę ciemniejszym kolorze zieleni niz osłony Pactra A33. Będzie podobny do mojego pierwszego miga ze zviezdy:

IMG_5407-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patyk-Witaj.Co do osłon,to niemozliwe żeby różniły się kolorem,a właściwie to nie były asłony tylko anteny,malowane specyficzną termoodporną farbą,Po pierwszych remontach zdarzało się ,że te elementy malowano farbą nie orginalną-niestety to był rok ok.89-90-odwrócilismy się od CCCP-i po perwszych lotach na rozpędzanie farba

szczególnie na stożku wlotowym normalnie od temperatury i spiętrzenia

fali puchła.Ale to dopiero w tak ekstremalnych warunkach lotu.Wierz mi nie przypominam sobie żeby przy orginalnej farbie ,przez lata eksploatacji

farba zmieniała kolor.Specjalisci URE podmalowywali czasami anteny,ale tylko w wypadku uszkodzeń mechanicznych i to dosłownie cm.kwadratowe.Ta farba była na wagę złota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.