Gość Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 3 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2009 A oto silnik do tankietki Made by RPM: Nie wiem co mam z tym "cosiem" zrobić, pochlastać się chyba, nie potrafię wykonać od nowa we własnym zakresie, ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCzarnowicz Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Po pierwsze jedno co zaznaczyłeś to nie silnik a zbiornik paliwa który kształtem jak na RPM przypomina nawet oryginał. Co do samego silnika to pamiętaj o osłonie, ona zasłania większość bloku cylindrów i reszty. Spokojnie, jeśli masz pokazać wnętrze tylko przez właz to sobie poradzisz. Proponuję ci zakupienie polistyrenu pienionego o grubości 1cm i cieńszych, to dobry i łatwy w obróbce materiał z którym sobie spokojnie poradzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 3 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2009 Po pierwsze jedno co zaznaczyłeś to nie silnik a zbiornik paliwa który kształtem jak na RPM przypomina nawet oryginał. Co do samego silnika to pamiętaj o osłonie, ona zasłania większość bloku cylindrów i reszty. Spokojnie, jeśli masz pokazać wnętrze tylko przez właz to sobie poradzisz. Proponuję ci zakupienie polistyrenu pienionego o grubości 1cm i cieńszych, to dobry i łatwy w obróbce materiał z którym sobie spokojnie poradzisz. No tak, sorry, chodziło mi o dokładne wnętrze tankietki, wyskoczyłem z tym silnikiem jak Filip. Co do pianki, to robiłem większe elementy z 7 i 10mm, nie wiem czy jest cieńszy, będzie trzeba wziąć zapasy plexi (2,3 i 5 mm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCzarnowicz Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Ale pleksę ciężko się tnie. Nie chodzi mi o pianke taka jak styrodur, którego np używa się do izolacji fundamentów i podstawek w modelarstwie a pieniony plastik jakiego używa się np przy produkcji reklam. Tego typu płyty, dostępne nawet w castoramie na dziale z drewnem koło maszyny do cięcia (w Krakowie koło płyt przeźroczystego pleksi) są dostępne do grubości poniżej 1mm . Co do wnętrza to zapomniałeś zaznaczyć chłodnicy w której obowiązkowo trzeba zrobić od podstaw rurki do chłodzenia cieczy. Tu proponuje zakup blaszki abera z siatkami o odpowiedniej wielkości oczek, wystarczy na wiele TK. Na zbiorniku paliwa możesz dodać również kołnierz biegnący dookoła górniej części zbiornika, wystając na kilka mm w realu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 3 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2009 Plexa jest ciężka w cięciu (upierdliwa jak diabli, pyli i trzeba ostro gradować), co do tej pianki, to dobrze wiem o którą chodzi. Co do wnętrza, to jak mogę prosić, to zdjęcia, same chały jakieś znajduję na których nic nie widać (prawie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Marcin skala do silnika zaliczył jeszcze akumulator Marcin w TK-3 nie ma osłony, w TKS chyba też nie- jeśli chodzi Ci o taką jak w C2P, rzecz jasna. Polistyren albo grubsza "owijka" do kartek A4. Skala polecam monografię TKS MiF nr 33 i 31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCzarnowicz Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 A ja Jędrek będę się kłócił że osłona była, oczywiście że nie takie pudło jak w C2P ale wygięty kawałek materiału który miał być izolatorem cieplnym jak sądzę. Skala jak masz na poważnie zajmować się polska pancerką a TK chcesz sklepic prawie tyle co PZInż wyprodukował to sam musisz troszkę zainwestować w makulaturę. Bez MiFów o których wspomina Jędas się nie obędzie, polecam bardzo gorąco również monografię Rossgraphu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 3 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 3 Stycznia 2009 Przymierzam się do zakupu, ale teraz jest trudny okres i wydanie ok. 68 zeta, to ... są inne płatności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Z materiałów jakie są dostępne i odrestaurowanego TKS-a wynika, że silnik miał tylko osłonę z góry i z lewej strony (od strony kierowcy). Przód, tył i prawy bok był niestety odsłonięte. Silnik można uzyskać z modeli S-Model. Ja skopiowałem sobie (odlałem) z C4P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 W S-Model można zamówić więc sam silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCzarnowicz Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Z materiałów jakie są dostępne i odrestaurowanego TKS-a wynika, że silnik miał tylko osłonę z góry i z lewej strony (od strony kierowcy). Przód, tył i prawy bok był niestety odsłonięte.Silnik można uzyskać z modeli S-Model. Ja skopiowałem sobie (odlałem) z C4P. Efekt tego taki, że praktycznie jedynie prawy bok jako- tako przez wlaz widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TankRed1070 Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 Plexa jest ciężka w cięciu (upierdliwa jak diabli, pyli i trzeba ostro gradować), co do tej pianki, to dobrze wiem o którą chodzi. Można jeszcze inaczej: z dwuskłanikowej masy modelarskiej (np. tamya) lepisz klocek odpowiedniej wielkości. Jak stwardnieje zupełnie (najlepiej po kilku dniach) zaczynasz obrabiać. Łatwe w szlifowaniu, fajnie się dale ciąć nożykiem, nie pyli. Po prostu miodzio. A wymar zależy od ulepka więc nie trzeba niczego wycinać. Od biedy to samo można zrobić a modeliny ale jest bardzo krucha. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 4 Stycznia 2009 Share Napisano 4 Stycznia 2009 Wygląd osłony silnika w TKS-ie. Na pierwszym zdjęciu widać u góry ramię kierowcy. Zdjęcia via internet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 4 Stycznia 2009 Share Napisano 4 Stycznia 2009 Czyli jednak moja wina. To co widziałem w TK-3 musiało być jeszcze niekompletne. Za błąd przepraszam, postaram się zrewanżować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.