bodek66 Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 (edited) Witam, Zamieszczam fotorelację z budowy polskiego Hummer'a. Nie będę ukrywał, że ze względu na brak czasu budowa tego modelu i późniejszej dioramki zajeła mi już póltorej roku sam silnik około 3-mcy. W międzyczasie dla oderwania się zrobiłem SA-9. To tyle tytułem wstępu, więcej opisu jak i fotografii zamieszczę w najbliższym czasie. A tak wygląda w naturze. (posiadam pełną dokumentację foto) Oba modele to Academy. Edited September 25, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Mroczkowski Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Ładnie, świetny silnik, ale Trumpeter nie robi Hummer-ów... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Academy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekw Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Albo Tamiya Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek66 Posted April 9, 2009 Author Share Posted April 9, 2009 Oczywiście, modele to Academy Pomyłka wynikła z pośpiechu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zajcu Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Polski akcent, ładnie ładnie, fajny silnik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kacperek315 Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Silniczek wygląda elegancko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Gratulacje za dotychczasowe efekty, szczególnie za silnik. Powodzenia w dalszej budowie. Jakiej wersji to będzie model? Wrzucisz jakieś zdjęcie oryginału? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek66 Posted April 9, 2009 Author Share Posted April 9, 2009 Zamieszczam fotografię Hummera (posiadam pełną dokumentację foto) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dweler Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 silnik mistrzowski,szkoda ze nie pokazales etapow jego budowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek14147 Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Zapowiada się ładny, dobrze odwzorowany model. Będę oglądał postępy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek66 Posted April 10, 2009 Author Share Posted April 10, 2009 silnik mistrzowski,szkoda ze nie pokazales etapow jego budowy Pokażę poszczególne etapy budowy Hummera, mam pare wcześniejszych zdjęć. Musżę tylko znalężć chwilę wolnego czasu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek66 Posted April 13, 2009 Author Share Posted April 13, 2009 W pierwszym poście napisałem, że będę wrzucał kolejne etapy budowy Hummera. Zacznę od zmian, ktore dokonałem w modelu moim zdaniem koniecznych. Pierwszym elementem, który mnie raził w podwoziu Hummera były sprężyny amortyzatorów. Co przejdzie w modelach w których są one mało widoczne w Hummerze warto zadbać o porawę tego elementu. Usunąłem szpetne firmowe i zastąpiłem je metalowymi. Tak wyglądają po zmianie. Kolejną poprawką było usunięcie zbędnego (jeżeli wykonujemy silnik i otwartą maskę) elementu, ale również błednie wykonanego przez Academy. CDN Pozdrawim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek66 Posted April 18, 2009 Author Share Posted April 18, 2009 Witam. Kolejnym etapem budowy Hummera było wykonanie maski silnika. W oparciu o zdjęcia stworzyłem z blaszek "Abera" (ceowniki) ożebrowanie klapy, jak również zmieniłem wlot powietrza w klapie, blaszką "Eduarda". Pozostały drobne zmiany w postaci doprowadzenia kabli do świateł przednich jak również drobna zmiana wyglądu. Efaekt finalny. Na masce silnika polska flaga identyfikująca właściciela (namalowana przez obsługę pojazdu) pomarańczowy panel sygnalizacyjny TIP (Thermal Identification Panel), służący do identyfikowania pojazdu (głównie z powietrza) zarówno w podczerwieni, jak i wizualnie. Tak wygląda maska silnika po skończeniu. Pozdrawiam CDN... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zajcu Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 flaga jest do góry nogami czy mi sie zdaje ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek66 Posted April 18, 2009 Author Share Posted April 18, 2009 Zależy z której strony patrzysz , ale jest dobrze, przód jest tam gdzie są światła przednie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TankRed1070 Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 bodek66: niesmowity ten silnik i w ogóle cała robota. Podglądam i czę się bo mam takiego w poczekalni (oczywiście połowę mniejszego ;D) Mam pytanie: ta żywica z filtrem powietrza i bebechami to klon z Twojej dłubaniny czy też zestaw, którego użyłeś jako bazy? Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek66 Posted April 18, 2009 Author Share Posted April 18, 2009 Na zdjęciu widać żywicę której użyłem do stworzenia silnika, potraktowałęm ją jako podstawę do budowy, reszta to druciki, puszki Pepsi lub jak ktoś woli piwa, no i tygodnie żmudnej pracy. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TankRed1070 Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 Na zdjęciu widać żywicę której użyłem do stworzenia silnika, potraktowałęm ją jako podstawę do budowy, O właśnie. To było dla mnie niejasne. Dzięki! jak ktoś woli piwa, no i tygodnie żmudnej pracy Huh. Coś o tym wiem Ale efekt jest powalający. Można serwisantów uczyć na Twoim modelu... Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
i am Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 Niesamowity silnik, dbałość o szczegóły powala. Jak wspomniał przedmówca niejeden mechanik samochodowy mógłby się na nim uczyć Z niecierpliwością czekam na więcej ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek66 Posted April 22, 2009 Author Share Posted April 22, 2009 (edited) Witam, Przedstawiam kolejny etap moich zmagań z Hummerem. Do wykonania wieżyczki strzeleckiej użyłem: plastik, blaszki z puszek i kątownik "Aber'a". Oczywiście jest to tylko przymiarka, byłem ciekaw jak będzie się prezentowała na Hummerku. Oczywiście wieżyczka nie jest jeszcze ukończona, brakuje kilku elementów które muszę dorobić jak również odpowiednie (zgodnie z posiadanymi zdjęciami) przyniszczenie. Wykonanie znaków identyfikacyjnych pozostawiam sobie na koniec. Edited April 22, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Świetnie to wychodzi, powodzenia w dalszej budowie ASK robisz od podstaw czy wykorzystasz zestaw Eduarda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek66 Posted April 22, 2009 Author Share Posted April 22, 2009 Czy chodzi Ci o klimę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Czy chodzi Ci o klimę? Nie, o opancerzenie boków i drzwi (ASK - Armored Survivability Kit). W skali 1:35 produkuje go Edurad (35785 - M-1026 additional armour plate Iraq): Wczoraj właśnie skończyłem montować to ustrojstwo do swojego modelu Humvee, mały problem jest taki, że Edek zapomniał o opancerzeniu przedniego okna. Ale to mały problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek66 Posted April 22, 2009 Author Share Posted April 22, 2009 Tak posiadam już te blaszki, zresztą do tej produkcji zgromadziłem już 6 różnych kompletów blaszek nie tylko do Hummera. Mam pytanko w jakej wersji robisz swój pojazd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.