marioba Napisano 12 Maja 2009 Share Napisano 12 Maja 2009 Czołem! Kolejny zabytkowy model z mojej kolekcji. Jest to M-18 Academy zrobione z pudła. Malowane całkowicie Humbrolami. Wykonany około 2000 roku (+- 1 rok). Strzeliłem kilka baboli, o kilku rzeczach zapomniałem . Nie bedzie przemalowań, poprawek. Taki ma być i juz Zapraszam do oglądania i oceny>>>>>pozdrawiam>>>>marioba>>>> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JŚ Napisano 12 Maja 2009 Share Napisano 12 Maja 2009 Całkiem fajne wykonanie, czysto schludnie, niemniej coś "styrałbym" go, ale oczywiście to subiektywna uwaga. Generalnie miły dla oka pojazd w barwach Białej Gwiazdy, prosiłbym Cię o lepsze fotki, bo zastanawiam się nad Hellcatem, tyle że od AFV Clubu. Niemniej chętnie podpatrzę troszkę szczegółów w Twojej miniaturze. Pzdr JŚ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mart72 Napisano 13 Maja 2009 Share Napisano 13 Maja 2009 Też mi się podoba, chociaż fotki trochę nieostre jakieś takieś. Nie mam nic przeciwko czyściochom . A zdjęcie wnętrza wieży da się zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imek46 Napisano 13 Maja 2009 Share Napisano 13 Maja 2009 Ja tam żadnych żadnych baboli nie widzę. Bardzo ładny Hellcacik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioba Napisano 13 Maja 2009 Autor Share Napisano 13 Maja 2009 Dokładam fotografie wnętrza wieży. Zdjęcia takie nie ostre, bo to z negatywu i troche takie dziwne są. Pozdrawiam>>>>>>marioba>>>>>> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 9 Grudnia 2010 Share Napisano 9 Grudnia 2010 Wnętrze czym malowałeś, tzn. jakim kolorem? Jestem na etapie malowania wieży i wnętrza, wszystko białym, a u Ciebie widzę piękne wariacje na temat. Masz może jeszcze inne fotki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 10 Grudnia 2010 Share Napisano 10 Grudnia 2010 Całkiem całkiem, moje gratulacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioba Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2010 (edytowane) O rety! Zabytkowy model został odświeżony. Dziękuje że kogoś jeszcze on zainteresował. Jestem na etapie malowania wieży i wnętrza, wszystko białym Z tym malowaniem wieży od środka na biało to bym uważał. Wieże od środka, w odkrytych wozach typu M18, M10, M36, M.....itd. były malowane olive drab. Podłogi wież i podłogi wanny również. Na biało malowane były zazwyczaj tylko te elementy których nie widać było z góry.W moim M18 jest błąd w malowaniu pokryw włazów kierowcy i pomocnika. Pomalowane są na biało. Powinny być olive drab. Ale że model jest dawno zlepiony i pomalowany to nic nie będę w nim zmieniał Edytowane 11 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imek46 Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 Na biało malowane były wnętrza kadłubów, natomiast wieża miała kolor Oliv Drab. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnDoe Napisano 12 Grudnia 2010 Share Napisano 12 Grudnia 2010 robi wrażenie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 13 Grudnia 2010 Share Napisano 13 Grudnia 2010 Dziękuję za podpowiedzi, teraz mycie wnętrza mnie czeka... Skąd takie dane co do malowania? Logika to jedno, ale czy mieliście jakieś ogólne instrukcje pochodzące z tamtych czasów, tzn. wytyczne US Army? Marioba, podeślij proszę fotki wnętrza wieży, jeśli dasz rade je zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ups Napisano 13 Grudnia 2010 Share Napisano 13 Grudnia 2010 Bardzo pierwsza klasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr.Watson Napisano 13 Grudnia 2010 Share Napisano 13 Grudnia 2010 Dla mnie bomba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 6 Kwietnia 2011 Share Napisano 6 Kwietnia 2011 Może naiwne pytanie: gdzie w tym pojeździe był exhaust pipe czyli wydech? Żebym na nim jakichś gratów nie przylepił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seweryn Napisano 6 Kwietnia 2011 Share Napisano 6 Kwietnia 2011 4:10 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 6 Kwietnia 2011 Share Napisano 6 Kwietnia 2011 I wszystko jasne, a raczej nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej Napisano 6 Kwietnia 2011 Share Napisano 6 Kwietnia 2011 Ale czego nie rozumiesz? Pozdrawiam, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 6 Kwietnia 2011 Share Napisano 6 Kwietnia 2011 zadyma po odpaleniu silnika jest taka, że niczego nie widać. dzięki za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej Napisano 6 Kwietnia 2011 Share Napisano 6 Kwietnia 2011 Silnik jest lotniczy, gwiazdowy a rury nie są wyprowadzone poza kadłub. Zostały ukryte pod ażurową osłoną silnika. Jeśli nie zasłonisz tych podłużnych szczelin nie będzie kłopotu co można wywnioskować ( bez nadmiernego wysiłku.. ) patrząc na film. Pozdrawiam, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioba Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 6 Kwietnia 2011 Witam! Dziękuję za odgrzebanie mojego starego wątku. zadyma po odpaleniu silnika jest taka, że niczego nie widać Zadyma wynika z budowy silnika gwiazdowego, który to jako taki ma większe zużycie oleju niż rzędowy. Ale nie w tym problem. Z dolnej części karteru, w spoczynku, olej ścieka do dolnego cylindra (lub cylindrów) Problemem jest olej przedostający się do komory spalania w dolnych cylindrach - po dłuższym postoju. Dlatego właśnie przed rozruchem ręcznie obracano taki silnik - chodziło m.in. o unikniecie możliwości awarii, bo olej jest nieściśliwy - mógł uszkodzić głowice lub układ tłokowo korbowy. Stąd ta potężna zadyma ( palony olej razem z paliwem ), która to po rozgrzaniu silnika (oleju) zanikała. Dodatkowo Amerykanie profilaktycznie dodawali oleju do benzyny, co miało zapobiegać zacieraniu się silników, jednak powodowało to szybkie zużycie świec zapłonowych. I tyle...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 7 Kwietnia 2011 Share Napisano 7 Kwietnia 2011 z tego co pamiętam, to silnik gwiadowy był też chyba w M24 Chaffe. Marioba, dzięki tobie wielu z nas inaczej spojży na zwykłą korbę rozruchową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej Napisano 7 Kwietnia 2011 Share Napisano 7 Kwietnia 2011 W M24 są dwa silniki rzędowe. Pozdrawiam, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 7 Kwietnia 2011 Share Napisano 7 Kwietnia 2011 Oczywiście, poprawka: M3/M5 Stuart miał gwiazdowy silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioba Napisano 7 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 7 Kwietnia 2011 Witam! dzięki tobie wielu z nas inaczej spojży na zwykłą korbę rozruchową Jak również inaczej popatrzymy na facetów obracających śmigła przed rozruchem w samolotach z gwiazdowymi silnikami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.