Skocz do zawartości

Volvo FH12 Globetrotter XL + WIELTON NS34PT/40 + Scratch


Alvaro92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zakładam nową relację z budowy drugiego modelu Na warsztat wjechało Volvo.

Może i się porywam z motyką na słońce, ale chce jak najlepiej odwzorować oryginał Tym będzie jedno z floty dziadka ( foty oryginału wrzucę wkrótce )

Jak do tej pory skleiłem kabinę, ramę, silnik i przednie zawieszenie.

Nie ukrywam, że liczę na Wasze rady w dalszej budowie, ponieważ to mój pierwszy truck.

 

Fotki z dotychczasowych prac :

 

Wstępnie sklejony silnik

P5248352.jpg

 

P5248353.jpg

 

Przednia oś

P5248358.jpg

 

Częściowo sklejona rama. Zaszpachlowana i wyszlifowana

P5248364.jpg

 

P5248366.jpg

 

Kabina sklejona, zaszpachlowana i wyszlifowana

P5248367.jpg

 

P5248368.jpg

 

P5248369.jpg

 

To na razie tyle

 

Pozdrawiam

Piotrek

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 154
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przysiądę się do relacji ,bo myślę będzie na co popatrzeć Trochę roboty będzie , by to FH było kopią oryginału ,ale widzę że na serio podchodzisz do modelu ,więc myślę że podołasz modelowi Nic tylko życzyć Ci dużo cierpliwości i jeszcze więcej wolnego czasu . Czekam na fotki Volva z firmy twojego dziadka .

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i się porywam z motyką na słońce, ale chce jak najlepiej odwzorować oryginał

 

No to już masz błąd, bo silnik jest "troche" z innej epoki.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko silnik, ale również rama jest z innej epoki, dokładnie pochodzi ona z Volvo F12(taki model teraz wypuści Italeri) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Revell jest droższy ale za to dokładniejszy.
Nie zauważyłem. Miałem okazję do klejenia zarówno "przepaków" jak i autorskich projektów revella i jak dla mnie różnicy nie ma. Jedynie plastik jest inny, jakby bardziej plastikowy ( ale masło maślane mi wyszło )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wam to aż tak przeszkadza to nie kupujcie ich modeli, kto wam każe?. Gdybyście ich modeli nie kupowali to praktycznie nie mieli byście co kleić i taka prawda .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic złego, ale tak jest narzekacie, narzekacie (fakt, w niektórych momentach poczynania Italeri są denerwujące), ale zasada jest prosta, jak Ci się to aż tak nie podoba to sklejać tego nie musisz... Sorry za OFF TOPIC.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sory jak makaronierze poraz kolejny dają przepak i tylko nowe kalki to już zaczyna się nudne robic... Własnie przez lanistwo Italeri trzeba kupywac konwersje z KFS-u Jak by nie było Italeri to bysmy kupywali inne modele. Ale ja to mam inne zdanie na ten temat bo może i Italeri by robiło ładne modele i takowe robiło przykład TurboStar ale po co ?? Jak można zrobic kolejny przepak i wziąsc za to wieksza kase niz mieli by wykonac model od podstaw ehh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

heh widzę temat sie kręci xDD można sie ciekawych rzeczy dowiedzieć

Zabrałem sie za przebudowę silnika, gdyż jak mówicie jest z innej epoki xD

Nie sądzę że jutro bym dał rade zrobić fotki każdemu detalowi w Volvie, wiec fotki silnika zapożyczyłem ze strony volvo. Jest ich dużo i są w miarę przejrzyste. Mam wątpliwości co do jednego. Czy ten element zaznaczony na fotce poniżej ma miejsce w silniku volva fh16??

 

pytanie.jpg

 

Wydaje mi się że nie ale wole zapytać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie ;) miska olejowa zniknie. Będzie "kwadratowy blok" jak w oryginale. Generalnie przygotowałem się na totalną przebudowę- za skrzynie biegów też sie wezmę. Chłodnica poszła pod nóż bo też mi nie pasowała, także trochę zabawy sobie sprawiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT

 

Obiecywałem fotki oryginału - więc są

 

 

P5288384-1.jpg

 

P5288374-1.jpg

 

P5288373.jpg

 

P5288375.jpg

 

P5288434.jpg

 

Dzisiaj na serwisie obstrykałem chyba wszystko co się dało

 

PS Jak ktoś będzie chciał to mam parę fotek rozsuwanej podkontenerówki trochę innej jak tą co buduje MateuszC

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwoziem (rama+osprzęt) do roku 2006 volva niczym się nie różniły od tych po 2000r (jak pamiętamy na przełomie '99 i '00 miała miejsce zmiana długości ramy. O volvach na krótkiej ramie mówimy, że są to "pełne" 2000 ) Dopiero po pojawieniu się modelu z 13'sto litrowym silnikiem, a co za tym idzie po pewnym czasie nową szesnastką Volvo wróciło do korzeni znowu dając długie ramy ale to tylko przy specjalnej wersji wyposażeniowej z dwoma kociołkami 650L (skrzynka akumulatorowa przerzucona w tylny zwis za osią). Do tego dochodzi jeszcze zbiornik ad-blue w wersji z silnikami E4 i E5. Low-deck'i mają mniejsze zbiorniki oraz niską przednią oś (oś jest "wygięta" żeby obniżyć pojazd). Rozwiązanie z niską osią jest także stosowane w wersjach standardowych Jeśli masz jakieś pytania dotyczące Volvo serii FH oraz F to bardzo chętnie odpowiem. Sam składam tego Volviaka tylko i wyłącznie z sentymentu do marki. Obecnie mam przerwę związaną ze zbliżającą się sesją i nawałem egzaminów. Życzę powodzenia i nie popełnij tego samego błędu co ja przy sklejaniu ośki przedniej :P Powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak powiedziałem tak i zrobiłem. Fotki ramy:

Przykład ramy długiej:

DSC00161.jpg

DSC00162.jpg

A tutaj już rama krótka:

DSC00164.jpg (rocznik 2001 nie chińczyk)

DSC00154.jpg (chinol)

 

Coś co powinno Ciebie zainteresować:

DSC00163.jpg

Cdn ramy i osprzętu:

DSC00160.jpg (zbiornik i jego krągłość)

DSC00159.jpg (skrzynka aku)

DSC00158.jpg (podest)

DSC00157.jpg

DSC00156.jpg

 

Sry za jakość, ale robione telefonem. Samochody gęsto poustawiane na placu u wuja i każdy podpięty pod naczepę i nie było jak lepszych zrobić. Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda zestaw na niskiej osi to zobacz samochód z mojego podpisu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam

 

Mała aktualka. Jak na razie zaszpachlowałem tylko górne obrysówki i wyciąłem dwie w innym miejscu, tak jak jest to w FH12.

 

P6178633.jpg

P6178634.jpg

 

Jak wyszlifuje to, to kabina leci po podkład

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT

 

Witam

Znowu mała aktualka. Powoli ale do przodu lecę z silnikiem. Wycięta stara miska olejowa, wklejona nowa. Jak na razie z grubsza zaszpachlowane. Czekają mnie jeszcze poprawki przy silniku i skrzyni biegów. Dorobiłem dwa elementy ( nie wiem co to za jedne i po co one są )

 

Fotki

 

P6188639.jpg

 

P6188640.jpg

 

th_P6188641.jpg

th_P6188642.jpg

 

P6188644.jpg

 

P6188645.jpg

 

P6188646.jpg

 

Komentarze i uwagi mile widziane Jak coś jest nie tak to mówcie - będę starał się poprawiać

 

P.S Wszystko na sucho na razie

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.