Skocz do zawartości

SZUKAMY informacji, zdjęć i planów statków i okrętów


Jędrek

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam informacji na temat USS Enterprise.. tzn. interesuje mnie jak najwięcej zdjęć hangaru i malowanie pojazdów znajdujących się na tym lotniskowcu.. Jeżeli ktoś robił ten model lotniskowca i ma jakieś ciekawe szczegóły do skali 1:350 i był bym wdzięczny za info..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 309
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pytanko : Czy na lotniskowcach z drugiej wojny światowej załoga miała takie same ubiory co współcześnie ? (chodzi mi o kolory koszulek i zadania danej ekipy). Jakby ktoś miał jakieś zdjęcia lub wyjaśnienie prosiłbym o PW lub GG. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam informacji na temat USS Enterprise.. tzn. interesuje mnie jak najwięcej zdjęć hangaru i malowanie pojazdów znajdujących się na tym lotniskowcu.. Jeżeli ktoś robił ten model lotniskowca i ma jakieś ciekawe szczegóły do skali 1:350 i był bym wdzięczny za info..

 

Sprecyzuj o jakiego Enterprise chodzi, bo zdjęcia hangarów znajdą się wtedy, zarówno jeśli chodzi o CV-6 czyli typ Yorktown (szósty z kolei Enterprise w USA) czy o CVN-65 (typ Enterprise ;) - siódmy Enterprise amerykańskiej marynarki wojennej)

 

 

Pytanko : Czy na lotniskowcach z drugiej wojny światowej załoga miała takie same ubiory co współcześnie ? (chodzi mi o kolory koszulek i zadania danej ekipy). Jakby ktoś miał jakieś zdjęcia lub wyjaśnienie prosiłbym o PW lub GG. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

Odnajdę informacje na ten temat, tylko muszę dokopać się do odpowiedniej publikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko : Czy na lotniskowcach z drugiej wojny światowej załoga miała takie same ubiory co współcześnie ? (chodzi mi o kolory koszulek i zadania danej ekipy). Jakby ktoś miał jakieś zdjęcia lub wyjaśnienie prosiłbym o PW lub GG. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

Na 100 % były już wtedy "żółte koszule" i robiły to co teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam wszelkich informacji (głównie fotek i planów) o ORP Dzik lub innych okrętach podwodnych typu U. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Grzegorz z jakiego źródła masz te informacje na temat niemożności załadowania w dwóch liniach techniki wojskowej?

Sam na własne oczy widziałem ORP Lublin, na którym były dwie linie pojazdów.

 

Moim zdaniem "lubliny" muszą pozostać w naszej MW aby była możliwość transportu wojska drogą morską, a stawianie min to jedna z możliwości okrętu. Większą "zakałą" jest ORP-Kaszub, niby korweta ZOP a robi za dozorowiec.

 

jkrzew czekam na plany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś widzieć jak się mijały samochody osobowo terenowe (np. HONKER, IVECO MERCEDES...) przy załadunku lub rozładunku, lub faktycznie widziałeś tak skonfigurowany ładunek MAŁYCH samochodów terenowych. Problem tylko w tym ze ODM nie zostały zaprojektowane do transportu małych samochodów terenowych.

 

W transporcie morskim MW nie ma możliwości przewożenia ODM-ami pojazdów gąsienicowych i ciężarowych ze względu na brak możliwości pełnego zamocowania systemem ręcznym i hydraulicznym. Pokaże ci kilka zdjęć na których dokładnie widać dlaczego nie ma możliwości ustawienia dwóch rzędów pojazdów (większych od HONKER itd...) obok siebie. Podpowiem tylko czy tez dodam jak kto woli ze przyczyna błędu tkwi w szerokości ładowni przelotowej i hydraulicznego systemu mocowania "rozporami" z burt. Robiono próby załadunku w dwóch rzędach po zdemontowaniu "rozpór" hydraulicznych jednak z samego założenia pomysł MW odrzuciła jako idiotyczny (brak możliwości zabezpieczenia przewożonych pojazdów przy przechyłach przed przesuwaniem się i obijaniem na linii podwozi, szczególnie w przypadku samochodów STAR...)

Źródło: pracownicy MW port w Świnoujściu, byli pracownicy SP w Gdańsku itp. itd. plus własne oczy.

 

537c7c3888f0f764m.jpge2d5ad51e87d25adm.jpg5a99faf1cfc5ab58m.jpgaa597d3a64a5d686m.jpg51d355bd1457bdf8m.jpg

 

9a5d8b59ccb697a2m.jpgf25839baa0d8e0dfm.jpg

 

 

Zakała... fajne określenie... Nie ma większej niż prezenty made in USA dla MW...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.8fow.mw.mil.pl/index.php?vhost=8fow&akcja=news&id=471&limes=1

 

Ja widziałem coś takiego a to jednak nie są małe pojazdy. Te okręty są przygotowane do transportu dużych pojazdów.

 

TOPAS, one były zaprojektowane na ODS'y teraz mamy BWP gdzie raczej desant z OTrM to raczej dodatek tak jak stawianie min przez OTrM.

Z tego co wiem nasze OTrM to jedne z lepszych okrętów w swojej klasie.

 

Ile może zabrać:

 

9 czołgów T-72

17 ciężarówek typu Star

od 50 do 134 min morskich

do 150 żołnierzy desantu

 

A co chcesz wystawić do NATO w zamian za OHP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matros, nie rozumiemy się... ODM nie może transportować drogą morską pojazdów większych niż TARPAN (w dwóch rzędach...) ponieważ uniemożliwia mu to szerokość ograniczona wysuwanymi, hydraulicznymi "rozporami służącymi do blokowania pojazdów tuz przy pokładzie ładowni przelotowej. Czy teraz już bardziej zrozumiale to opisałem, bo faktycznie mogłem wcześniej opisać to nie dość jasno.

Co do istniejących zdjęć ( w trakcie załadunku i wyładunku... pojazdów kołowych )to są to tylko mniej lub bardziej nie udane próby poradzenia sobie z problemem który spotkał MW po odebraniu okrętów. Na wstawionych wcześniej zdjęciach na których widać załadowane BMP-BWP WYRAŹNIE widać rozpory które ograniczają bez ich demontowania załadunek w dwóch rzędach, jak również widać jedyny wobec tego sposób zabezpieczania pojazdów w jednym rzędzie poprzez ściągi łańcuchowe... Pracownicy MW twierdza ze nie można, pracownicy SP że nie można, na zdjęciach widać te nieszczęsny hydrauliczne rozpory a ty twierdzisz że można ...

 

 

Za OHP?? nic... nie mam takich ambicji jak polscy politycy... Lepiej żeby to stało w porcie i służyło do nauki czegokolwiek bo sama MW twierdzi ze do walki to się już nie nadaje... Cyt za ministrem, naszym z resztą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo ostatnio jak wypływali do W.B. to jakoś pokazali, że mogą transportować i to na dalsze odległości i to już jest, któryś transport z kolei gdzie biorą STARY na pokład. Gdyby rzeczywiście było tak fatalnie jak mówisz to by nie brali STARÓW na manewry w W.B.

 

Rozumiem, że należysz do grupy osób, którym obojętny jest potencjał naszej MW? OHP muszą pływać bo nie ma niczego w zamian na chwilę obecną.

 

"nie mam takich ambicji jak polscy politycy"

Tu nie chodzi o ambicje polityków tylko o zobowiązania wobec NATO, do tego dochodzi zabezpieczanie transportu morskiego w razie agresji plus szkolenie załogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie pokoju to dysponuje nawet zdjęciami załadowanych ODM kontenerami w dwóch rzędach itp... w Czasie działań wojennych lub tylko w przypadku zagrożenia nikt nie będzie ryzykował pourywania zawieszenia przez zestresowanych kierowców przy załadunku i rozładunku. Ładownia ODM poprzez hydrauliczne rozpory jest zbyt wąska dla bezpiecznego transportu w dwóch rzędach...

jak wypływali do W.B. to jakoś pokazali, że mogą transportować i to na dalsze odległości i to już jest, któryś transport z kolei gdzie biorą STARY na pokład.
No to się decydenci ucieszyli, chociaż ciężarówki mogą sobie nimi powozić tam i z powrotem, tylko czy do tego był projektowany ODM...
Rozumiem, że należysz do grupy osób, którym obojętny jest potencjał naszej MW

Nie nie rozumiesz, należę do grupy osób którym zależy na PMW, a nie zależy na otrzymywanym "bratersko" złomie który drenuje i tak skromny budżet MW.

dochodzi zabezpieczanie transportu morskiego

Zabezpieczenie czego?? Matros, zejdź na ziemie to OHP trzeba będzie zabezpieczać żeby dopłynął i ewentualnie nic z powietrza go nie zatopiło... Na pewno nie będę się ekscytował czymś co nadaje się na żyletki a nie do "służby liniowej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie będzie ryzykował... Możliwe ale jak jednak zaryzykują? Szkolenia muszą być aby podnieść sprawność bojową.

Zresztą jak już to nie wadliwa konstrukcja OTrM ( bo taki jest obecnie oficjalny skrót tych okrętów) tylko brak pojazdów przystosowanych do desantu morskiego...

 

Grzegorz jeżeli chcesz usunąć te okręty to chcę dowiedzieć się co wystawimy zamiast nich?

 

"(...) to OHP trzeba będzie zabezpieczać żeby dopłynął i ewentualnie nic z powietrza go nie zatopiło... Na pewno nie będę się ekscytował czymś co nadaje się na żyletki a nie do "służby liniowej" "

To już podchodzi pod lekką bezczelność i brak wiedzy na temat współczesnych działań okrętów na polu walki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz jeżeli chcesz usunąć te okręty to chcę dowiedzieć się co wystawimy zamiast nich?
A po co cokolwiek wystawiać za te kukułcze jajo... Pieniądze przeznaczyć na dokończenie nowych kadłubów które być może przemienia się w końcu w obiecane okręty...

 

To już podchodzi pod lekką bezczelność i brak wiedzy na temat współczesnych działań okrętów na polu walki...

Hm...ten tegez... Matros.... no proszę cie... zapoznaj się z tłumaczeniami naszego ministra o stanie PMW ( to nie jest wiedza tajemna, materiały są dostępne w sieci Na początek polecam http://www.altair.com.pl/ ...)i również stanie "podarunku" OHP, a potem napisz co jest bezczelnego w mówieniu prawdy o tym czego nie mamy, i dzięki wciśnięciu nam przestarzałej technologicznie jednostki nie mieliśmy...

 

 

A to np na deserek...

http://www.altair.com.pl/start-2557

 

 

A tak mimo chodem sie zapytam... co to wszystko o co pytasz lub sugerujesz ma wspólnego z proj 767?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altair niestety nie jest wiarygodnym źródłem wiedzy a co za tym idzie trzeba brać dużą poprawkę na to co piszą.

 

"A po co cokolwiek wystawiać za te kukułcze jajo... Pieniądze przeznaczyć na dokończenie nowych kadłubów które być może przemienia się w końcu w obiecane okręty..."

 

Grzegorzu to się nie godzi... Nie można wycofać z linii okrętów jeżeli nie ma zamiennika na stanie albo przynajmniej nie ma pewności, ze zamiennik w ciągu niedługiego czasu się nabędzie.

Do dokończenia kadłub jest tylko jeden, "Gawron". Problem jego budowy jest bardzo złożony i tego problemu nie rozwiąże posłanie OORP "Pułaskiego" i "Kościuszki" na żylety. Swoja droga projekt "Gawron" już jest spalony biorąc pod uwagę tylko cenę budowy tej korwety.

 

To o co pytam nie ma nic wspólnego z projektem 767 aczkolwiek cała seria moich pytań została sprowokowana twoją wypowiedzią o "prezentach od Ameryki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altair niestety nie jest wiarygodnym źródłem wiedzy
Dlaczego to nie jest, i co zatem dla ciebie jest wiarygodnym źródłem...??

A minister obrony narodowej Bogdan Klich jest wiarygodny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiarygodnym źródłem są dla mnie marynarze będący w czynnej służbie.

 

Bogdan Klich nie jest wiarygodnym źródłem ponieważ kompletnie nie ma pojęcia o sprawach wojskowości, a co za tym idzie często podejmuje działania na niekorzyść Sił Zbrojnych RP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiarygodnym źródłem są dla mnie marynarze będący w czynnej służbie.

 

Bogdan Klich nie jest wiarygodnym źródłem ponieważ kompletnie nie ma pojęcia o sprawach wojskowości, a co za tym idzie często podejmuje działania na niekorzyść Sił Zbrojnych RP.

 

Brawo matros, jak zauważyłeś zapewne wcześniej podałem jako jedno ze źródeł informacji pracowników MW port Świnoujście i byłych pracowników SP. Są jednym ze źródeł informacji że ODM-OTrM nie ma możliwości wykorzystania dwóch rzędów pojazdów innych niż lekkie samochody terenowe.

nie wadliwa konstrukcja OTrM ( bo taki jest obecnie oficjalny skrót tych okrętów) tylko brak pojazdów przystosowanych do desantu morskiego...
Ten okręt budowano w określonym czasie na podstawie określonych założeń uzyskanych od armii. okręt z powodu w/w nie spełnia oczekiwań pokładanych przy jego zamawianiu, a przesunięcie go do obecnej epoki i stan reszty armii vide twierdzenie przez ciebie o "brak pojazdów" jest kuriozalne, wychodzi na to ze okręt jest wspaniała konstrukcją...Tylko polska armia ma za szeroki sprzęt gąsienicowy i kołowy

 

 

 

Co do naszego Ministra to po odcedzeniu polityki z jego wystąpienia w sejmie pojawia się suchy przekaz informacji przekazanych mu przez MW czyli jak mniemam jest to , powinna być to dla ciebie wstrząsająca acz wiarygodna informacja o porażającym stanie OHP...

Warto pamiętać, że pozyskaliśmy od USA okręty przeznaczone do złomowania lub użycia np. do testowania uzbrojenia przeciwokrętowego. Ówczesne dowództwo MW było zdeterminowane, bo bez nich trzeba by zerwać ciągłość szkolenia, a innych możliwości – m.in. ze względów politycznych – nie było. Na kolejne okręty tego typu Amerykanie nie mogą znaleźć chętnych od lat

Poza tym to co robi nasz minister nie ma nic wspólnego ze stanem OHP, acz to nie on podejmował decyzji o przyjęciu tego kukułczego jaja które kosztuje nas teraz MILIONY dolarów aby mogło odbić od nabrzeża...

Tzw. pozyskanie obu fregat kosztowało w latach 1999-2005 ok. 55,5 mln USD (wraz ze śmigłowcami SH-2G). W latach 2005-2007 wydano 9,4 mln USD na zakup części zamiennych, usługi serwisowe i naprawy oraz wymianę niesprawnych części na nowe. W 2007 wydano dodatkowo 6,5 mln zł na remont ORP Pułaski, a od 2008 trwa remont ORP Kościuszko, który ma zakończyć się w br. i kosztować 24,2 mln zł. W latach 2001-2007 przeznaczono 160,3 mln zł na wydatki towarzyszące (uposażenia, paliwo, energia, wyżywienie itp.). Załoga jednej fregaty to aż 215 osób.
Fajnie ze doszliśmy do sedna... pozdrawiam...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Brawo matros, jak zauważyłeś zapewne wcześniej podałem jako jedno ze źródeł informacji pracowników MW port Świnoujście i byłych pracowników SP. Są jednym ze źródeł informacji że ODM-OTrM nie ma możliwości wykorzystania dwóch rzędów pojazdów innych niż lekkie samochody terenowe. "

 

Można wykorzystać OTrM do transportu w dwóch rzędach pojazdów innych niż lekkie samochody terenowe i to pokazali w lutym pakując STARY, wszystko zależy od sposobu dokonania desantu. Desant znacznie ewoluował przez ostatnie 30 lat zresztą zmieniły się zadania "lublinów".

Możliwe, że po wypuszczeniu ich ze stoczni mogły wymagań z tamtego okresu nie spełniać.

 

"Poza tym to co robi nasz minister nie ma nic wspólnego ze stanem OHP, acz to nie on podejmował decyzji o przyjęciu tego kukułczego jaja które kosztuje nas teraz MILIONY dolarów aby mogło odbić od nabrzeża... "

 

Nie masz do końca racji. To, że obecny minister nie podejmował decyzji o ich przejęciu nie znaczy, że nie ma wpływu na ich stan. Gdyby poważnie rozpatrywał problem Marynarki Wojennej RP możliwe, że wygospodarowałby nieco większe środki finansowe i nie zgodziłby się cięcia w MON'ie.

 

Remont rzecz normalna, każdy okręt musi z czasem przejść kapitalny remont.

Nie rozumiem tylko w czym problem, że MW RP przeprowadza remont ORP-Kościuszko? Bieżących wydatków też bym nie liczył bo to są wydatki oczywiste.

 

Na koniec chciałbym dodać, że obaj mamy rację tylko każdy z nas rozpatruje problem "Lublinów" i OHP w innych aspektach ich przydatności do służby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przybliż proszę gdzie MW ma cokolwiek desantować w obecnej sytuacji politycznej, rozumiem ze na Bałtyku? Gdzie mamy desantować STAR-y i po co? Jakim związkiem taktycznym są nasze STARY ZAOKRĘTOWANE W POCIE CZOŁA NA ZBYT WĄSKIE OKRĘTY?

Bo jeśli masz np na myśli desant w Afryce to w obecnej sytuacji transport morski odbywa sie komercyjnie, czyli np kontenerowcami lub promami...

 

Na koniec chciałbym dodać, że obaj mamy rację tylko każdy z nas rozpatruje problem "Lublinów" i OHP w innych aspektach ich przydatności do służby.
A zapewne, ani okręty desantowe ani OHP nie mają żadnej przydatności do służby, no chyba ze okręty desantowe będą służyć za magazyny dla polskiej MW lub jednostek lądowych. ( rozważa się możliwość wysłanie dwóch okrętów OTrM do rejonu zatoki Perskiej... źródło SP. w charakterze zaplecza logistycznego-przeprowadzono nawet remont dwóch jednostek w stoczni...)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo kontenerowcami albo zwykłymi statkami handlowymi w systemie ro-ro lub innej kombinacji ale nie promami.

 

W przypadku konfliktu zbrojnego OTrM można wysłać np. do Estonii z transportem wojsk.

 

Zadania OTrM:

-Stawianie zagród minowych

-Transport drogą morską wojsk i techniki oraz środków materiałowych

-Wykonywanie przejść w zagrodach minowych do punktu przeładunku na nieuzbrojonym brzegu za pomocą ładunków wybuchowych

-Załadunek oraz wyładunek wojsk i techniki na nieuzbrojonym brzegu

-Prowadzenie rozpoznania w strefie obrony MW RP

-Kontrola żeglugi w strefie obrony MW RP

-Pełnienie służby bojowej

-Ewakuacja ludzi i mienia z zagrożonych obszarów

 

To są obecne zadania OTrM, a teraz wszystkie okręty są zmodernizowane tylko nie wszystko się pisze w gazetach... Co do OHP już powiedziałem. Patrzysz na sprawę MW tak jakby w NATO nie była i nie miała zobowiązań...

 

Kończę już dyskusje na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Mam gorącą prośbę

Czy ma ktoś pojęcie jak były malowane niemieckie torpedy (u-boot) w czasie WWII ?

Zdjęcia cz-b wskazują, że były one chyba w kolorze metalu, ale z malowaną przednią częścią. Jaki mógłby być to kolor ?

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.