Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panów ekspertów. Mam małe pytanko. Jakie byłby najlepsze kolory z palety humbrola do tego oto osobnika. Chodzi mi o kolor szary i zielony. I czy ta "obwódka" na dziobie to jest coś w rodzaju gun metal czy bardziej steel ? Nie wiem czy mogę wierzyć academy na słowo co do podanych kolorów w instrukcji.

 

PolandMig21Fishbed45Lat-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzio -ja wiem że to zajmuje trochę czasu , ale wypadałoby przejrzec trochę z tych 115 stron , a na pewno znajdziesz odpowiedż

Ze już nie wspomnę o Warsztatach i Galeriach 21 w wykonaniu naprawdę zdolnych Modelarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam o to kilka ciekawych zdjęć Migów z Zegrza Pomorskiego za czasów służby oraz smutnego końca.

 

9784.th.jpg

 

97842.th.jpg

 

9784f16.th.jpg

 

9854u.th.jpg

 

9314now.th.jpg

 

9314kk.th.jpg

 

Pozdrawiam Piotr Wawer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam o to kilka ciekawych zdjęć Migów z Zegrza Pomorskiego za czasów służby oraz smutnego końca.

97842.th.jpg

Pozdrawiam Piotr Wawer.

Jaka była koncepcja takiego malowania? 1/3 na szaro reszta na alu? Czyżby zabrakło szarej farby na całość płatowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dwubarwny kamuflaż na kilku egzemplarzach Migów z Zegrza Pomorskiego został namalowany w 1999roku przez Zbigniewa Jureckiego z okazji wizyty naszych samolotów w Holandii.A po powrocie z Holandii naszych samolotów zostały naniesione godła okolicznościowe z "łucznikiem" Taką miał Jurek wizję ,a po za tym bardzo się widziały te Bisy naszym Zegrzolom i innym osobom. Jeden z czterech migów 9784 rok później zmienił kamuflaż na Zlot Dowódców w Dęblinie 2000r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto zdjęcie które ukazuje nam pseudo technika wykonującego remont generalny na stateczniku pionowym :(

 

statzd.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek.Sz. napisał

Jaka była koncepcja takiego malowania? 1/3 na szaro reszta na alu? Czyżby zabrakło szarej farby na całość płatowca?
I to jest cała prawda, bez żadnych koncepcji. Po prostu samoloty powoli zaczynały wyglądać jak traktory z PGR [ brak kasy nawet na malowanie ] i przed wylotem za granicę , trzeba było co nieco je odświeżyć. A ze przy tym nabrały wyglądu nad którym do tej pory co niektórzy zastanawiają się co to za specjalne malowanie , to już inna sprawa .

PiotrzePilocie -z tym "psudo technikiem " to chyba trochę przesada .Gościu po prostu robi to co Mu kazano. Padła komenda skasować , to i to robił , a co miał wycinać poszycie nożyczkami .Sam uczestniczyłem w kasowaniu na szybkiego 2 samolotów , i to nie flexą, a dosłownie łomem i siekierą.Takie jest czasami brutalne życie , ale na pewnych stanowiskach nie ma się na to żadnego wpływu, a nawet nie wskazane jest mieć swoje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze znalazłem kilka ciekawych zdjęć Migów z Zegrza Pomorskiego.

 

9204.th.jpg

 

holandia.th.jpg

 

9312ht.th.jpg

 

9703.th.jpg

 

Smutny Koniec :(

 

9507m1.th.jpg

 

95073a.th.jpg

 

Pozdrowienia dla Personelu Latającego i Naziemnego pracujących na 21-ych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jugosławiańska wersja 21R. Wrzucamy do archiwum kolejną przeróbkę tej maszyny

http://www.sgvavia.ru/forum/105-742-3#113854

Piotr -odezwali się z FMS-wypadałoby Gościowi odpowiedzieć

em napisał

Po co tyle tych betonowych płyt przy hangarze ? Czy to magiczne miejsce ?

Jak dobrze kojarzę to plac przed hangarem ET. Widocznie były plany "remontowe " z których nic nie wynikło .A samoloty zawsze stały , bo w środku nigdy nie było miejsca, ciągły ruch w interesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze babcia kojarzysz jest to plac przed hangarem Eskadry Technicznej.

Co do remontów jakie miały miejsce w Zegrzu to dużo osób pracujących w innych jednostkach na ten temat może się wypowiedzieć. Zegrze zamknęli po "wstawieniu nowych okien plastikowych w większości budynkach" Pieniądze poszły w błoto.... Tak samo było z innymi elementami zamiennymi.

 

Okey już się biorę za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam informacji/zdjęć PFM-a nr boczny 5614. Mam tylko jedną fotkę ogólnie znaną z początku służby - Zegrze?

5614.jpg

Mnie bardzej interesują informację z końca służby. 20.11.1992 roku rozbity w katastrofie po starcie z Krzesin. Zginął por. Roman Jacek, lot szkolny w trudnych warunkach atmosferycznych - utrata orientacji przestrzennej spowodowana awarią podświetlenia przyrządów.

Moje pytania:

1. Konfiguracja z 20.11.1992 - moje przypuszczenie 1 ptb 490 pod kadłubem, pylony puste podskrzydłowe( lot szkolny, noc, trudne warunki więc skreślam rakiety p-p)

2. Czy posiadał godła 62 plm?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panów ekspertów. Mam małe pytanko. Jakie byłby najlepsze kolory z palety humbrola do tego oto osobnika. Chodzi mi o kolor szary i zielony. I czy ta "obwódka" na dziobie to jest coś w rodzaju gun metal czy bardziej steel ? Nie wiem czy mogę wierzyć academy na słowo co do podanych kolorów w instrukcji.

Babcia, jak tu przejrzeć na raz 115 stron

Powiem tak, kolor s-tu bierz na oko. Wątpię aby ktoś miał dokładny numerek. W tamtych czasach mało kto się tym przejmował. Do osłon anten używam Model Master Authentic russian armour green (do kabiny tej serii Interior Blue Green). Pierścień, to część płatowca podobnie jak na końcu nie malowana. Na początku koloru srebrnego, z czasem coraz bardziej brązowa/miedziana, od przegrzewania się.

Pozdrawiam

Nie wiedziałem że nasze belki zawędrowały nawet do Egiptu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór

O to zdjęcia z pożegnania pilotów z Zegrza Pom. mjr. J.Włodarczyka oraz mjr. K.Madej żegnani przez Dowódcę mjr .P.Luśnie oraz cały personel naziemny i latający.

 

pozegnaniekk.th.png

 

Ostatni Pożegnalny przelot nad CPPS-em "JESZCZE PEŁNYM " latających ołówków.

 

cpps1.th.png

 

A tutaj Mig-21bis 9784 prezentowany na 45-lecie istnienia jednostki.Piękne czasy :(

 

mig9784.th.png

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babcia, jak tu przejrzeć na raz 115 stron

 

Sam mam z tym problem, mimo to że śledze wątek co dziennie i mniej więcej wiem w okolicy jakiej strony sa informacje mnie interesujące w danej chwili/ patrz F-13/

 

Mam propozycje do Kolegów tworzących wspolnie ten watek i administracji :może warto by było stworzyc oddzielne wątki do poszczególnych typów Mig-a 21 i sukcesywnie wydzielać z "mig 21" wpisy do konkretnych typów.

Taka jest moja propozycja,łatwiej będzie odszukać bo na razie jest "tylko"116 stron a wiadomo, że to temat rzeka i na tym się nie skończy i oby tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy przypadkiem już o tym nie było, ale zwróćcie uwagę że bisy dostarczone do 34 PLM różniły się kształtem bocznej owiewki od tych dostarczonych do 26 PLM. Dokładnie to samym narożnikiem. Jedne są zaokrąglone jak we wszystkich 21'szych, a te z Zegrza "ścięte". Czy to zależało od zakładu produkcyjnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em napisał

http://www.maketarskikutak.com/index.php?topic=9963.0

Jakby tak pracowali u Nas , jak jest przedstawiona sytuacja , to wszyscy bylibyśmy już w Raju.Model naprawdę I klasa, ale przedstawiona sytuacja -nie do przyjęcia .Częsty błąd Modelarzy robiących 21 z podwieszonymi rakietami .Rakiety na samolocie -samolot TABU już nikt oprócz pilota z technikiem i ew, z uzbrojeńcem do samolotu nie wchodzi .A tam nie dosyć że podłączone zasilanie , to jescze wyciągnięta stacja ,pootwierane luki .Prosta droga do Raju .Ale może Araby tak pracują ?

Odnośnie wyodrębnienia posczegółnych działów wątku o 21 .Nie mam pojęcia jak by to miało wyglądać ,nikt z Nas chyba się nie spodziewał że tyle się tego nazbiera i że przede wszystkim będzie ochota żeby to ciągnąć .Trochę się tego nazbierało i może szczególnie osobom które pierwszy raz tu wchodzą trudno się połapać .Ale jestem otwarty na wszelkie propozycje, przyjmę każdy "wyrok ' Szacownej Moderacji , a że przy okazji pomarudzę , no cóż , wiecie teraz skąd się wzięła moja ksywka. A tak a propo na innych forach od początu dzielą na wersje 21, ale jak mateiału przybywa, też trzeba latac po stronach i szukac .Tym bardziej że tematyka odnośnie 21 może być naprawdę różnoraka , Zauważcie że pojawiają się coraz częściej zdjęcia z cyklu " Codziennne życie na lotnisku , piloci , technicy , widoki rodzajowe z lotów " Tego się nie da tak po prostu podzielić na wersję .A Miłośnicy 21 łykają wszystko co tylko się pojawi , nawet jak przy tym trochę pomarudzą

Piotrze Pilocie -idę do jednostki zanieść instrukcje, czekaj na wiadomośc .

Leszek Sz napisał

Szukam informacji/zdjęć PFM-a nr boczny 5614. Mam tylko jedną fotkę ogólnie znaną z początku służby - Zegrze?
To nie jest Zegrze na pewno . Inny hangar w oddali , inna płaszczyzna postoju.Nie mam pojęcia co to może być. Może jakbym przelaciał służbę tego samolotu -to może dopasowałbym ten widok do starych Babich Dołów ? Nie jestem pewien .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.