radzio_f Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Witam panów ekspertów. Mam małe pytanko. Jakie byłby najlepsze kolory z palety humbrola do tego oto osobnika. Chodzi mi o kolor szary i zielony. I czy ta "obwódka" na dziobie to jest coś w rodzaju gun metal czy bardziej steel ? Nie wiem czy mogę wierzyć academy na słowo co do podanych kolorów w instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Radzio -ja wiem że to zajmuje trochę czasu , ale wypadałoby przejrzec trochę z tych 115 stron , a na pewno znajdziesz odpowiedż Ze już nie wspomnę o Warsztatach i Galeriach 21 w wykonaniu naprawdę zdolnych Modelarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 To podobno jest .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Witam o to kilka ciekawych zdjęć Migów z Zegrza Pomorskiego za czasów służby oraz smutnego końca. Pozdrawiam Piotr Wawer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 To podobno jest .... Głowica od rakiety, napęd elektr.od rakiety , coś od rakiety , ale nie chce mi się przerzucac tej niemieckiej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Witam o to kilka ciekawych zdjęć Migów z Zegrza Pomorskiego za czasów służby oraz smutnego końca. Pozdrawiam Piotr Wawer. Jaka była koncepcja takiego malowania? 1/3 na szaro reszta na alu? Czyżby zabrakło szarej farby na całość płatowca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Ten dwubarwny kamuflaż na kilku egzemplarzach Migów z Zegrza Pomorskiego został namalowany w 1999roku przez Zbigniewa Jureckiego z okazji wizyty naszych samolotów w Holandii.A po powrocie z Holandii naszych samolotów zostały naniesione godła okolicznościowe z "łucznikiem" Taką miał Jurek wizję ,a po za tym bardzo się widziały te Bisy naszym Zegrzolom i innym osobom. Jeden z czterech migów 9784 rok później zmienił kamuflaż na Zlot Dowódców w Dęblinie 2000r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 A oto zdjęcie które ukazuje nam pseudo technika wykonującego remont generalny na stateczniku pionowym :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Leszek.Sz. napisał Jaka była koncepcja takiego malowania? 1/3 na szaro reszta na alu? Czyżby zabrakło szarej farby na całość płatowca?I to jest cała prawda, bez żadnych koncepcji. Po prostu samoloty powoli zaczynały wyglądać jak traktory z PGR [ brak kasy nawet na malowanie ] i przed wylotem za granicę , trzeba było co nieco je odświeżyć. A ze przy tym nabrały wyglądu nad którym do tej pory co niektórzy zastanawiają się co to za specjalne malowanie , to już inna sprawa . PiotrzePilocie -z tym "psudo technikiem " to chyba trochę przesada .Gościu po prostu robi to co Mu kazano. Padła komenda skasować , to i to robił , a co miał wycinać poszycie nożyczkami .Sam uczestniczyłem w kasowaniu na szybkiego 2 samolotów , i to nie flexą, a dosłownie łomem i siekierą.Takie jest czasami brutalne życie , ale na pewnych stanowiskach nie ma się na to żadnego wpływu, a nawet nie wskazane jest mieć swoje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Jeszcze znalazłem kilka ciekawych zdjęć Migów z Zegrza Pomorskiego. Smutny Koniec :( Pozdrowienia dla Personelu Latającego i Naziemnego pracujących na 21-ych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Po co tyle tych betonowych płyt przy hangarze ? Czy to magiczne miejsce ?zawsze tam stał jakiś szybki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Jugosławiańska wersja 21R. Wrzucamy do archiwum kolejną przeróbkę tej maszyny http://www.sgvavia.ru/forum/105-742-3#113854 Piotr -odezwali się z FMS-wypadałoby Gościowi odpowiedzieć em napisał Po co tyle tych betonowych płyt przy hangarze ? Czy to magiczne miejsce ? Jak dobrze kojarzę to plac przed hangarem ET. Widocznie były plany "remontowe " z których nic nie wynikło .A samoloty zawsze stały , bo w środku nigdy nie było miejsca, ciągły ruch w interesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Dobrze babcia kojarzysz jest to plac przed hangarem Eskadry Technicznej. Co do remontów jakie miały miejsce w Zegrzu to dużo osób pracujących w innych jednostkach na ten temat może się wypowiedzieć. Zegrze zamknęli po "wstawieniu nowych okien plastikowych w większości budynkach" Pieniądze poszły w błoto.... Tak samo było z innymi elementami zamiennymi. Okey już się biorę za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Szukam informacji/zdjęć PFM-a nr boczny 5614. Mam tylko jedną fotkę ogólnie znaną z początku służby - Zegrze? Mnie bardzej interesują informację z końca służby. 20.11.1992 roku rozbity w katastrofie po starcie z Krzesin. Zginął por. Roman Jacek, lot szkolny w trudnych warunkach atmosferycznych - utrata orientacji przestrzennej spowodowana awarią podświetlenia przyrządów. Moje pytania: 1. Konfiguracja z 20.11.1992 - moje przypuszczenie 1 ptb 490 pod kadłubem, pylony puste podskrzydłowe( lot szkolny, noc, trudne warunki więc skreślam rakiety p-p) 2. Czy posiadał godła 62 plm? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Nie sugerujcie sie adresem... http://www.maketarskikutak.com/index.php?topic=9963.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Witam panów ekspertów. Mam małe pytanko. Jakie byłby najlepsze kolory z palety humbrola do tego oto osobnika. Chodzi mi o kolor szary i zielony. I czy ta "obwódka" na dziobie to jest coś w rodzaju gun metal czy bardziej steel ? Nie wiem czy mogę wierzyć academy na słowo co do podanych kolorów w instrukcji. Babcia, jak tu przejrzeć na raz 115 stron Powiem tak, kolor s-tu bierz na oko. Wątpię aby ktoś miał dokładny numerek. W tamtych czasach mało kto się tym przejmował. Do osłon anten używam Model Master Authentic russian armour green (do kabiny tej serii Interior Blue Green). Pierścień, to część płatowca podobnie jak na końcu nie malowana. Na początku koloru srebrnego, z czasem coraz bardziej brązowa/miedziana, od przegrzewania się. Pozdrawiam Nie sugerujcie sie adresem... http://www.maketarskikutak.com/index.php?topic=9963.0 Nie wiedziałem że nasze belki zawędrowały nawet do Egiptu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 różnie to bywało z tymi MiGusiami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Dobry wieczór O to zdjęcia z pożegnania pilotów z Zegrza Pom. mjr. J.Włodarczyka oraz mjr. K.Madej żegnani przez Dowódcę mjr .P.Luśnie oraz cały personel naziemny i latający. Ostatni Pożegnalny przelot nad CPPS-em "JESZCZE PEŁNYM " latających ołówków. A tutaj Mig-21bis 9784 prezentowany na 45-lecie istnienia jednostki.Piękne czasy :( Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Babcia, jak tu przejrzeć na raz 115 stron Sam mam z tym problem, mimo to że śledze wątek co dziennie i mniej więcej wiem w okolicy jakiej strony sa informacje mnie interesujące w danej chwili/ patrz F-13/ Mam propozycje do Kolegów tworzących wspolnie ten watek i administracji :może warto by było stworzyc oddzielne wątki do poszczególnych typów Mig-a 21 i sukcesywnie wydzielać z "mig 21" wpisy do konkretnych typów. Taka jest moja propozycja,łatwiej będzie odszukać bo na razie jest "tylko"116 stron a wiadomo, że to temat rzeka i na tym się nie skończy i oby tak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 nie wiem czy przypadkiem już o tym nie było, ale zwróćcie uwagę że bisy dostarczone do 34 PLM różniły się kształtem bocznej owiewki od tych dostarczonych do 26 PLM. Dokładnie to samym narożnikiem. Jedne są zaokrąglone jak we wszystkich 21'szych, a te z Zegrza "ścięte". Czy to zależało od zakładu produkcyjnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Było,było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Było,było. Może i było ale może warto jednak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Ale co ? Robercie zrobic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Sory em Ale nie doczytałem o czym pisze imt Ja myslałem o wydzieleniu poszczególnych typów a imt pisał o BISach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Marca 2011 Share Napisano 29 Marca 2011 em napisał http://www.maketarskikutak.com/index.php?topic=9963.0 Jakby tak pracowali u Nas , jak jest przedstawiona sytuacja , to wszyscy bylibyśmy już w Raju.Model naprawdę I klasa, ale przedstawiona sytuacja -nie do przyjęcia .Częsty błąd Modelarzy robiących 21 z podwieszonymi rakietami .Rakiety na samolocie -samolot TABU już nikt oprócz pilota z technikiem i ew, z uzbrojeńcem do samolotu nie wchodzi .A tam nie dosyć że podłączone zasilanie , to jescze wyciągnięta stacja ,pootwierane luki .Prosta droga do Raju .Ale może Araby tak pracują ? Odnośnie wyodrębnienia posczegółnych działów wątku o 21 .Nie mam pojęcia jak by to miało wyglądać ,nikt z Nas chyba się nie spodziewał że tyle się tego nazbiera i że przede wszystkim będzie ochota żeby to ciągnąć .Trochę się tego nazbierało i może szczególnie osobom które pierwszy raz tu wchodzą trudno się połapać .Ale jestem otwarty na wszelkie propozycje, przyjmę każdy "wyrok ' Szacownej Moderacji , a że przy okazji pomarudzę , no cóż , wiecie teraz skąd się wzięła moja ksywka. A tak a propo na innych forach od początu dzielą na wersje 21, ale jak mateiału przybywa, też trzeba latac po stronach i szukac .Tym bardziej że tematyka odnośnie 21 może być naprawdę różnoraka , Zauważcie że pojawiają się coraz częściej zdjęcia z cyklu " Codziennne życie na lotnisku , piloci , technicy , widoki rodzajowe z lotów " Tego się nie da tak po prostu podzielić na wersję .A Miłośnicy 21 łykają wszystko co tylko się pojawi , nawet jak przy tym trochę pomarudzą Piotrze Pilocie -idę do jednostki zanieść instrukcje, czekaj na wiadomośc . Leszek Sz napisał Szukam informacji/zdjęć PFM-a nr boczny 5614. Mam tylko jedną fotkę ogólnie znaną z początku służby - Zegrze? To nie jest Zegrze na pewno . Inny hangar w oddali , inna płaszczyzna postoju.Nie mam pojęcia co to może być. Może jakbym przelaciał służbę tego samolotu -to może dopasowałbym ten widok do starych Babich Dołów ? Nie jestem pewien . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.