babcia131 Napisano 21 Lutego 2011 Share Napisano 21 Lutego 2011 Mam przed sobą "Opis techniczny uzbrojenia " dla 21BIS-a, przeleciałem wszystkie wyrzutnie , może jestem już za stary , niedowidzę ale w opisie nie ma nic o odpaleniach i " zdjętych " pociskach . em -z jakiego typu 21 ta Twoja instrukcja.Może rzeczywiście rzecz tyczy pocisków które "nie zeszły ".Ale jak ja bym był uzbrojeńcem i tak , akurat na tej jednej wyrzutni nie schodziłyby rakiety niemal seryjnie , to chyba bym nie czekał do tej 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 21 Lutego 2011 Share Napisano 21 Lutego 2011 Ale jak ja bym był uzbrojeńcem i tak , akurat na tej jednej wyrzutni nie schodziłyby rakiety niemal seryjnie , to chyba bym nie czekał do tej 50 Zapewne chcesz aby o uzbrojeńców Mumia egipska się pytała Nie zamierzałem nigdy 50 lat służyć w armii Ale tak na poważnie - oczywiście nawet przy jednokrotnym nie zejściu pocisku sprawdzeniu podlegała całość instalacji i wiadomo było co nawaliło samolot czy pocisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 No rzeczywiście , przesadziłem z tą ilością "niewypałów". Przy takiej częstotliwości strzelań z rakiet to min. pół wieku w kamaszach http://www.bvvaul.ru/profiles/1541.php Przed chwilą trafiłem -jest troche zdjęć 21 z radzieckich szkół lotniczych. Troszkę sentymentalne,ale 21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 Babcia, pamietasz czy TS-11 nr 1223 która przyszła do Zegrza z Mińska w 1988 ,miała namalowaną syrenke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 Czy Ty myślisz iż mój " twardy dysk " przechowuje takie zdarzenia ? Powiem szczerze , nie pamiętam , ale nie mam przed oczyma widoku TS-a z namalowaną Syrenką . A w tamtym okresie to rzuciło by się w oczy, bo malunki na samolotach to bardzo rzadki widok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 22 Lutego 2011 Share Napisano 22 Lutego 2011 Ha,właśnie liczyłem na te część nieulotną . Opis jakiej to wersji 21 zamieściłem powyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 Strzelam -albo 21R, albo opis zasobnika SPS-141Je [ czyli MF] Jakoś nie widzę innej możliwości. Ale to tak na szybko i nie chce mi się przerzucać " antykwariatu " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 Witam o to kilka zdjęć z Zegrza Pomorskiego. Która gościła w swoim czasie kolegów z Węgier. Pozdrawiam Piotr Wawer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 Dołączam także zdjęcie z nocnych lotów z Zegrza pom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 Strzelam -albo 21R, albo opis zasobnika SPS-141Je [ czyli MF] Jakoś nie widzę innej możliwości. Ale to tak na szybko i nie chce mi się przerzucać " antykwariatu " Jasne że nie to ani tamto . Nosek .Przewody przechodzą przez nosek .Czyli to skrzydło . Tylko opis jakiej wersji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 A mi to w dalszym ciągu by pasowało na R-przecież tam na końcówce s-dła jest antena stacji ostrzegawczej. No ale ja jestem uparty. Może chodzi o Syrenę ? Daj schemacik , nie męcz ludzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 A widzisz. Rosjanie na swoich forach zachodza w głowe o co chodzi z tymi wersjami 21 ,silnikami w nich.Ja sam pisałem kasliwie o pracy Gordona,a tu nie tak . Na skutek działań wiadomych sił i osrodków ...wszystko jest . do powyjaśniania. Otóż,żeby nie męczyć ,jest to opis skrzydła ,,Produktu 96A,, czyli po naszemu Mig-21M a po mojemu i naszych MF ,bo ustalilismy że tylko takie mieliśmy.Oczywiście z wyjątkiem wyjatkowej 20 . Tak ,wszędzie na rysunkach i opisach sa zasobniki na końcu skrzydeł. Sadze, ze rozwiązanie zagadki jest jedno w tzw miedzyczasie /czyli pomiędzy wprowadzeniem SPO-3 a puszczeniem na eksport SPO-10 ,produkty 96 miały latać z SPO-3.A dokumentacja została jaka została...Proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 Coś w tym stylu ? Uploaded with ImageShack.us Do tego brakuje mi jeszcze pod kadłubem SPS-141Je Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 (edytowane) Dokładnie ,to jest to .To na końcu skrzydeł jest zupełnie inne niż w eRze, z laminatu jest cały przedni i tylny opływ. Skąd zdjęcie pochodzi? Tylko nie pisać że z ZSRR... Edytowane 23 Lutego 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 Słuchajcie, jak dajecie fotografie o szerokości do 1024 pikseli, to pokazujcie je w całości a nie miniaturki, zawsze będzie mniej klikania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 (edytowane) gulus -z Szacunkiem , od kilkudziesięciu stron wrzucamy miniaturki , bo ciągle ktoś narzekal że "dużych " nie można .Czyżbym coś przeoczył ? Dokładnie ,to jest to .To na końcu skrzydeł jest zupełnie inne niż w eRze, z laminatu jest cały przedni i tylny opływ.Skąd zdjęcie pochodzi? Tylko nie pisać że z ZSRR... No rzeczywiscie , trochę inna końcówka .A skąd ma pochodzić ? Z CCCP Jak się ma trochę czasu i zacznie buszować po tych Ich stronach , to można wyłapać niezłe fotki .I powiem , że naprawdę można trafić perełki na stronach poświęconych Szkołom Lotniczym, wspomnieniom ludzi radzieckich z tamtych lat. Jakość przewaznie nie najlepsza, ale zawsze dokument Edytowane 23 Lutego 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 Tylko, że fotki 800 x XXX to nie są duże fotki w odróżnieniu do fotek, które mają ponad 2.000 pikseli szerokości. I tak wybór należy do Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 Nie wiem czy to jest SPO-3 ale widziałem na zdjęciach taką własnie osłonę, coś jak rura zakończona na obu końcach czubkami osłon anten. W literaturze rosyjskie piszą, że to późna wersja Syreny. Poszukam takich rysunków i wkleję je. I znalazł się: Rysunek pochodzi chyba z encyklopedii MiG-a Gordona. Z opisu wynika, że to Syrena z M-a (MT). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 Z tymi zdjęciami, to ograniczenie jest powyżej 800 pikseli, także spokojnie do takiej szerokości wrzucajmy w oryginalnej rozdzielczości, bo szkoda klikania. A może koledzy o samej rakiecie R-13? Zdjęcia podrzucił PiotrPilot, a możliwości jej są mi mało znane. Jak wypadała w porównaniu z R-3, R-60? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 (edytowane) Jarekk Rysunek pochodzi chyba z encyklopedii MiG-a Gordona. Przejrzałem Gordona, rysunku nie znalazłem , ale to przez mecz, ale za to mam zdjęcia i to jest chyba to [ chyba ze em znowu coś wyciągnie z zakamarków historii ] Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us To co zaprezentował wyżej em odnośnie anten , skrzydła, w wersji rosyjskiej jest niemal identyczne , dosłownie kopia , ale dotyczy samolotu 94A i na rys. skrzydła nie ma na końcach anten. O rakietach to już chyba jutro , tak na szybkiego porównanie osiągów .Chyba Grzegorz5710 będzie tu mógł błysnąć. Parę stron wcześniej wrzuciłem skany odnośnie rakiet 21 , ale to są ogólniki siłą rzeczy.Najciekawsza w tej rakiecie to jest chyba nie ona sama , ale wyrzutnia z butlą azotu w korpusie .Azot przeznaczony w skrócie do chłodzenia elementów głowicy rakiety , a tym samym zwiększenia jej czułości. Dobrze Grzegorz ? Mam nadzieję że coś tu wpadnie . Zdjecia -zgadza się z Gordona ale rysunku nie mogłem znależc .i znowu coś pokasowałem .Teraz oglądam skróty meczów Edytowane 23 Lutego 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 Zdjecia są na pewno od Gordona ,nawet ze strony 154 i jest to Mig-21SM w/g Gordona. Co do skrzydeł ,instrukcji i tłumaczeń .Tych skrzydeł jest wiecej.To nie nasi ,,tworzyli,, tylko tłumaczyli to co tamci ,,dali,, .Dla przykładu ,rysunek inst. przeciwpozarowej to kadłub samolotu wersji 72 czyli Mig-21F z zamkami na owiewce Ha, no i Niemcy im wkopali! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 To jeszcze raz dowód na to, że tłumaczący instrukcję szli po łatwiźnie - to co dali to tłumaczyli a dziś się odkrywa sensacje XXI wieku że nasze maszyny to miały bo to jest w instrukcji. Jeszcze raz mówię - wszelkie instrukcje to tylko pomoc - reszta to samolot i wiedza obsługi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Lutego 2011 Share Napisano 23 Lutego 2011 A tak naprawdę , to w końcu kto to tłumaczył ? Nawet jak Rosjanie dostarczyli jakieś materiały , to chyba w tamtych czasach robić to musieli jednak fachowcy którzy chyba widzieli sprzet na oczy. Najpierw przeważnie był samolot , wyposażenia , a pózniej dopiero tłumaczono instrukcje. No to wypadało by te szlachetne 4 litery ruszyć i "zorientować " się w terenie . Ale to taka poboczna uwaga .Całe szczęście że wtedy nie było NSR , dopiero byśmy mieli cuda . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 24 Lutego 2011 Share Napisano 24 Lutego 2011 A tak naprawdę , to w końcu kto to tłumaczył ? Nawet jak Rosjanie dostarczyli jakieś materiały , to chyba w tamtych czasach robić to musieli jednak fachowcy którzy chyba widzieli sprzet na oczy. Najpierw przeważnie był samolot , wyposażenia , a pózniej dopiero tłumaczono instrukcje. No to wypadało by te szlachetne 4 litery ruszyć i "zorientować " się w terenie . Ale to taka poboczna uwaga .Całe szczęście że wtedy nie było NSR , dopiero byśmy mieli cuda . Nie było NSR a i tak cuda były bo sam je widzisz teraz. Kto tłumaczył - pisałem już wcześniej, nie zawsze fachowiec. Poza tym trudno aby tłumacz znał sprzęt który został przez nasz zakupiony. Z Poznania czy Warszawy do takiego Zegrza to szmat drogi więc prościej tylko tłumaczyć instrukcje. I wychodzą klocki że nasze M czy MF miały belki pośrednie czy też SPO. I weź takiemu młodemu laikowi wytłumacz co i jak a na dodatek jeszcze wychodzisz na głąba bo TO JEST W INSTRUKCJI - naszej instrukcji podpisanej i zatwierdzonej przez GENERAŁA. W sumie można sobie przybliżyć jaki bałagan był wówczas i nikt nie panował nad sytuacją. Na koniec pewna historyjka z mojej kariery zawodowej - na szkole wpajano nam, że M/MF mają licznik pozostałości amunicji znajdujący się obok pakietowego przełącznika wariantów uzbrojenia, który trzeba ustawiać zgodnie z ilością załadowanej amunicji na samolocie. Na pierwszej parze dyżurnej dostałem zjebkę od dowódcy pary, który siedział w kabinie bo grzebię mu w liczniku odległości ARK-10. Moja wiedza nabyta poniosła straszliwy uszczerbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 24 Lutego 2011 Share Napisano 24 Lutego 2011 Jak bys czytał dokładnie ,ze zrozumieniem to bys wiedział o czym sie pisze i co próbujemy wyjasniać .A tak to siebie denerwujesz, i innych próbujesz wciągnąć w swoją hustawke emocjonalną. Jak nic wynika ze instrukcja Lot 1435/71 Samolot 96A Opis konstrukcji płatowca Wydanie 1972 ,jest przetłumaczoną na język polski instrukcja dotyczącą samolotu Mig-21 SM i to wczesnej lub prototypowej wersji .I taka została przesłana do Polski i przetłumaczona. I wszystko w temacie.A czemu Ty protestujesz? Na marginesie,.Dopuścili Cie do samolotu nie pokazując go wczęśniej ? I nie weryfikując Twej znajomości sprzetu? Fajna szkoła ,fajni instruktorzy fajny sposób szkolenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.