Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie coś mi się zdawało. Bo mają tam także jeszcze TS-11 Iskrę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale za to jak bojowo wygląda. Pozniej ktoś z Młodzieży zafascynowanej lotnictwem zrobi sobie walkarounda i na podstawie wg mniemania , a nawet pewności [ no bo widział ] odwali babola .Ale jak już kogoś stać na takie kolekcje , to trochę mógłby się postarać. No ale widocznie posiadanie kasy , nie zawsze idzie w parze z zaangażowaniem się w to co się "zbiera" Była okazja to i kupił, można się pochwalić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z naszego forum ,piszący na forum ARC zainteresował kolegów francuskich ,naszymi ustaleniami. A ten zwraca się do kolegów rosyjskich na ich forum o wyjaśnienie,, problemu,, Zegrzanskich Bisów:haha: http://forums.airforce.ru/showthread.php?t=3661

 

Mógłbyś Piotrek dać przekierowanie na Modelwork. na pewno uzyskał by szybka odpowiedż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione Zaprosiłem na nasze forum , lecz najpierw i tak będzie musiał się zarejestrować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wiadomości : Ponieważ na w/w forum Gość ma problem mi. i z wyglądem obudowy dżwignika klapy [ z obudową tylnej części i bez ] uprzejmie informuję ze to nie jest oznaką różnych typów samolotów .Po prostu z biegiem lat na starszych samolotach zaczęły pękać wsporniki i pojawiać się pękniecia w rejonie mocowania wsporników .I żeby ten element mógł być cały czas pod obserwacją nakazano zdjąć tylną osłonę wspornika . [ niestety nie wiem czy nakładki wzmacniające pod wspornikiem były mocowane od razu w produkcji , czy też w czasie remontu s-tu ]

eimig21mf34.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Tu zdjęcie ze zdjętą osłoną bez nakładki na skrzydle:

11111qt.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Tak wyglądała osłona na początku eksploatacji- 21BIS

akmig21bis039.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Pod koniec eksploatacji [ nie wiem czy na wszystkich ] ale są już zdjęcia BIS-ów też ze zdjętą tylną osłoną .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A całe to zamieszanie z nakładkami ,to niejako pokłosie publikacji w czeskich Novinkach,na które powołuja sie forumowicze. Z tym że znowu, znacznie wcześniej wszystkie te ,,rewelacje,, zostały wyrysowane i opisane w wydawnictwie WWP.

Polski akcent ,to samolot muzealny z Łasku z ,,zupełnie inna ,, pokrywa przedniego luku osprzetowego /konkretnie ma wiecej -- o jeden -- okragłych wzierników/

Choć ,jak pisałem wczesniej w srodku jest znacznie bardziej tajemniczy z racji zabudowy wskaznika S-3M z napisami w jezyku angielskim.

Dopiero by było gdyby to zobaczyli.

 

r3s.jpg

dsc1459.jpg

 

R-3S podwieszony pod APU-13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak , tylko co dalej poza tym APU-13....Akurat APU-13U-2 jest przeznaczona do podwieszania i odpalania pocisków R-3S. Zaś APU-13MT jest przeznaczone do pocisków R-13M , jak i R-3S. Więc jak mamy samo APU-13 to jest to wiadomośc niepełna. A zarówno z przekroju , jak i słabego jednak rysunku[ a włąściwie podpisu ] możemy się tylko domyślać co to za wyrzutnia.No ale to są uroki wyszukiwania dziury w całym. em to nie problemy , za mocny w ros .tech nie jestem , ale niedługo co niektórzy dojdą na sgvavia że na UM był silnik z zamontowanym dodatkowym dopalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em -z szacunkiem , chyba sprzęt mi nie padł , ale nawet nie moge powiększyć rysunku, nie mówiąc o odczytaniu podpisów i przyjrzeniu się szczegółom. Chyba ze masz na myśli "belkę posrednią " o której pisaliśmy wcześniej. Ale to przynajmniej jest na rysunku i teoretycznie mogło być używane [ jak zasłonki na BIS-ie ] Ale rysunek ciekawy. [ chociaż czysto teoretyczny ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, świetna wiadomość! Dzięki uprzejmości użytkownika nurekogorek ( SPFL.pl ) z lotnictwo.net.pl zamieszczam tutaj link do zdjęć MiG-21PFM 06 z kolekcji w Lublinku. Zdjęcia dokumentują praktycznie wszystkie napisy eksploatacyjne tego s-tu, które zachowały się w świetnym stanie. Całość można pobrać tutaj:

http://www.megaupload.com/?d=A0KTKK85

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Występuje ciągle komunikat ,że plik jest aktualnie nie dostępny by go pobrać.

Całkiem możliwe ,że coś u siebie na stronie mają nie tak. Po czekam do jutra. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za napisy.Na airforce .ru i sgvavia .ru mają kolejną " zagwozdkę " Ten 21 robi się naprawdę tajemniczy .Tak informacyjnie, dla zainteresowanych zdjecie tajemniczego elementu irackiego 21 modernizowanego w Jugosławi [ Serbi ] Zdjęcie z 1998 roku .Wygląda to na dodatkowy element systemu chłodzenia [ klimatyzacji kabiny ], to ta rurka wchodząca od strony wlotu w głąb k-a .Ale gdzie i po co idzie ten tylny przewód , nie mam pojęcia .[Pobieranie powietrza z kanału wlotowego s-ka ? ] Bo cały element wygląda rzeczywiście jak chłodnica. I nie ma nic wspólnego z widniejącym tam napisem KAF -skrzynką konserwacji silnika [ automatyki dopalacza ]i spr. dyszy na zakresach pracy.I żeby było ciekawiej , jeden z Moderatorów [ technik albo pilot ? rosyjski ] twierdzi że żaden technik tam nigdy nie zaglądał .I to świadczy jednak o potędze radzieckiej techniki .Bo albo Gość może nie być zorientowany , albo rzeczywiście nie było nigdy potrzeby konserwacji s-ka czy regulacji dyszy na radzieckich 21 [ albo ja znowu czegoś zapomniałem ]

doprpowietrzadokabinyir.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wygląda to jak ,,drugi stopień turbochłodnicy,, .Odbierane powietrze z silnika jest schładzane w tej chłodnicy i wpuszczane do instalacji .Jest zimniej i troche wiecej powietrza .No i komfort

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37739.jpg

37738.jpg

37737.jpg

 

Szcególnie interesuje mnie ta szokolad. Czytałem wspomnienia pilota po katapultowaniu nad poligonem w Wittstock. Otóz nie tylko że przez 2 minuty po zgaśnięciu silnika ,nikt nie wydał mu komendy na strzelanie to jeszcze po udanym przyziemieniu i wypaleniu papierosa idąc przez poligon dostrzegł zołnierzy którzy kończyli wyjadać zapasy z jego NAZa. Do dzisiaj załuje że nie skosztował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś bujną wyobrażnię miał ten pilot. Jesli dobrze kojarzę to zasobnik słuzył dla podtrzymania "na duchu i na ciele " pilota .To jakim cudem pilot wylądował osobno i zasobnik osobno .Przecież po katapultowaniu i oddzieleniu od fotela pilot powinien mieć to krótko mówiąc " przy ..pie", [skrótowo pisząc ] A może Niemcy ? latali ze wszystkim, nawet nad poligonem ,z zestawem " rybackim " Może na początku eksploatacji fotela , to i coś tam było z " dobrodziejstw " , ale pózniej było chyba zbyt dużo problemów i z wymianą zawartości [ wiadomo fotele -samolot ] i z pilnowaniem okresu używalności .Tak mi sie wydaje .

A tu trochę inne wyposażenie NAZ-ów, w zależności od typu i strefy klimatycznej w jakiej latał samolot

rodkibiwakowe.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

rodkibiwakowe.jpg

Woda i konserwy.

 

Uploaded with ImageShack.us

Środki biwakowe

rodkimedyczne.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

rodkimedyczne.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Środki medyczne

rodkiratmarker.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

rodkiratownicze.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

rodkisygnalizacyjne7m.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Środki ratowniczo-sygnalizacyjne.

zapaswodykonserwy.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

zapasywody.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Woda , konserwy , sól, cukier, powinny być jakieś cukierki z witaminami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o nasze zasobniki NAZ to racje żywnościowe, środki bojowe ( dodatkowa amunicja do broni osobistej ) oraz morfinę ładowało się tylko i wyłącznie na wypadek "W" lub rozkaz dowódcy. Skosztować można było tylko co

 

Dokładnie tak było, np. zamiast konserw były klocki z drewna.

Pełne skompletowanie miało być na czas WSGB.

Zasobnik NAZ spadał razem z pilotem, praktycznie nie było możliwości go "zgubić" podczas katapultowania.

U nas w kraju różniło się wyposażenie w stosunku do tego na rysunkach. Świeca PSND była w kieszeni kombinezonu, nie wiem jak kiedyś, ale w latach 80-90 radiostacja ratownicza była w kieszeni kombinezonu pilota, a nie w NAZ (na MiG-21 bis już była przy fotelu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasobnik NAZ 7 miał trzy warianty :A- pustynny, B- morski, C-zimowy

w zależności od warunków klimatycznych stosowano według potrzeb - u nas był wariant morski jako, że dużo rzek, jezior no i kawałeczek morza też był.

Baniaczki na wodę też były ale w magazynie spadochroniarni

Co do radiostacji R 855 z baterią Priboj 2 początkowo była w samym zasobniku. Po wylądowaniu pilot musiał ją wyjmować z zasobnika i dopiero nawiązywać łączność. Na początku lat 80 o ile dobrze sobie przypominam po katapultowaniu malborskiego pilota pod Wilnem radiostacje przeniesiono do kieszeni pilota aby już w powietrzu wisząc na spadochronie mógł ją włączyć. W latach 90 zmodernizowano włączanie radiostacji w ten sposób że do obwodu zasilania został dodany mikrowyłącznik z zatyczką. Po zajęciu miejsca w kabinie pilot obowiązkowo zatyczkę mocował do stałej części kabiny i z chwilą katapultowania radiostacja pracowała nadając odpowiednie sygnały na kanale ratunkowym. Była możliwość szybszego zlokalizowania lotnika. Oczywiście byy przypadki przypadkowego włączenia radiostacji ale zaraz trzeba było się tłumaczyć co i jak.

Na Bisach było troszkę inaczej, gdyż te samoloty miały antenę KOMAR przy spadochronie PSM czego nie miały np R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.