Grzegorz 5710 Napisano 13 Marca 2011 Share Napisano 13 Marca 2011 Dokładnie Łapino Kartuskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 13 Marca 2011 Share Napisano 13 Marca 2011 Właśnie coś mi się zdawało. Bo mają tam także jeszcze TS-11 Iskrę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 13 Marca 2011 Share Napisano 13 Marca 2011 ale nie chodzi mi o kolekcję jako taką tylko o ten konkretny egzemplarz. Ta szpareczka ma zbiorniki podskrzydłowe i zasobnik SPS 141 pod kadłubem !!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 13 Marca 2011 Share Napisano 13 Marca 2011 Muzealne konfiguracje to temat na oddzielny wątek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 14 Marca 2011 Share Napisano 14 Marca 2011 Ale za to jak bojowo wygląda. Pozniej ktoś z Młodzieży zafascynowanej lotnictwem zrobi sobie walkarounda i na podstawie wg mniemania , a nawet pewności [ no bo widział ] odwali babola .Ale jak już kogoś stać na takie kolekcje , to trochę mógłby się postarać. No ale widocznie posiadanie kasy , nie zawsze idzie w parze z zaangażowaniem się w to co się "zbiera" Była okazja to i kupił, można się pochwalić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 14 Marca 2011 Share Napisano 14 Marca 2011 Kolega z naszego forum ,piszący na forum ARC zainteresował kolegów francuskich ,naszymi ustaleniami. A ten zwraca się do kolegów rosyjskich na ich forum o wyjaśnienie,, problemu,, Zegrzanskich Bisów:haha: http://forums.airforce.ru/showthread.php?t=3661 Mógłbyś Piotrek dać przekierowanie na Modelwork. na pewno uzyskał by szybka odpowiedż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 14 Marca 2011 Share Napisano 14 Marca 2011 Zrobione Zaprosiłem na nasze forum , lecz najpierw i tak będzie musiał się zarejestrować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 14 Marca 2011 Share Napisano 14 Marca 2011 Do wiadomości : Ponieważ na w/w forum Gość ma problem mi. i z wyglądem obudowy dżwignika klapy [ z obudową tylnej części i bez ] uprzejmie informuję ze to nie jest oznaką różnych typów samolotów .Po prostu z biegiem lat na starszych samolotach zaczęły pękać wsporniki i pojawiać się pękniecia w rejonie mocowania wsporników .I żeby ten element mógł być cały czas pod obserwacją nakazano zdjąć tylną osłonę wspornika . [ niestety nie wiem czy nakładki wzmacniające pod wspornikiem były mocowane od razu w produkcji , czy też w czasie remontu s-tu ] Uploaded with ImageShack.us Tu zdjęcie ze zdjętą osłoną bez nakładki na skrzydle: Uploaded with ImageShack.us Tak wyglądała osłona na początku eksploatacji- 21BIS Uploaded with ImageShack.us Pod koniec eksploatacji [ nie wiem czy na wszystkich ] ale są już zdjęcia BIS-ów też ze zdjętą tylną osłoną . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 15 Marca 2011 Share Napisano 15 Marca 2011 A całe to zamieszanie z nakładkami ,to niejako pokłosie publikacji w czeskich Novinkach,na które powołuja sie forumowicze. Z tym że znowu, znacznie wcześniej wszystkie te ,,rewelacje,, zostały wyrysowane i opisane w wydawnictwie WWP. Polski akcent ,to samolot muzealny z Łasku z ,,zupełnie inna ,, pokrywa przedniego luku osprzetowego /konkretnie ma wiecej -- o jeden -- okragłych wzierników/ Choć ,jak pisałem wczesniej w srodku jest znacznie bardziej tajemniczy z racji zabudowy wskaznika S-3M z napisami w jezyku angielskim. Dopiero by było gdyby to zobaczyli. R-3S podwieszony pod APU-13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 15 Marca 2011 Share Napisano 15 Marca 2011 No tak , tylko co dalej poza tym APU-13....Akurat APU-13U-2 jest przeznaczona do podwieszania i odpalania pocisków R-3S. Zaś APU-13MT jest przeznaczone do pocisków R-13M , jak i R-3S. Więc jak mamy samo APU-13 to jest to wiadomośc niepełna. A zarówno z przekroju , jak i słabego jednak rysunku[ a włąściwie podpisu ] możemy się tylko domyślać co to za wyrzutnia.No ale to są uroki wyszukiwania dziury w całym. em to nie problemy , za mocny w ros .tech nie jestem , ale niedługo co niektórzy dojdą na sgvavia że na UM był silnik z zamontowanym dodatkowym dopalaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 15 Marca 2011 Share Napisano 15 Marca 2011 A widzisz na tym rysunku ...wkładke wypełniajacą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 15 Marca 2011 Share Napisano 15 Marca 2011 Mnie zaś ciekawi gdzie em wynalazłeś to zdjęcie ekspozycji sprzętu. Może znalazłoby się tego więcej? Widzę ładnie zaprezentowaną belkę MBD i inne ciekawostki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 15 Marca 2011 Share Napisano 15 Marca 2011 em -z szacunkiem , chyba sprzęt mi nie padł , ale nawet nie moge powiększyć rysunku, nie mówiąc o odczytaniu podpisów i przyjrzeniu się szczegółom. Chyba ze masz na myśli "belkę posrednią " o której pisaliśmy wcześniej. Ale to przynajmniej jest na rysunku i teoretycznie mogło być używane [ jak zasłonki na BIS-ie ] Ale rysunek ciekawy. [ chociaż czysto teoretyczny ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 18 Marca 2011 Share Napisano 18 Marca 2011 Koledzy, świetna wiadomość! Dzięki uprzejmości użytkownika nurekogorek ( SPFL.pl ) z lotnictwo.net.pl zamieszczam tutaj link do zdjęć MiG-21PFM 06 z kolekcji w Lublinku. Zdjęcia dokumentują praktycznie wszystkie napisy eksploatacyjne tego s-tu, które zachowały się w świetnym stanie. Całość można pobrać tutaj: http://www.megaupload.com/?d=A0KTKK85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 18 Marca 2011 Share Napisano 18 Marca 2011 Występuje ciągle komunikat ,że plik jest aktualnie nie dostępny by go pobrać. Całkiem możliwe ,że coś u siebie na stronie mają nie tak. Po czekam do jutra. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 18 Marca 2011 Share Napisano 18 Marca 2011 nie martw się - mam to samo - ano poczekamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 19 Marca 2011 Share Napisano 19 Marca 2011 pobrałem. Fotki super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Marca 2011 Share Napisano 19 Marca 2011 Dzięki za napisy.Na airforce .ru i sgvavia .ru mają kolejną " zagwozdkę " Ten 21 robi się naprawdę tajemniczy .Tak informacyjnie, dla zainteresowanych zdjecie tajemniczego elementu irackiego 21 modernizowanego w Jugosławi [ Serbi ] Zdjęcie z 1998 roku .Wygląda to na dodatkowy element systemu chłodzenia [ klimatyzacji kabiny ], to ta rurka wchodząca od strony wlotu w głąb k-a .Ale gdzie i po co idzie ten tylny przewód , nie mam pojęcia .[Pobieranie powietrza z kanału wlotowego s-ka ? ] Bo cały element wygląda rzeczywiście jak chłodnica. I nie ma nic wspólnego z widniejącym tam napisem KAF -skrzynką konserwacji silnika [ automatyki dopalacza ]i spr. dyszy na zakresach pracy.I żeby było ciekawiej , jeden z Moderatorów [ technik albo pilot ? rosyjski ] twierdzi że żaden technik tam nigdy nie zaglądał .I to świadczy jednak o potędze radzieckiej techniki .Bo albo Gość może nie być zorientowany , albo rzeczywiście nie było nigdy potrzeby konserwacji s-ka czy regulacji dyszy na radzieckich 21 [ albo ja znowu czegoś zapomniałem ] Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Marca 2011 Share Napisano 19 Marca 2011 Dla mnie wygląda to jak ,,drugi stopień turbochłodnicy,, .Odbierane powietrze z silnika jest schładzane w tej chłodnicy i wpuszczane do instalacji .Jest zimniej i troche wiecej powietrza .No i komfort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Marca 2011 Share Napisano 19 Marca 2011 Może się zgadzać .Gdzieś w tym miejscu znajduje się turbinowa chłodnica powietrza [ el. 14 na rys . ] i być może jest to dodatkowy element schładzania , dostarczania powietrza. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 20 Marca 2011 Share Napisano 20 Marca 2011 Szcególnie interesuje mnie ta szokolad. Czytałem wspomnienia pilota po katapultowaniu nad poligonem w Wittstock. Otóz nie tylko że przez 2 minuty po zgaśnięciu silnika ,nikt nie wydał mu komendy na strzelanie to jeszcze po udanym przyziemieniu i wypaleniu papierosa idąc przez poligon dostrzegł zołnierzy którzy kończyli wyjadać zapasy z jego NAZa. Do dzisiaj załuje że nie skosztował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 20 Marca 2011 Share Napisano 20 Marca 2011 Jeżeli chodzi o nasze zasobniki NAZ to racje żywnościowe, środki bojowe ( dodatkowa amunicja do broni osobistej ) oraz morfinę ładowało się tylko i wyłącznie na wypadek "W" lub rozkaz dowódcy. Skosztować można było tylko co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 20 Marca 2011 Share Napisano 20 Marca 2011 Coś bujną wyobrażnię miał ten pilot. Jesli dobrze kojarzę to zasobnik słuzył dla podtrzymania "na duchu i na ciele " pilota .To jakim cudem pilot wylądował osobno i zasobnik osobno .Przecież po katapultowaniu i oddzieleniu od fotela pilot powinien mieć to krótko mówiąc " przy ..pie", [skrótowo pisząc ] A może Niemcy ? latali ze wszystkim, nawet nad poligonem ,z zestawem " rybackim " Może na początku eksploatacji fotela , to i coś tam było z " dobrodziejstw " , ale pózniej było chyba zbyt dużo problemów i z wymianą zawartości [ wiadomo fotele -samolot ] i z pilnowaniem okresu używalności .Tak mi sie wydaje . A tu trochę inne wyposażenie NAZ-ów, w zależności od typu i strefy klimatycznej w jakiej latał samolot Uploaded with ImageShack.us Woda i konserwy. Uploaded with ImageShack.us Środki biwakowe Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Środki medyczne Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Środki ratowniczo-sygnalizacyjne. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Woda , konserwy , sól, cukier, powinny być jakieś cukierki z witaminami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 20 Marca 2011 Share Napisano 20 Marca 2011 Jeżeli chodzi o nasze zasobniki NAZ to racje żywnościowe, środki bojowe ( dodatkowa amunicja do broni osobistej ) oraz morfinę ładowało się tylko i wyłącznie na wypadek "W" lub rozkaz dowódcy. Skosztować można było tylko co Dokładnie tak było, np. zamiast konserw były klocki z drewna. Pełne skompletowanie miało być na czas WSGB. Zasobnik NAZ spadał razem z pilotem, praktycznie nie było możliwości go "zgubić" podczas katapultowania. U nas w kraju różniło się wyposażenie w stosunku do tego na rysunkach. Świeca PSND była w kieszeni kombinezonu, nie wiem jak kiedyś, ale w latach 80-90 radiostacja ratownicza była w kieszeni kombinezonu pilota, a nie w NAZ (na MiG-21 bis już była przy fotelu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 20 Marca 2011 Share Napisano 20 Marca 2011 Zasobnik NAZ 7 miał trzy warianty :A- pustynny, B- morski, C-zimowy w zależności od warunków klimatycznych stosowano według potrzeb - u nas był wariant morski jako, że dużo rzek, jezior no i kawałeczek morza też był. Baniaczki na wodę też były ale w magazynie spadochroniarni Co do radiostacji R 855 z baterią Priboj 2 początkowo była w samym zasobniku. Po wylądowaniu pilot musiał ją wyjmować z zasobnika i dopiero nawiązywać łączność. Na początku lat 80 o ile dobrze sobie przypominam po katapultowaniu malborskiego pilota pod Wilnem radiostacje przeniesiono do kieszeni pilota aby już w powietrzu wisząc na spadochronie mógł ją włączyć. W latach 90 zmodernizowano włączanie radiostacji w ten sposób że do obwodu zasilania został dodany mikrowyłącznik z zatyczką. Po zajęciu miejsca w kabinie pilot obowiązkowo zatyczkę mocował do stałej części kabiny i z chwilą katapultowania radiostacja pracowała nadając odpowiednie sygnały na kanale ratunkowym. Była możliwość szybszego zlokalizowania lotnika. Oczywiście byy przypadki przypadkowego włączenia radiostacji ale zaraz trzeba było się tłumaczyć co i jak. Na Bisach było troszkę inaczej, gdyż te samoloty miały antenę KOMAR przy spadochronie PSM czego nie miały np R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.