babcia131 Napisano 25 Marca 2011 Share Napisano 25 Marca 2011 ......NIEDOPUSZCZALNE JEST PODWIESZANIE INNYCH SRODKÓW BOJOWYCH NA ZEWNETRZNE BELKI,, Zamiast środków bojowych podwiesimy zbiorniki paliwowe. Chyba logiczne, bo zb. z paliwem to nie zbiornik z napalmem i zapalnikiem . I pewnie chodzi o to aby " schodząca " z wyrzutni wewnętrzna rakieta nie miała ew. wpływu na rakietę wiszącą obok na sąsiedniej zew. wyrzutni . I można podwiesić "baniak " , bo na niego to rakieta chyba wpływu nie ma . Uploaded with ImageShack.us Kolejny dowód że ostrożnie trzeba podchodzić do instrukcji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 25 Marca 2011 Share Napisano 25 Marca 2011 I pewnie chodzi o to aby " schodząca " z wyrzutni wewnętrzna rakieta nie miała ew. wpływu na rakietę wiszącą obok na sąsiedniej zew. wyrzutni W/g mnie takie wieszanie warunkuje układ sterowania uzbrojeniem . Gdyby istniała zaleznosc o której mówisz ,rakieta schodząca jako pierwsza z podwójnej belki ,,zagazowywała,, by tą drugą .A tak nie jest A ja wierze tej instrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 25 Marca 2011 Share Napisano 25 Marca 2011 W/g mnie takie wieszanie warunkuje układ sterowania uzbrojeniem . Nawet niech na zewnątrz podwieszą tego co pisał tą instrukcję .Mieliśmy rozpatrzeć możliwość podwieszenia zdwojonej wyrzutni i baniaka. Pokazałem przykład -można , i w niczym to nie przeszkadza , bo co ma układ sterowania uzbrojeniem do podwieszonego w tym miejscu zbiornika .[ zrzutu nie rozpatruję ] Co prawda to jest chyba BIS, ale niestety nie mamy możliwości dojścia jak wygląda sprawa z inst,. na mdernizowanych MF .Sprawa następna , zdwojoną wyrzutnię można podwiesić i na wewnętrznych i na zewnętrznych belkach [ wtedy na wew. wisi pojedyńcza rakieta ] Zgadza się ? Ładnych parę zdjęć takiej konfiguracji przedstawia serbskie i chyba bułgarskie 21.Gdyby podwójna wyrzutnia wisiała wewnątrz obok pojedyńczej , przyjrzyj się proszę jak blisko zew. belki jest pocisk i niemal na tej samej wysokości. A na zdwojonej wyrzutni pociski są na różnych poziomach. Ja wiem że wiara czyni cuda, ale wierz mi to zdjęcie Hinduskich 21 to nie cud. A Oni też mieli chyba jakieś instrukcje , a może większe doświadczenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 25 Marca 2011 Share Napisano 25 Marca 2011 To żebyś był kontent -załadujmy baniaki i pojedyńcze wyrzutnie. Może tak być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 25 Marca 2011 Share Napisano 25 Marca 2011 Pewnie , tym bardziej że nie jestem pewien tych zdwojonych ma tych MF. A tak naprawdę jestem ciekaw jak by się zachowywał 21 z podwieszonym zasobnikiem [ bez możliwości odrzucenia ] i choinką takich zdwojonych wyrzutni. Bo zakładam że podwieszane podskł. 490 szybko zostały odzrzucone . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 26 Marca 2011 Share Napisano 26 Marca 2011 Chyba nie było. Jasnoszary na Bisach z dostawy do Zegrza . Ktoś może naprowadzic poszukiwania ? lub nawet je skrócić ,podająć na tacy jaki to kolor . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 26 Marca 2011 Share Napisano 26 Marca 2011 Ja bym go pacnął Pactrą nr 45. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 26 Marca 2011 Share Napisano 26 Marca 2011 Według mnie jest to farba FS-36495 ,a patrząc na farby modelarskie to odpowiednikiem jest PACTRA A44. Kolor podany przez ciebie Leszku jest trochę ciemniejszy. Można spojrzeć na stronę : - Moja propozycja : http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=36495 - kolor sugerowany przez Leszka : http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=36622 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 26 Marca 2011 Share Napisano 26 Marca 2011 Taki sam kolor jak dostarczanych do Redzikowa 23cich [numery boczne tez jak na 23cich], najblizszy oryginalowi byl Humbrol 127. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 26 Marca 2011 Share Napisano 26 Marca 2011 Oj a co powiecie na 36473 ? Ten mi sie wydawał najbliższy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 26 Marca 2011 Share Napisano 26 Marca 2011 Według mnie za ciemny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 najblizszy oryginalowi byl Humbrol 127. zgadzam się, kolorek jest ok jeśli chodzi o "23", a skoro Marek_1101 mówi, że były to te same kolory to tak penie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Dziekuje wszystkim i zostaje ten 36375.Te Słupskie 9444 na 21 wygląda czadersko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Te Słupskie 9444 na 21 wygląda czadersko Cała II eskadra tak wyglądała, bo samoloty były przyjmowane na stan 26 plm właśnie w Słupsku , gdzie przebywaliśmy wówczas na przebazowaniu. [piękne miasto i piękne czasy ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Co to za tester PPC-2 /czy raczej PPS-2/ ? I czy stosowano go na PFMN ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Tak jeszcze z ciekawości. Któryś z Bisów z takim krojem cyfr i szarym kolorem dostał godło 26 plm? Podoba mi się taki, jeszcze na dodatek z szachownicami na kadłubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 (edytowane) Wówczas i nasze MiGusie a szczególnie te na parze dyżurnej też musiały mieć dodatkowe zbiorniki ze względu na wymogi długotrwałości lotu narzucone przez NATO... Jak sięgam pamięcią na parze zawsze stały ze zbiornikiem , ale u Nas nigdy nawet po wejściu do NATO nie wisiały zb .podskrzydłowe. Mógłbym się dać pokroić , ale nie jestem pewien czy czasem pózniej nie wisiały 800 zamiast 490 pod kadłubem .Ale podskrzydłowych na pewno nie było. U nas (w EPKS) po wejściu do NATO mieliśmy dłuższy epizod z podwieszonymi 2 x 490 l pod skrzydłami. Wynikało to jak pisze babcia z małej, jak na standardy NATO długotrwałości lotu. Później podczas Dyżuru Bojowego już mieliśmy podwieszony tylko 800 l pod kadłubem i 2 x R-60 (dowódca pary) lub 2 x R-3R (prowadzony). Edytowane 27 Marca 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Były duże problemy z podwieszeniem zbiorników pod skrzydłami. U nas w 3.plm nigdy wcześniej nie stosowano tego wariantu podwieszeń. Belki paliwowe leżały zapomniane głęboko w magazynie. Ciekawe czy tylko 32.PLRT i 21.PLRTiA używały w normalnej eksploatacji zbiorniki pod skrzydłowe. Epizod w Poznaniu był stosunkowo krótki i tylko stosowany podczas dyżuru i kliku lotów zapoznawczych dla pilotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Belki paliwowe leżały zapomniane głęboko w magazynie. Ciekawe czy tylko 32.PLRT i 21.PLRTiA używały w normalnej eksploatacji zbiorniki pod skrzydłowe. Belki paliwowe pod skrzydłowe w zasadzie leżały w magazynie ale czasami były używane na dniach szkolenia z gotowości bojowej gdzie w ramach treningu musieliśmy przezbrajać klucz ale to też epizod z 9 plm. U nas (w EPKS) po wejściu do NATO mieliśmy dłuższy epizod z podwieszonymi 2 x 490 l pod skrzydłami. Wynikało to jak pisze babcia z małej, jak na standardy NATO długotrwałości lotu. Później podczas Dyżuru Bojowego już mieliśmy podwieszony tylko 800 l pod kadłubem i 2 x R-60 (dowódca pary) lub 2 x R-3R (prowadzony). Babcia negował ten fakt, który ja podałem wcześniej ale to szczegół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Babcia negował ten fakt, który ja podałem wcześniej ale to szczegół Szybko przeszukałem prywatne zbiory. Na zdjęciu jak łatwo zobaczyć MiG-21 MF nr 9105 z 3.eskadry lotnictwa taktycznego podczas lotu treningowego (walka powietrzna) w wariancie 2 x ZP-490 + 2 x R-3U. Tak też można, czyli klucz MiG-21 MF z 3.elt, każdy po 2 x ZP-490. Lecę też w tym szyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Chyba z tej samej sesji foto znalazłem w necie takie foty: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Dokładnie tak, w tle Ziemia Lubuska. Gniazdo dużej części pilotów z lat 80-tych. Pilot mjr Wojciech Krupa - dowódca 3.elt, też absolwent LL w Zielonej Górze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Jakie byly ograniczenia przeciazen w locie ze zbiornikami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 (edytowane) Grzegorz 5710 napisał odnośnie zb. 2x490 pod skrzydłami: Babcia negował ten fakt, który ja podałem wcześniej ale to szczegół Ale negował trochę bardziej dokładnie , tzn . napisałem " U Nas...." czyli ani w Zegrzu, ani w M-ku po wejściu do NATO , samoloty nie miały podwieszanych na DB zb 2x490 pod skrzydłami. Co było podwieszane na DB w Poznaniu , no tego to ja nie mogę wiedzieć, ale na logikę, tam podwieszali 2x490 , a w M-ku 1x800 bo chodziło o odległość od rosyjskiej granicy. Z M-ka mamy trochę bliżej young napisał Tak jeszcze z ciekawości. Któryś z Bisów z takim krojem cyfr i szarym kolorem dostał godło 26 plm? To raczej niemożliwe. Godło weszło na przełomie 89-90 [ ustrojowe zmiany ] W tym okresie samoloty szły , albo już wracały z I remontu , przemalowane , nowe cyfry .I dopiero zaczęła się akcja malowania godła . Odnośnie kroju cyfr, tego nie jestem na 100% pewien , ale wydaje mi się że cyfry przy pierwszej nadarzającej się okazji tj. prac po 200 godz . nalotu były zmieniane , na wzór pozostałch samolotów .Już nie korzystano z szablonu "słupskiego " tylko wszystkie nb. były malowane tak jak II partii samolotów , która lądowała w 81 we wrześniu już na macierzystym lotnisku. Edytowane 27 Marca 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Oczywiście że były ograniczenia podczas lotu ze zbiornikami podwieszanymi: - podkadłubowy 1 x ZP -490 lub podskrzydłowe 2 x ZP -490 lub 3 x ZP-490 - Ma maks 1,6 na H> 12 000 m, Vp maks 1000 km / h na H< 12 000 m, przeciążenie maks 5; - podkadłubowy 1 x ZP -800 - Ma maks 1,6 na H> 12 000 m, Vp maks 1000 km / h na H< 12 000 m, przeciążenie maks 4; - podskrzydłowe 2 x ZP -490 + podkadłubowy 1 x ZP -800 - Ma maks 1,6 na H> 12 000 m, Vp maks 1000 km / h na H< 12 000 m, przeciążenie maks 4; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.