Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

......NIEDOPUSZCZALNE JEST PODWIESZANIE INNYCH SRODKÓW BOJOWYCH NA ZEWNETRZNE BELKI,,

Zamiast środków bojowych podwiesimy zbiorniki paliwowe. Chyba logiczne, bo zb. z paliwem to nie zbiornik z napalmem i zapalnikiem .

I pewnie chodzi o to aby " schodząca " z wyrzutni wewnętrzna rakieta nie miała ew. wpływu na rakietę wiszącą obok na sąsiedniej zew. wyrzutni .

I można podwiesić "baniak " , bo na niego to rakieta chyba wpływu nie ma .

r60bzb490.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Kolejny dowód że ostrożnie trzeba podchodzić do instrukcji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pewnie chodzi o to aby " schodząca " z wyrzutni wewnętrzna rakieta nie miała ew. wpływu na rakietę wiszącą obok na sąsiedniej zew. wyrzutni

 

W/g mnie takie wieszanie warunkuje układ sterowania uzbrojeniem .

 

Gdyby istniała zaleznosc o której mówisz ,rakieta schodząca jako pierwsza z podwójnej belki ,,zagazowywała,, by tą drugą .A tak nie jest

 

A ja wierze tej instrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie takie wieszanie warunkuje układ sterowania uzbrojeniem .
Nawet niech na zewnątrz podwieszą tego co pisał tą instrukcję .Mieliśmy rozpatrzeć możliwość podwieszenia zdwojonej wyrzutni i baniaka. Pokazałem przykład -można , i w niczym to nie przeszkadza , bo co ma układ sterowania uzbrojeniem do podwieszonego w tym miejscu zbiornika .[ zrzutu nie rozpatruję ] Co prawda to jest chyba BIS, ale niestety nie mamy możliwości dojścia jak wygląda sprawa z inst,. na mdernizowanych MF .Sprawa następna , zdwojoną wyrzutnię można podwiesić i na wewnętrznych i na zewnętrznych belkach [ wtedy na wew. wisi pojedyńcza rakieta ] Zgadza się ? Ładnych parę zdjęć takiej konfiguracji przedstawia serbskie i chyba bułgarskie 21.

Gdyby podwójna wyrzutnia wisiała wewnątrz obok pojedyńczej , przyjrzyj się proszę jak blisko zew. belki jest pocisk i niemal na tej samej wysokości. A na zdwojonej wyrzutni pociski są na różnych poziomach.

Ja wiem że wiara czyni cuda, ale wierz mi to zdjęcie Hinduskich 21 to nie cud. A Oni też mieli chyba jakieś instrukcje , a może większe doświadczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie , tym bardziej że nie jestem pewien tych zdwojonych ma tych MF. A tak naprawdę jestem ciekaw jak by się zachowywał 21 z podwieszonym zasobnikiem [ bez możliwości odrzucenia ] i choinką takich zdwojonych wyrzutni. Bo zakładam że podwieszane podskł. 490 szybko zostały odzrzucone .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jest to farba FS-36495 ,a patrząc na farby modelarskie to odpowiednikiem jest PACTRA A44. Kolor podany przez ciebie Leszku jest trochę ciemniejszy. Można spojrzeć na stronę :

- Moja propozycja : http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=36495

- kolor sugerowany przez Leszka :

http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=36622

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najblizszy oryginalowi byl Humbrol 127.

 

zgadzam się, kolorek jest ok jeśli chodzi o "23", a skoro Marek_1101 mówi, że były to te same kolory to tak penie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Słupskie 9444 na 21 wygląda czadersko
Cała II eskadra tak wyglądała, bo samoloty były przyjmowane na stan 26 plm właśnie w Słupsku , gdzie przebywaliśmy wówczas na przebazowaniu. [piękne miasto i piękne czasy ]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wówczas i nasze MiGusie a szczególnie te na parze dyżurnej też musiały mieć dodatkowe zbiorniki ze względu na wymogi długotrwałości lotu narzucone przez NATO...

Jak sięgam pamięcią na parze zawsze stały ze zbiornikiem , ale u Nas nigdy nawet po wejściu do NATO nie wisiały zb .podskrzydłowe. Mógłbym się dać pokroić , ale nie jestem pewien czy czasem pózniej nie wisiały 800 zamiast 490 pod kadłubem .Ale podskrzydłowych na pewno nie było.

 

U nas (w EPKS) po wejściu do NATO mieliśmy dłuższy epizod z podwieszonymi 2 x 490 l pod skrzydłami. Wynikało to jak pisze babcia z małej, jak na standardy NATO długotrwałości lotu. Później podczas Dyżuru Bojowego już mieliśmy podwieszony tylko 800 l pod kadłubem i 2 x R-60 (dowódca pary) lub 2 x R-3R (prowadzony).

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były duże problemy z podwieszeniem zbiorników pod skrzydłami.

U nas w 3.plm nigdy wcześniej nie stosowano tego wariantu podwieszeń.

Belki paliwowe leżały zapomniane głęboko w magazynie.

Ciekawe czy tylko 32.PLRT i 21.PLRTiA używały w normalnej eksploatacji zbiorniki pod skrzydłowe.

Epizod w Poznaniu był stosunkowo krótki i tylko stosowany podczas dyżuru i kliku lotów zapoznawczych dla pilotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belki paliwowe leżały zapomniane głęboko w magazynie.

Ciekawe czy tylko 32.PLRT i 21.PLRTiA używały w normalnej eksploatacji zbiorniki pod skrzydłowe.

 

Belki paliwowe pod skrzydłowe w zasadzie leżały w magazynie ale czasami były używane na dniach szkolenia z gotowości bojowej gdzie w ramach treningu musieliśmy przezbrajać klucz ale to też epizod z 9 plm.

 

U nas (w EPKS) po wejściu do NATO mieliśmy dłuższy epizod z podwieszonymi 2 x 490 l pod skrzydłami. Wynikało to jak pisze babcia z małej, jak na standardy NATO długotrwałości lotu. Później podczas Dyżuru Bojowego już mieliśmy podwieszony tylko 800 l pod kadłubem i 2 x R-60 (dowódca pary) lub 2 x R-3R (prowadzony).

 

Babcia negował ten fakt, który ja podałem wcześniej ale to szczegół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babcia negował ten fakt, który ja podałem wcześniej ale to szczegół

 

Szybko przeszukałem prywatne zbiory.

 

Na zdjęciu jak łatwo zobaczyć MiG-21 MF nr 9105 z 3.eskadry lotnictwa taktycznego podczas lotu treningowego (walka powietrzna) w wariancie 2 x ZP-490 + 2 x R-3U.

 

mig21mf91053elt.th.jpg

 

Tak też można, czyli klucz MiG-21 MF z 3.elt, każdy po 2 x ZP-490. Lecę też w tym szyku.

 

mig21mf3eltklucz.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz 5710 napisał odnośnie zb. 2x490 pod skrzydłami:

Babcia negował ten fakt, który ja podałem wcześniej ale to szczegół

Ale negował trochę bardziej dokładnie , tzn . napisałem " U Nas...." czyli ani w Zegrzu, ani w M-ku po wejściu do NATO , samoloty nie miały podwieszanych na DB zb 2x490 pod skrzydłami. Co było podwieszane na DB w Poznaniu , no tego to ja nie mogę wiedzieć, ale na logikę, tam podwieszali 2x490 , a w M-ku 1x800 bo chodziło o odległość od rosyjskiej granicy. Z M-ka mamy trochę bliżej

young napisał

Tak jeszcze z ciekawości. Któryś z Bisów z takim krojem cyfr i szarym kolorem dostał godło 26 plm?

To raczej niemożliwe. Godło weszło na przełomie 89-90 [ ustrojowe zmiany ] W tym okresie samoloty szły , albo już wracały z I remontu , przemalowane , nowe cyfry .I dopiero zaczęła się akcja malowania godła . Odnośnie kroju cyfr, tego nie jestem na 100% pewien , ale wydaje mi się że cyfry przy pierwszej nadarzającej się okazji tj. prac po 200 godz . nalotu były zmieniane , na wzór pozostałch samolotów .Już nie korzystano z szablonu "słupskiego " tylko wszystkie nb. były malowane tak jak II partii samolotów , która lądowała w 81 we wrześniu już na macierzystym lotnisku.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że były ograniczenia podczas lotu ze zbiornikami podwieszanymi:

 

- podkadłubowy 1 x ZP -490 lub podskrzydłowe 2 x ZP -490 lub 3 x ZP-490 - Ma maks 1,6 na H> 12 000 m, Vp maks 1000 km / h na H< 12 000 m, przeciążenie maks 5;

 

- podkadłubowy 1 x ZP -800 - Ma maks 1,6 na H> 12 000 m, Vp maks 1000 km / h na H< 12 000 m, przeciążenie maks 4;

 

- podskrzydłowe 2 x ZP -490 + podkadłubowy 1 x ZP -800 - Ma maks 1,6 na H> 12 000 m, Vp maks 1000 km / h na H< 12 000 m, przeciążenie maks 4;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.