lolek300124 Napisano 2 Lipca 2009 Share Napisano 2 Lipca 2009 (edytowane) Witam kolegów!! Za jakieś 2 tygodnie będę rozpoczynał relację z budowy scanii 6 x 4. I w tej chwili dopada mnie dylemat jaki lakier użyć do polakierowania modelu, bo trzeba będzie pozałatwia materiały do wykonania jej {Pojechać do mieszalni farb} Są to 3 scanie które bardzo przypadły mi do gustu. Scania numer 1 Scania numer 2 No i ślicznotka Scania numer 3 { Scania po prawej stronie} Edytowane 7 Grudnia 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bilonzo Napisano 2 Lipca 2009 Share Napisano 2 Lipca 2009 Ta pierwsza jest w miarę fajna. Druga to nie ta konfifuracja... To jest bodajże 6x2/4.. Życzę powodzienia.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 2 Lipca 2009 Autor Share Napisano 2 Lipca 2009 A zielona ?????? mnie się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 2 Lipca 2009 Share Napisano 2 Lipca 2009 Wszystkie to ślicznotki. Zielona "Box Solutions" chyba najłatwiejsza do odwzorowanie jeśli chodzi o malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 2 Lipca 2009 Share Napisano 2 Lipca 2009 Jak dasz radę to zrób opcje nr. 2 ,a jak nie to ta zielona też jest fajna i w miarę prosta do zrobienia -oczywiście jeśli chodzi o lakier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 2 Lipca 2009 Autor Share Napisano 2 Lipca 2009 Na tych zdjęciach są pokazane auta które potrafię złożyć i pomalować tylko się zastanawiam nad lakierem. Nie patrząc na poziom trudności to wziąłbym na warsztat zieloną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 2 Lipca 2009 Share Napisano 2 Lipca 2009 Pierwsza i druga opcja chyba jednak nie jest taka prosta do pomalowania, jeżeli byś chciał dokładnie odwzorować wszystkie szczegóły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckman Napisano 3 Lipca 2009 Share Napisano 3 Lipca 2009 Mnie się podoba 3 fajny zielony, fajnie się będzie prezentować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 3 Lipca 2009 Autor Share Napisano 3 Lipca 2009 No też tak myślę, i chyba zdecyduję się na ten kolor. PS. Truckman niskopodwoziówkę zaczynam od nowa według planu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abu Napisano 3 Lipca 2009 Share Napisano 3 Lipca 2009 Mi się podoba 3, no 2 też fajna.. ale to na drugi "ogień". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 10 Lipca 2009 Autor Share Napisano 10 Lipca 2009 Witam pomyślałem że rozpocznę szybciej relacje bo ciągnik przyszedł a ma czekać. Oto postępy prac. oto kawałek ramy która posłuży jako 2 oś tylnia.{niedoszła scania tandem} poszpachlowany silnik! butle na końcu 2 PS. sorry za zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbona Napisano 10 Lipca 2009 Share Napisano 10 Lipca 2009 Witam! Czy będziesz powiększał szczelinę między przednią osią a tylnymi osiami czy taką pozostawisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domuzyn79 Napisano 15 Lipca 2009 Share Napisano 15 Lipca 2009 Hej Fajny pomysł z gabarytem. Sam chciałem taki model zbudować, ale z dodatkową osia skrętną z przodu. Niestety problem polega na zdobyciu informacji technicznych jak długość ramy, odległość osi od siebie i inne pierdołki. Takich maszyn jeździ coraz więcej, lecz możliwość ich sfotografowania jest czasem minimalna. Jeśli chcesz zobaczyć gabaryty na parkingu, to czasem w serwisie Mercedesa pod Bydgoszczą (jadąc 10) można niezłe maszyny zobaczyć Życzę powodzenia !!! Będę obserwował twoje postępowania. SALUT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 15 Lipca 2009 Share Napisano 15 Lipca 2009 Ciągnik w konfiguracji takiej jak na zdjęciach nie jest w żadnym wypadku ciągnikiem "gabarytowym". Jak już to ponadgabarytowym, albo ponadnormatywnym, ale i tak nie jest. To zwykły ciągnik w konfiguracji typowo skandynawskiej 6x2. Scanie, które pokazałeś na obrazkach to po kolei 6x2, 6x2/4, 6x2. W żadnym wypadku 6x4 i żaden gabaryt. Zmień nazwę tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazmirz_pawlak Napisano 15 Lipca 2009 Share Napisano 15 Lipca 2009 (edytowane) Ciągnik w konfiguracji takiej jak na zdjęciach nie jest w żadnym wypadku ciągnikiem "gabarytowym". Jak już to ponadgabarytowym, albo ponadnormatywnym, ale i tak nie jest. To zwykły ciągnik w konfiguracji typowo skandynawskiej 6x2. Scanie, które pokazałeś na obrazkach to po kolei 6x2, 6x2/4, 6x2. W żadnym wypadku 6x4 i żaden gabaryt. Zmień nazwę tematu Pewnie się nie znam, bo za mało mam do czynienia z transportem (na 20 lat skończone cały czas przy samochodach i firmie transportowej wychowany), ale prawdę mówiąc ciągnikiem służącym do transportów ponadnormatywnych czyt. "gabarytów" może być zwykły ciągnik w konfiguracji 4x2. Po co większa liczba osi w pojazdach? A no dlatego żeby zwiększyć jego masę całkowitą czyt. DMC (normalna to 40t, a w transporcie kontenerowym kombinowanym 44t, na większe tylko odpowiednie zezwolenia, a transport regulowany odpowiednimi przepisami). Ciągnik w konfiguracji 8x4 może równie dobrze ganiać pod patelnią czy pod zwykłą "szmatą", ale po co? Większy wydatek, koszta utrzymania, a co więcej odpowiednia naczepa o należytej długości. Pojazdy przedstawione na zdjęciach powyżej mogą równie dobrze sprawdzać się w normalnej pracy jak i w pracy przy gabarytach (ja nie widzę przeszkód), więc nie wiem czemu mówisz żeby kolega zmienił nazwę tematu? EDIT: Pierwszy pojazd na zdjęciu to może być zarówno 6x2 jak i 6x4, drugi to z pewnością 6x2, na 3 zdjęciu jeden 6x2 lub 6x4 a obok niego prawdopodobnie 4x2, więc kolego nie wprowadzaj w błąd jak się nie znasz Pozdrawiam. Edytowane 16 Lipca 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 16 Lipca 2009 Autor Share Napisano 16 Lipca 2009 Może źle sprecyzowałem swoja wypowiedź, pokazałem te trzy scanie z perspektywy malowania a nie konfiguracji osi pojazdu. Mnie się wydaje że to jest 6x4 a nie 4x2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 16 Lipca 2009 Share Napisano 16 Lipca 2009 lolek300124 zauważ ze 6x2 też może mieć bliźniaki założone, dla zwiększenia ładowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 16 Lipca 2009 Autor Share Napisano 16 Lipca 2009 Wiem, wiem!!!! Ale tylko chciałem pokazać że nie jest 2 a 3 osiowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazmirz_pawlak Napisano 16 Lipca 2009 Share Napisano 16 Lipca 2009 lolek300124 zauważ ze 6x2 też może mieć bliźniaki założone, dla zwiększenia ładowności. Czekaj czekaj. Zwiększenie ładowności a założenie bliźniaków to dwie różne sprawy. Za ładowność a raczej masę całkowitą pojazdu odpowiada konstrukcja osi. Na drugim zdjęciu przedstawionym na początku tematu mamy do czynienia z osią typu "pusher", która może być sztywna jak i również skrętna. Rozwiązanie stosowane często na wyspach jak i w transporcie kontenerowym czy też w Skandynawii. Są również pojazdy w konfiguracji 6x2, gdzie tylne osie są na bliźniakach ale tylko jedna z nich "ciągnie" oraz 6x4 gdzie druga tylna oś ma stały napęd (gdy oś druga ma dołączany napęd wtedy oznaczenie 6x2/4). Za zwiększenie ładowności odpowiada konstrukcja osi. Np.: Man F2000 z pusherem albo osią podwieszaną (różnica w miejscu założenia w stosunku do osi pędnej) ma DMC 23t, ale np.: MB Actros w konfiguracji 6x4 ma DMC 26t, a betonopompa 8x4 ma dmc 32t lub wywrotka w konfiguracji 8x8 ma DMC 41t. Masa całkowita pojazdu nie zależy od ilości opon założonych na oś, ale od jej konstrukcji. Ilość opon na danej osi jest tylko konsekwencją jej konstrukcji i wymagań postawionych przez przewoźnika. Ciągnikiem służącym do ciągania gabarytów może być każdy pojazd, jednak musi zostać on specjalnie oznakowany przez przewoźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 16 Lipca 2009 Autor Share Napisano 16 Lipca 2009 Koledzy pomóżcie szybko jak nazwa się płyn lub czego uzywacie do zdzierania farby???proszę o szybką odpowiedź!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bilonzo Napisano 16 Lipca 2009 Share Napisano 16 Lipca 2009 Koledzy pomóżcie szybko jak nazwa się płyn lub czego uzywacie do zdzierania farby???proszę o szybką odpowiedź!!!!! DOT-3 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 16 Lipca 2009 Autor Share Napisano 16 Lipca 2009 a jakieś domowe chemikalia nadałyby się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bilonzo Napisano 16 Lipca 2009 Share Napisano 16 Lipca 2009 Słyszałem, że niektórzy używają kreta, ale nie wiem jak się sprawuje, bo nigdy nie używałem. DOT kosztuje ok. 10zł, więc nie dużo a farbę zmywa bardzo dobrze . Dostaniesz go na praktycznie każdej stacji benzynowej . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 16 Lipca 2009 Autor Share Napisano 16 Lipca 2009 a rozrabia sie go z wodą czy jak??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 16 Lipca 2009 Share Napisano 16 Lipca 2009 a rozrabia sie go z wodą czy jak??? ... nie rozrabia, a tak wogóle to wszystko o zmywaniu farb jest opisane na Forum. Wystarczy użyć funkcj Szukaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.