Skocz do zawartości

Scania 620 Koni Mechanicznych V8 6x4


lolek300124

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!! Za jakieś 2 tygodnie będę rozpoczynał relację z budowy scanii 6 x 4. I w tej chwili dopada mnie dylemat jaki lakier użyć do polakierowania modelu, bo trzeba będzie pozałatwia materiały do wykonania jej {Pojechać do mieszalni farb}

 

Są to 3 scanie które bardzo przypadły mi do gustu.

 

Scania numer 1

8c5fe8defef62fdfmed.jpg

 

Scania numer 2

5d069d696a466667med.jpg

 

No i ślicznotka Scania numer 3 { Scania po prawej stronie}

be510069d33cdd09med.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak dasz radę to zrób opcje nr. 2 ,a jak nie to ta zielona też jest fajna i w miarę prosta do zrobienia -oczywiście jeśli chodzi o lakier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tych zdjęciach są pokazane auta które potrafię złożyć i pomalować tylko się zastanawiam nad lakierem. Nie patrząc na poziom trudności to wziąłbym na warsztat zieloną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też tak myślę, i chyba zdecyduję się na ten kolor.

 

PS. Truckman niskopodwoziówkę zaczynam od nowa według planu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pomyślałem że rozpocznę szybciej relacje bo ciągnik przyszedł a ma czekać. Oto postępy prac.

 

b22d8a2b2f1d9a8amed.jpg

 

oto kawałek ramy która posłuży jako 2 oś tylnia.{niedoszła scania tandem}:?

 

2d59775dd8173f75med.jpg

 

8fa9ec093623657amed.jpg

 

 

poszpachlowany silnik!

 

696ebf230d827f19med.jpg

 

63934486f50807b1med.jpg

 

butle na końcu 2

 

6c9e9ccc14316907med.jpg

 

PS. sorry za zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Fajny pomysł z gabarytem. Sam chciałem taki model zbudować, ale z dodatkową osia skrętną z przodu. Niestety problem polega na zdobyciu informacji technicznych jak długość ramy, odległość osi od siebie i inne pierdołki. Takich maszyn jeździ coraz więcej, lecz możliwość ich sfotografowania jest czasem minimalna. Jeśli chcesz zobaczyć gabaryty na parkingu, to czasem w serwisie Mercedesa pod Bydgoszczą (jadąc 10) można niezłe maszyny zobaczyć Życzę powodzenia !!! Będę obserwował twoje postępowania.

SALUT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik w konfiguracji takiej jak na zdjęciach nie jest w żadnym wypadku ciągnikiem "gabarytowym". Jak już to ponadgabarytowym, albo ponadnormatywnym, ale i tak nie jest. To zwykły ciągnik w konfiguracji typowo skandynawskiej 6x2. Scanie, które pokazałeś na obrazkach to po kolei 6x2, 6x2/4, 6x2. W żadnym wypadku 6x4 i żaden gabaryt. Zmień nazwę tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik w konfiguracji takiej jak na zdjęciach nie jest w żadnym wypadku ciągnikiem "gabarytowym". Jak już to ponadgabarytowym, albo ponadnormatywnym, ale i tak nie jest. To zwykły ciągnik w konfiguracji typowo skandynawskiej 6x2. Scanie, które pokazałeś na obrazkach to po kolei 6x2, 6x2/4, 6x2. W żadnym wypadku 6x4 i żaden gabaryt. Zmień nazwę tematu

Pewnie się nie znam, bo za mało mam do czynienia z transportem (na 20 lat skończone cały czas przy samochodach i firmie transportowej wychowany), ale prawdę mówiąc ciągnikiem służącym do transportów ponadnormatywnych czyt. "gabarytów" może być zwykły ciągnik w konfiguracji 4x2. Po co większa liczba osi w pojazdach? A no dlatego żeby zwiększyć jego masę całkowitą czyt. DMC (normalna to 40t, a w transporcie kontenerowym kombinowanym 44t, na większe tylko odpowiednie zezwolenia, a transport regulowany odpowiednimi przepisami). Ciągnik w konfiguracji 8x4 może równie dobrze ganiać pod patelnią czy pod zwykłą "szmatą", ale po co? Większy wydatek, koszta utrzymania, a co więcej odpowiednia naczepa o należytej długości. Pojazdy przedstawione na zdjęciach powyżej mogą równie dobrze sprawdzać się w normalnej pracy jak i w pracy przy gabarytach (ja nie widzę przeszkód), więc nie wiem czemu mówisz żeby kolega zmienił nazwę tematu?

 

EDIT: Pierwszy pojazd na zdjęciu to może być zarówno 6x2 jak i 6x4, drugi to z pewnością 6x2, na 3 zdjęciu jeden 6x2 lub 6x4 a obok niego prawdopodobnie 4x2, więc kolego nie wprowadzaj w błąd jak się nie znasz Pozdrawiam.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle sprecyzowałem swoja wypowiedź, pokazałem te trzy scanie z perspektywy malowania a nie konfiguracji osi pojazdu.

 

 

Mnie się wydaje że to jest 6x4 a nie 4x2

 

6822a63df03f1eb7med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lolek300124 zauważ ze 6x2 też może mieć bliźniaki założone, dla zwiększenia ładowności.

Czekaj czekaj. Zwiększenie ładowności a założenie bliźniaków to dwie różne sprawy. Za ładowność a raczej masę całkowitą pojazdu odpowiada konstrukcja osi. Na drugim zdjęciu przedstawionym na początku tematu mamy do czynienia z osią typu "pusher", która może być sztywna jak i również skrętna. Rozwiązanie stosowane często na wyspach jak i w transporcie kontenerowym czy też w Skandynawii. Są również pojazdy w konfiguracji 6x2, gdzie tylne osie są na bliźniakach ale tylko jedna z nich "ciągnie" oraz 6x4 gdzie druga tylna oś ma stały napęd (gdy oś druga ma dołączany napęd wtedy oznaczenie 6x2/4). Za zwiększenie ładowności odpowiada konstrukcja osi. Np.: Man F2000 z pusherem albo osią podwieszaną (różnica w miejscu założenia w stosunku do osi pędnej) ma DMC 23t, ale np.: MB Actros w konfiguracji 6x4 ma DMC 26t, a betonopompa 8x4 ma dmc 32t lub wywrotka w konfiguracji 8x8 ma DMC 41t. Masa całkowita pojazdu nie zależy od ilości opon założonych na oś, ale od jej konstrukcji. Ilość opon na danej osi jest tylko konsekwencją jej konstrukcji i wymagań postawionych przez przewoźnika.

Ciągnikiem służącym do ciągania gabarytów może być każdy pojazd, jednak musi zostać on specjalnie oznakowany przez przewoźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomóżcie szybko jak nazwa się płyn lub czego uzywacie do zdzierania farby???proszę o szybką odpowiedź!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że niektórzy używają kreta, ale nie wiem jak się sprawuje, bo nigdy nie używałem. DOT kosztuje ok. 10zł, więc nie dużo a farbę zmywa bardzo dobrze . Dostaniesz go na praktycznie każdej stacji benzynowej .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a rozrabia sie go z wodą czy jak???

... nie rozrabia, a tak wogóle to wszystko o zmywaniu farb jest opisane na Forum. Wystarczy użyć funkcj Szukaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.