Seba_The_Eye Napisano 22 Marca 2010 Share Napisano 22 Marca 2010 Italerka tylko przypomina Tomcat-a a tego Master Crafta to sobie odpuście Właśnie jesyem na końcówce Mastercratfu... Italerka żywcem zdjeta. Dużo szpachli mocno walczyć trzeba o spasowanie całego kadłuba. Uważajcie na ten zestaw. Kalki na arukuszu w pudel piękne. W praktyce nie słuchają się Mr.Mark Softer. Bardzo grube. Lepiej kupić ITALERI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k1oor Napisano 22 Października 2010 Autor Share Napisano 22 Października 2010 Już jest Tomcat w 1/48 od Hobbyboss'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k1oor Napisano 24 Października 2010 Autor Share Napisano 24 Października 2010 Już jest Tomcat w 1/48 od Hobbyboss'a. Ale dostawa dopiero na koniec roku... :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxek Napisano 24 Października 2010 Share Napisano 24 Października 2010 I cena około 200 PLN :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 24 Października 2010 Share Napisano 24 Października 2010 Za tą kasę to ja wole Hase jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 14 Czerwca 2016 Share Napisano 14 Czerwca 2016 W ramach relaksu zacząłem się zastanawiać co też pójdzie z szafy na kolejny warsztat (na szczęście mam ich tam niewiele). Myślę, że zdecyduję się na F-14 od Fujimi (1/72) - podobno numer 2 na liście najlepszych F-14 w 1/72 Mam jeszcze sporo czasu, ale lepiej wiedzieć wcześniej z czym przyjdzie się zmierzyć w przyszłości. Uprzedzając - nie chcę się bawić w szukanie Hasegawy (nowsza linia), bo jest droższa, bardziej skomplikowana i nie ma uzbrojenia. Fujimi jest w sam raz, ale mam problem z wyborem wersji. Wiem już, że ze wszystkich tych zestawów można zbudować tylko wersję A - bez względu na to co napisali na pudle. Wersja B i D wymagają zmian z czego B podobno niewiele. I teraz mam następujące opcje: 1. Kupić kalki do wersji A i mieć w nosie drapnie plastiku. Niestety te z pudła bardzo mi się podobają - urocze dziki z Red Rippers ;) Nie jestem jednak pewien czy nie są lekko pożółkłe. 2. Wprowadzić poprawki i zrobić wersję B. Nie znalazłem na razie co konkretnie trzeba by było zmienić. Może ktoś jest w posiadaniu takiej wiedzy? Najbardziej interesuje mnie na ile poważne dłubanie mnie czeka. Model jest świetny i nie chcę go okaleczyć. Poza tym wlałbym przyjemne sklejanie niż rzeźbienie Zatem na razie pytanie bardziej brzmi czy warto iść w drugą opcję. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Czerwca 2016 Share Napisano 14 Czerwca 2016 Wersja A od B/D różni się przede wszystkim zupełnie innymi dyszami silników. Tego sam nie wystrugasz. Możesz za to spróbować dopasować silniki żywiczne. Ale to nie wszystko. A, B i D mają nieco inaczej wyglądające kokpity, tablice przyrządów, inne fotele, inaczej umieszczony HUD, plus do tego sporo innych drobnych różnic. Nie słyszałem żeby ktoś bawił się w przerabianie wersji A do B lub D. Zdecydowanie lepiej żebyś poszukał takiej wersji maszyny jaką chcesz zrobić. Ja ze swej strony polecam bardzo fajny model Academy, który jakiś czas temu zrobiłem - wyszedł mi chyba nieźle a robota była bardzo przyjemna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 14 Czerwca 2016 Share Napisano 14 Czerwca 2016 Z tym, że ja mam właśnie pudło z wersją B, ale nie da się z niego zbudować prawidłowego modelu. Fujimi ma bazę do wszystkich wersji taką samą. Dysz tam mam od groma, więc pewnie znajdę prawidłowe. Podobno da się go naprostować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 14 Czerwca 2016 Share Napisano 14 Czerwca 2016 Dysze, kratka vulcana, skrzydełka ustateczniające, cokpit, różne fotele w wersji B i D, wzór goleni podwozia, wzmocnienie schodka dla RIO, uzbrojenie evoluowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 15 Czerwca 2016 Share Napisano 15 Czerwca 2016 wzór goleni podwozia Przecież golenie są takie same we wszystkich wersjach maszyny (opieram się na publikacji Daco). Za to felgi kół podwozia głównego są różne w A/B i D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 15 Czerwca 2016 Share Napisano 15 Czerwca 2016 Taa chodziło mi o felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 19 Czerwca 2016 Share Napisano 19 Czerwca 2016 Pogrzebałem jeszcze trochę i nie jest tak źle. Do zmiany jest: 1. Kokpit a) dodanie HUD - "niestety" w mojej wersji już na pewno był, b) dodanie (zamiana części paneli) wyświetlaczy MFD, c) dodanie panelu dla LANTIRN o ile będzie podwieszony - wydaje mi się, że nie mam go w zestawie, d. Wyświetlacz TID w RIO - nie wiem jeszcze czy muszę go zmienić na kwadratowy (jest okrągły). Podejrzewam, że niestety tak Niestety do wersji B w ogóle prawie nie ma dodatków, więc trzeba te elementy wystrugać. 2. Dysze. Prawidłowe mam w zestawie, ale poprawy wymagają osłony silnika (tak to się nazywa?). Chodzi o te części zaraz za dyszami, które powinny być pokryte włóknem węglowym. W zestawie są tam niestety wytrasowanie linie - trzeba zalać i zrobić odpowiednią fakturę. 3. Zamiana anteny TACAN na wyższą i dodanie kopułki GPS. Wydaje się, że to wszystko - reszta z tego co widzę, jest ok. Nie ma tragedii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tompac Napisano 13 Lipca 2016 Share Napisano 13 Lipca 2016 Wiem już, że ze wszystkich tych zestawów można zbudować tylko wersję A - bez względu na to co napisali na pudle. Wersja B i D wymagają zmian z czego B podobno niewiele. I teraz mam następujące opcje: Zestaw Fujimi 28004 posiada dodatkowe dwie wypraski, które pozwalają zbudować wersję B i D. Jest to zestaw z 91 roku, co obecnie ma indentyczną zawartość puduełka? Nie jestem w stanie odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 13 Lipca 2016 Share Napisano 13 Lipca 2016 Ja mam 28012 i te ramki są w pudle. Jednak nie oznacza to, że można z nich zbudować pełną wersję B lub D Do D w ogóle trzeba wymienić cały kokpit. Oprócz tego co wymieniłem wyżej są jeszcze m.in. do zaślepienia przednie części skrzydeł w których schowane są wysuwane dodatkowe powierzchnie skrzydłowe (nie wiem jak to nazwać fachowo). Są jeszcze jakieś pierdoły do dorobienia, ale raczej nic szczególnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Lipca 2016 Share Napisano 13 Lipca 2016 Oprócz tego co wymieniłem wyżej są jeszcze m.in. do zaślepienia przednie części skrzydeł w których schowane są wysuwane dodatkowe powierzchnie skrzydłowe (nie wiem jak to nazwać fachowo). "Glove vanes". Nie wiem czemu tak to nazywają. Co do modelu - nie lepiej kupić po prostu wersję D, skoro chcesz zrobić D? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 13 Lipca 2016 Share Napisano 13 Lipca 2016 Oprócz tego co wymieniłem wyżej są jeszcze m.in. do zaślepienia przednie części skrzydeł w których schowane są wysuwane dodatkowe powierzchnie skrzydłowe (nie wiem jak to nazwać fachowo). "Glove vanes". Nie wiem czemu tak to nazywają. Co do modelu - nie lepiej kupić po prostu wersję D, skoro chcesz zrobić D? Chce zrobić B, więc jest całkiem ok. Zestaw jest ładny - szkoda się go pozbywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Lipca 2016 Share Napisano 13 Lipca 2016 Sorry, B. Tych zmian jest więcej do strugania: właściwy chin pod (to ustrojstwo pod nosem - sama wersja A miała ich chyba 7 rodzajów), do tego "ogonek bobra" na drugim końcu maszyny. To są drobiazgi ale nie jest łatwo zrobić je dobrze. Czemu nie chcesz A, najładniejszej wersji Tomcata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tompac Napisano 14 Lipca 2016 Share Napisano 14 Lipca 2016 Ja mam 28012 i te ramki są w pudle. Jednak nie oznacza to, że można z nich zbudować pełną wersję B lub D Do D w ogóle trzeba wymienić cały kokpit. I to jest jedyny zasadniczy feler tego zestawu - chociaż nie wiem jak bardzo zmiana awioniki wpłynęła na wygląd kokpitu. Oprócz tego co wymieniłem wyżej są jeszcze m.in. do zaślepienia przednie części skrzydeł w których schowane są wysuwane dodatkowe powierzchnie skrzydłowe (nie wiem jak to nazwać fachowo). Są jeszcze jakieś pierdoły do dorobienia, ale raczej nic szczególnego. W instrukcji jest wersja "na stałe" czyli zaślepki masz tylko nalezy je zaszpachlować. Drobiazki też są, inna osłona działka, jakieś anteny i sensory też są - tak więc problemem jest tylko kokpit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 14 Lipca 2016 Share Napisano 14 Lipca 2016 Sorry, B.Tych zmian jest więcej do strugania: właściwy chin pod (to ustrojstwo pod nosem - sama wersja A miała ich chyba 7 rodzajów), do tego "ogonek bobra" na drugim końcu maszyny. To są drobiazgi ale nie jest łatwo zrobić je dobrze. Czemu nie chcesz A, najładniejszej wersji Tomcata? Nie bój, nie bój - chin pody mam 4 z czego jeden jak trzeba ;) A ogonek bobra... Co Ci chodzi po głowie? To nie wersja "C" A tak serio to porównywałem większość z opracowaniem Daco (dzięki za info, świetna publikacja) i na "dupce" prawie wszystko wydaje się ok (oprócz osłon silnika). Mógłbym zrobić wersję A, ale szkoda nie użyć tylu części z zestawu, no i trzeba by było zakupić nowe kalki. @tompac Instrukcja nie pokazuje wersji na stałe, ale rozumiem że masz na myśli wklejenie tych ruchomych elementów na stałe i wyrównanie szpachlą. Ogólnie po głębszym zagłębieniu się w temat myślę, że będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcatsky Napisano 14 Lipca 2016 Share Napisano 14 Lipca 2016 HUD był w wersji D, A i B miały taki sam wyświetlacz na przedni wiatrochron. Do niuansów dochodzi PITD - stosowany po 1996 roku, oraz wzmocnienie stopnia RIO (przełom 2002/3). W zestawach Fujimi nawet dedykowanych do B/D - masz taki sam kokpit jak w wersji A - natomiast w najnowszych zestawach A (VF-84/VF-111 oraz VF-154 - wydanych na przełomie 2015/2016) masz pewne uzupełnienia do wykonania niektórych zewn. różnic B/D (łącznie z zaczepami do Bombek). W sumie można się posiłkować kokpitem Edzia do D - Fujimi, dać fotele od A - przerobić odrobinę przednie panele, za to ładny PITD jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tompac Napisano 15 Lipca 2016 Share Napisano 15 Lipca 2016 @tompac Instrukcja nie pokazuje wersji na stałe, ale rozumiem że masz na myśli wklejenie tych ruchomych elementów na stałe i wyrównanie szpachlą. U mnie w instrukcji jest ikonka kleju "na zawiasie" ;) PS Walcz, dasz radę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 15 Lipca 2016 Share Napisano 15 Lipca 2016 HUD był w wersji D, A i B miały taki sam wyświetlacz na przedni wiatrochron.Do niuansów dochodzi PITD - stosowany po 1996 roku, oraz wzmocnienie stopnia RIO (przełom 2002/3). W zestawach Fujimi nawet dedykowanych do B/D - masz taki sam kokpit jak w wersji A - natomiast w najnowszych zestawach A (VF-84/VF-111 oraz VF-154 - wydanych na przełomie 2015/2016) masz pewne uzupełnienia do wykonania niektórych zewn. różnic B/D (łącznie z zaczepami do Bombek). W sumie można się posiłkować kokpitem Edzia do D - Fujimi, dać fotele od A - przerobić odrobinę przednie panele, za to ładny PITD jest No w końcu wyczaiłem o jakim wzmocnieniu schodka piszecie - myślałem, że to coś bardziej wyrafinowanego ;) A "kokpit Edzia do D - Fujimi", to chyba jednak od Airesa jest? U mnie w instrukcji jest ikonka kleju "na zawiasie" ;) PS Walcz, dasz radę! No u mnie jak byk jest "nie kleić" Zerknij jeszcze raz - jest przekreślona tylko, że linia jest za tubką kleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tompac Napisano 16 Lipca 2016 Share Napisano 16 Lipca 2016 No u mnie jak byk jest "nie kleić" Zerknij jeszcze raz - jest przekreślona tylko, że linia jest za tubką kleju. Ewidentnie kleić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcatsky Napisano 19 Lipca 2016 Share Napisano 19 Lipca 2016 Tak oczywiście Aires, jakoś tak mi się o Edziu myślało nie wiedzieć czemu. Co do elementów - wersja B/A+ miała je po prostu unieruchomione, w wersji D ich nie było i tu można szpachlować dopiero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 19 Lipca 2016 Share Napisano 19 Lipca 2016 W Daco napisali, że w późnych F-14A je zablokowali, a w B i D zostały zlikwidowane. Na zdjęciach F-14B nie widać szczelin, więc chyba napisali prawdę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.