Skocz do zawartości

Mi-24D z PKW Irak


Leta

Rekomendowane odpowiedzi

Drukowałem właśnie kalkę na nowego ,,patyka,, o nazwie Żuraw ,dodałem też 4 szt.godła do irackiego Mi-24.(zdjęcie w dużym powiększeniu)

0ba62f93a333e071m.jpg

Wydrukowane na atramentówce,kalka z białym podkładem.Należy tylko prysnąć bezbarwym z ,,aero,, gdy wyschnie położyć na wodzie - nie zanurzyć.

Tak drukowałem kalki do swojego Albatrosa.D.III.

Próbowałem kilka razy gdy zanurzyłem w wodzie rozmyawały się mimo iż były pomalowane bezbarwnym,ale jakoś poszło.

656c89cc780cd89dm.jpg

Jak chcesz to wysyłam pocztą.

Dawaj adres na PW.

Krystek.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Postanowiłem zgodnie z poradą Mikele próbnie położyć moją kalkę. Efekt jest nawet do przyjęcia (jak dla mnie). Zamieszczam zdjęcie, tym razem bez maksymalnego powiększenia żeby nie było widać ziarnistości wydruku ;) Nie przyłożyłem się do wycięcia, co da się zauwazyć.

796e438a178cc3d0m.jpg

Czekam także na produkcję kolegi KRYSTEK, który wykonał dla mnie taką kalkę. Z niecierpliwością oczekuję na przesyłkę i z góry wielkie dzięki dla kolegi za pomoc. Jak tylko przesyłka dojdzie pokażę tę produkcję na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zbliżeniach wygląda to jeszcze straszniej, ale gołym okiem wynik z atramentówki jest do przyjęcia.

 

Problem leży po stronie papieru, mimo zapewnień sprzedawców i producenta papier Techmodu nie nadaje się do drukowania kalek (przynajmniej na atrementówce). Ja robię kalki na papieracha BARE METAL FOIL, nie ma problemu ze "zbieganiem" się atramentu w kropelki ani z wysychaniem.

Ostatnio drukowałem kalki do Albatrosa http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=39254&highlight=

 

I jeszcze jedna uwaga, najlepiej gdybyś zrobił ten obrazek jako grafika wektorowa inaczej dochodzą problemy z rozdzielczością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie te kalki wyszły. Zainwestuję w taki papier ale chyba nie przy tym modelu.

A w międzyczasie troszkę podłubałem... zlepiłem kabiny i zamaskowałem to, czego farba nie powinna ujrzeć. Użyłem zwykłej taśmy malarskiej i papieru toaletowego... do maskowania też Wyglądało to mniej więcej tak:

3cda758f7313fcf4m.jpg d1dccd2344173272m.jpg

I po psiknięciu niebieskim:

711c3ff50d6cae7cm.jpg 1ec9f91c54e50ae3m.jpg aca70e6049c61276m.jpg 6661bb03428f2e5am.jpg f18566ba11ac0a71m.jpg c20a59a10c90a389m.jpg

Nie wiem czemu ale w niektórych miejscach na modelu farba jest bardziej chropowata. Może to kwestia tego, że aerograf trzymałem na innej odległości alboco :/ no i musiałem to trochę przytrzeć filcem. Nieznacznie to uratowało sytuację. Inna sprawa jest taka, że śmigłowiec w Iraku był raczej styrany służbą, więc i do malowania nie muszę się chyba zbytnio przykładać ;)

Spód malowałem jakąś starą farbą Aster 315 (miałem na składzie) a kamuflaż będę robił Humbrolami 127 i 105.

Nie wiem też, czy zdjęcia robić z lampą czy bez. Oceńcie sami.

Obecnie model jest zamaskowany i czeka na dalsze malowanie:

19df091a460e99d4m.jpg c819fc704d13ff96m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm... Te pociski rakietowe to 9M17, a na zdjęciach w Walkaround prowadnice wyglądją tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/da902bffcbea2a0f.html

Witam!

 

Jeśli robisz "irackiego" mi-24 to to, jak wyglądają wyrzutnie, nie powinno mieć dla Ciebie znaczenia, bo w Iraku latały bez nich. Choć zgodzę się, że z nimi helikopter wygląda ciekawiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stateczniki poziome na spodnich powierzchniach też powinny być pomalowane na niebiesko.

Stateczniki owszem w momencie wychodzenia śmigłowców z WuZetEli były w kolorze reszty kamuflażu, jednak później stateczniki śmigłowców czasami bywały w remontach, po których malowane były chyba tym co na magazynie mieli. Więc wychodziły one całe zielone i niekoniecznie w tym samym odcieniu co reszta kamuflażu. Dlatego pomaluję je mieszanką Humbrola 105 (takiego jak kamo) i Humbrola 88 żeby trochę ożywić ten kolor.

 

Jeśli robisz "irackiego" mi-24 to to, jak wyglądają wyrzutnie, nie powinno mieć dla Ciebie znaczenia, bo w Iraku latały bez nich. Choć zgodzę się, że z nimi helikopter wygląda ciekawiej.

 

Jak napisałem w pierwszym poście dokleję prowadnice ponieważ wg mnie fajnie one wyglądają i wzbogacą model. Jestem świadomy faktu, że większość czasu śmigłowce latały tam bez prowadnic ale bywało też tak:

8661817d89c2f506m.jpg ab6e48076acf9ac9m.jpg

Zdjęcia marne bo wycięte z filmu. Ale znalazłem jeszcze to:

270d6e970563245am.jpg bbc9eafd59dee28cm.jpg a9daf10e45ac2989m.jpg d244fd1eaad56b03m.jpg

Prowadnice były w Iraku więc w każdej chwili można je było podwiesić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za naprostowanie.

Proszę bardzo.

 

A wracając do pracy...

Całość górnej części modelu psiknąłem Humbrolem 127 i otrzymałem coś takiego:

873aed9582b74b0bm.jpg 644cc5bf6ce5d487m.jpg

Tym razem nie powstały takie chropowate powierzchnie, może to kwestia lepszej jakościowo farby albo tego, że dodałem więcej rozpuszczalnika. Jednak okazało się że wyszły na jaw wszystkie niedokładności obróbki modelu, więc mam nauczkę żeby się bardziej do szpachlowania i szlifowania przyłożyć. Człowiek się uczy całe życie... Nastepnie zająłem się maskowaniem modelu przed nałożeniem zielonego. Całość procederu (rysowanie ołówkiem + oklejanie) zajęło mi ok. 6h Oto efekty:

81288b71b6180cfdm.jpg 0a72220b7c0c10dbm.jpg 5a154a9aedad8113m.jpg 80b953c7eff1535am.jpg

Praca mozolna i mam nadzieję że farba zbytnio pod taśmę nie powpływa. A oto jak model wygląda w tej chwili:

09d2187c8f85ef73m.jpg 3eaff007120c6df3m.jpg

Zielony to Humbrol 105. Teraz czekając aż farba wyschnie zabieram się za wirnik nośny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaggghhhh!!!! Zielona farba miejscami wpłynęła pod taśmę. Teraz nie wiem czy to próbować zetrzeć, zmyć czy zamalować, a jak zamalować to pędzelkiem czy aero? Proszę o poradę ponieważ pierwszy raz jestem w takiej sytuacji i nie chcę bardziej tego zepsuć. To mój drugi model malowany aero ale pierwszy był jednobarwny.

55cf143d65b4f6aem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że pędzelkiem. Zrobisz nim malutkie zaprawki w miejscach w ktorym Ci podciekło. Aerografem musiałbys znów zabezpieczać, żeby nie zakurzyć modelu. Możesz spróbować czymś to zmyć. Jak niewyjdzie to zamalujesz. Jestem początkujący, wiec nie musisz sie sugerować mą podpowiedzią Poczekaj na inne odpowiedzi bardziej doświadczonych Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plamy poprawiłem pędzelkiem i wyszło całkiem przyzwoicie. Miejscami trochę widać poprawki ale to i tak będzie jeszcze mocno brudzone. Teraz mam inny problem. Przy malowaniu aero trochę farby dostało mi się pod owiewką pilota, a ja #$%^&*&^%$#$% próbowałem to zmyć wacikiem z rozpuszczalnikiem. No i się wzięło i zmatowiło :/ Wygląda to nieciekawie. I co teraz? Da się to jakoś zetrzeć czy zamalować? Sprawa jest trudniejsza bo to jest od środka więc mam mało miejsca na manewry. Pomocy!

424b91f59f0497ccm.jpg 1f9cb1769f84e41fm.jpg 6a47e96d97ab3341m.jpg

I druga sprawa. Nie pomyślałem o tym wcześniej a teraz nie wiem czy nie za późno. Na śmigłowcu farba była mocno powycierana... na modelu jest niezniszczona. Nie zrobiłem żadnego podkładu pod farbą żeby ją teraz przecierać. Czy można namalować czy też jest jakaś inna technika wykonania takich uszkodzeń powłoki malarskiej? Oryginał wyglądał tak:

19ccddb1a43434c5m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kiedyś podczas zwiedzania forum, wpadłem na taki link http://www.naritafamily.com/howto/Su27/photo_frame.htm

jest tam warsztat budowy Su-27. Po prawej stronie jest relacja z każdego dnia. W dniu 15 "Day15: canopy" autor pokazuje jak niweluje "szew" na owiewce za pomoca nożyka, papierów ściernych oraz jakiegoś preparatu ad Tamiya oraz hasegawy. Może zadziała to również na Twoje zmatowienie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do pytania o odwzorowanie ubytków w powłoce lakierniczej. Ja spróbowałbym, po dobraniu odpowiedniej barwy, zrobić je suchym pędzlem + pastele. Jak zwykle jednak sugeruję spróbować na jakimś złomie modelarskim i ocenić efekty. A co do osłony kabiny pilota - rzeczywiście trochę lipa - może spróbuj pasty polerskiej nanoszonej wacikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek uczy się całe życie na błędach... tylko czemu na swoich? Ja za swoje zapłaciłem 63PLN i czekam na przesyłkę tego oto wynalazku (wyszukanego dzięki stronce, którą podsuną mi Adrian440):

bd94fc22bcd6a869m.jpg

Najgorsze jest to, że nie wiem czy z tą pastą dam radę choć trochę podratować zniszczoną szybkę. Ale prace hangarowe trwają. Zabrałem się za śmigiełko ogonowe i wirnik nośny. W śmigiełko dużo pracy nie włożyłem, natomiast wirnik wymagał kilku przeróbek. Łopaty miały mocowanie do piasty zrobione na środku swej szerokości, więc skalpel + Super Glue okazały się pomocne. Dodatkowo usunąłem jakieś dziwne amortyzatory (?) i w ich miejsce dodałem coś bardziej przypominającego rzeczywistość. Dodatkowo poszły przewody od ogrzewania łopat wykonane z cienkiego drucika a na koniec 1 warstwa Humbrola 56. Teraz całość czeka na dalsze malowanie a wygląda mniej więcej tak:

4a4ed593e9e1f9e0m.jpg 1bbb91f5aeb8f454m.jpg 869766ed77720cc7m.jpg 1e7edd2329dd75d4m.jpg

I śmigiełko:

444fa767fd157b38m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę, jeśli chodzi o wszelkie powierzchniowe skazy na na oszkleniu, np zarysowania lub ślady kleju, polecam pilniczek do polerowania paznokci taki co ma 4 różne gramatury do polerowania ( tylko w sklepie jest wybór - zalecam wybrać jak najdrobniejszy i przeprowadzić próbę na powierzchni paznokcia - wiem to od żony ) i zacząć od papierem 2 potem polerować 3 i 4, na koniec jeśli zachodzi taka potrzeba można jeszcze potrzeć filcem lub jakimś materiałem - jednak z doświadczenia mojego nie było takiej potrzeby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do polerowania warto się też zaopatrzyć w taki zestawik:

http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=R-191&lang=pl

http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=R-189&lang=pl

http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=R-190&lang=pl

 

W takiej właśnie kolejności - jeśli rysa jest głęboka. Do płytszych wystarczą dwa ostatnie preparaty.

 

Można też spróbować nowości - szmatek polerskich:

http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=GT-61&lang=pl

http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=GT-62&lang=pl

Używa się ich po namoczeniu.

Testowałem najdrobniejszą i daje radę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilniczek jest super, ale nie wiem czy pomoże skoro zmatowienie jest od środka
No właśnie. Tu jest pies pogrzebany :/

 

A no to jedynie wodny papier gramatura 2000 lub wyższa i cierpliwie powoli powoli na palcu,
Palucha to ja tam nie wcisnę... muszę sobie poradzić takimi patyczkami do czyszczenia uszu.

 

Tych szmatek spróbuję jak z zamówionym wynalazkiem Hasegawy nie dam rady.

Dzięki za porady. Może uda się choć trochę to wyprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.