Jump to content

Mi-2/MasterCraft/1:72 + samoróbka


marcin1323
 Share

Recommended Posts

postanowiłem i ja dołączyć z moim smiglakiem do modelu przygotowywałem sie dość długo zbierając materiały, in od uczstników tego forum. Maszynę wykonam w wersji policji polskiej, wyrzucę środek który jest w tej wersji delikatnie mówiąc ubogi i zrobię wszystko wykorzystując dokumentacje fotograficzną i to co się ostanie z tych "czystek" oraz z płytki 0,5mm od Eduarda.

 

in-box

41220.jpg

31668.jpg

22563.jpg

16985.jpg

i od razu pytanie do znawców tematu. w poszukiwaniu zdjeć tego modelu zobaczyłęm że jest cos "nietak" z numerem bocznym i operacyjnym (chyba tak się nazywa?) na kalkomanii. czy one należą do jedenj maszyny?

F-005 i SN-07XP?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej, powodzenia przy modeliku, bo się przyda ;) Malowanie naszej policji jest fajne i ładne więc będę zaglądał i czekam na finał

Link to comment
Share on other sites

Ciarki mi po plecach chodzą na widok tego zestawu... Ale dobrze zrobiony model tego śmigłowca przynosi dużo satysfakcji.

Jakbyś chciał jeszcze jakieś plany midwójki to mogę coś podesłać.

Powodzenia... przyda się...

Link to comment
Share on other sites

Witam ,śmigłowiec ten ma przydział do KWP Łódz,zdjęć tej konkretnej maszyny jest sporo w sieci,jest to chyba najlepiej wyposażona midwójka policyjna.

Fotka wnętrza Mi2 należącego do ubiegego roku do KWP Białystok SN-08XP zauważ,że kolor nie jest szmaragdowy jak typowych dwójkach a kremowy,a tablice czarne,śmigłowiec jest po remoncie,SN-07XP jest również po remoncie i ma takie właśnie wnętrze

 

wnewtrzesn08xp.jpg

 

wnetrzew.jpg

 

i kilka fotek dobrej jakości tej maszyny

 

http://www.airliners.net/photo/Poland---Police/PZL-Swidnik-Mi-2.../1269592/L/&tbl=&photo_nr=0&sok=&sort=&prev_id=&next_id=1269591

 

http://www.airliners.net/photo/Poland---Police/PZL-Swidnik-Mi-2.../1208212/L/&tbl=&photo_nr=7&sok=&sort=&prev_id=1208213&next_id=1208211

 

http://lotnictwo.net/foto.php?id=124043

 

 

fotka przed remontem

 

http://www.airliners.net/photo/Poland---Police/PZL-Swidnik-Mi-2.../0572304/L/

 

 

Ja poległem przy swoim i czekam na Hobbybossa

http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?t=7472

 

w/g mnie powinieneś zainwestować w blaszkę Parta lub zestaw Airmo do tego modelu bo z wnętrzem będzie naprawdę cieżko.

 

Jeśli będziesz miał jakieś pytania to chętnie odpowiem w miarę posiadanej wiedzy.

 

 

PS.Umieściłem linki do fotografii ponieważ są w dużej rozdzielczości

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Witam z numerami wszystko jest jak najbardziej OK

Ano właśnie, chyba nie do końca. Łódzki SN-07XP nosi numer operacyjny F-005, a Mastercraft dał na kalkach, nie wiadomo z jakiej czapki, F-007

Czy ta "dwójka" miała zmieniany numer w trakcie służby? Trzeba by poszukać artykułu o przejęciu maszyn 103-go pułku przez "służby" w starej Skrzydlatej, ale wątpię w taką możliwość

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Witam z numerami wszystko jest jak najbardziej OK

Ano właśnie, chyba nie do końca. Łódzki SN-07XP nosi numer operacyjny F-005, a Mastercraft dał na kalkach, nie wiadomo z jakiej czapki, F-007

quote]

 

Nie no oczywiście masz rację mój błąd,najmocniej przepraszam.

już kasuje ten wpis żeby nie wprowadzać w błąd

Link to comment
Share on other sites

Witam z numerami wszystko jest jak najbardziej OK

Ano właśnie, chyba nie do końca. Łódzki SN-07XP nosi numer operacyjny F-005, a Mastercraft dał na kalkach, nie wiadomo z jakiej czapki, F-007

 

Nie no oczywiście masz rację mój błąd,najmocniej przepraszam.

już kasuje ten wpis żeby nie wprowadzać w błąd

Link to comment
Share on other sites

najmocniej przepraszam.

 

Za co

 

To "wogle" jakaś dziwna sprawa. Przy schemacie malowania tej maszyny w instrukcji stoi: " Oleśnica A.B " i data: 1998(?)

Może ktoś obeznany z tematem policyjnych dwójek naświetli sprawę, bo coś nie chce mi się wierzyć że projektant kalek walnął takiego babola z numerem. Zwłaszcza, że dokumentacji mu chyba nie brakowało

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem dokładnie w którym roku były nadane numery taktyczne-operacyjne ale wydaje mi się że w 1998r jak podaje instrukcja takich numerów nie było

tutaj Mi 2 z czasów przydziału do KWP Białystok,rok 2003 bez numeru operacyjnego

 

0430795.jpg

 

Mi się wydaje że nadanie numeru F007 związane jest z lużnim podejściem do tematu projektanta kalek,nadał numer operacyjny z numeru rejestracyjnego,brakuje również emblematu WSK Świdnik

Link to comment
Share on other sites

baaaaardzo dziękuję za pomoc Wam wszystkim. Robercie, chyba zrobie wersje z 2003 bez nr operacyjnych, jednak to malowanie średnio mi leży. z drugiej strony fotki maszyny po remoncie to tez ciekawy kąsek... trudno narazie decyzja zawieszona idę dłubac, a dłubania jest spooooooroooo.......

jeszcze raz thx

Link to comment
Share on other sites

Zrób po remoncie czyli wnętrze kremowe,a z numerem operacyjnym sobie poradzisz,jeśli wygrasz walkę z Mi2 by Mastercraft to zastąpienie "7" na "5" to pikuś

niby tak, do tego sie to sprowadza w sumie. ok, wiec ustalone

Link to comment
Share on other sites

wycięte mam już obie połówki kadłuba i drzwi przód/tył. w nosku wdzę inny kształt dolnych szybek i całego noska trochę. Nie wiem co zrobię z noskiem , ale napewno powiększę szybki. plany mam w 1/72. Jutro dołożę je na forum oraz zdjęcia z postępu prac. Póki co kończę równocześnie kartonowego Jelcza M11 w HO i walczę z aerografem (odbywa kąpiel od wczoraj w cleanluxie )

Link to comment
Share on other sites

Kształt okienek też ale wg mnie powinien być jeszcze trochę zadarty do góry. Widziałem gdzieś w internecie jak ktoś to korygował odcinając nosek w miejscu przeszkleń i efekt był niezły. Nie mogę się jednak tego doszukać. Życzę powodzenia w tych zmaganiach.

Link to comment
Share on other sites

dosyć gadania, czas na efekty mojej pracy

 

najpierw zająłem się wycieciem

1jp906.jpg

i dopasowaniem elemntów kadłuba do tego co wskazywały mi plany. zacząłem od "spasowania" drzwi. Te akurat po wycięciu przestawiają sie nad wyraz zgodnie z oryginałem

2jp674.jpg

 

inna bajka to kadłub, ale o tym wszyscy wiedzą

3jp560.jpg

 

na pierwszy ogień poszły wymiary szybek dolnych w kabinie pilotów

4jp463.jpg 5jp378.jpg

 

po czym złączyłęm kadłub taśma maskująca i zabrałem się za docinanie otworu na głowne okno i spiłowanie noska.

6jp301.jpg

 

po wstępnje "obróbce ze skrawaniem" tak się to prezentowało

8jp202.jpg 9jp164.jpg 15jp66.jpg16jp63.jpg

oczywiście nalezy jeszcze oszlifować otwór na głowne oszklenie, na dole juz jest zeszlifowane. Tak prezentuje się przed i po zabiegu

111365.jpg

muszę jeszcze wyrwnac górną krawędź okna, bo z prawej strony ewidentnie jest za dużo jeszcze materiału

a tak (mniej wiecej) ma to się do planów

7jp247.jpg

wyszlifowałem jeszcez owiewkę tylnego okienka, gdyż był tam całkiem pokaźnych rozmiarów "nadlewek"

12jp109.jpg

 

no i przyszedł czas na polska specjalność kulinarną - śpachlowanie

18207.jpg 17jp59.jpg 19jp53.jpg

 

zostawiając narazie kadłub zabrałem się za jego srodek

na pierwszy rzut poszło "urealnienie siedzeń" gdyż te z zestawu wszysyc wiemy jak wyglądają

51023.jpg

potam przyszła pora na rozpoczęcie scratchowanie wnętrza. Tablica przyrządów i fazy jej powstawnia

3jp562.jpg 4jp465.jpg 1jp908.jpg 6694.jpg 2jp675.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.