marcin1323 Napisano 18 Października 2009 Share Napisano 18 Października 2009 postanowiłem i ja dołączyć z moim smiglakiem do modelu przygotowywałem sie dość długo zbierając materiały, in od uczstników tego forum. Maszynę wykonam w wersji policji polskiej, wyrzucę środek który jest w tej wersji delikatnie mówiąc ubogi i zrobię wszystko wykorzystując dokumentacje fotograficzną i to co się ostanie z tych "czystek" oraz z płytki 0,5mm od Eduarda. in-box i od razu pytanie do znawców tematu. w poszukiwaniu zdjeć tego modelu zobaczyłęm że jest cos "nietak" z numerem bocznym i operacyjnym (chyba tak się nazywa?) na kalkomanii. czy one należą do jedenj maszyny? F-005 i SN-07XP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin93 Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Pozostaje obserwować. Jak widzę in-box modelu MasterCraft to już wiem, że wszystko jest bardzo grubo odlane przez to model wygląda topornie :P . Pozdrawiam Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcik1 Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Hej, powodzenia przy modeliku, bo się przyda ;) Malowanie naszej policji jest fajne i ładne więc będę zaglądał i czekam na finał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Ciarki mi po plecach chodzą na widok tego zestawu... Ale dobrze zrobiony model tego śmigłowca przynosi dużo satysfakcji. Jakbyś chciał jeszcze jakieś plany midwójki to mogę coś podesłać. Powodzenia... przyda się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 (edytowane) Witam ,śmigłowiec ten ma przydział do KWP Łódz,zdjęć tej konkretnej maszyny jest sporo w sieci,jest to chyba najlepiej wyposażona midwójka policyjna. Fotka wnętrza Mi2 należącego do ubiegego roku do KWP Białystok SN-08XP zauważ,że kolor nie jest szmaragdowy jak typowych dwójkach a kremowy,a tablice czarne,śmigłowiec jest po remoncie,SN-07XP jest również po remoncie i ma takie właśnie wnętrze i kilka fotek dobrej jakości tej maszyny http://www.airliners.net/photo/Poland---Police/PZL-Swidnik-Mi-2.../1269592/L/&tbl=&photo_nr=0&sok=&sort=&prev_id=&next_id=1269591 http://www.airliners.net/photo/Poland---Police/PZL-Swidnik-Mi-2.../1208212/L/&tbl=&photo_nr=7&sok=&sort=&prev_id=1208213&next_id=1208211 http://lotnictwo.net/foto.php?id=124043 fotka przed remontem http://www.airliners.net/photo/Poland---Police/PZL-Swidnik-Mi-2.../0572304/L/ Ja poległem przy swoim i czekam na Hobbybossa http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?t=7472 w/g mnie powinieneś zainwestować w blaszkę Parta lub zestaw Airmo do tego modelu bo z wnętrzem będzie naprawdę cieżko. Jeśli będziesz miał jakieś pytania to chętnie odpowiem w miarę posiadanej wiedzy. PS.Umieściłem linki do fotografii ponieważ są w dużej rozdzielczości Edytowane 19 Października 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiemlicz Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Witam z numerami wszystko jest jak najbardziej OK Ano właśnie, chyba nie do końca. Łódzki SN-07XP nosi numer operacyjny F-005, a Mastercraft dał na kalkach, nie wiadomo z jakiej czapki, F-007 Czy ta "dwójka" miała zmieniany numer w trakcie służby? Trzeba by poszukać artykułu o przejęciu maszyn 103-go pułku przez "służby" w starej Skrzydlatej, ale wątpię w taką możliwość Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Witam z numerami wszystko jest jak najbardziej OK Ano właśnie, chyba nie do końca. Łódzki SN-07XP nosi numer operacyjny F-005, a Mastercraft dał na kalkach, nie wiadomo z jakiej czapki, F-007 quote] Nie no oczywiście masz rację mój błąd,najmocniej przepraszam. już kasuje ten wpis żeby nie wprowadzać w błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 (edytowane) proszę o skasowanie Edytowane 19 Października 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Witam z numerami wszystko jest jak najbardziej OK Ano właśnie, chyba nie do końca. Łódzki SN-07XP nosi numer operacyjny F-005, a Mastercraft dał na kalkach, nie wiadomo z jakiej czapki, F-007 Nie no oczywiście masz rację mój błąd,najmocniej przepraszam. już kasuje ten wpis żeby nie wprowadzać w błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiemlicz Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 najmocniej przepraszam. Za co To "wogle" jakaś dziwna sprawa. Przy schemacie malowania tej maszyny w instrukcji stoi: " Oleśnica A.B " i data: 1998(?) Może ktoś obeznany z tematem policyjnych dwójek naświetli sprawę, bo coś nie chce mi się wierzyć że projektant kalek walnął takiego babola z numerem. Zwłaszcza, że dokumentacji mu chyba nie brakowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Nie wiem dokładnie w którym roku były nadane numery taktyczne-operacyjne ale wydaje mi się że w 1998r jak podaje instrukcja takich numerów nie było tutaj Mi 2 z czasów przydziału do KWP Białystok,rok 2003 bez numeru operacyjnego Mi się wydaje że nadanie numeru F007 związane jest z lużnim podejściem do tematu projektanta kalek,nadał numer operacyjny z numeru rejestracyjnego,brakuje również emblematu WSK Świdnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Reszta zdjęć na lotnictwo.net Myślę, że to pomoże rozwiązać problem z kalkami i malowaniem modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 20 Października 2009 Autor Share Napisano 20 Października 2009 baaaaardzo dziękuję za pomoc Wam wszystkim. Robercie, chyba zrobie wersje z 2003 bez nr operacyjnych, jednak to malowanie średnio mi leży. z drugiej strony fotki maszyny po remoncie to tez ciekawy kąsek... trudno narazie decyzja zawieszona idę dłubac, a dłubania jest spooooooroooo....... jeszcze raz thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 20 Października 2009 Share Napisano 20 Października 2009 Zrób po remoncie czyli wnętrze kremowe,a z numerem operacyjnym sobie poradzisz,jeśli wygrasz walkę z Mi2 by Mastercraft to zastąpienie "7" na "5" to pikuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 20 Października 2009 Autor Share Napisano 20 Października 2009 Zrób po remoncie czyli wnętrze kremowe,a z numerem operacyjnym sobie poradzisz,jeśli wygrasz walkę z Mi2 by Mastercraft to zastąpienie "7" na "5" to pikuś niby tak, do tego sie to sprowadza w sumie. ok, wiec ustalone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekM Napisano 20 Października 2009 Share Napisano 20 Października 2009 Najpierw przyłóż go do planów. Z tego co wiem to nosek w tym modelu jest do poprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roobert Napisano 20 Października 2009 Share Napisano 20 Października 2009 Nos to jeszcze całkiem dobrze siedzi, trzeba tylko okienka przerobić. Gorzej jest z tyłem kadłuba, tam to jest skucha ale raczej niemożliwa do poprawienia w tym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 20 Października 2009 Autor Share Napisano 20 Października 2009 wycięte mam już obie połówki kadłuba i drzwi przód/tył. w nosku wdzę inny kształt dolnych szybek i całego noska trochę. Nie wiem co zrobię z noskiem , ale napewno powiększę szybki. plany mam w 1/72. Jutro dołożę je na forum oraz zdjęcia z postępu prac. Póki co kończę równocześnie kartonowego Jelcza M11 w HO i walczę z aerografem (odbywa kąpiel od wczoraj w cleanluxie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekM Napisano 20 Października 2009 Share Napisano 20 Października 2009 Kształt okienek też ale wg mnie powinien być jeszcze trochę zadarty do góry. Widziałem gdzieś w internecie jak ktoś to korygował odcinając nosek w miejscu przeszkleń i efekt był niezły. Nie mogę się jednak tego doszukać. Życzę powodzenia w tych zmaganiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 20 Października 2009 Share Napisano 20 Października 2009 Na Modelarstwie z pasją wątku który podałem wyżej,ja zrobiłem to mniej inwazyjnie i efekt jest OK, wyprofilowałem nos papierem ściernym w/g planów,jest tam sporo materiału który można zebrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 25 Października 2009 Autor Share Napisano 25 Października 2009 dosyć gadania, czas na efekty mojej pracy najpierw zająłem się wycieciem i dopasowaniem elemntów kadłuba do tego co wskazywały mi plany. zacząłem od "spasowania" drzwi. Te akurat po wycięciu przestawiają sie nad wyraz zgodnie z oryginałem inna bajka to kadłub, ale o tym wszyscy wiedzą na pierwszy ogień poszły wymiary szybek dolnych w kabinie pilotów po czym złączyłęm kadłub taśma maskująca i zabrałem się za docinanie otworu na głowne okno i spiłowanie noska. po wstępnje "obróbce ze skrawaniem" tak się to prezentowało oczywiście nalezy jeszcze oszlifować otwór na głowne oszklenie, na dole juz jest zeszlifowane. Tak prezentuje się przed i po zabiegu muszę jeszcze wyrwnac górną krawędź okna, bo z prawej strony ewidentnie jest za dużo jeszcze materiału a tak (mniej wiecej) ma to się do planów wyszlifowałem jeszcez owiewkę tylnego okienka, gdyż był tam całkiem pokaźnych rozmiarów "nadlewek" no i przyszedł czas na polska specjalność kulinarną - śpachlowanie zostawiając narazie kadłub zabrałem się za jego srodek na pierwszy rzut poszło "urealnienie siedzeń" gdyż te z zestawu wszysyc wiemy jak wyglądają potam przyszła pora na rozpoczęcie scratchowanie wnętrza. Tablica przyrządów i fazy jej powstawnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 25 Października 2009 Share Napisano 25 Października 2009 Póki co, elegancko idzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romek Napisano 25 Października 2009 Share Napisano 25 Października 2009 Przy takich modelach producenci pilnikow i papierow sciernych zacieraja rece ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 25 Października 2009 Autor Share Napisano 25 Października 2009 Przy takich modelach producenci pilnikow i papierow sciernych zacieraja rece ! mam wrażenie że na jednej imprezie to samo piją, oczywiscie bezalkoholowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 25 Października 2009 Share Napisano 25 Października 2009 Świetna robota z tym pulpitem. Pamiętaj jednak, że w Mi-2 jest on zamontowany niemal pionowo w stosunku do płyty podłogowej, z niewielkim tylko pochyleniem : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.