Mikele Napisano 7 Sierpnia 2010 Share Napisano 7 Sierpnia 2010 A ja zadam pytanie odnośnie konstrukcji układu doładowania silnika, bo strasznie mnie zaciekawił. Jak dobrze rozumiem, podział spalin do napedu turbin ma różne strumienie objętości (różne wielkości turbosprężarek). Jak to wygląda jesli chodzi o kolektory? W sensie ktory cylinder napędza którą turbinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 7 Sierpnia 2010 Share Napisano 7 Sierpnia 2010 No trzeba przyznać rama wraz z silnikiem prezentuje się elegancko. Na Amerykańcach się nie znam ,ale podoba mi się to co tutaj działasz przy modelu Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 7 Sierpnia 2010 Share Napisano 7 Sierpnia 2010 A ja zadam pytanie odnośnie konstrukcji układu doładowania silnika, bo strasznie mnie zaciekawił. Jak dobrze rozumiem, podział spalin do napedu turbin ma różne strumienie objętości (różne wielkości turbosprężarek). Jak to wygląda jesli chodzi o kolektory? W sensie ktory cylinder napędza którą turbinę. Nie ma czegoś takiego jak podział cylindrów napędzających turbiny. Najczęsciej jest jedna turbina (bywa więcej, ale to już w większych i bardziej rozbudowanych silnikach ) ale jest/są napędzane spalinami przez wszystkie cylindry poprzez kolektor wydechowy. Krótko mówiąc najczęściej turbina zamontowana jest na kolektorze wydechowym i napędzana jest spalinami ze wszystkich cylindrów, druga część turbiny (zimna) spręża powietrze i wtłacza je pod ciśnieniem do tych samych cylindrów. W tym przypadku turbiny są podłączone jedna do drugiej i są napędzane tymi samymi spalinami - z jednej idą do drugiej, tak samo z powietrzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 8 Sierpnia 2010 Share Napisano 8 Sierpnia 2010 Czy mi się wydaję czy tutaj nie ma intercoolera( chodzi o oryginał 1:1) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbiegu Napisano 8 Sierpnia 2010 Share Napisano 8 Sierpnia 2010 Czy mi się wydaję czy tutaj nie ma intercoolera( chodzi o oryginał 1:1) Bo to silnik od mana jest, pokazany jako przykład ubrudzonego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 8 Sierpnia 2010 Share Napisano 8 Sierpnia 2010 Nie nie chodziło o silnik kenwortha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 8 Sierpnia 2010 Share Napisano 8 Sierpnia 2010 Nie ma Intercoolera. Nie w każdym turbodoładowanym silniku jest potrzeba montować Intercooler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 8 Sierpnia 2010 Share Napisano 8 Sierpnia 2010 A ja zadam pytanie odnośnie konstrukcji układu doładowania silnika, bo strasznie mnie zaciekawił. Jak dobrze rozumiem, podział spalin do napedu turbin ma różne strumienie objętości (różne wielkości turbosprężarek). Jak to wygląda jesli chodzi o kolektory? W sensie ktory cylinder napędza którą turbinę. Nie ma czegoś takiego jak podział cylindrów napędzających turbiny. Najczęsciej jest jedna turbina (bywa więcej, ale to już w większych i bardziej rozbudowanych silnikach ) ale jest/są napędzane spalinami przez wszystkie cylindry poprzez kolektor wydechowy. Krótko mówiąc najczęściej turbina zamontowana jest na kolektorze wydechowym i napędzana jest spalinami ze wszystkich cylindrów, druga część turbiny (zimna) spręża powietrze i wtłacza je pod ciśnieniem do tych samych cylindrów. W tym przypadku turbiny są podłączone jedna do drugiej i są napędzane tymi samymi spalinami - z jednej idą do drugiej, tak samo z powietrzem. Dziekuję za przybliżenie istoty napędu turbosprężarki, ale tę już znam, liznałem w życiu nieco teorii i praktyki ;) Pytam o ten konkretny układ własnie ze zwględy na to, że ciężko dostrzec konstrukcję samego kolektora, a ciężko mi uwierzyć w to, żeby obie turbiny były założone na wspólnym kolektorze, gdyż to mogłoby doprowadzać do niestacjonarnego przepływu w poszczególnych turbinach, a to by za sobą pociągało potrzebę zastosowania zaworów upustowych za sprężarką, itd itp. Jakby ktoś dysponował rysunkiem poglądowym tego silnika (lub choć znał jego oznaczenie, to już sobie sam znajdę) byłbym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 8 Sierpnia 2010 Share Napisano 8 Sierpnia 2010 Przemku, chodzę do Samochodówki takie rzeczy to wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 30 Sierpnia 2010 Share Napisano 30 Sierpnia 2010 Jak tam model ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 31 Sierpnia 2010 Share Napisano 31 Sierpnia 2010 Witam kolegów, od niedawna interesuję się amerykańskimi ciężarówkami, i chciałem zgłosić kilka uwag. Przede wszystkim bardzo ciekawy raport z budowy, bardzo mi się podoba. To co widzimy w tym modelu to silnik Cummins NTC 400 połączony ze skrzynią biegów Fuller. Silniki Cummins malowane są właśnie na taki beżowo-piaskowy kolor jak w przedstawianym modelu. W związku z tym, że silnik jest fabrycznie malowany, o wiele łatwiej utrzymać go w czystości niż silniki które nie są malowane, tak jak to często spotyke się u nas, więc ja bym to brudzenie zostawił (zresztą silnik już zamontowany, więc to tak na przyszłość). Skrzynie biegów były fabrycznie malowane na kolor ciemnoniebieski, to by dodało koloru modelowi, ale skoro całość już zamontowana... Jeżeli chodzi o intercooler, to w tym silniku producent używa określenia "aftercooler", chłodnica powietrza dolotowego to ta śmieszna "skrzynia" połączona z turbosprężarką po drugiej stronie bloku silnika. Mam nadzieję szybko zobaczyć postępy w budowie, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 2 Września 2010 Share Napisano 2 Września 2010 Fullerka powiadasz? tak jak w starych ivecach, zmiana biegów bez sprzęgła? dopasowując tylko obroty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 3 Września 2010 Share Napisano 3 Września 2010 Cze Dzacek! Nie wiem jak ty w tym iveco zmieniałeś te biegi, ja kiedyś pół trasy Gorzów-Poznań przejechałem bez sprzęgła bo się spier... z pierwszą okazją odmówiło posługi. Tak czy inaczej w amerykańcach sprzęgło jest, nawet wspomagane sprężonym powietrzem (oczywiście jeżeli skrzynia nie jest automatyczna). Pozdrawiam i do usłyszenia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 3 Września 2010 Share Napisano 3 Września 2010 ja tam nie wiem jaką masz skrzynie w tym swoim kiciusiu, ale w ciężarówce waży ono z pół tony i bez wspomagania się nie obejdzie a i tak tzreba się nawajchować :P skrzynia typu "fuller" ojciec mówił zę były montowane w ivecach jak jeszcze jeździł w pekaesie. Zaraz sobie poszukam co to tam jest w tyck kenwortach Skończcie robić koledze w temacie bałagan. Porozmawiajcie sobie na PW / Mod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonnym Napisano 22 Listopada 2010 Autor Share Napisano 22 Listopada 2010 Witam.Po małej przerwie wracam do prac przy k 100. Model juz stoi na kołach, felgi miały byc w kolorze krem ale ostatecznie to delikatne alu. Kabina jest po podkładzie i 4 warstwach kremu, kolejny kolor bedzie w tym tyg.Dach jak narazie w podkładzie.Wnetrze jeszcze nie skonczone- wkrotce bedą fotki. Zbiorniki paliwa beda nowe troszke dłuzsze od revelowskich, przedni zderzak i tył robione na nowo, narazie prowizorka dla przymiarki. Wszystkie chromy beda zlikwidowane i na nowo malowane acladami. Kominy niedawno nabyłem nowe wiec mocowanie revelovskich musze spiłowac i zrobic nowe. Fotki: created by picasa2html.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 22 Listopada 2010 Share Napisano 22 Listopada 2010 Ładnie działasz z tym keniem. Takie K100 jest moim marzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 22 Listopada 2010 Share Napisano 22 Listopada 2010 Ładny model, szkoda, że tak trudno go dziś kupić... I też porządnie wykonany - jedyne rzeczy, które mi się w nim nie podobają to rura powietrza od filtra do turbosprężarki, połączenie chłodnicy z okolicami pompy paliwowej (ten czarny przewód) i skrzynia biegów w niewłaściwym kolorze. Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonnym Napisano 22 Listopada 2010 Autor Share Napisano 22 Listopada 2010 Prosze o własciwy kolor skrzyni biegów- to jest do zrobienia, nie widze problemu tylko nigdzie nie znalazłem tego koloru.dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 22 Listopada 2010 Share Napisano 22 Listopada 2010 Cześć! No to super - jak już napisałem wcześniej, fabrycznie te skrzynie były ciemnoniebieskie, bardzo często widzi się je też czarne błyszczące-często są tak malowane po remoncie. Trochę rzadziej po remoncie widzi się też takie skrzynie miniowo-czerwone. Także masz szeroki wybór zależnie od preferencji artystycznych Jeszcze raz powodzenia i miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 22 Listopada 2010 Share Napisano 22 Listopada 2010 Kenio coraz bardziej mi sie podoba Prosze o własciwy kolor skrzyni biegów- to jest do zrobienia, nie widze problemu tylko nigdzie nie znalazłem tego koloru.dzieki. W linku masz kolory skrzyń o których wspomniał kolega pmroczko: http://www.trucker.com/Truck-Parts.aspx?Category=Transmission&Make=Kenworth Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 23 Listopada 2010 Share Napisano 23 Listopada 2010 Na Amerykańcach się co prawda nie znam, ale za to jeśli o chodzi o czystość wykonania to nie mam jak najmniejszych zastrzeżeń Ta siateczka z logiem KW na co jest ? Grill ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonnym Napisano 23 Listopada 2010 Autor Share Napisano 23 Listopada 2010 Dzięki Bodzio. Te siateczki sa do kominów, problem w tym ze sa bardzo twarde a trzeba je w rurke zwijac.ma ktos pomysł moze jak to zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 23 Listopada 2010 Share Napisano 23 Listopada 2010 Na styropianie (dociętym do szerokości siatki) ułożyć siatkę i czymś okrągłym dociskając delikanie walcować?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 24 Listopada 2010 Share Napisano 24 Listopada 2010 Pytanie jaki to materiał? Niektórzy zalecają podgrzać do kilkuset stopni i wtedy miedź i niektóre jej stopy robią się o wiele miększe. Oczywiście trzeba to przetestować, np. na marginesie blaszki, żeby czegoś nie skopać. Mam nadzieję, że to pomoże, pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lachotek Napisano 24 Listopada 2010 Share Napisano 24 Listopada 2010 Testowałem blaszki miedziane. Podgrzewałem do czerwonego nad kuchenką gazową, a następnie szybko studziłem. Efekt był taki, że blaszka robiła się bardzo plastyczna. Wadą metody było to, że powstałe naloty utrudniały lutowanie i malowanie. Po ostrym czyszczeniu jednak wszystko wracało do normy. Co do modelu to mam jedno pytanie. Wydaje mi się, że przy silniku zabrakło rozrusznika. Zgodnie ze zdjęciami oryginałów powinien być po stronie dolotu. W okolicy koła zamachowego jest garb, który wskazuje na wejście rozrusznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.