Skocz do zawartości

Kenworth k 100


jonnym

Rekomendowane odpowiedzi

A ja zadam pytanie odnośnie konstrukcji układu doładowania silnika, bo strasznie mnie zaciekawił. Jak dobrze rozumiem, podział spalin do napedu turbin ma różne strumienie objętości (różne wielkości turbosprężarek). Jak to wygląda jesli chodzi o kolektory? W sensie ktory cylinder napędza którą turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No trzeba przyznać rama wraz z silnikiem prezentuje się elegancko.

Na Amerykańcach się nie znam ,ale podoba mi się to co tutaj działasz przy modelu

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zadam pytanie odnośnie konstrukcji układu doładowania silnika, bo strasznie mnie zaciekawił. Jak dobrze rozumiem, podział spalin do napedu turbin ma różne strumienie objętości (różne wielkości turbosprężarek). Jak to wygląda jesli chodzi o kolektory? W sensie ktory cylinder napędza którą turbinę.

Nie ma czegoś takiego jak podział cylindrów napędzających turbiny. Najczęsciej jest jedna turbina (bywa więcej, ale to już w większych i bardziej rozbudowanych silnikach ) ale jest/są napędzane spalinami przez wszystkie cylindry poprzez kolektor wydechowy. Krótko mówiąc najczęściej turbina zamontowana jest na kolektorze wydechowym i napędzana jest spalinami ze wszystkich cylindrów, druga część turbiny (zimna) spręża powietrze i wtłacza je pod ciśnieniem do tych samych cylindrów. W tym przypadku turbiny są podłączone jedna do drugiej i są napędzane tymi samymi spalinami - z jednej idą do drugiej, tak samo z powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zadam pytanie odnośnie konstrukcji układu doładowania silnika, bo strasznie mnie zaciekawił. Jak dobrze rozumiem, podział spalin do napedu turbin ma różne strumienie objętości (różne wielkości turbosprężarek). Jak to wygląda jesli chodzi o kolektory? W sensie ktory cylinder napędza którą turbinę.

Nie ma czegoś takiego jak podział cylindrów napędzających turbiny. Najczęsciej jest jedna turbina (bywa więcej, ale to już w większych i bardziej rozbudowanych silnikach ) ale jest/są napędzane spalinami przez wszystkie cylindry poprzez kolektor wydechowy. Krótko mówiąc najczęściej turbina zamontowana jest na kolektorze wydechowym i napędzana jest spalinami ze wszystkich cylindrów, druga część turbiny (zimna) spręża powietrze i wtłacza je pod ciśnieniem do tych samych cylindrów. W tym przypadku turbiny są podłączone jedna do drugiej i są napędzane tymi samymi spalinami - z jednej idą do drugiej, tak samo z powietrzem.

Dziekuję za przybliżenie istoty napędu turbosprężarki, ale tę już znam, liznałem w życiu nieco teorii i praktyki ;) Pytam o ten konkretny układ własnie ze zwględy na to, że ciężko dostrzec konstrukcję samego kolektora, a ciężko mi uwierzyć w to, żeby obie turbiny były założone na wspólnym kolektorze, gdyż to mogłoby doprowadzać do niestacjonarnego przepływu w poszczególnych turbinach, a to by za sobą pociągało potrzebę zastosowania zaworów upustowych za sprężarką, itd itp.

 

Jakby ktoś dysponował rysunkiem poglądowym tego silnika (lub choć znał jego oznaczenie, to już sobie sam znajdę) byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam kolegów,

od niedawna interesuję się amerykańskimi ciężarówkami, i chciałem zgłosić kilka uwag. Przede wszystkim bardzo ciekawy raport z budowy, bardzo mi się podoba. To co widzimy w tym modelu to silnik Cummins NTC 400 połączony ze skrzynią biegów Fuller. Silniki Cummins malowane są właśnie na taki beżowo-piaskowy kolor jak w przedstawianym modelu. W związku z tym, że silnik jest fabrycznie malowany, o wiele łatwiej utrzymać go w czystości niż silniki które nie są malowane, tak jak to często spotyke się u nas, więc ja bym to brudzenie zostawił (zresztą silnik już zamontowany, więc to tak na przyszłość). Skrzynie biegów były fabrycznie malowane na kolor ciemnoniebieski, to by dodało koloru modelowi, ale skoro całość już zamontowana... Jeżeli chodzi o intercooler, to w tym silniku producent używa określenia "aftercooler", chłodnica powietrza dolotowego to ta śmieszna "skrzynia" połączona z turbosprężarką po drugiej stronie bloku silnika. Mam nadzieję szybko zobaczyć postępy w budowie, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze Dzacek!

Nie wiem jak ty w tym iveco zmieniałeś te biegi, ja kiedyś pół trasy Gorzów-Poznań przejechałem bez sprzęgła bo się spier... z pierwszą okazją odmówiło posługi. Tak czy inaczej w amerykańcach sprzęgło jest, nawet wspomagane sprężonym powietrzem (oczywiście jeżeli skrzynia nie jest automatyczna). Pozdrawiam i do usłyszenia

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie wiem jaką masz skrzynie w tym swoim kiciusiu, ale w ciężarówce waży ono z pół tony i bez wspomagania się nie obejdzie a i tak tzreba się nawajchować :P skrzynia typu "fuller" ojciec mówił zę były montowane w ivecach jak jeszcze jeździł w pekaesie. Zaraz sobie poszukam co to tam jest w tyck kenwortach

 

Skończcie robić koledze w temacie bałagan. Porozmawiajcie sobie na PW / Mod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam.Po małej przerwie wracam do prac przy k 100. Model juz stoi na kołach, felgi miały byc w kolorze krem ale ostatecznie to delikatne alu. Kabina jest po podkładzie i 4 warstwach kremu, kolejny kolor bedzie w tym tyg.Dach jak narazie w podkładzie.Wnetrze jeszcze nie skonczone- wkrotce bedą fotki. Zbiorniki paliwa beda nowe troszke dłuzsze od revelowskich, przedni zderzak i tył robione na nowo, narazie prowizorka dla przymiarki. Wszystkie chromy beda zlikwidowane i na nowo malowane acladami. Kominy niedawno nabyłem nowe wiec mocowanie revelovskich musze spiłowac i zrobic nowe.

Fotki:

S7300489.JPG

S7300490.JPG

S7300491.JPG

S7300492.JPG

S7300493.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny model, szkoda, że tak trudno go dziś kupić... I też porządnie wykonany - jedyne rzeczy, które mi się w nim nie podobają to rura powietrza od filtra do turbosprężarki, połączenie chłodnicy z okolicami pompy paliwowej (ten czarny przewód) i skrzynia biegów w niewłaściwym kolorze. Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

No to super - jak już napisałem wcześniej, fabrycznie te skrzynie były ciemnoniebieskie, bardzo często widzi się je też czarne błyszczące-często są tak malowane po remoncie. Trochę rzadziej po remoncie widzi się też takie skrzynie miniowo-czerwone. Także masz szeroki wybór zależnie od preferencji artystycznych

Jeszcze raz powodzenia i miłego dnia

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kenio coraz bardziej mi sie podoba

Prosze o własciwy kolor skrzyni biegów- to jest do zrobienia, nie widze problemu tylko nigdzie nie znalazłem tego koloru.dzieki.

W linku masz kolory skrzyń o których wspomniał kolega pmroczko:

http://www.trucker.com/Truck-Parts.aspx?Category=Transmission&Make=Kenworth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Amerykańcach się co prawda nie znam, ale za to jeśli o chodzi o czystość wykonania to nie mam jak najmniejszych zastrzeżeń

 

Ta siateczka z logiem KW na co jest ? Grill ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jaki to materiał? Niektórzy zalecają podgrzać do kilkuset stopni i wtedy miedź i niektóre jej stopy robią się o wiele miększe. Oczywiście trzeba to przetestować, np. na marginesie blaszki, żeby czegoś nie skopać. Mam nadzieję, że to pomoże, pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem blaszki miedziane. Podgrzewałem do czerwonego nad kuchenką gazową, a następnie szybko studziłem. Efekt był taki, że blaszka robiła się bardzo plastyczna. Wadą metody było to, że powstałe naloty utrudniały lutowanie i malowanie. Po ostrym czyszczeniu jednak wszystko wracało do normy.

Co do modelu to mam jedno pytanie. Wydaje mi się, że przy silniku zabrakło rozrusznika. Zgodnie ze zdjęciami oryginałów powinien być po stronie dolotu. W okolicy koła zamachowego jest garb, który wskazuje na wejście rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.