Skocz do zawartości

Mack Hauler - American Superliner - 3820 Italeri 1:24 + złom


copycat

Rekomendowane odpowiedzi

Jest tak jak widać na zdjęciach powyżej, góra opon ma około 1-2mm luzu do górnej powierzchni ramy, a około 8-10mm do powierzchni załadunkowej kłonic. Z kłonicami nie ma problemu, koła o ładunek w spoczynku tarć nie będą, problem był jak zamontować kłonice i co by się działo w czasie jazdy w terenie. Jeśli w weekend uda mi się skończyć i pomalować ramę, to może zdążę do końca konkursu. Z dodatkową 4 osią prawie na pewno się nie wyrobię :(. A ostatnio znowu znalazłem ten angielski sklep z dodatkami kfs czy jakoś tak, mają wszystko co potrzebowałem silnik E7, tylne zawieszenie, felgi opony terenowe osłony rur wydechowych. Tylko te ceny w funtach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zostało mi kilka zbiorników. Nie wiem co z nimi zrobić, więc mam takie lamerskie pytanie. Do czego one są. Myślę, że to hydraulika/pneumatyka? zawieszenia lub hamulców. Jeden ze zbiorników chyba mi odpada bo zastąpiłem wcześniejsze zawieszenie resorami.

CRW_4290.jpg

Wydaje mi się, że tylko te 2 zbiorniczki z prawej są mi potrzebne, a ten większy już nie.

Przy okazji korci mnie zrobienie przewodów, coś tam już na silniku zrobiłem, myślę o hamulcach, przewodach paliwowych i wspomagania kierownicy, bo chyba takie jest w tej ciężarówce. Czy przewody od tylnych świateł są podłączone gdzieś z przodu kabiny, czy mogę zakończyć je na jednej ze skrzynek na akumulator? Co do wspomagania i hamulców mam rysunki od Elefantesa więc jakoś to pójdzie.

Przewody paliwowe, wychodzą po 2 z każdego zbiornika, co później pompa paliwa, Italeri chyba tego nie odwzorowała. Gdzie się łączą gdzie biegną. W sumie nie muszę aż tak dokładnie robić, ale malowanie zabiera tylko chwilę w porównaniu z przeróbkami więc jeszcze może zdążę coś dorobić

CRW_4291.jpg

W materiałach o przeróbce jest w tym miejscu filtr paliwa, no ale ja mam inny silnik, co to jest to coś na zdjęciu, są tam 2 wyjścia na przewody, dokąd biegną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przewody od tylnych świateł są podłączone gdzieś z przodu kabiny, czy mogę zakończyć je na jednej ze skrzynek na akumulator?

Nie możesz, chbya nie myślisz, że kierowca podczas jazdy bedzie leciał do akumulatorów aby włączyć światła

Tak w skrócie: lampy mają masę z ramy, natomiast prądowe przewody powinne iść do puszki z bezpiecznikami w kabinie, a z tamtąd odpowiednio do czujnika hamulca i wyłącznika świateł. Lampę cofania podłącz do czujnika wstecznego biegu w skrzyni biegów, a nastepnie drugim przewodem z czujnika na bezpiecznik w puszce.

 

 

Przewody paliwowe, wychodzą po 2 z każdego zbiornika, co później pompa paliwa, Italeri chyba tego nie odwzorowała. Gdzie się łączą gdzie biegną.

Jeden z przewodów odprowadza nadmiar paliwa z pompy wtryskowej, drugi (elektryczny) podłączony jest do czujnika stanu paliwa. Zbiorniki paliwa powinne być ze sobą połączone przewodem paliwowym (przelewowym), ewentualnie podpięte do trójnika z przewodemdoprowadzajacym do filtrów paliwa, a nastepnie do pompy wtryskowej.

 

CRW_4291.jpg

W materiałach o przeróbce jest w tym miejscu filtr paliwa, no ale ja mam inny silnik, co to jest to coś na zdjęciu, są tam 2 wyjścia na przewody, dokąd biegną.

Mnie to wygląda na regulator ciśnienia powietrza Podłączenie (w skrócie): sprężarka, regulator, zbiornik powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, bo mechanikiem to ja nie jestem, moja wiedza w temacie jest niewielka. Patrząc na rysunki to filtr paliwa jest gdzieś z lewej strony, przy silniku, już nawet wiem gdzie. OK kilka kabli zrobię.

Co do ławy, to raz zaczyna brakować czasu, dwa co to jest. Poproszę z rysunkiem na wszelki wypadek, chciałbym zrobić ciekawy model, może nawet kosztem tego konkursu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały "szybki" update prac. Badur z góry dzięki, nawet szkic wystarczy, dam rade.

A więc tak pomalowałem jeszcze raz kabinę, maskę i spód wnętrza, po jutrze kolejna warstwa szarej farbki, choć są głosy, żeby pomalować na jakiś ładny kolor. Rama dostała śrubek, choć niestety tylko w postaci pociętej rozciągniętej ramki, ale przy tym rozmiarze nie widać czy są okrągłe czy sześcio boczne.

Robię wały. Wykorzystałem te z Italeri, tylko mi odległości nie pasowały z nowymi mostami i musiałem zrobić coś w stylu teleskopu. Ten pomiędzy silnikiem a mostem zrobię później:

CRW_4293.jpg

 

W ten sposób bez problemu dopasuję odległości.

 

Italerowskie końcówki rur wydechowych zastąpiłem rurką mosiężną. Chcę coś jeszcze zrobić z osłoną rury, bo w tym stanie mi się nie podoba. Albo zrobię sobie blaszki, albo założę gołe rury.

 

CRW_4294.jpg

 

Zbiorniki paliwa już dawno skrócone, ale dzisiaj o nich napiszę. Wiec tu Italeri zrobiło miłą niespodziankę. Od wewnętrznej strony jest rowek po którym można łatwo i równo skrócić zbiorniczki. Dodatkowo pozbyłem się kitowych mocowań, moje będą trochę inne jak te z opracowania. W miejsce wlewów wkleiłem ramki, posłużą jako uchwyt przy malowaniu, a potem je zetnę i będą wlewem paliwa. Dodatkowo nawierciłem dziurki w schodkach, ale że mi się to nie podobało, to schodki posłużyły jako matryca do zrobienia blaszek.

 

CRW_4021.jpg

CRW_4022.jpg

CRW_4295.jpg

 

Skończyłem w końcu boczki, korbki i klamki już dawno były odcięte. Wczoraj dostały kolorek chromu, a dzisiaj je przykleiłem i pobrudziłem spód błotem. Lekkie cieniowanie szarą farbą na czarne boczki zrobiłem kilka tygodni temu. Może i przesadziłem z błotem w tym miejscu, ale dół i tak zniknie pod siedzeniami, na przymiarce nie wygląda to tak źle

 

CRW_4296.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śpiesząc się z ukończeniem modelu pomalowałem silnik. Nad kablami mogę siedzieć i ruski miesiąc wiec zostawiłem tak jak jest . Niby wszystko wiem, ale ciągnie się to strasznie a postępów praktycznie żadnych. Silnik dostał kolor jasny beż, otarcia tak jak poprzednio metalizer exhaust, brudzenie rozrzedzoną Pactrą czarną. Wszystko wyglądało ładnie dopóki farba czarna nie wyschła. Ślady czarnej pozostały tam gdzie kończyła się woda, ale przynajmniej przyczerniłem ten zbyt jasny i czysty beż. Odbił się też paluch na lewej stronie, poprawię to jeszcze. Malowałem do północy, nad silnikiem jeszcze posiedzę, pobrudzę, pomaluję filtry i dokleję brakujące części. Dzisiaj malowanie ramy.

CRW_4329.jpg

CRW_4330.jpg

CRW_4331.jpg

CRW_4332.jpg

CRW_4333.jpg

CRW_4334.jpg

Bardziej mi się podobało brudzenie na czerwonym, ale tam to trochę inaczej zrobiłem i innymi farbami, postaram się to poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie to brudzenie wyszło ... Ja brudziłem silnik zwykłymi plakatówkami i wszyło mi tak jak na tej fotce :

17b28e2223979367.jpg

Może troche przesadziłem z tym syfem, ale plakatówki zawsze można zmyć jak coś nie wyjdzie tak jak chcieliśmy

To taki sposób ode mnie

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abarth_127 No pięknie Ci wyszło brudzenie, trochę szarego muszę jeszcze dodać. Poprawiłem trochę to wszystko czarną akwarelą, malowałem trochę suchym pędzlem, trochę gąbką, trochę ścierałem mokrym i suchym patyczkiem higienicznym.

CRW_4336.jpg

CRW_4337.jpg

CRW_4338.jpg

 

Ramę pomalowałem czarną matową Pactrą. Coraz bardziej lubię farby wodne . Rdza to Humbrole brązowy przyciemniony czarnym i red brown 100, a także rozrzedzona wodą rdzawa Valejo. Pewnie dopiero początek pracy przede mną z postarzaniem, zobaczymy jutro.

CRW_4339.jpg

CRW_4340.jpg

CRW_4341.jpg

CRW_4342.jpg

CRW_4343.jpg

CRW_4344.jpg

 

Na zdjęciach widzę ile jeszcze nauki przede mną w rdzewieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo widzi mi się brudzing silnika na dużych płaszczyznach jest tak brudny, że aż strach, natomiast w zakamarkach gdzie przecież nawet w czasie mycia go nie ma dobrego dojścia zbiera się najwięcej syfu a u Ciebie w tych miejscach wygląda jak nówka (np. pomiędzy blokiem a skrzynią biegów, za filtrem tuż nad miską olejową). Czerwony silnik bardziej mi sie podobał.

Rama wygląda obiecująco - ładny efekt rdzy tylko przydało by się trochę brudu na niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt dziwny silnik ale to nie moja działka więc wymądrzać się nie będę :P , ale za to ramę możesz przykurzyć, bo rdza całkiem nieźle wyszła, ale koniecznie zrób otarcia na kłonicach i reszcie ramy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kłonicach są rdzawe ciemne otarcia, metalizerem nie robiłem jeszcze bo zważy się z humbrolem. Trochę trzeba poczekać. Rama dostanie kurzu i błota, cierpliwości. Nad silnikiem jeszcze popracuję bo mi się nie podoba.

Myślałem o jakiejś kalkomanii na drzwi. Mam 3 lub 4 wzory firm przewożących drewno, z zestawu AMT. Ale tamte kalkomania są strasznie grube i boję się jak to wyjdzie, no i potrzebuję jakiś bezbarwny półmat żeby to później pokryć. Na dodatek zdecydowałem się zmienić felgi, na takie z 2 dużymi otworami, niepotrzebne dziury już załatane teraz "tylko" oszlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama super! Z chęcią zobaczę też te stalowe felgi z dwoma otworami.

 

Niestety przemekgksw3 masz rację :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik racja, trochę nie taki, ale i tak fajny. Co do turbo, sprężarka zaczęła by rdzewieć od temperatury jakie daje turbina. Tylko nie w tym stopniu na pewno. Ale i tak jest ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że to zdjęcia tak wyostrzają, wbudowany silnik będzie wyglądał po prostu jako brudny. Postarzenie ramy, rdza, a zwłaszcza otarcia tylnych mostów podobają mi się bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama jest ciekawa, ale silnik całkiem olany-wygląda jakby był po prostu pomaziany czarną farbą...

 

Zupełnie barkuje tam washa, czy tłustych wycieków...

Nie podoba mi się wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie jedziecie po tym silniku ale macie rację. Więc pomalowałem jeszcze raz beżowym, a wash zrobiłem farbką olejną dla plastyków. Niestety kupiłem najtańszą i jak się okazało nie wodną, a taką chciałem. Silnik dostał więc bezbarwny matowy pactry, trochę to zabezpieczyło go przed olejem i można było paciać. Silnik w wersji malowania 2.3:

CRW_4346.jpg

CRW_4347.jpg

Więcej poprawek praktycznie nie będzie, już jest wklejony w ramę i zajedwabiście to wygląda. Coś tam miało być jeszcze zardzewiałe, sprężarka? Jak możecie pokazać na zdjęciu co dokładnie to byłbym rad.

 

Rury od chyba powietrza, nie podobał mi się wąż więc spiłowałem co potrzeba, nawinąłem drucik imitujący ożebrowanie i wyszło fajnie. Wczoraj pomalowałem, tylko środkowy fragment dostanie jeszcze czarny kolor. Choć widziałem na zdjęciach ten element cały czarny, ale też i taki aluminiowy, więc obie wersje są poprawne. A dzisiaj dodałem wash i właśnie na tej części obczaiłem, że farbka olejna zmywa mi Model Mastera.

CRW_3979.jpg

CRW_3981.jpg

CRW_3982.jpg

CRW_3998.jpg

CRW_4349.jpg

 

FELGI

Jak wcześniej pisałem z 8 dziur zrobiłem 2, przy pomocy szpachli. A że źle było je szlifować to wyłamałem środki z tylnych. To może nawet i lepiej, bo środki pomalowałem na czarno, schnął właśnie, a same felgi dostały biały kolor, mieszankę matu i błyszczącego humbrola. Pomalowałem na Gun metal nakrętki i dodałem trochę zardzewiałych obić. Może ciut za dużo, ale mi się podoba, a model ma być przechodzony i to bardzo. Jeszcze dojdzie trochę błota ale to już jutro.

CRW_4345.jpg

CRW_4350.jpg

 

KABINA

Pomalowana jednak na szaro, zrezygnowałem z tak dużej ilości rdzy jak na początku. Trochę ją oczywiście podrdzewię, ale tak jak pisaliście przy uszczelkach itd. Uszczelki już pomalowane Black Chrome Trim MM, całość satyną V, wkleiłem podsufitkę i boczki, przykleiłem szybę przód clearem H. Ma schnąć do jutra. wkleiłem światła do maski, na dzisiaj koniec roboty.

CRW_4348_1.jpg

 

Zderzak dostał obić gun metal MM, a także rdzy. Dorobiłem samodzielnie linkę z drucików. Całość pokryta matem, miałem brudzić olejną, ale się wycofam z tego elementu. Dojdzie jeszcze błotko więc mat pozostanie.

CRW_4351.jpg

 

Wydechy kolor silver MM i przydymienie metalizerem. Niestety widać linie łączenia połówek osłony, ale na produkcję blaszki nie mam czasu. Wydech jeszcze dostanie trochę zabrudzeń, w te otworki chcę wpuścić czarną farbkę, a resztę przetrę chromem MM.

CRW_4352.jpg

 

Zbiorniki przed brudzeniem, zastanawiam się czy jeszcze raz ich nie pomalować.

CRW_4353.jpg

 

Mam rozkaz z góry, żeby go skończyć jutro. Oj nie wiem czy się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz silnik jest pierwsza klasa a było by jeszcze lepiej gdybyś przemalował prawą stronę turbiny pod kolor silnika. Wbrew pozorom ta część nie rdzewieje (o ile sie nie mylę jest odlana z aluminium), a do tego nie ma tam tak wielkich temperatur gdyż jest chłodzona powietrzem.

Przykładowa fotka silnika z widokiem turbiny:

 

a6b08504bb7b78cf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z tornado silnik świetnie wyszedł, o niebo lepiej od poprzedniej wersji Chociaż te felgi do mnie nie przemawiają, osobiście przykużył bym to pastelami, przerdzewienia strasznie kontrastują z białą powierzchnią ale to moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemekgksw3 tak pewnie miało być , dla mnie jest dobrze, jak jeszcze kolega doda błoto o którym pisał to powinno wystarczyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie to wszystko wygląda

Poprawiony silnik wygląda tak jak wyglądać powinien.

Nie mogę się jednak przekonać do felg.

Może by je tak jeszcze "zwashować" Było by ładnie widać wszystkie wypukłości i załamania itp.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.