copycat Napisano 5 Marca 2010 Autor Share Napisano 5 Marca 2010 Jest tak jak widać na zdjęciach powyżej, góra opon ma około 1-2mm luzu do górnej powierzchni ramy, a około 8-10mm do powierzchni załadunkowej kłonic. Z kłonicami nie ma problemu, koła o ładunek w spoczynku tarć nie będą, problem był jak zamontować kłonice i co by się działo w czasie jazdy w terenie. Jeśli w weekend uda mi się skończyć i pomalować ramę, to może zdążę do końca konkursu. Z dodatkową 4 osią prawie na pewno się nie wyrobię :(. A ostatnio znowu znalazłem ten angielski sklep z dodatkami kfs czy jakoś tak, mają wszystko co potrzebowałem silnik E7, tylne zawieszenie, felgi opony terenowe osłony rur wydechowych. Tylko te ceny w funtach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 7 Marca 2010 Autor Share Napisano 7 Marca 2010 Zostało mi kilka zbiorników. Nie wiem co z nimi zrobić, więc mam takie lamerskie pytanie. Do czego one są. Myślę, że to hydraulika/pneumatyka? zawieszenia lub hamulców. Jeden ze zbiorników chyba mi odpada bo zastąpiłem wcześniejsze zawieszenie resorami. Wydaje mi się, że tylko te 2 zbiorniczki z prawej są mi potrzebne, a ten większy już nie. Przy okazji korci mnie zrobienie przewodów, coś tam już na silniku zrobiłem, myślę o hamulcach, przewodach paliwowych i wspomagania kierownicy, bo chyba takie jest w tej ciężarówce. Czy przewody od tylnych świateł są podłączone gdzieś z przodu kabiny, czy mogę zakończyć je na jednej ze skrzynek na akumulator? Co do wspomagania i hamulców mam rysunki od Elefantesa więc jakoś to pójdzie. Przewody paliwowe, wychodzą po 2 z każdego zbiornika, co później pompa paliwa, Italeri chyba tego nie odwzorowała. Gdzie się łączą gdzie biegną. W sumie nie muszę aż tak dokładnie robić, ale malowanie zabiera tylko chwilę w porównaniu z przeróbkami więc jeszcze może zdążę coś dorobić W materiałach o przeróbce jest w tym miejscu filtr paliwa, no ale ja mam inny silnik, co to jest to coś na zdjęciu, są tam 2 wyjścia na przewody, dokąd biegną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Czy przewody od tylnych świateł są podłączone gdzieś z przodu kabiny, czy mogę zakończyć je na jednej ze skrzynek na akumulator? Nie możesz, chbya nie myślisz, że kierowca podczas jazdy bedzie leciał do akumulatorów aby włączyć światła Tak w skrócie: lampy mają masę z ramy, natomiast prądowe przewody powinne iść do puszki z bezpiecznikami w kabinie, a z tamtąd odpowiednio do czujnika hamulca i wyłącznika świateł. Lampę cofania podłącz do czujnika wstecznego biegu w skrzyni biegów, a nastepnie drugim przewodem z czujnika na bezpiecznik w puszce. Przewody paliwowe, wychodzą po 2 z każdego zbiornika, co później pompa paliwa, Italeri chyba tego nie odwzorowała. Gdzie się łączą gdzie biegną. Jeden z przewodów odprowadza nadmiar paliwa z pompy wtryskowej, drugi (elektryczny) podłączony jest do czujnika stanu paliwa. Zbiorniki paliwa powinne być ze sobą połączone przewodem paliwowym (przelewowym), ewentualnie podpięte do trójnika z przewodemdoprowadzajacym do filtrów paliwa, a nastepnie do pompy wtryskowej. W materiałach o przeróbce jest w tym miejscu filtr paliwa, no ale ja mam inny silnik, co to jest to coś na zdjęciu, są tam 2 wyjścia na przewody, dokąd biegną. Mnie to wygląda na regulator ciśnienia powietrza Podłączenie (w skrócie): sprężarka, regulator, zbiornik powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badur Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Słuchaj co do ław to moge podać Ci oryginalne wymiary dwóch typów ław. Skusisz się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 7 Marca 2010 Autor Share Napisano 7 Marca 2010 Wielkie dzięki, bo mechanikiem to ja nie jestem, moja wiedza w temacie jest niewielka. Patrząc na rysunki to filtr paliwa jest gdzieś z lewej strony, przy silniku, już nawet wiem gdzie. OK kilka kabli zrobię. Co do ławy, to raz zaczyna brakować czasu, dwa co to jest. Poproszę z rysunkiem na wszelki wypadek, chciałbym zrobić ciekawy model, może nawet kosztem tego konkursu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 8 Marca 2010 Share Napisano 8 Marca 2010 A może jakiś separator wody z paliwa czy coś w tym stylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badur Napisano 10 Marca 2010 Share Napisano 10 Marca 2010 Hmm, ok zrobie foty i jakieś małe rysunki techniczne dwóch typów ław. Ława to jest ta część łącząca konice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 16 Marca 2010 Autor Share Napisano 16 Marca 2010 Mały "szybki" update prac. Badur z góry dzięki, nawet szkic wystarczy, dam rade. A więc tak pomalowałem jeszcze raz kabinę, maskę i spód wnętrza, po jutrze kolejna warstwa szarej farbki, choć są głosy, żeby pomalować na jakiś ładny kolor. Rama dostała śrubek, choć niestety tylko w postaci pociętej rozciągniętej ramki, ale przy tym rozmiarze nie widać czy są okrągłe czy sześcio boczne. Robię wały. Wykorzystałem te z Italeri, tylko mi odległości nie pasowały z nowymi mostami i musiałem zrobić coś w stylu teleskopu. Ten pomiędzy silnikiem a mostem zrobię później: W ten sposób bez problemu dopasuję odległości. Italerowskie końcówki rur wydechowych zastąpiłem rurką mosiężną. Chcę coś jeszcze zrobić z osłoną rury, bo w tym stanie mi się nie podoba. Albo zrobię sobie blaszki, albo założę gołe rury. Zbiorniki paliwa już dawno skrócone, ale dzisiaj o nich napiszę. Wiec tu Italeri zrobiło miłą niespodziankę. Od wewnętrznej strony jest rowek po którym można łatwo i równo skrócić zbiorniczki. Dodatkowo pozbyłem się kitowych mocowań, moje będą trochę inne jak te z opracowania. W miejsce wlewów wkleiłem ramki, posłużą jako uchwyt przy malowaniu, a potem je zetnę i będą wlewem paliwa. Dodatkowo nawierciłem dziurki w schodkach, ale że mi się to nie podobało, to schodki posłużyły jako matryca do zrobienia blaszek. Skończyłem w końcu boczki, korbki i klamki już dawno były odcięte. Wczoraj dostały kolorek chromu, a dzisiaj je przykleiłem i pobrudziłem spód błotem. Lekkie cieniowanie szarą farbą na czarne boczki zrobiłem kilka tygodni temu. Może i przesadziłem z błotem w tym miejscu, ale dół i tak zniknie pod siedzeniami, na przymiarce nie wygląda to tak źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 23 Marca 2010 Autor Share Napisano 23 Marca 2010 Śpiesząc się z ukończeniem modelu pomalowałem silnik. Nad kablami mogę siedzieć i ruski miesiąc wiec zostawiłem tak jak jest . Niby wszystko wiem, ale ciągnie się to strasznie a postępów praktycznie żadnych. Silnik dostał kolor jasny beż, otarcia tak jak poprzednio metalizer exhaust, brudzenie rozrzedzoną Pactrą czarną. Wszystko wyglądało ładnie dopóki farba czarna nie wyschła. Ślady czarnej pozostały tam gdzie kończyła się woda, ale przynajmniej przyczerniłem ten zbyt jasny i czysty beż. Odbił się też paluch na lewej stronie, poprawię to jeszcze. Malowałem do północy, nad silnikiem jeszcze posiedzę, pobrudzę, pomaluję filtry i dokleję brakujące części. Dzisiaj malowanie ramy. Bardziej mi się podobało brudzenie na czerwonym, ale tam to trochę inaczej zrobiłem i innymi farbami, postaram się to poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth_127 Napisano 23 Marca 2010 Share Napisano 23 Marca 2010 Dziwnie to brudzenie wyszło ... Ja brudziłem silnik zwykłymi plakatówkami i wszyło mi tak jak na tej fotce : Może troche przesadziłem z tym syfem, ale plakatówki zawsze można zmyć jak coś nie wyjdzie tak jak chcieliśmy To taki sposób ode mnie Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 23 Marca 2010 Autor Share Napisano 23 Marca 2010 Abarth_127 No pięknie Ci wyszło brudzenie, trochę szarego muszę jeszcze dodać. Poprawiłem trochę to wszystko czarną akwarelą, malowałem trochę suchym pędzlem, trochę gąbką, trochę ścierałem mokrym i suchym patyczkiem higienicznym. Ramę pomalowałem czarną matową Pactrą. Coraz bardziej lubię farby wodne . Rdza to Humbrole brązowy przyciemniony czarnym i red brown 100, a także rozrzedzona wodą rdzawa Valejo. Pewnie dopiero początek pracy przede mną z postarzaniem, zobaczymy jutro. Na zdjęciach widzę ile jeszcze nauki przede mną w rdzewieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 23 Marca 2010 Share Napisano 23 Marca 2010 Nie bardzo widzi mi się brudzing silnika na dużych płaszczyznach jest tak brudny, że aż strach, natomiast w zakamarkach gdzie przecież nawet w czasie mycia go nie ma dobrego dojścia zbiera się najwięcej syfu a u Ciebie w tych miejscach wygląda jak nówka (np. pomiędzy blokiem a skrzynią biegów, za filtrem tuż nad miską olejową). Czerwony silnik bardziej mi sie podobał. Rama wygląda obiecująco - ładny efekt rdzy tylko przydało by się trochę brudu na niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 24 Marca 2010 Share Napisano 24 Marca 2010 Fakt dziwny silnik ale to nie moja działka więc wymądrzać się nie będę :P , ale za to ramę możesz przykurzyć, bo rdza całkiem nieźle wyszła, ale koniecznie zrób otarcia na kłonicach i reszcie ramy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 24 Marca 2010 Autor Share Napisano 24 Marca 2010 Na kłonicach są rdzawe ciemne otarcia, metalizerem nie robiłem jeszcze bo zważy się z humbrolem. Trochę trzeba poczekać. Rama dostanie kurzu i błota, cierpliwości. Nad silnikiem jeszcze popracuję bo mi się nie podoba. Myślałem o jakiejś kalkomanii na drzwi. Mam 3 lub 4 wzory firm przewożących drewno, z zestawu AMT. Ale tamte kalkomania są strasznie grube i boję się jak to wyjdzie, no i potrzebuję jakiś bezbarwny półmat żeby to później pokryć. Na dodatek zdecydowałem się zmienić felgi, na takie z 2 dużymi otworami, niepotrzebne dziury już załatane teraz "tylko" oszlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 24 Marca 2010 Share Napisano 24 Marca 2010 Nie wiem czy dobrze mówię, ale wydaje mi się że ta część sprężarki która odchodzi od wlotu powietrza nie powinna być zardzewiała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 24 Marca 2010 Share Napisano 24 Marca 2010 Rama super! Z chęcią zobaczę też te stalowe felgi z dwoma otworami. Niestety przemekgksw3 masz rację :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 26 Marca 2010 Share Napisano 26 Marca 2010 Silnik racja, trochę nie taki, ale i tak fajny. Co do turbo, sprężarka zaczęła by rdzewieć od temperatury jakie daje turbina. Tylko nie w tym stopniu na pewno. Ale i tak jest ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 27 Marca 2010 Share Napisano 27 Marca 2010 A ja myślę, że to zdjęcia tak wyostrzają, wbudowany silnik będzie wyglądał po prostu jako brudny. Postarzenie ramy, rdza, a zwłaszcza otarcia tylnych mostów podobają mi się bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pafica Napisano 27 Marca 2010 Share Napisano 27 Marca 2010 Rama jest ciekawa, ale silnik całkiem olany-wygląda jakby był po prostu pomaziany czarną farbą... Zupełnie barkuje tam washa, czy tłustych wycieków... Nie podoba mi się wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 29 Marca 2010 Autor Share Napisano 29 Marca 2010 Strasznie jedziecie po tym silniku ale macie rację. Więc pomalowałem jeszcze raz beżowym, a wash zrobiłem farbką olejną dla plastyków. Niestety kupiłem najtańszą i jak się okazało nie wodną, a taką chciałem. Silnik dostał więc bezbarwny matowy pactry, trochę to zabezpieczyło go przed olejem i można było paciać. Silnik w wersji malowania 2.3: Więcej poprawek praktycznie nie będzie, już jest wklejony w ramę i zajedwabiście to wygląda. Coś tam miało być jeszcze zardzewiałe, sprężarka? Jak możecie pokazać na zdjęciu co dokładnie to byłbym rad. Rury od chyba powietrza, nie podobał mi się wąż więc spiłowałem co potrzeba, nawinąłem drucik imitujący ożebrowanie i wyszło fajnie. Wczoraj pomalowałem, tylko środkowy fragment dostanie jeszcze czarny kolor. Choć widziałem na zdjęciach ten element cały czarny, ale też i taki aluminiowy, więc obie wersje są poprawne. A dzisiaj dodałem wash i właśnie na tej części obczaiłem, że farbka olejna zmywa mi Model Mastera. FELGI Jak wcześniej pisałem z 8 dziur zrobiłem 2, przy pomocy szpachli. A że źle było je szlifować to wyłamałem środki z tylnych. To może nawet i lepiej, bo środki pomalowałem na czarno, schnął właśnie, a same felgi dostały biały kolor, mieszankę matu i błyszczącego humbrola. Pomalowałem na Gun metal nakrętki i dodałem trochę zardzewiałych obić. Może ciut za dużo, ale mi się podoba, a model ma być przechodzony i to bardzo. Jeszcze dojdzie trochę błota ale to już jutro. KABINA Pomalowana jednak na szaro, zrezygnowałem z tak dużej ilości rdzy jak na początku. Trochę ją oczywiście podrdzewię, ale tak jak pisaliście przy uszczelkach itd. Uszczelki już pomalowane Black Chrome Trim MM, całość satyną V, wkleiłem podsufitkę i boczki, przykleiłem szybę przód clearem H. Ma schnąć do jutra. wkleiłem światła do maski, na dzisiaj koniec roboty. Zderzak dostał obić gun metal MM, a także rdzy. Dorobiłem samodzielnie linkę z drucików. Całość pokryta matem, miałem brudzić olejną, ale się wycofam z tego elementu. Dojdzie jeszcze błotko więc mat pozostanie. Wydechy kolor silver MM i przydymienie metalizerem. Niestety widać linie łączenia połówek osłony, ale na produkcję blaszki nie mam czasu. Wydech jeszcze dostanie trochę zabrudzeń, w te otworki chcę wpuścić czarną farbkę, a resztę przetrę chromem MM. Zbiorniki przed brudzeniem, zastanawiam się czy jeszcze raz ich nie pomalować. Mam rozkaz z góry, żeby go skończyć jutro. Oj nie wiem czy się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 30 Marca 2010 Share Napisano 30 Marca 2010 No teraz silnik jest pierwsza klasa a było by jeszcze lepiej gdybyś przemalował prawą stronę turbiny pod kolor silnika. Wbrew pozorom ta część nie rdzewieje (o ile sie nie mylę jest odlana z aluminium), a do tego nie ma tam tak wielkich temperatur gdyż jest chłodzona powietrzem. Przykładowa fotka silnika z widokiem turbiny: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 30 Marca 2010 Autor Share Napisano 30 Marca 2010 Alternator też widzę szary a nie czarny, no i w końcu dobre zdjęcie tego pałąka mocującego chłodnicę, dzięki Tornado. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 30 Marca 2010 Share Napisano 30 Marca 2010 Zgadzam sie z tornado silnik świetnie wyszedł, o niebo lepiej od poprzedniej wersji Chociaż te felgi do mnie nie przemawiają, osobiście przykużył bym to pastelami, przerdzewienia strasznie kontrastują z białą powierzchnią ale to moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 30 Marca 2010 Share Napisano 30 Marca 2010 Przemekgksw3 tak pewnie miało być , dla mnie jest dobrze, jak jeszcze kolega doda błoto o którym pisał to powinno wystarczyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 30 Marca 2010 Share Napisano 30 Marca 2010 Bardzo fajnie to wszystko wygląda Poprawiony silnik wygląda tak jak wyglądać powinien. Nie mogę się jednak przekonać do felg. Może by je tak jeszcze "zwashować" Było by ładnie widać wszystkie wypukłości i załamania itp. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.