Sever Napisano 20 Czerwca 2013 Share Napisano 20 Czerwca 2013 No to jedziemy, po Pz. IV dragona przyszła pora na drugi model na poważnie. To mój pierwszy publiczny warsztat. Wybrałem pumę od Italerki ze względu na to że chwilowo nie mam zbyt wielkiego budżetu, a pozatym chciałem spróbować swoich sił w malowaniu kamo aerkiem. Zamierzam go zrobić OOB, głównie z powodu że to eksperyment malarski i budżet dość ograniczony, ale postaram się jak najlepiej. Przewiduje kamo trójbarwne a nie tak jak przewidział producent dwubarwne. do tego trochę rdzy itd ale znacznie mniej niż na Pz IV który ostro dostał w kość Liczę na wasze uwagi i pomoc szczególnie przy etapie malowania gdyż jestem raczej początkujący choć co nie co już wiem. Model miał poczekać na konstrukcję aż wypucuje okna w pokoju no ale cóż, sam wychodził z ramek, dosłownie Plastik dość przyjemny jednak miękki i trzeba uważać żeby nie uszkodzić przy wyjmowaniu, większe elementy same wypadają z ramek - w szczególności koła. Części niezbyt dużo ale widziałem że ludzie wyciskali z tego zestawu zupełnie miłe modele No to jedziemy, na początku pudło, in box i efekt dzisiejszych krótkich działań. Większość czasu pożarło mi usuwanie szwów po łączeniach form. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 20 Czerwca 2013 Share Napisano 20 Czerwca 2013 Fajnie żę zdecydowałeś się pokazać warsztat. Pumy jeszcze nie robiłem, ale pewno koledzy którzy już to przerabiali coś pomogą. Wiem jak to jest jak łapki świrzbią do nowego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 21 Czerwca 2013 Share Napisano 21 Czerwca 2013 Zdecydowanie dobry model dla początkujących. Wnętrza nie widać po nałożeniu dachu i wieży. Uważaj na zawieszenie bo jak krzywo złożysz, to koła będą lewitowały. Tyle porad na szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 25 Czerwca 2013 Cóż, siedzę cicho bo niezbyt było ostatnio czasu żeby posiedzieć nad pumą albo wrzucic jakieś zdjęcie. No to tak, model prawie gotowy, pozostało dach i wieżę, kilka elementów jescze dokleić(Głównie tych wrażliwych na złamanie, antena i te hm, druty z tyłu? nie bardzo wiem co to i po co), poprawić kiks z uchwytami (?) i tylnym hakiem na wieży, dolozyc ciut szpachloweczki tu i tam i skleic karnistry, tu i tam szlif - szczególnie koła i bedzie gotów do malunków Co najważniejsze, stoi prosto i nic nie lewituje Wnętrze jako że go nie widać traktuje jako poligon doświadczalny malowania wnętrza i różnych takich tam zabaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 26 Czerwca 2013 Share Napisano 26 Czerwca 2013 Czysto sklejony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drago101 Napisano 26 Czerwca 2013 Share Napisano 26 Czerwca 2013 Krzysztof ma rację, sklejony czysto co świadczy o "wrodzonym talencie" skoro twierdzisz, że jesteś nowicjuszem. Widziałem wiele prac ufajdanych klejem niczym farbą. A tu czysto i elegancko. Tak lubię! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 26 Czerwca 2013 Share Napisano 26 Czerwca 2013 Druty z tyłu to ograniczniki, by kierowca mógł oszacować czy się wymieści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drago101 Napisano 26 Czerwca 2013 Share Napisano 26 Czerwca 2013 Fakt te "druty" to ograniczniki lub inaczej skrajniki. Kierowca ma ograniczone pole widzenia zarówno do tyłu jak i do przodu. Skrajnik ma za zadanie wskazywać mu położenie danego narożnika pojazdu. Ta kuleczka zamocowana na jego szczycie wskazuje gdzie w danym momencie wznajduje się dany narożnik wozu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 26 Czerwca 2013 a no to wszystko jasne Cieszę się że się podoba, zależy mi żeby model potem ładnie się prezentował więc staram się kleić ostrożnie i z małą ale wystarczającą ilością kleju. Przyznam że oglądam bardzo dużo warsztatów i czytam jak to robią inni. Ograniczniki oczywiście będą, tak samo jak antena na wieży. Po prostu na tamtym etapie musiałem jeszcze podszlifować i bałem się że je połamie jeden już ułamałem (prawy patrząc od przodu wozu) ale skleiłem na szczęście tak że nic nie widać, uff.. Obecnie lepie karnisterki no i potem myślę że już coś tam będe psikał i co nieco więcej pokażę. W zestawie jest jescze coś w stylu lusterek do założenia na przednie ograniczniki, ale że element ten nie jest zrobiony zbyt ciekawie, ani nie ma go na zbyt wielu zdjęciach (i innych modelach) to chyba mogę go sobie darować, przecież coś mogło się urwać w trakcie boju, prawda? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 26 Czerwca 2013 Share Napisano 26 Czerwca 2013 Ładnie sklejony I mam przy okazji, pytanie, bo dokładnie ten model czeka u mnie na półce do sklejania - czy rozwiercałeś rury wyrzutników granatów?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 27 Czerwca 2013 Nie, wyrzutnie są standardowo rozwiercone ;) Za to wydechy i MG już trzeba wiercić. Problem polega na tym że niezbyt mam czym i tu się pojawia pytanie: Wiecie gdzie może dostanę (najlepiej wysyłkowo bo u mnie w mieścinie raczej nie mam co szukać) komplet małych wiertełek do takich rzeczy z uchwycikiem i możliwie jak najtaniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twitch Napisano 27 Czerwca 2013 Share Napisano 27 Czerwca 2013 http://www.mojehobby.pl/catalog/Narzedzia-do-wiercenia.html Wejdzie sobie tutaj... jest spory wybór wierteł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 27 Czerwca 2013 Share Napisano 27 Czerwca 2013 Oki, mnie bardziej chodziło o to, czy rozwiercałeś istniejące otwory, by scieniować grubość tych rurek ;). Bo w moim wyglądają jakoś topornie... A wiertła to poszukaj na allegro. Niedawno kupiłem 0,3mm 10szt. za 8zł plus wysyłka ok. 6zł. Dostępne są i inne średnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 27 Czerwca 2013 Nie kompletnie nic nie ruszałem, jedynie drobne nadlewki uciąłem. W ramce też mi sie wydawały grube ale jak wyciąłem i przymierzyłem to na moje oko są spoko Oferte mojehobby znam, jednak to co ludzie piszą o niezgodnościach tych uchwytów z opisem i zdjęciem trochę mnie odrzuca będe musiał przejrzeć allegro i inne sklepy. Pumka poskładana, dostała brakujące elementy i sklejoną wieżę, tak wygląda : Teraz pare pytań co do malunków: 1. Karnistry - póki co ich nie przyklejałem żeby je spokojnie psiknąć, teraz tu pytanie, co z kolorem? Co model pumy to inne kolory, raz jest cos w stylu dunkelgelba raz feldgrau, a raz są tak brudne że nie widać koloru poprzednie swoje karnistry (nie użyte zresztą) malowałem na ten zielony feldgrau i było spoko, były jakieś zasady albo określony naturalny kolor tych karnistrów. 2. Podkład z emalii - do tej pory psikałem bez podkładu, malowanie nie sprawiało mi problemów chyba że malowałem niektórymi vallejo, wtedy lubiła schodzić jak nie iwem (Panzer IV zaliczył przez to wamodowy zmywacz ), gdzieś wyczytałem że ludzie pod akryle stosują podkład z emalii (np. humbrola) gdzieś tam u siebie mam jakiegoś humbrolka i teraz tak: Co mi da podkład z emalii poza lepszą przyczepnością, czy moge to rozcienczac terpentyną balsamiczną a potem przemyć nią aerko? czy satynowy się nada? 3. Kamuflaż - zamierzam zrobić trójbarwny z użyciem takiego setu: i wymyśliłem sobie mniejwięcej coś takiego: http://i540.photobucket.com/albums/gg323/Dumo1/Modele/1-1.jpg problem polega na tym iż nie spotkałem zbyt wiele pum w takim camo i nawet nie wiem czy on występował, i tu zwracam się z prośbą do speców od kolorów, poszukuje ładnego pasiastego camo który można pomalować z ręki, małe plamki raczej odpadają bo czuję się na nie za chudy w uszach a pasy cwiczyłem przy okazji malwoania panzera na dodatkowej wannie 4. Preshading - robić, czy nie robić będzie to wogóle widać spod kamo? a może jakaś inna opcja, dodam że zaopatrzyłem sie w abteilunga do fadingu trzykolorowych niemieckich kamo 5. Rainmarksy - bardzo mi się podoba ten efekt ale kompletnie nei wiem jak się za niego zabrać, trafiłem w sieci na jeden tutorial ale nie bardzo kapuję z niego za wiele, może macie jakiś z jak największą ilością zdjęć i czego używać? nie musi być koniecznie po polsku, po angielsku sobie radzę dobrze. Póki co nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 27 Czerwca 2013 Share Napisano 27 Czerwca 2013 1.Karnistry w kolorze kamo bądź Dunkelgleb,co do zasady raczej nie było tak wynika z fotografii 2.Spora część modelarzy używa Motipa jako podkład ale nie wiem jak to z tym jest bo ja używam Tamki w spraju 3.Kolorki prawidłowe jakby poszukać nawet na szybko np. chociaż te zapropononowane przez italkę wydają sie prawidłowe poza pierwszym.Na wielu zdjęciach widać i takie i takie więc jeśli robisz konkretny pojazd to trzeba by się zastanowić. 4.Jak chcesz to zrób ale pod trzy kolory nie ma to sensu pod 2 jeszcze jeszcze.Inne opcje to cieniowanie poszczególnych plam. 5.Obicia tu maly poradnik sa też gdzieś tu na forum ale nie mogę znaleść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 27 Czerwca 2013 Co do konkretnego wozu to będzie ciężko gdyż italerka dostarcza kalki do 1111 i 415 a te wozy z tego co widzę występowały tylko w dwubarwnych, cóż, trudno będzie trochę Sci-Fi i będzie tricolor Cieniowanie plam i rozjaśnianie kolorów bardzo mi się podoba chociaż równie bardzo przeraża, chyba sobie odpuszczę, chyba jeszcze nie teraz :( Co do poradnika to chodziło mi o zacieki po deszczu, obicia ogarniam ale w sumie taki filmik też się przyda bo tu chce zrobić delikatniejsze, a gąbką to wychodzą raczej duże dzięki! A jak z tą emalią, terpentyną balsamiczną humbrola rozcieńcze a potem aerograf wymyję? No i czy satynowa się nada? i czy to wogóle daje coś poza lepszą przyczepnością farby? (na przyczepność gunze narzekać nie mogę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 27 Czerwca 2013 Share Napisano 27 Czerwca 2013 Kupiłem dokładnie tą wiertarkę: http://www.mojehobby.pl/products/Uchwyt-z-pokretlem.html W rękojeści od strony tego pokrętła jest drugi uchwyt wierteł, więc obsługuje dość szeroki zakres średnic ( najcieńszym wierciłem 0,25mm, max to ok. 3mm ). U mnie uchwyt się sprawdził. Wolałem taki niż dwustronny, w którym można przez nieuwagę złamać któreś z wierteł lub w oko się dźgnąć ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 27 Czerwca 2013 Chwyci dobrze 0,3? bo mam wiertełko 0.3 i ono cienkie jak włos jest w takim razie już wiem w co będe się musiał zaopatrzyć następnym razem, co do dźgnięcia niezbyt mi grozi bo mam osłonki na oczy - okulary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 27 Czerwca 2013 Share Napisano 27 Czerwca 2013 Tak, wiercę 0,3mm bez problemu. Tylko trzeba idealnie centralnie mocować - troszkę wprawy i idzie świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 27 Czerwca 2013 Share Napisano 27 Czerwca 2013 A jak z tą emalią, terpentyną balsamiczną humbrola rozcieńcze a potem aerograf wymyję? No i czy satynowa się nada? i czy to wogóle daje coś poza lepszą przyczepnością farby? (na przyczepność gunze narzekać nie mogę) Nie wiem powinno się dac ja używam rozcieńczalnika Wamodu(śmierdzi)za przysłowiowego piątka.Nadaje sie do rozcieńczania i mycia.Generalnie stosuję zawsze podkład matowy no chyba że nie ma potrzeby.Jesli gunziaki jakością są podobne do akryli Tamiya to podkład w zasadzie nie potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sever Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Share Napisano 28 Czerwca 2013 No to jedziemy dalej Jako że i tak pewnie preshadingu pod camo nie będzie widać stwierdziłem że to dobra okazja do ćwiczeń, czasem pare razy ręka zadrżała stąd czasem dziwne zniekształcenia, tak wygląda: resztę farby jaka mi została w aerku zagospodarowałem na malowanie koła zapasowego, tak wygląda: Zdjęcie to jest słabe bo mam staruteńki aparat i trochę słąbe warunki do focenia, na żywo wygląda hm, fajnie gumowo, teraz pytanie, jak maskujecie koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 28 Czerwca 2013 Share Napisano 28 Czerwca 2013 Taśmą malarską szeroką którą przyklejam a następnie wycinam ostym skalpelem,lub możesz w papierniczym kupić taka linijkę(nie wiem jaka jest tego fachowa nazwa)z otworami ktoryś zawsze pasuje,przykładasz i malujesz(cena 2.50PLN)lub typowo modelarski zamiennik za 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cloner16 Napisano 28 Czerwca 2013 Share Napisano 28 Czerwca 2013 Taśmą malarską szeroką którą przyklejam a następnie wycinam ostym skalpelem,lub możesz w papierniczym kupić taka linijkę(nie wiem jaka jest tego fachowa nazwa)z otworami ktoryś zawsze pasuje,przykładasz i malujesz(cena 2.50PLN)lub typowo modelarski zamiennik za 100 Zamiennik który pasuje tylko ,do jednego rodzaju kół ale zawsze szpan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankot13 Napisano 28 Czerwca 2013 Share Napisano 28 Czerwca 2013 Kup sobie taki cyrkiel i będziesz sobie sam maski wycinał z papierowej taśmy,lub szablony z poliestru. Sam go używam i to świetne przydatne narzędzie; http://www.exito.sklep.pl/pl/p/OLFA-Cyrkiel-CMP-1-do-wycinania-kol/1319 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenek Napisano 28 Czerwca 2013 Share Napisano 28 Czerwca 2013 do niektórych kół w skali 1/35 pasuje środek płyty cd/dvd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.