Jump to content

SdKfz 234/2 Puma - Italeri, 1:35


Sever
 Share

Recommended Posts

No to jedziemy, po Pz. IV dragona przyszła pora na drugi model na poważnie. To mój pierwszy publiczny warsztat.

Wybrałem pumę od Italerki ze względu na to że chwilowo nie mam zbyt wielkiego budżetu, a pozatym chciałem spróbować swoich sił w malowaniu kamo aerkiem.

 

Zamierzam go zrobić OOB, głównie z powodu że to eksperyment malarski i budżet dość ograniczony, ale postaram się jak najlepiej. Przewiduje kamo trójbarwne a nie tak jak przewidział producent dwubarwne. do tego trochę rdzy itd ale znacznie mniej niż na Pz IV który ostro dostał w kość

 

Liczę na wasze uwagi i pomoc szczególnie przy etapie malowania gdyż jestem raczej początkujący choć co nie co już wiem.

 

Model miał poczekać na konstrukcję aż wypucuje okna w pokoju no ale cóż, sam wychodził z ramek, dosłownie

Plastik dość przyjemny jednak miękki i trzeba uważać żeby nie uszkodzić przy wyjmowaniu, większe elementy same wypadają z ramek - w szczególności koła. Części niezbyt dużo ale widziałem że ludzie wyciskali z tego zestawu zupełnie miłe modele

 

No to jedziemy, na początku pudło, in box i efekt dzisiejszych krótkich działań. Większość czasu pożarło mi usuwanie szwów po łączeniach form.

yps0.jpg

mmb4.jpg

jh48.jpg

sqq6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fajnie żę zdecydowałeś się pokazać warsztat. Pumy jeszcze nie robiłem, ale pewno koledzy którzy już to przerabiali coś pomogą. Wiem jak to jest jak łapki świrzbią do nowego modelu.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie dobry model dla początkujących.

 

Wnętrza nie widać po nałożeniu dachu i wieży.

Uważaj na zawieszenie bo jak krzywo złożysz, to koła będą lewitowały.

 

Tyle porad na szybko.

Link to comment
Share on other sites

Cóż, siedzę cicho bo niezbyt było ostatnio czasu żeby posiedzieć nad pumą albo wrzucic jakieś zdjęcie. No to tak, model prawie gotowy, pozostało dach i wieżę, kilka elementów jescze dokleić(Głównie tych wrażliwych na złamanie, antena i te hm, druty z tyłu? nie bardzo wiem co to i po co), poprawić kiks z uchwytami (?) i tylnym hakiem na wieży, dolozyc ciut szpachloweczki tu i tam i skleic karnistry, tu i tam szlif - szczególnie koła i bedzie gotów do malunków Co najważniejsze, stoi prosto i nic nie lewituje

 

Wnętrze jako że go nie widać traktuje jako poligon doświadczalny malowania wnętrza i różnych takich tam zabaw

 

7w6a.jpg

dwpj.jpg

ezu.jpg

4m4t.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fakt te "druty" to ograniczniki lub inaczej skrajniki. Kierowca ma ograniczone pole widzenia zarówno do tyłu jak i do przodu. Skrajnik ma za zadanie wskazywać mu położenie danego narożnika pojazdu. Ta kuleczka zamocowana na jego szczycie wskazuje gdzie w danym momencie wznajduje się dany narożnik wozu.

Link to comment
Share on other sites

a no to wszystko jasne Cieszę się że się podoba, zależy mi żeby model potem ładnie się prezentował więc staram się kleić ostrożnie i z małą ale wystarczającą ilością kleju. Przyznam że oglądam bardzo dużo warsztatów i czytam jak to robią inni. Ograniczniki oczywiście będą, tak samo jak antena na wieży. Po prostu na tamtym etapie musiałem jeszcze podszlifować i bałem się że je połamie jeden już ułamałem (prawy patrząc od przodu wozu) ale skleiłem na szczęście tak że nic nie widać, uff..

 

Obecnie lepie karnisterki no i potem myślę że już coś tam będe psikał i co nieco więcej pokażę.

 

W zestawie jest jescze coś w stylu lusterek do założenia na przednie ograniczniki, ale że element ten nie jest zrobiony zbyt ciekawie, ani nie ma go na zbyt wielu zdjęciach (i innych modelach) to chyba mogę go sobie darować, przecież coś mogło się urwać w trakcie boju, prawda? ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie, wyrzutnie są standardowo rozwiercone ;) Za to wydechy i MG już trzeba wiercić. Problem polega na tym że niezbyt mam czym i tu się pojawia pytanie:

 

Wiecie gdzie może dostanę (najlepiej wysyłkowo bo u mnie w mieścinie raczej nie mam co szukać) komplet małych wiertełek do takich rzeczy z uchwycikiem i możliwie jak najtaniej?

Link to comment
Share on other sites

Oki, mnie bardziej chodziło o to, czy rozwiercałeś istniejące otwory, by scieniować grubość tych rurek ;). Bo w moim wyglądają jakoś topornie...

 

A wiertła to poszukaj na allegro. Niedawno kupiłem 0,3mm 10szt. za 8zł plus wysyłka ok. 6zł. Dostępne są i inne średnice.

Link to comment
Share on other sites

Nie kompletnie nic nie ruszałem, jedynie drobne nadlewki uciąłem. W ramce też mi sie wydawały grube ale jak wyciąłem i przymierzyłem to na moje oko są spoko

 

Oferte mojehobby znam, jednak to co ludzie piszą o niezgodnościach tych uchwytów z opisem i zdjęciem trochę mnie odrzuca będe musiał przejrzeć allegro i inne sklepy.

 

Pumka poskładana, dostała brakujące elementy i sklejoną wieżę, tak wygląda :

xr7q.jpg

 

Teraz pare pytań co do malunków:

1. Karnistry - póki co ich nie przyklejałem żeby je spokojnie psiknąć, teraz tu pytanie, co z kolorem? Co model pumy to inne kolory, raz jest cos w stylu dunkelgelba raz feldgrau, a raz są tak brudne że nie widać koloru poprzednie swoje karnistry (nie użyte zresztą) malowałem na ten zielony feldgrau i było spoko, były jakieś zasady albo określony naturalny kolor tych karnistrów.

2. Podkład z emalii - do tej pory psikałem bez podkładu, malowanie nie sprawiało mi problemów chyba że malowałem niektórymi vallejo, wtedy lubiła schodzić jak nie iwem (Panzer IV zaliczył przez to wamodowy zmywacz ), gdzieś wyczytałem że ludzie pod akryle stosują podkład z emalii (np. humbrola) gdzieś tam u siebie mam jakiegoś humbrolka i teraz tak: Co mi da podkład z emalii poza lepszą przyczepnością, czy moge to rozcienczac terpentyną balsamiczną a potem przemyć nią aerko? czy satynowy się nada?

3. Kamuflaż - zamierzam zrobić trójbarwny z użyciem takiego setu:

ajot.jpg

i wymyśliłem sobie mniejwięcej coś takiego:

http://i540.photobucket.com/albums/gg323/Dumo1/Modele/1-1.jpg

problem polega na tym iż nie spotkałem zbyt wiele pum w takim camo i nawet nie wiem czy on występował, i tu zwracam się z prośbą do speców od kolorów, poszukuje ładnego pasiastego camo który można pomalować z ręki, małe plamki raczej odpadają bo czuję się na nie za chudy w uszach a pasy cwiczyłem przy okazji malwoania panzera na dodatkowej wannie

4. Preshading - robić, czy nie robić będzie to wogóle widać spod kamo? a może jakaś inna opcja, dodam że zaopatrzyłem sie w abteilunga do fadingu trzykolorowych niemieckich kamo

5. Rainmarksy - bardzo mi się podoba ten efekt ale kompletnie nei wiem jak się za niego zabrać, trafiłem w sieci na jeden tutorial ale nie bardzo kapuję z niego za wiele, może macie jakiś z jak największą ilością zdjęć i czego używać? nie musi być koniecznie po polsku, po angielsku sobie radzę dobrze.

 

 

Póki co nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

Link to comment
Share on other sites

1.Karnistry w kolorze kamo bądź Dunkelgleb,co do zasady raczej nie było tak wynika z fotografii

2.Spora część modelarzy używa Motipa jako podkład ale nie wiem jak to z tym jest bo ja używam Tamki w spraju

3.Kolorki prawidłowe jakby poszukać nawet na szybko np.

82359837710956513003.jpg

chociaż te zapropononowane przez italkę wydają sie prawidłowe poza pierwszym.Na wielu zdjęciach widać i takie i takie więc jeśli robisz konkretny pojazd to trzeba by się zastanowić.

4.Jak chcesz to zrób ale pod trzy kolory nie ma to sensu pod 2 jeszcze jeszcze.Inne opcje to cieniowanie poszczególnych plam.

5.Obicia tu maly poradnik sa też gdzieś tu na forum ale nie mogę znaleść

Link to comment
Share on other sites

Co do konkretnego wozu to będzie ciężko gdyż italerka dostarcza kalki do 1111 i 415 a te wozy z tego co widzę występowały tylko w dwubarwnych, cóż, trudno będzie trochę Sci-Fi i będzie tricolor Cieniowanie plam i rozjaśnianie kolorów bardzo mi się podoba chociaż równie bardzo przeraża, chyba sobie odpuszczę, chyba jeszcze nie teraz :(

 

Co do poradnika to chodziło mi o zacieki po deszczu, obicia ogarniam ale w sumie taki filmik też się przyda bo tu chce zrobić delikatniejsze, a gąbką to wychodzą raczej duże dzięki!

 

A jak z tą emalią, terpentyną balsamiczną humbrola rozcieńcze a potem aerograf wymyję? No i czy satynowa się nada? i czy to wogóle daje coś poza lepszą przyczepnością farby? (na przyczepność gunze narzekać nie mogę)

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem dokładnie tą wiertarkę:

http://www.mojehobby.pl/products/Uchwyt-z-pokretlem.html

 

W rękojeści od strony tego pokrętła jest drugi uchwyt wierteł, więc obsługuje dość szeroki zakres średnic ( najcieńszym wierciłem 0,25mm, max to ok. 3mm ).

U mnie uchwyt się sprawdził. Wolałem taki niż dwustronny, w którym można przez nieuwagę złamać któreś z wierteł lub w oko się dźgnąć ;(

Link to comment
Share on other sites

Chwyci dobrze 0,3? bo mam wiertełko 0.3 i ono cienkie jak włos jest w takim razie już wiem w co będe się musiał zaopatrzyć następnym razem, co do dźgnięcia niezbyt mi grozi bo mam osłonki na oczy - okulary

Link to comment
Share on other sites

A jak z tą emalią, terpentyną balsamiczną humbrola rozcieńcze a potem aerograf wymyję? No i czy satynowa się nada? i czy to wogóle daje coś poza lepszą przyczepnością farby? (na przyczepność gunze narzekać nie mogę)

 

Nie wiem powinno się dac ja używam rozcieńczalnika Wamodu(śmierdzi)za przysłowiowego piątka.Nadaje sie do rozcieńczania i mycia.Generalnie stosuję zawsze podkład matowy no chyba że nie ma potrzeby.Jesli gunziaki jakością są podobne do akryli Tamiya to podkład w zasadzie nie potrzebny.

Link to comment
Share on other sites

No to jedziemy dalej

 

Jako że i tak pewnie preshadingu pod camo nie będzie widać stwierdziłem że to dobra okazja do ćwiczeń, czasem pare razy ręka zadrżała stąd czasem dziwne zniekształcenia, tak wygląda:

 

4jk2.jpg

em05.jpg

 

resztę farby jaka mi została w aerku zagospodarowałem na malowanie koła zapasowego, tak wygląda:

ywnf.jpg

Zdjęcie to jest słabe bo mam staruteńki aparat i trochę słąbe warunki do focenia, na żywo wygląda hm, fajnie gumowo, teraz pytanie, jak maskujecie koła?

Link to comment
Share on other sites

Taśmą malarską szeroką którą przyklejam a następnie wycinam ostym skalpelem,lub możesz w papierniczym kupić taka linijkę(nie wiem jaka jest tego fachowa nazwa)z otworami ktoryś zawsze pasuje,przykładasz i malujesz(cena 2.50PLN)lub typowo modelarski zamiennik za 100

Link to comment
Share on other sites

Taśmą malarską szeroką którą przyklejam a następnie wycinam ostym skalpelem,lub możesz w papierniczym kupić taka linijkę(nie wiem jaka jest tego fachowa nazwa)z otworami ktoryś zawsze pasuje,przykładasz i malujesz(cena 2.50PLN)lub typowo modelarski zamiennik za 100

 

 

Zamiennik który pasuje tylko ,do jednego rodzaju kół ale zawsze szpan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.