Jump to content

jsd1968

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Bielsko-Biała
  1. Zacna robota. Widzę je codziennie z okna w firmie i nawet już w zapasie leżą kalki i model. Przy okazji EC135 chodzi mi po głowie Ratownik 12 czyli Agusta A109 E. A jak zaczyna coś chodzić to ból jest okrutny . Jako, że ten watek odwiedza wielu miłośników LPRów przy okazji mam pytanie: w archiwum allegro znalazłem ofertę kalek do Ratownika 12. Kto je zrobił i kto sprzedawał i jakie są szanse na ich zdobycie?
  2. A co jest nie tak z Ardpolem Kiemlicz nie wiem czy z Ardpolem, ale w 2010 roku tak na Odkrywcy jak i później w Lotnictwie ukazały się zdjęcia Jastrzębi z Czerniakowa i opracowano rysunki dla dwóch wersji Jastrzębia. http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=232844#1080273. I tak: krótka owiewka, "bąble" na osłonie silnika, długie wydechy i usterzenie poziome w połowie wysokości kadłuba bez zestrzałów. Wersja zmodernizowana i pierwsza seria: gładka osłona silnika, krótkie wydechy, długa owiewka za kabiną i podniesione i podparte usterzenia. Teraz nawet u pana Andrzeja Glassa w Polskich Konstrukcjach lotniczych nr5 pojawiają się dwa rysunki. W przypadku wersji zmodernizowanej taki sam jak opisany powyżej natomiast wersja pierwsza z "bąblami", krótką osłoną oraz podniesionym i podpartym usterzeniem. Tak też wygląda model Ardpolu. I teraz moje pytanie czy może powinny być trzy rysunki? czyli to co było rysowane w 2010 roku a między nimi to co przedstawia Ardpol? Z opisów jasno wynika, że pierwsze loty P-50/I wykazały konieczność przeprojektowania tylnej części kadłuba. W takim razie czy to co oferuje Ardpol i co jest na obrazku Akkury to jest P-50/I po przesunięciu usterzenia?
  3. był sprytniejszy niż nam się wydaje spójrz na to: https://www.scalemates.com/kits/210963-akkura-pzl-50-jastrzab
  4. To fakt, że takie przepaki powinny mieć informacje od kogo pochodzą wypraski. jeszcze gorsza sytuacja jest z Karasiem w nowym ładnym opakowaniu, z tego modelu to już nic się nie da wycisnąć, ponoć kalki ma dobre:). W tym zestawie zastanawia mnie co innego, niezgodność tego co jest namalowane na pudełku z tym co jest w środku. Model jest kiepski to wiadomo ale w swej niedoskonałości poprawny merytorycznie. Najwyraźniej Akkura chcąc dorównać Ardpolowi powiela na obrazku ich błąd łącząc kadłub z krótką owiewką za kabiną z podniesionym usterzeniem wysokości z podpórkami. A może ja jestem w błędzie ale wydaje mi się, że wersja z krótką owiewką to usterzenie poziome bez podparć i umieszczone w połowie wysokości kadłuba. natomiast zmiany wprowadzone na drugim prototypie to gładka (powiększona) osłona silnika, przedłużona owiewka za kabiną oraz podniesione i podparte usterzenia, skrzydła to już inna inszość
  5. jsd1968

    M-346 Master

    nawet jakby chciał człowiek coś wyrzeźbić to znaleźć rysunki z przekrojami do Mastera graniczy z cudem, chyba że ja źle szukam. chłopaki od RC budują kilka od podstaw więc jakieś plany są tylko gdzie?
  6. jsd1968

    M-346 Master

    niestety kadłuby Jaka produkcyjnego i Mastera są bardzo podobne ale zupełnie inne niż w Amodelu. Wersje produkcyjne obu samolotów mają bardziej obły kadłub, w prototypach był niższy w części nadsilnikowej a na środku kadłuba miał podwyższenie na którym umieszczony był statecznik
  7. Przenieście człowieka do odpowiedniego działu bo jak zacznie to z KW-2 może powstać An-2. Pancerniacy będą bardziej zainteresowani i z niecierpliwością na pewno już czekają.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.