PiotrPilot Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 5 Grudnia 2010 Witam a więc zgodnie z obietnicą wstawiam fotki. Może według was nic specjalnego. Ale za to dość trudnego. Ponieważ najpierw trzeba było z wymiarować cały stożek wraz z pierścieniami wg planów. A później szlifowanie i obróbka do prawidłowych kształtów. Jestem zadowolony z efektu. Element ten przedstawia stożek który w rzeczywistości jest z materiału przenikliwego dla fal elektromagnetycznych, następnie pierścień przedni zdejmowany na którym znajdują się imitacje otworków do przepływu powietrza. A także imitacje śrub samo zabezpieczających się. Namalowałem także na pierścieniu przednim znaki eksploatacyjne. Zostało mi pomalowanie osłony radaru kolorem FS-34138. Zdjęcia z postępów pracy: Pozdrawiam Piotr Wawer jutro ciąg dalszy relacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 5 Grudnia 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 6 Grudnia 2010 Share Napisano 6 Grudnia 2010 Ładnie , oby tak dalej. Spytaj sie Ojca jak kiedyś wcisnął pierścień na swoje miejsce , bo Mu trochę ciasno wchodził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 6 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 6 Grudnia 2010 OOO o tym to nie słyszałem. Najwidoczniej wielu ciekawych sytuacji jeszcze nie znam. A co do mojego modelu dziś wstawiam kolejne fotki z relacji Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2011 Witam. Przepraszam za tak długą nieobecność w warsztacie bisa. Ale chciałbym poinformować ,że od jutro ruszam dalej z projektem i to z pełną parą. I mam nadzieję ,że tak długi okres oczekiwania na dalsze efekty zrekompensuję wam wszystkim tym co mam zamiar zaprezentować. Pozdrawiam Serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 8 Marca 2011 Autor Share Napisano 8 Marca 2011 Witam wszystkich po bardzo długiej przerwie. Czasami tak bywa w życiu ,że nie ma czasu na to co się kocha. Choć na szczęście w czasie gdy było nie możliwe pracować przy budowie modelu. Zbierałem dokumentację zdjęciową do Miga i innych statków powietrznych PSP. Gdyż gościłem niejednokrotnie w Dęblinie szykując się do badań Lotniczo-Lekarskich. Więc wybaczcie koledzy za tak długą nieobecność. Lecz ostatnio gdy czas troszkę zwolnił i dni się rozluźniły znalazłem czas by po pracować przy modelu Bisa. I odpaliłem aerograf EW-770 i wziąłem się do pracy malując stożek wlotowy , antenę radiostacji mieszczącą się na stateczniku pionowym , oraz wnętrze kadłuba w części ogonowej. Stożek został pomalowany według mnie kolorem zgodnym z oryginałem. Gdyż kolor który uzyskałem mieszając 4 kolory farby firmy Vallejo Model Air porównałem z prawdziwym stożkiem. Stożek jest już gotowy do wklejenia w swoje miejsce. W części ogonowej w komorze silnikowej brakuje śladów eksploatacji , okopceń , smaru, oleju, itp. Po woli zbliżam się do tego by zamknąć połówki kadłuba w całość. Zostało mi tylko umiejscowienie silnika , wnęki przedniego podwozia, wklejenie stożka i co najważniejsze KOKPITU. i będzie już prezentował się Piękny kształt 21-ego. Koniec tego opowiadanie teraz zdjęcia: CDN. Pozdrawiam Piotr Wawer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 8 Marca 2011 Share Napisano 8 Marca 2011 Szpic stożka nie powinien być stalowy? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 8 Marca 2011 Autor Share Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) Zgadza się był stalowy. Ale to w miarę upływu lat farba czerwona schodziła. I wyłaniał się stalowy stożek. A malowany był na kolor czerwony tak przynajmniej prezentują zdjęcia 21-ych z Zegrza pomorskiego. Tak na szybko zdjęcie Bisa 9494 właśnie z czerwonym szpicem stożka. Edytowane 8 Marca 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 8 Marca 2011 Share Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) Tak naprawdę w rzeczywistości był stalowy, niemalowany, ale w miarę upływu lat , a właściwie ilością "bliskich " spotkań zaganianych mechaników przyjął się zwyczaj malowania ostrzegawczo końcówki stożka. Różnica był taka że w ostatniej chwili przed uderzeniem można było zobaczyć czerwony przebłysk w oczach, a bolało tak samo. PS A tak z ciekawości , jaką szerokość ma pierścień stożka w Twoim modelu ? Może zdjęcia trochę przekłamują , ale na pierwszy rzut oka to wydaje mi sie zdecydowanie za szeroki. W rzeczywistości sam zdejmowany pierścień miał ok. 15 cm .szer.[ +.-] Niech będzie że 20 , [ nie pamiętam , a w instr. nie ma wymiaru ] podziel to przez 72, to wychodzi ok. 3mm, a na zdjęciach wygląda dużo więcej .Ale może to złudzenie ? Edytowane 8 Marca 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 8 Marca 2011 Autor Share Napisano 8 Marca 2011 I już mamy wyjaśnioną historię. Dziękujemy Tobie babcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 22 Października 2011 Autor Share Napisano 22 Października 2011 Witam wszystkich serdecznie po BARDZO DŁUGIEJ nie obecności. Na samym początku chciałbym wszystkich was PRZEPROSIĆ oraz poinformować ,że nie wrzucę aktualnie nic nowego. Gdyż od dłuższego czasu znajduję się w Dęblinie na Studiach w Wyższej Szkole Oficerskiej. I nie mam możliwości aktualnie jak zabrać swojego sprzętu modelarskiego tu do Dęblina by kończyć Miga. Sam nad tym bardzo ubolewam,lecz zapewniam was wszystkich koledzy i koleżanki ,że gdy tylko będzie dłuższa "wolna" chwila by pojechać do domu i w spokoju usiąść przy modelu. To na pewno z wielką przyjemnością to zrobię. Lecz tak naprawdę nie jestem według mnie, aż tak mocno poszkodowany ponieważ nie dość ,że człowiek spełnia swoje największe marzenia idąc dalej w kierunku naszego lotnictwa, to mam za razem duży dostęp do dokumentacji Migów-21 i instrukcji użytkowania i eksploatacji. Które po woli są utylizowane i palone. Dlatego proszę was koledzy i koleżanki o dość dużo cierpliwości. A będę starał się spełnić wasze oczekiwania robiąc swój model w każdych wolnych chwilach jakie tylko się zdarzą. Jadąc do domu . Pozdrawiam Serdecznie a za razem ,życzę wam wszystkim spełnienia swoich najskrytszych marzeń oraz przede wszystkim dążenia do celu i kształtowania swoich umiejętności technologicznych i modelarskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 22 Października 2011 Share Napisano 22 Października 2011 Powodzenia na Nowym Etapie Życia.I dla Soni też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 22 Października 2011 Share Napisano 22 Października 2011 Gratulacje Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 9 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2012 Witam Serdecznie , chciałbym poinformować ,że wznawiam dziś budowę Miga , więc dziś można spodziewać się kolejnych zdjęć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 9 Czerwca 2012 Share Napisano 9 Czerwca 2012 Cześć! Taka dokumentacja to musi być dla modelarza skarb - zwłaszcza do rosyjskich konstrukcji ciężko jest cokolwiek w sieci znaleźć. Powodzenia w dalszych pracach, pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 9 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2012 Witam ponownie. Sesja na uczelni zakończona POZYTYWNIE więc i czas na pracę przy modelu się znalazł. Wrzucam kilka zdjęć z dzisiejszej pracy nad dyszą wylotową ,a także montowania "serca" samolotu oraz całej reszty by zamknąć "dwie połówki" w całość . Jest to dla mnie ekscytujący moment. Gdyż bardzo długo na to czekałem. Teraz to już tylko z górki. Zdjęcia nie są najlepszej jakości ponieważ tu w Dęblinie nie posiadam tak dobrego aparatu jaki mam w Bydgoszczy. Dlatego jeśli będą jakiekolwiek spostrzeżenia co do koloru to spowodowane jest to aparatem i oświetleniem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 9 Czerwca 2012 Share Napisano 9 Czerwca 2012 Witaj Miłośniku Grzmotu Dopalania i Zapachu Nafty Piotrze -może to złudzenie spowodowane fotografią , ale czy ten silnik nie jest trochę za głęboko osadzony w kadłubie ? Może się mylę , ale jak tak patrzę to wydaje mi się że powinien być on trochę bliżej krawędzi końcówki żarowej kadłuba [ tzn .konkretnie pierścień i segmenty zwieracza dyszy] Jak pamiętam to przy sprawdzaniu dyszy sięgało się dłońmi do segmentów dyszy tak na długośc przedramienia tj .ok 40-50 cm] To w skali 1:72 wyniesie ok. 7mm, a wydaje mi sie że jest więcej ? Ale ogólne wrażenie jeśli chodzi o "robotę " pozytywne Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 9 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2012 Sądząc po dokumentacji to wydaje się ok. Ale wg mnie to trzeba poprawić. Bo mnie też kuje w oczy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 9 Czerwca 2012 Share Napisano 9 Czerwca 2012 Zobacz mniej więcej jak to wygląda w rzeczywistości Na pocztę wysłałem załącznik z wymiarami blach w dyszy [ kątowniki , odległości , karby itp.] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kret69 Napisano 9 Czerwca 2012 Share Napisano 9 Czerwca 2012 Czytając wątki o MiGu 21, a w szczególności posty użytkownika babcia131 i kilku innych odczuwam głęboki smutek, że na Babich Dołach w Gdyni już nie stacjonuje 34 PLM. Może miałbym jeszcze okazję poznać kogoś, kto równie dobrze jak Wy zna (znał) tę wspaniałą maszynę... Naprawdę przyjemnie się to czyta. Ot taka nic nie wnosząca uwaga. A z ciekawości, czy ktoś ma porównanie tego MiGa z modelem Fujimi? Który wypada lepiej? Pozdrawiam serdecznie Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 9 Czerwca 2012 Share Napisano 9 Czerwca 2012 A z ciekawości, czy ktoś ma porównanie tego MiGa z modelem Fujimi? Który wypada lepiej? Pozdrawiam serdecznie Krzysztof Krzychu tu nie ma co porównywać Zvezda jest najlepsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 9 Czerwca 2012 Share Napisano 9 Czerwca 2012 A z ciekawości, czy ktoś ma porównanie tego MiGa z modelem Fujimi? Który wypada lepiej Było już porównywane, Fujimi za długie, za szerokie i za pękate ale składa się ładnie, zviezda bardziej trzyma proporcje.Bisy- po lewej fujimi po prawej zviezda: Na moim profilu możesz obejrzeć te modele i sobie ocenić który lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 9 Czerwca 2012 Share Napisano 9 Czerwca 2012 FUJIMI ZVEZDA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smk_szkwal Napisano 10 Czerwca 2012 Share Napisano 10 Czerwca 2012 Zdecydowanie Zvezda. Największa wada to linie podziału na stat. pionowym. Nawet cena jest znacznie korzystniejsza (kilkanaście zł różnicy). Fujimi to nic innego jak pomniejszony Academy jeśli chodzi o zgodność z orginałem. Piotrek model zaj…sty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 10 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 10 Czerwca 2012 Dziękuje smk_szkwal. Dziś kontynuacja pracy przy modelu. Ostatnie poprawki przed połączeniem dwóch połówek. Zdjęcia z tych etapów postaram wrzucić się w wolnych chwilach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.