Skocz do zawartości

Mig-21bis 1/72 ZVEZDA +Wkład własny-Barwa 9plm nr burt 9703


PiotrPilot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam a więc zgodnie z obietnicą wstawiam fotki. Może według was nic specjalnego. Ale za to dość trudnego. Ponieważ najpierw trzeba było z wymiarować cały stożek wraz z pierścieniami wg planów. A później szlifowanie i obróbka do prawidłowych kształtów. Jestem zadowolony z efektu. Element ten przedstawia stożek który w rzeczywistości jest z materiału przenikliwego dla fal elektromagnetycznych, następnie pierścień przedni zdejmowany na którym znajdują się imitacje otworków do przepływu powietrza. A także imitacje śrub samo zabezpieczających się. Namalowałem także na pierścieniu przednim znaki eksploatacyjne. Zostało mi pomalowanie osłony radaru kolorem FS-34138.

Zdjęcia z postępów pracy:

 

st10.th.jpg

 

st2ih.th.jpg

 

st30.th.jpg

 

st4j.th.jpg

 

st5c.th.jpg

 

st6c.th.jpg

 

st701.th.jpg

 

Pozdrawiam Piotr Wawer jutro ciąg dalszy relacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 186
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

OOO o tym to nie słyszałem. Najwidoczniej wielu ciekawych sytuacji jeszcze nie znam. A co do mojego modelu dziś wstawiam kolejne fotki z relacji

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam.

Przepraszam za tak długą nieobecność w warsztacie bisa. Ale chciałbym poinformować ,że od jutro ruszam dalej z projektem i to z pełną parą. I mam nadzieję ,że tak długi okres oczekiwania na dalsze efekty zrekompensuję wam wszystkim tym co mam zamiar zaprezentować.

Pozdrawiam Serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam wszystkich po bardzo długiej przerwie.

Czasami tak bywa w życiu ,że nie ma czasu na to co się kocha. Choć na szczęście w czasie gdy było nie możliwe pracować przy budowie modelu. Zbierałem dokumentację zdjęciową do Miga i innych statków powietrznych PSP. Gdyż gościłem niejednokrotnie w Dęblinie szykując się do badań Lotniczo-Lekarskich. Więc wybaczcie koledzy za tak długą nieobecność.

 

Lecz ostatnio gdy czas troszkę zwolnił i dni się rozluźniły znalazłem czas by po pracować przy modelu Bisa. I odpaliłem aerograf EW-770 i wziąłem się do pracy malując stożek wlotowy , antenę radiostacji mieszczącą się na stateczniku pionowym , oraz wnętrze kadłuba w części ogonowej. Stożek został pomalowany według mnie kolorem zgodnym z oryginałem. Gdyż kolor który uzyskałem mieszając 4 kolory farby firmy Vallejo Model Air porównałem z prawdziwym stożkiem. Stożek jest już gotowy do wklejenia w swoje miejsce. W części ogonowej w komorze silnikowej brakuje śladów eksploatacji , okopceń , smaru, oleju, itp.

Po woli zbliżam się do tego by zamknąć połówki kadłuba w całość. Zostało mi tylko umiejscowienie silnika , wnęki przedniego podwozia, wklejenie stożka i co najważniejsze KOKPITU. i będzie już prezentował się Piękny kształt 21-ego.

Koniec tego opowiadanie teraz zdjęcia:

 

stoc.jpg

 

sto1d.jpg

 

sto3.jpg

 

sto2.jpg

 

an1sk.jpg

 

an2k.jpg

 

komoraaaaa.jpg

 

CDN. Pozdrawiam Piotr Wawer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Zgadza się był stalowy. Ale to w miarę upływu lat farba czerwona schodziła. I wyłaniał się stalowy stożek. A malowany był na kolor czerwony tak przynajmniej prezentują zdjęcia 21-ych z Zegrza pomorskiego.

Tak na szybko zdjęcie Bisa 9494 właśnie z czerwonym szpicem stożka.

 

gggjt.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę w rzeczywistości był stalowy, niemalowany, ale w miarę upływu lat , a właściwie ilością "bliskich " spotkań zaganianych mechaników przyjął się zwyczaj malowania ostrzegawczo końcówki stożka. Różnica był taka że w ostatniej chwili przed uderzeniem można było zobaczyć czerwony przebłysk w oczach, a bolało tak samo.

PS A tak z ciekawości , jaką szerokość ma pierścień stożka w Twoim modelu ? Może zdjęcia trochę przekłamują , ale na pierwszy rzut oka to wydaje mi sie zdecydowanie za szeroki. W rzeczywistości sam zdejmowany pierścień miał ok. 15 cm .szer.[ +.-] Niech będzie że 20 , [ nie pamiętam , a w instr. nie ma wymiaru ] podziel to przez 72, to wychodzi ok. 3mm, a na zdjęciach wygląda dużo więcej .Ale może to złudzenie ?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już mamy wyjaśnioną historię. Dziękujemy Tobie babcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Witam wszystkich serdecznie po BARDZO DŁUGIEJ nie obecności.

Na samym początku chciałbym wszystkich was PRZEPROSIĆ oraz poinformować ,że nie wrzucę aktualnie nic nowego. Gdyż od dłuższego czasu znajduję się w Dęblinie na Studiach w Wyższej Szkole Oficerskiej. I nie mam możliwości aktualnie jak zabrać swojego sprzętu modelarskiego tu do Dęblina by kończyć Miga. Sam nad tym bardzo ubolewam,lecz zapewniam was wszystkich koledzy i koleżanki ,że gdy tylko będzie dłuższa "wolna" chwila by pojechać do domu i w spokoju usiąść przy modelu. To na pewno z wielką przyjemnością to zrobię. Lecz tak naprawdę nie jestem według mnie, aż tak mocno poszkodowany ponieważ nie dość ,że człowiek spełnia swoje największe marzenia idąc dalej w kierunku naszego lotnictwa, to mam za razem duży dostęp do dokumentacji Migów-21 i instrukcji użytkowania i eksploatacji. Które po woli są utylizowane i palone.

Dlatego proszę was koledzy i koleżanki o dość dużo cierpliwości. A będę starał się spełnić wasze oczekiwania robiąc swój model w każdych wolnych chwilach jakie tylko się zdarzą. Jadąc do domu .

Pozdrawiam Serdecznie a za razem ,życzę wam wszystkim spełnienia swoich najskrytszych marzeń oraz przede wszystkim dążenia do celu i kształtowania swoich umiejętności technologicznych i modelarskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Witam Serdecznie , chciałbym poinformować ,że wznawiam dziś budowę Miga , więc dziś można spodziewać się kolejnych zdjęć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Taka dokumentacja to musi być dla modelarza skarb - zwłaszcza do rosyjskich konstrukcji ciężko jest cokolwiek w sieci znaleźć. Powodzenia w dalszych pracach, pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Sesja na uczelni zakończona POZYTYWNIE więc i czas na pracę przy modelu się znalazł.

Wrzucam kilka zdjęć z dzisiejszej pracy nad dyszą wylotową ,a także montowania "serca" samolotu oraz całej reszty by zamknąć "dwie połówki" w całość . Jest to dla mnie ekscytujący moment. Gdyż bardzo długo na to czekałem.

Teraz to już tylko z górki.

Zdjęcia nie są najlepszej jakości ponieważ tu w Dęblinie nie posiadam tak dobrego aparatu jaki mam w Bydgoszczy.

Dlatego jeśli będą jakiekolwiek spostrzeżenia co do koloru to spowodowane jest to aparatem i oświetleniem.

 

53779755.th.jpg

29838787.th.jpg

23680650.th.jpg

41410537.th.jpg

55969080.th.jpg

22786935.th.jpg

55192875.th.jpg

15358834.th.jpg

91568754.th.jpg

40272620.th.jpg

88362831.th.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Miłośniku Grzmotu Dopalania i Zapachu Nafty

Piotrze -może to złudzenie spowodowane fotografią , ale czy ten silnik nie jest trochę za głęboko osadzony w kadłubie ? Może się mylę , ale jak tak patrzę to wydaje mi się że powinien być on trochę bliżej krawędzi końcówki żarowej kadłuba [ tzn .konkretnie pierścień i segmenty zwieracza dyszy] Jak pamiętam to przy sprawdzaniu dyszy sięgało się dłońmi do segmentów dyszy tak na długośc przedramienia tj .ok 40-50 cm] To w skali 1:72 wyniesie ok. 7mm, a wydaje mi sie że jest więcej ?

Ale ogólne wrażenie jeśli chodzi o "robotę " pozytywne

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po dokumentacji to wydaje się ok. Ale wg mnie to trzeba poprawić. Bo mnie też kuje w oczy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wątki o MiGu 21, a w szczególności posty użytkownika babcia131 i kilku innych odczuwam głęboki smutek, że na Babich Dołach w Gdyni już nie stacjonuje 34 PLM. Może miałbym jeszcze okazję poznać kogoś, kto równie dobrze jak Wy zna (znał) tę wspaniałą maszynę... Naprawdę przyjemnie się to czyta.

 

Ot taka nic nie wnosząca uwaga.

 

A z ciekawości, czy ktoś ma porównanie tego MiGa z modelem Fujimi? Który wypada lepiej?

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A z ciekawości, czy ktoś ma porównanie tego MiGa z modelem Fujimi? Który wypada lepiej

Było już porównywane, Fujimi za długie, za szerokie i za pękate ale składa się ładnie, zviezda bardziej trzyma proporcje.Bisy- po lewej fujimi po prawej zviezda:

P6280049.jpg

Na moim profilu możesz obejrzeć te modele i sobie ocenić który lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Zvezda. Największa wada to linie podziału na stat. pionowym. Nawet cena jest znacznie korzystniejsza (kilkanaście zł różnicy). Fujimi to nic innego jak pomniejszony Academy jeśli chodzi o zgodność z orginałem.

Piotrek model zaj…sty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje smk_szkwal.

Dziś kontynuacja pracy przy modelu. Ostatnie poprawki przed połączeniem dwóch połówek. Zdjęcia z tych etapów postaram wrzucić się w wolnych chwilach. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.