Jump to content

P-40 E Warhawk 1/48 Hasegawa


marek d
 Share

Recommended Posts

Witam. Przedstawiam mój ostatni ulepek, ma przedstawiać P-40 E maj.Edwarda F. Rectora z 76th FS, 23rd FG, Chiny 1942r.

NgYC1rC.jpg

aeWvm1p.jpg

fQmu73d.jpg

h0O5eZH.jpg

z5nsrRb.jpg

PotgyMa.jpg

ZQEnScX.jpg

BcvnMnq.jpg

Myślę że taka zębata peczterdziecha powinna być w każdej kolekcji.

Miłego oglądania. Wszelkie uwagi jak zawsze mile widziane.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Po prostu genialny

Malowanie i brudzenie wymiata, nie ma się do czego przyczepić. Świetne przebarwienia i wypłowienia, szczególnie podoba mi się zaciek po lewej stronie za kabin.

Mógłbyś nieco opisać wykonanie

Link to comment
Share on other sites

Myślę że taka zębata peczterdziecha powinna być w każdej kolekcji.

Pewnie, że powinna być. Tylko nie każdy ma papiery mistrzowskie żeby taką pe czterdziechę zrobić. Model oczywiście prezentuje się świetnie, może ząbki można by troszeczkę przybrudzić, chyba, że są świeżo malowane. Ja również przyłączę się do prośby METYSA i proszę o przybliżenie tajników warsztatu. Szczególnie interesuje mnie wykonanie płowienia farby. Model ..... Palce lizać.

Link to comment
Share on other sites

interesuje mnie wykonanie płowienia farby.

Panowie nie ma tu żadnych tajemnych sztuczek. Malowanie w kilku etapach mocno rozcieńczoną i dobrze wybełtaną farbą.

Tu DG raz żółtą i drugi białą

DE tylko białą

...granice plam przemalowałem rozcieńczalnikiem z dodatkiem brązu i czerni.

...po nałożeniu kalek jeszcze raz prysnąłem kolorami podstawowymi rozjaśnionymi białą.

Efekt można dowolnie stopniować, zależy jaki chcemy uzyskać. Nie należy bać się eksperymentów.

Jak wyjdzie to jak nie

Link to comment
Share on other sites

Marku, jak dobrze wiesz, bardzo się podoba

Kłania się nisko sekcja gimnastyczna

 

Myślę że taka zębata peczterdziecha powinna być w każdej kolekcji.

Pewnie, że powinna być. Tylko nie każdy ma papiery mistrzowskie żeby taką pe czterdziechę zrobić.

 

A gdyby ktoś jednak chciał spróbować czy przypadkiem nie ma i wypełnić postulat autora o upowszechnianiu szczęk (nie tylko na P-40) zapraszamy w ramach bratniej pomocy i w imię nawiązywania dobrosąsiedzkich stosunków do niekonkurencyjnego projektu http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewforum.php?f=115

Mam nadzieję, że nie naruszam tą "reklamą" zasad regulaminu.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

No takie coś to ja rozumiem! W porównaniu z konkursowym Mustangiem, któremu jednak czegoś brakowało, ten model jest istnym majstersztykiem.

 

Teraz będę wymieniał:

 

1. Świetny wybór, bardzo ciekawych oznaczeń oznaczeń dający możliwość kombinowania z malowaniem!

2. Kombinowanie z malowaniem wyszło ekstra;

3.Ślady eksploatacji wykonane na wysokim poziomie odwzorowujące warunki panujące w teatrze działań tej maszyny. Szczególnie zacieki robią dobre wrażenie (nie są nachalne);

4.Ładnie odwzorowany kolor okopceń (pomimo, że są nieco za krótkie);

5. Realistycznie wyglądające opony i felgi (niesamowity kontrast w porównaniu z Mustangiem, chyba wziąłeś sobie nasze uwagi do serca i za to należy Ci się szacunek);

6. Ogólne wrażenie! Bardzo miło się go ogląda

 

Jedyne co nieco bym poprawił (a co jest jeszcze do zrobienia), to przedłużył wspomniane okopcenia przy wydechach, dodał nieco obić lakieru na śmigle, kołpaku, krawędziach natarcia skrzydeł, blachach komór uzbrojenia i miejscu wchodzenia pilota do samolotu.Tam samoloty darły się jak motyla noga, a farby były luksusem. Twoja P-40 aż się prosi o fajną podstawkę. Taką dioramkową z palemką, albo zwykłą drewnianą z fajną tabliczką.Zasłużyła sobie na to

 

Wykonałeś kawał dobrej roboty Rene! Brawo!

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

 

Ładnie odwzorowany kolor okopceń (pomimo, że są nieco za krótkie);

(...)

dodałbym nieco obić lakieru na śmigle, kołpaku, krawędziach natarcia skrzydeł. Tam samoloty darły się jak motyla noga, a farby były luksusem. Twoja P-40 aż się prosi o fajną podstawkę. Taką dioramkową z palemką

 

Długość okopceń i ich kolor zależał od tak wielu czynników, że zostawił bym tu autorowi prawie pełną dowolność. Te wydają mi się po prostu realistyczne.

 

Odrapywanie - jestem przeciw. Zdjęcia z epoki nie potwierdzają wielu obić na Chińskich P-40. Przynajmniej nie do gołej blachy. To samo dotyczy śmigieł. "Odbijanie lakieru" z nich jest manierą efektowną, ale nie zawsze wierną rzeczywistości (niestety sam jej od czasu do czasu ulegam). Śmigło mogło się wycierać przy końcówkach łopat i na krawędziach ich natarcia, ale odpryski całych płatów farby świadczyłyby raczej o mechanicznych uszkodzeniach, a takie zniszczone śmigło należałoby po prostu wymienić.

 

Podstawka - jestem za.

Palemka - jestem przeciw. Fotki z okolicy nie potwierdzają występowania tego typu roślinności w okolicy lotniska Kunming. To raczej stepowy krajobraz.

Na potwieredzenie powyższych tez służę dokumentacją fotograficzną (znaną także autorowi i wykorzystaną z głową przy budowie).

Z resztą zachwytów zgadzam się w zupełności.

Link to comment
Share on other sites

Jak są papiery to ustępuję pola. Mam u siebie zdjęcia P-40 oraz P-51 z CBI (dokładnie z Birmy), oraz z Nowej Gwinei, gdzie takie zdarcia występują.Jak będę miał chwilę, to postaram się coś wrzucić. Jeśli natomiast posiadasz papiery z tej konkretnej jednostki to w porządku. Zawsze to lepszy i wiarygodniejszy papier

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za komentarze. Miło mi że się podoba, ale teraz będę bał się pokazać coś nowego.Mogę nie sprostać oczekiwaniom.

Artur - proszę kończ i pokazuj paszczaka.

kornik_69 - podobają mi się Twoje komentarze. Przepraszam: podstawki nie będzie.

MikeP - jeszcze raz dziękuję za pomoc i prace z dokumentacją.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładnie wykonany i świetnie pomalowany model P-40 -stki. Mocno matowa wypłowiała powierzchnia bardzo mi się podoba , może tylko na górnych powierzchniach skrzydeł zbyt mocno według mnie przebarwiona , ale w sumie to te powierzchnie chyba najbardziej były narażone na słońce i mogły tak wypłowieć .

 

Pozdrawiam Jarek

Link to comment
Share on other sites

Oglądam Twój model po raz kolejny i pewnie jeszcze kilka razy zajrzę tutaj.

Świetny jak sam go określiłeś ulepek. Co odsłona, to odkrywam nowy niuans, kawał dobrej roboty, podoba się i to bardzo.

Pozdrawiam Jarek

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.