marek d Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 (edited) Witam. Przedstawiam mój ostatni ulepek, ma przedstawiać P-40 E maj.Edwarda F. Rectora z 76th FS, 23rd FG, Chiny 1942r. Myślę że taka zębata peczterdziecha powinna być w każdej kolekcji. Miłego oglądania. Wszelkie uwagi jak zawsze mile widziane. Edited July 15, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timi Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 To mi się podoba! Że tak powiem model z zębem. Mogłeś jedynie bardziej brutalnie potraktować śmigło. Ogólnie najlepszy Twój model, który widziałem. Tak trzymać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
METYS Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Po prostu genialny Malowanie i brudzenie wymiata, nie ma się do czego przyczepić. Świetne przebarwienia i wypłowienia, szczególnie podoba mi się zaciek po lewej stronie za kabin. Mógłbyś nieco opisać wykonanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 METYS ..zacieki to mocno rozcieńczony ciemnoszary akryl. Nakładany aż uznałem że jest dobrze. Utrwalony błyszczącym lakierem. Timi dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławko Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Piękny ! Malowanie pomimo, że nie odrapane za bardzo sprawia wrażenie maszyny wysłużonej - te przebarwienia jak dla mnie bajka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GEM Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Myślę że taka zębata peczterdziecha powinna być w każdej kolekcji. Pewnie, że powinna być. Tylko nie każdy ma papiery mistrzowskie żeby taką pe czterdziechę zrobić. Model oczywiście prezentuje się świetnie, może ząbki można by troszeczkę przybrudzić, chyba, że są świeżo malowane. Ja również przyłączę się do prośby METYSA i proszę o przybliżenie tajników warsztatu. Szczególnie interesuje mnie wykonanie płowienia farby. Model ..... Palce lizać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Observer Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Kiedyś czytałem, że takie wypłowienia można wykonać, dodając kilka kropel białej do koloru podstawowego, ale lepiej niech autor tutaj zdradzi swój sekret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 interesuje mnie wykonanie płowienia farby. Panowie nie ma tu żadnych tajemnych sztuczek. Malowanie w kilku etapach mocno rozcieńczoną i dobrze wybełtaną farbą. Tu DG raz żółtą i drugi białą DE tylko białą ...granice plam przemalowałem rozcieńczalnikiem z dodatkiem brązu i czerni. ...po nałożeniu kalek jeszcze raz prysnąłem kolorami podstawowymi rozjaśnionymi białą. Efekt można dowolnie stopniować, zależy jaki chcemy uzyskać. Nie należy bać się eksperymentów. Jak wyjdzie to jak nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostach Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Super! Świetnie pomalowany model! Najlepszy Twój model Straszliwie mi się podoba pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jachud3 Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Szukam szczęki na podłodze... trzeba było wystartować z nim w konkursie Super model! pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted April 25, 2010 Author Share Posted April 25, 2010 Ostach dzięki Jasiek ..już zapomniałeś? W konkursie robiłem Mustanga dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeP Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Marku, jak dobrze wiesz, bardzo się podoba Kłania się nisko sekcja gimnastyczna Myślę że taka zębata peczterdziecha powinna być w każdej kolekcji. Pewnie, że powinna być. Tylko nie każdy ma papiery mistrzowskie żeby taką pe czterdziechę zrobić. A gdyby ktoś jednak chciał spróbować czy przypadkiem nie ma i wypełnić postulat autora o upowszechnianiu szczęk (nie tylko na P-40) zapraszamy w ramach bratniej pomocy i w imię nawiązywania dobrosąsiedzkich stosunków do niekonkurencyjnego projektu http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewforum.php?f=115 Mam nadzieję, że nie naruszam tą "reklamą" zasad regulaminu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Witam No takie coś to ja rozumiem! W porównaniu z konkursowym Mustangiem, któremu jednak czegoś brakowało, ten model jest istnym majstersztykiem. Teraz będę wymieniał: 1. Świetny wybór, bardzo ciekawych oznaczeń oznaczeń dający możliwość kombinowania z malowaniem! 2. Kombinowanie z malowaniem wyszło ekstra; 3.Ślady eksploatacji wykonane na wysokim poziomie odwzorowujące warunki panujące w teatrze działań tej maszyny. Szczególnie zacieki robią dobre wrażenie (nie są nachalne); 4.Ładnie odwzorowany kolor okopceń (pomimo, że są nieco za krótkie); 5. Realistycznie wyglądające opony i felgi (niesamowity kontrast w porównaniu z Mustangiem, chyba wziąłeś sobie nasze uwagi do serca i za to należy Ci się szacunek); 6. Ogólne wrażenie! Bardzo miło się go ogląda Jedyne co nieco bym poprawił (a co jest jeszcze do zrobienia), to przedłużył wspomniane okopcenia przy wydechach, dodał nieco obić lakieru na śmigle, kołpaku, krawędziach natarcia skrzydeł, blachach komór uzbrojenia i miejscu wchodzenia pilota do samolotu.Tam samoloty darły się jak motyla noga, a farby były luksusem. Twoja P-40 aż się prosi o fajną podstawkę. Taką dioramkową z palemką, albo zwykłą drewnianą z fajną tabliczką.Zasłużyła sobie na to Wykonałeś kawał dobrej roboty Rene! Brawo! Pozdrawiam Kornik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur D. Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Marku, kurcze, chyba wreszcie musze skończyć swojego, ale nie pokaże go. Nie mam odwago pokazać sie z moim paszczakiem w Twoim towarzystwie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Eeeeeee Artur, Artur nie ma takiego wymigiwania! Kończ i pokazuj! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeP Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Witam Ładnie odwzorowany kolor okopceń (pomimo, że są nieco za krótkie); (...) dodałbym nieco obić lakieru na śmigle, kołpaku, krawędziach natarcia skrzydeł. Tam samoloty darły się jak motyla noga, a farby były luksusem. Twoja P-40 aż się prosi o fajną podstawkę. Taką dioramkową z palemką Długość okopceń i ich kolor zależał od tak wielu czynników, że zostawił bym tu autorowi prawie pełną dowolność. Te wydają mi się po prostu realistyczne. Odrapywanie - jestem przeciw. Zdjęcia z epoki nie potwierdzają wielu obić na Chińskich P-40. Przynajmniej nie do gołej blachy. To samo dotyczy śmigieł. "Odbijanie lakieru" z nich jest manierą efektowną, ale nie zawsze wierną rzeczywistości (niestety sam jej od czasu do czasu ulegam). Śmigło mogło się wycierać przy końcówkach łopat i na krawędziach ich natarcia, ale odpryski całych płatów farby świadczyłyby raczej o mechanicznych uszkodzeniach, a takie zniszczone śmigło należałoby po prostu wymienić. Podstawka - jestem za. Palemka - jestem przeciw. Fotki z okolicy nie potwierdzają występowania tego typu roślinności w okolicy lotniska Kunming. To raczej stepowy krajobraz. Na potwieredzenie powyższych tez służę dokumentacją fotograficzną (znaną także autorowi i wykorzystaną z głową przy budowie). Z resztą zachwytów zgadzam się w zupełności. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Jak są papiery to ustępuję pola. Mam u siebie zdjęcia P-40 oraz P-51 z CBI (dokładnie z Birmy), oraz z Nowej Gwinei, gdzie takie zdarcia występują.Jak będę miał chwilę, to postaram się coś wrzucić. Jeśli natomiast posiadasz papiery z tej konkretnej jednostki to w porządku. Zawsze to lepszy i wiarygodniejszy papier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted April 26, 2010 Author Share Posted April 26, 2010 Dziękuję za komentarze. Miło mi że się podoba, ale teraz będę bał się pokazać coś nowego.Mogę nie sprostać oczekiwaniom. Artur - proszę kończ i pokazuj paszczaka. kornik_69 - podobają mi się Twoje komentarze. Przepraszam: podstawki nie będzie. MikeP - jeszcze raz dziękuję za pomoc i prace z dokumentacją. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek C Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Bardzo ładnie wykonany i świetnie pomalowany model P-40 -stki. Mocno matowa wypłowiała powierzchnia bardzo mi się podoba , może tylko na górnych powierzchniach skrzydeł zbyt mocno według mnie przebarwiona , ale w sumie to te powierzchnie chyba najbardziej były narażone na słońce i mogły tak wypłowieć . Pozdrawiam Jarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur D. Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Dziękuję za komentarze. Miło mi że się podoba, ale teraz będę bał się pokazać coś nowego.Mogę nie sprostać oczekiwaniom. Masz robić nowe modeliki i już Amen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek38 Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Oglądam Twój model po raz kolejny i pewnie jeszcze kilka razy zajrzę tutaj. Świetny jak sam go określiłeś ulepek. Co odsłona, to odkrywam nowy niuans, kawał dobrej roboty, podoba się i to bardzo. Pozdrawiam Jarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.