copycat Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 Nie mogę wytrzymać i muszę zacząć ten model: Mam więcej zdjęć, ale na razie są niepotrzebne. Brakuje mi tylko zdjęć lewej strony pojazdu. Więc będę się wzorował innym Petkiem jakiego znalazłem na necie. Model będę budował z zestawu Italerii Peterbilt 378. Silnik w oryginale to Catepillar 3406, w Italeri to duży?? Dlatego dawcą silnika będzie amerykański Revell Peterbilt 359. Z Revella wezmę również filtr powietrza. A sam 359 posłuży mi w przyszłości do dość ciekawej wg. mnie konwersji na 379 jak się da i uda. Zdjęcia oryginału już są i projekt mnie męczy od wielu tygodni. Na początek prośba nie znam rozstawu osi, jaka jest w tej ciężarówce, a nie chciałbym skracać na oko. Więc prośba może ktoś ma dane. Przed warsztatowa lista zmian: 1. konwersja do jednej osi napędowej i zmiana na kabinę dzienną. 2. podmiana silnika na właściwy. 3. klima na dachu (bo to białe z czarnymi rurami wychodzącymi z tyłu to klima?). 4. 1 rura wydechowa zamiast 2 5. dodatkowa skrzynka za kabiną. 6. zmiana mocowania zbiornika na paliwo. 7. nowe tylne błotniki na kołach. 8. jeden zbiornik paliwa i jedna skrzynka z boku ramy. 9. i pewnie coś jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 3. klima na dachu (bo to białe z czarnymi rurami wychodzącymi z tyłu to klima? Tak, to klima. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 12 Maja 2010 Autor Share Napisano 12 Maja 2010 Ale chyba zepsuta, bo środku kabiny jest jeszcze wiatraczek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba115 Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 No no no model faktycznie zrobisz zupełnie inaczej niż ja .Warsztat będę śledził bo ciekawie się zapowiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 Też czekam z niecierpliwością na dalszy warsztat myślę że możemy spodziewać się czegoś naprawdę niezłego zmiana na kabinę dzienną. Czyli pozbycie się sleepera, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 I zmiana tylnej ściany raczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 12 Maja 2010 Autor Share Napisano 12 Maja 2010 Przemek tak, po amerykańsku wszędzie jest napisane "day cab", to tak sobie wprost tłumaczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 13 Maja 2010 Share Napisano 13 Maja 2010 Rozumiem, że mówiąc o revellowskim 359 masz na myśli ten z uproszczoną ramą i silnikiem CATa? Silnik dany przez Italerkę to Detroit Diesel seria 60 i też jest jak najbardziej poprawny. Zamiana może spowodować pewne problemy z dopasowaniem. Zamieniaj tylko jeśli chcesz odwzorować dokładnie ten egzemplarz pojazdu. Życzę powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 14 Maja 2010 Share Napisano 14 Maja 2010 Eh coś edycja nie działa.. Chciałem dopisać, że widziałem podobną 378 z jedną osią napędową i jej rozstaw wynosił 162". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 14 Maja 2010 Autor Share Napisano 14 Maja 2010 Banshee777 dokładnie, na zdjęciu widać że to Cat 3406. Zdjęcie pochodzi ze strony jakiegoś komisu i opisie jest to CAT. Revell tak ten uproszczony, wcale taki uproszczony nie jest. Ma mniej części, trochę się trzeba będzie pobawić, ale np silnika to Italeri może tylko pozazdrościć. Ciężarówka jest obfotografowana, z prawie każdej strony i interesuje mnie właśnie ten model. Widać jednak pewne różnice w silniku, jednak odmian było zapewne wiele, ale to i tak o wiele bliżej oryginału, niż gdybym wstawiał Italerowski. Dodatkowa skrzynka już posklejana, rama skrócona, niedługo jakieś zdjęcia. Chyba razem pisaliśmy, wychodzi ok. 17,1cm, ja na oko zrobiłem chyba 17,5cm w domu pomierzę. Więc jest super, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michi-232 Napisano 14 Maja 2010 Share Napisano 14 Maja 2010 Fajowy projekt czekam na fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lexxer_monster_machine Napisano 14 Maja 2010 Share Napisano 14 Maja 2010 Piękna maszyna Będę pilnie śledził relację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 14 Maja 2010 Share Napisano 14 Maja 2010 No dobrze, silnik w tym uproszczonym 359 jest chyba jedynym rzędowym CATem dostępnym w standardowym zestawie. I tylko dla niego można kupić ten model, ponieważ zastosowane uproszczenia są po prostu nie do zaakceptowania (rama woła o pomstę!). Zdecydowanie lepiej wypada 359 w wydaniu niemieckiego Revella (ostatnio jako reedycja 353). Italerka nie ma aż tak bardzo czego zazdrościć, ponieważ jej DD60 w 378 jest mimo wszystko lepiej zrobiony Ale przechodząc do meritum, pod maską Twojego wzorca siedzi chyba CAT 3406C - więcej zdjęć TUTAJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 16 Maja 2010 Autor Share Napisano 16 Maja 2010 Wielkie piwo Banshee za te zdjęcia silnika. Jakoś zapomniało mi się, że w petku Italeri silnik z nazwy nawet wymieniło. Przyzwyczajenie do poprzednich modeli ami. Co do tej pory wystrugałem. Rama sklejona, tylko środkową belką muszę przesunąć do przodu jakieś 5mm, będzie mocowaniem dla tego pałąka na kable. No i skróciłem ją o kolejne 7mm tak żeby pasowała jednak do oryginalnych rozmiarów. Mało miejsca teraz się zrobiło z tyłu co pociąga za sobą kolejne zmiany. Mocowania błotników to poprawy, siodło jest zupełnie inne, a jego mocowanie to prawie wyzwanie, bo zdjęcia wiele nie pokazują. Tu kolejna prośba może ktoś ma coś takiego na jakimś zdjęciu. Sam też pogoogluję trochę. A tu parę zdjęć silnika, złożony na zatrzaski, praktycznie całego revella 359 można tak złożyć. I to są głównie te "niedoróbki", bo sam model wygląda w szczegółach ciekawie. Mocowania silnika do ramy są do poprawy, ale praktycznie leży jakby był z tego zestawu. W revellu jest mocowany na okrągły zatrzask z przodu i na 2 płaskich zatrzaskach po bokach z tyłu. Poduszki skrzyni biegów są tylko zaznaczone trzeba ja poprawić i będzie git. Ale spokojnie na silnik przyjdzie jeszcze czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 16 Maja 2010 Share Napisano 16 Maja 2010 Może ci sie przyda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 16 Maja 2010 Autor Share Napisano 16 Maja 2010 Przyda się, ale nie tu. To zdjęcie świetnie pasuje do poprawy Italerowego siodła. U mnie jest za mało miejsca na mocowanie Made in Italeri. Plik z oryginałem jest spory to pokażę o co chodzi. Przypomina mi to trochę mocowania z europejczyków. Mój niedokończony Actros jest z czymś takim lub bardzo podobnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EuroTrakker Napisano 17 Maja 2010 Share Napisano 17 Maja 2010 Witam! Twoje siodło (tzn. siodło z Peterbilta, którego odtwarzasz) to siodło z tzw. mocowaniem kardanowym. Mówiąc w skrócie częściej jest spotykane w ciężkich ciągnikach siodłowo - balastowych i pozwala ono płycie siodłowej wraz z naczepą ustawić się pod różnymi kątami względem ciągnika (dodatkowo umozliwia przechyły na boki w porównaniu do zwykłej płyty siodłowej). Dla zobrazowania budowy takiego siodła podsyłam link z KFS-u: http://kitformservices.com/tq/JSK38.jpg na którym są pokazane części składowe do takiego mocowania siodła. Mam nadzieję, że trochę pomogłem...? Pozdrawiam EuroTrakker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 17 Maja 2010 Autor Share Napisano 17 Maja 2010 Witam!...siodło z tzw. mocowaniem kardanowym. ...Mam nadzieję, że trochę pomogłem...? Pozdrawiam EuroTrakker Oj pomogłeś i to bardzo, po bokach widać nawet 2 poduszki i oś na środku. Teraz jak wiem jak to działa, to i zdjęcie więcej mi mówi. Chyba te informacje wystarczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackies13 Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Kolego copycat jeśli można wiedzieć skąd wytrzasnąłeś wymiary tego ciągnika. Jeśli możesz to podeślij link. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 18 Maja 2010 Autor Share Napisano 18 Maja 2010 Kolego copycat jeśli można wiedzieć skąd wytrzasnąłeś wymiary tego ciągnika. Jeśli możesz to podeślij link. pozdrawiam Banshee mi podał 162" pomiędzy osiami. To w skali 1:24 wyszło 17,1cm. Jak przymierzyłem kabinę to wygląda podobnie do zdjęcia, więc jest chyba ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeka6 Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Swietny pomysl na model. Sam nigdy nie zrobilem "amerykana" wiec z zaciekawieniem bede sledzil ten temat. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miqs Napisano 20 Maja 2010 Share Napisano 20 Maja 2010 Banshee777, a orientujesz się może jaki silnik dała Italerka do Petka 377 AE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 20 Maja 2010 Autor Share Napisano 20 Maja 2010 Ten sam co w pete 378, DD 60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGONX Napisano 20 Maja 2010 Share Napisano 20 Maja 2010 Bardzo fajny projekt.Bede śledził uważnie twoje postepy ponieważ sam zacząłem budować podobną wersje Petka tyle ,że 377 z napedem 6x4.Skróciłem rame no na tym pozostało.Nie mam dalszej motywacji, ale twój projekt jest naprawde pomysłowy.Życze powodzenia i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz_G Napisano 22 Maja 2010 Share Napisano 22 Maja 2010 Ciekawy projekt. Będę tu często zaglądał Trzymam kciuki zaby szło jaknajlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.