Skocz do zawartości

1988 PETERBILT 378


copycat

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 117
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No pięknie, jeśli pozwolisz to skopiuję Twój pomysł. Kiedyś po wyborach , kiedy jeden z ..... umieszczał swoje plakaty na blasze offsetowej a ja je zdejmowałem (tylko dla blachy) zrobiłem sobie jej zapas, ale już się kończy, a ma podobne właściwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz doczytałem w jaki sposób zrobiłeś blaszkę - świetny pomysł ! Podoba mi się i skrzynia oraz obudowa akumulatorów. Nie śledzę dokładnie relacji, ale planujesz okablowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okablowanie tylko silnika, na resztę trochę za późno. Żeby prawidłowo poprowadzić kable z tylnego zawieszenia trzeba by było wyciąć otwory w poprzeczkach ramy. Zresztą i tak bym się pogubił i zniechęcił co z czym połączyć. Im dłużej go robię tym bardziej żałuję, że nie będzie kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Korbki dorabiałem, każda inna bo w oryginale też są różne, pewnie właściciel pogubił. Z deską trochę się pogubiłem, większość kierownica zasłaniała i tu oryginału nie przypomina. Kilka przełączniczków nie zrobiłem jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Mocowanie zbiorników paliwa:

CRW_7412.JPG

Nie jest idealnie, ale porównując do pierwszej wersji to spory skok. Nakrętki to papier laserowo cięty 0,6mm. Dzięki Piotr za namiar. O nakrętkach mogę powiedzieć że dopiero od wielkości 1mm wyglądają dobrze. Jednak te mniejsze 0,8 a zwłaszcza 0,6 są takie sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Ja też zauważyłem, że małe śrubki nie wyglądają dobrze, to znaczy z powodzeniem można zastosować okrągłe i jest tak samo.

 

A wsporniki bardzo ładne, tak trzymać i nie popuszczać, no i wesołych Świąt, pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, osobiście chciałem w swoim nowym projekcie pójść trochę na łatwiznę i po prostu wyciąć szlifierką sam środek. A teraz co, mam być gorszy? ;]

 

Powiedz mi tylko, bo na zdjęciu za bardzo tego nie widzę, czy Twoje mocowania zwężają się przy ramie do środka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi tylko, bo na zdjęciu za bardzo tego nie widzę, czy Twoje mocowania zwężają się przy ramie do środka?

 

Oczywiście jakieś 0,5mm z każdej strony. Tak jak mówiłem idealnie nie jest ale zadowalająco. Kilka drobnych różnic można znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem bywa tak... Ja też ostatnio z czymś takim walczyłem - i nigdy nie wiadomo, czy to kurz z powietrza, pędzel, farba czy coś innego... Respect za te klamki do otwierania okienek - nie ma to jak oryginał do zobaczenia, czy wszystko jest na swoim miejscu, prawda? Pozdrawiam i powodzenia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Tylne błotniki, ich się chyba najbardziej bałem. Zrobić takie okrągłości nie miałem pojęcia jak, sposoby znane z kartonu tu nie działały. Więc podpatrzyłem i dopuściłem się lekkiego "oszustwa" co widać po stronie wewnętrznej. Są gotowe tak na 95%, brakuje chlapaczy i 6 mocowań do lewego błotnika, taki drut wygięty w literę U.

CRW_7432.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Nieźle wyszło - jedyny inny sposób jaki mógłbym polecić w tym wypadku to tłoczenie tego na gorąco, najlepiej próżniowe. A sprzęt do tego, mimo że nietrudny do zbudowania, nie jest u nas zbyt popularny... Ale czym tu się przejmować, jest dobrze. Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Rura wydechowa jest ciut szersza od Italerowskiej, tu wykorzystałem rurkę od balonów. Powyginana za pomocą podtapiania/spawania lutownicą. Osłona wydechu pocieniowana na końcach pilnikiem, wyciąłem też ze środka pierścień mocujący ją do rury, ciężko było zaszpachlować te 2 półkola. Zastąpiłem je jednym kawałkiem płytki polistyrenowej, a raczej dwoma góra i dół. Uchwyt/ rączka jak widać to drut miedziany 1mm, te prostokątne mocowania wycięte z płytki 0,25mm, mają teraz ostre mocne brzegi, a nie półokrągłe jak z pudła. Uchwyty łączące wydech z kabiną, wykonane od zera. Na zdjęciach widać tylko rozmyte plamy, ale gógle pomogło.

exhausthanger.jpg

CRW_7433.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Wygląda dobrze! Mocne jest też to jak sięgasz do dokumentacji - porządna dokumentacja to skarb, prawda? Ja w mojej maszynie też będę miał kominy do zrobienia - zastanawiam się nad blaszkami, ale to się jeszcze zobaczy. A na razie życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.