Skocz do zawartości

1988 PETERBILT 378


copycat

Rekomendowane odpowiedzi

Zbiorniki powietrza, zastosowane uchwyty do nich są mocno uproszczone. Wiec przyglądając się ciężarówkom na naszych drogach postanowiłem coś na ten wzór zrobić. W przypadku jednego zbiornika myślę, że wyszło dobrze.

CRW_4769.jpg

CRW_4772.jpg

 

Zbiorniki za skrzynką narzędziową, lub na akumulator? już tak łatwo nie jest, ciężko mi się domyślić jak to powinno wyglądać. Na razie załatałem w jednym z nich dziurę jaką Italeri pozostawiło, bo przecież i tak nie widać.

CRW_4770.jpg

CRW_4771.jpg

 

Nie jestem też pewien pałąka na rurę wydechową, nie widać go z tej strony, albo zasłania go zbiornik paliwa.

1988_Peterbilt_378_002.jpg

 

Natomiast na zdjęciu silnika podpora kabiny jest otoczona przez 2 niezidentyfikowane obiekty metalowe.

1988_Peterbilt_378__Daycab_006Caterpillar%203406.JPG

 

Ten z tyłu widać tylko fragment, zagina się na dole. Jest podobny do tej obejmy rury, która w zestawie jest znacznie dalej z tyłu. Zastanawiam się nad jej przesunięciem do przodu, lub całkowitym wyrzuceniem. No i co to jest pomiędzy podporą kabiny, a mocowaniem tylnym resorów. Na google nie liczę, raczej na wasze doświadczenie. Zdjęcie ramy dla zobrazowania sytuacji.

CRW_4774.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No i co to jest pomiędzy podporą kabiny, a mocowaniem tylnym resorów. Na google nie liczę, raczej na wasze doświadczenie.

Chodzi ci o te przedmioty wystające na boki tuż za tylnymi mocowaniami resorów Są to przednie podpory pod kabinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak miałem zdjęcia, trzeba było poszukać u siebie. To inny Pete ale mocowania takie same.

mocowanie.jpg

Z lewej strony wygląda to ciut inaczej, coś tam jeszcze jest, ale to nic. Mocowania resorów odciąć i zamienić miejscami, mocowanie wydechu odciąć o dać gdzie powinno być. Tylko że nadal nie wiem co zrobić z mocowaniami zbiorników powietrza.

 

A przy okazji Tornado poczytałem mądre czasopisma i na temat twojego WS. Silnik tam nie pasuje ponoć. Przydałby się nowszy np DD60 właśnie z petka. Gazetka to zdaje się Scale Auto Enthusiast czerwiec 2000.

 

EDIT

 

A jednak trochę chęci i wszystko jest:

aittank2.jpg

airtank1.jpg

Czarny zbiornik jest z WS co prawda, ale mocowanie podobne. To mam już chyba wszystkie niuanse dotyczące ramy wyjaśnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Tak dla przypomnienia warsztatu drobny update.

Niewykorzystane z WS przednie felgi, świetnie będą nadawały się do mojego modelu. 10 krągłych otworów to jest to, lekki problem z tylnymi felgami, na pewno nie wezmę tych z zestawu, potrzebuję je do naczepy. Są za to inne.

CRW_5296.jpg

 

Rama praktycznie skończona porobię dzisiaj nity, śruby.

CRW_5297.jpg

CRW_5298.jpg

 

Zbliżenie na przerobione mocowanie resorów.

CRW_5299.jpg

 

Nowe mocowanie zbiorników paliwa.

CRW_5300.jpg

 

Tylne światła w trakcie produkcji, więc to że są krzywo to nic, polistyren nie trzyma kształtu więc czymś to jeszcze wzmocnię i wyprostuję.

CRW_5301.jpg

 

No i to co mnie spowolniło. Siodło i jego mocowanie. Pewne szczegóły uprościłem, nie dało się zrobić tak jak chciałem, nie z tego materiału. Doszło też do pewnych przerysowań, poduszki są za wąskie na przykład.

CRW_5302.jpg

CRW_5303.jpg

CRW_5304.jpg

 

Siodło od spodu to praktycznie zagadka, mam tylko fragment zdjęcia i to w cieniu. Nie wiem jak je kończyć. Chyba mocno uproszczę, niestety. Nie wiem też czy nie leży za wysoko. Wszelki uwagi mile widziane.

CRW_5305.jpg

 

Myślę że poprawnie zrobione mocowanie zbiorników powietrza.

CRW_5306.jpg

 

I to by było na tyle na razie. Chcę pomalować ramę do końca tego tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie się prezentuje rama Tak prawdę powiedziawszy to lepiej bym tego siodła nie zrobił, mnie osobiście siodło bardzo się podoba. Porównująć ze zdjęciam siodła z tej strony to jest bardzo zbliżone.

Mam taką małą uwagę, rysy od szlifowania wydają się dość głębokie, to wina fotek czy naprawdę tak jest ?? a jeli tak to będziesz z naimi walczył ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak widzę te rysy, w wielu miejscach poprawiłem je już szpachlą. Po położeniu podkładu się okaże co z tego będzie. No właśnie rama w sumie gotowa i miała być pomalowana, nawet ją umyłem, ale chyba poczekam na słoneczny weekend, albo urlop.

Zabrałem się z wnętrze kabiny. I tu cała masa różnic. Oj nie będzie tak szybko jak myślałem.

1988_Peterbilt_378__Daycab_008.JPG

CRW_5309.jpg

1. brak zdjęć podsufitki, zwisają z niej jedynie wiatraczek i jakieś kable. Więc jedynie poszpachlowałem ślady po wyciskaczach, zrobię od nowa osłonki przeciw słoneczne i może je opuszczę. Może ten wiatraczek też powstanie ale w wersji uproszczonej bez osłonki, lub bieda osłonka.

2. deska i tak miałem zamiar pozostawić w wersji 3D. Tylko że jak widać środkowy panel całkowicie do poprawy.

3. kolumna kierownicy do poprawy.

4. osłona kolumny była półokrągła, już poprawiłem na trapezową.

5. boczki drzwi, zmieniłem już tapicerkę, poszerzyłem i wywierciłem otwór w podłokietniku. Jeszcze tylko korbkę dorobić

6. Zakleiłem tyły foteli. Na żadnym zdjęciu nie widać, fotela pasażera, albo go nie ma, albo jest niższy. Teraz nie wiem co zrobić z wolnym miejscem, jakiś bałaganik. Podstawa fotela inna, do przerobienia. No i brakuje jednego pedału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest troszkę do poprawy ale nie wądpie w Twoje możliwości i zdolności modelarskie ;) Na zdjęciu widać, że przy samym słupku jest rączka od fanfar a tamte kabelki może zwisają z kieszeni które są na podsufitce.

A bałaganik byłby fajnym pomysłem, jestem za

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choróbsko puszcza, a skoro jestem na L4 to czas podziałać.

Punkty 1 i 2 muszą poczekać. Reszta zrobiona.

Tapicerkę przykleję po pomalowaniu, miejscami trochę krzywa, ale w oryginale jest mocno poszarpana na brzegach, tak mam być. W kilku miejscach ją specjalnie powyginałem.

CRW_5310.jpg

 

Fotel pokryję jakimś materiałem, może papierem do czyszczenia okularów. Będzie z tego mam nadzieję fajna faktura i wyrównają się te nacięcia które porobiłem. Korbki każda inna, widać że były wymieniane. Dodatkowy pedał, i nowa podstawa fotela.

CRW_5311.jpg

 

Tu jeszcze nie poklejone, ale i z efektu nie jestem zadowolony. Tak to jest jak niewiele widać i nie wiadomo jak zrobić. Trochę kombinowałem.

CRW_5312.jpg

 

Na razie to na tyle, jeżeli chodzi o wnętrze. Czas zająć się kabiną. Tylna ścianka wycięta, maska poszpachlowana od strony wewnętrznej, boczki stracą uchwyty filtrów, postaram się je, a raczej go, (tylko prawy) zrobić tak jak trzeba.

CRW_5313.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zajmowałem się przednią ścianką kabiny. Zmieniłem prawie wszystko. Powiększyłem zbiorniczek na jakiś płyn, niestety nie wiem jaki, dół-prawa strona pojazdu. Dorobiłem otwór na chyba silniczek wycieraczek. Dorobiłem, nie wiem jak to się zwać może, poduszki maski. Na samej masce pojawiły się prowadnice/rolki. Dorobiłem też odpowiednie prowadnice tych rolek na przedniej ściance i ramie. Wymieniłem też na ramie mocowanie siodła. Zniknęła wcześniejsza uproszczona wersja plastikowa, zastąpiłem ją blaszką.

Przed

CRW_5314.jpg

Po

CRW_5315.jpg

CRW_5316.jpg

CRW_5318.jpg

CRW_5317.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Aż się miło patrzy na Twoją pracę Widzę, że masz multum poprawek ale nie przejmujesz się tym i brniesz do przodu ;) Kolumna kierownicy wydaję się być wierna oryginałowi, ale wg. zdjęcia ta ramka od fotele jest chyba troszkę mniejsza niż u Ciebie w modelu. Balszka pod siodłem jest super. A mam dwa pytanka, od czego są te korbki na miejscu fotelu pasażera ? będziesz robił jakąś naczepkę do Petka czy zrobisz solówkę ?

Z niecierpliwością czekam na kolejną aktualizację, życzę zdrówka i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te korbki tam rzuciłem tylko do zdjęcia. To są korbki do szyb, przyklejone do fragmentu ramki, żeby łatwiej było malować. Ramkę od fotela robiłem wg tego co było wcześniej taka żeby pasowała pod fotel, ale jak wygląda na za dużą to się przyjrzę jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle, nieźle

Wszystkie te przeróbki w finalnym efekcie dają naprawdę niesamowity efekt.

Czekam tylko aż na tym wszystkim wyląduje podkład , z ewentualnym już lakierem .

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Prace spowolnione przez lato, ale model ciągle na tapecie. Postęp powolny ale czas w końcu na mały update.

Odpowiadając na pytanie Łukasza, raczej solówka, robić od podstaw przyczep do niego mi się nie chce. A wyglądałby tak:

 

1988_Peterbilt_378_with_1994_Strick_Bottom_Dumps_001.JPG

 

Kabina sklejona nawet dostała lekki podkład, jakoś dziwnie kryła ta Tamiya, ale że pracuję nad wnętrzem to jeszcze nie pokażę.

 

Grill ze światłami. Delikatnie spiłowałem światła w miejscu gdzie są przyklejone do grilla. W oryginale to wygląda na cienką blachę, a w modelu to kawał plastiku. Pocieniłem również skrzydła znaczka na grilu.

IMG_6337.JPG

Zbiornik na paliw dostał obejmy, na razie wlew made in italeri.

IMG_6338.JPG

 

Pracuję nad filtrem

IMG_6339.JPG

 

Nie mogłem sobie odmówić przeróbki fotela, pokryłem go też papierem mającym imitować materiał.

IMG_6340.JPG

 

Rama po pierwszym malowaniu, jutro kolejna warstwa czerwonej farby, później półmat i brudzenie .

IMG_6341.JPG

 

Siodło dziwnie wyszło na zdjęciu, normalnie jest ciemniejsze i mniej pomarańczowe, zdjęcia na szybko robione. Dostanie i tak jeszcze ciemną rdzą. Muszę też dokończyć brudzić spód i boki. Oleje dla plastyków i suche pastele.

IMG_6343.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

 

Sposób, w jaki podchodzisz do budowy modelu, zawsze mnie zachęca do śledzenia tego wątku... Nie wiem wprawdzie z jakich źródeł korzystasz przy stosowaniu technik modelarskich, ale na pewno Twoja praca nie jest schematyczna i to ją właśnie wyróżnia.

Jakiś czas temu martwiłem się, że środowisko modelarzy ciężarowych kurczy się lawinowo, ale widzę jednak, że co jakiś czas "przychodzi" ktoś nowy i rzuca nieszablonowym spojrzeniem. Wielkie dzięki za to, bo takie relacje rozszerzają pojęcie modelarstwa ciężarowego.

 

Absolutnie bez intencji krytycznych, ale jeśli mógłbym coś podpowiedzieć, to jedynie, co mi gdzieś wadzi w ostatniej Twojej aktualizacji, jest sposób brudzenia siodła. Nie wiem, na jak szczegółowej dokumentacji bazujesz, dlatego polecam zdjęcie poniżej, które pokazuje najbardziej charakterystyczne przykłady zużycia dla tego podzespołu.

 

1225767986.jpg

Źródło: allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siod%C5%82o.jpg

 

Na tych zdjęciach najlepiej widać zabrudzenia, góra co prawda w fatalnej jakości, niewiele tam widać. Do tego twórczość własna. Dzięki za zdjęcie, teraz to lepiej widzę i poprawię bo czułem, że coś nie tak.

 

A do oklejenia fotela użyłem papieru do mycia pupy dla dzieci, nie rwie się, papier do czyszczenia okularów miał dziwną fakturę. Torebki do herbaty też mają fajną fakturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do oklejenia fotela użyłem papieru do mycia pupy dla dzieci, nie rwie się, papier do czyszczenia okularów miał dziwną fakturę. Torebki do herbaty też mają fajną fakturę.

 

Dzięki.

Pozwolisz, że w przyszłości skorzystam z twojego patentu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Copycat!

Nie wiem dlaczego dopiero tak późno zauważyłem ten wątek, ale jest mocny, dlatego teraz już będę częściej tu zaglądał. Powodzenia w pracy, pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosując się do rad poprawiłem siodło, może dam jeszcze tylko jaśniejszy odcień, żeby rdza była bardziej sucha i świeża.

IMG_6344.JPG

 

Fotel pomalowany mieszanką czarnej i czerwonej, ciężki do określenia był kolor oryginalnego fotela. Coś w stylu fioletu, lub brudnego czerwonego.

IMG_6345.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dzięki hojności i szczodrości Marka666 wszedłem w posiadanie blaszki ryflowanej. Posłużyła mi ona do zrobienia okleiny skrzynki na narzędzia. Teraz mały, nie wiem czy przydatny, ale pozwalający zaoszczędzić na kosztach FAQ.

Skrzyneczka zrobiona z polistyrenu.

IMG_7345.JPG

Wzornik blachy ryflowanej, blaszka aluminiowa- ta po piwie jest zbyt twarda, ta do pakowania kanapek zbyt miękka. Ja użyłem takiej z form jednorazowych na pasztet, ciasto, czy blaszek do grilla. Odpowiednio miękka, a jednocześnie po nadaniu kształtu wystarczająco odporna na dotykanie. Pinceta z rączkę powleczoną gumą.

IMG_7347.JPG

Blaszkę przykładamy do wzornika i gumową końcówką pincety naciskamy na blaszkę. Efekt:

IMG_7348.JPG

IMG_7349.JPG

IMG_7352.JPG

IMG_7353.JPG

Do wyrównania rogi i brakuje tylnej ścianki, chyba nawet malować już tego nie trzeba.

A rama w trakcie brudzenia, prawie kończę całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko wygląda ta blacha, miałem właśnie kupować kawałek a tak zrobię sobie sam. Bardzo fajny pomysł. A skrzynka wygląda fajnie. Otwierana jest? Na rogach skrzynki możesz dać kątowniki, zasłoniły by łączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Bardzo dobry FAQ, a właściwie SBS (step-by-step), wielkie dzięki. I skrzynka też bardzo elegancka wyszła. Można by się zastanowić nad delikatnym washem dla niej, tak, żeby pasowała do brudzonej ramy. Możliwe, że szary wash byłby dobry, ale najlepiej wypróbuj to najpierw na odpadach, masz ich przecież dosyć. A ja pozdrawiam i życzę powodzenia z budową

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.