Skocz do zawartości

1988 PETERBILT 378


copycat

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę wytrzymać i muszę zacząć ten model:

1988_Peterbilt_378_001.jpg

1988_Peterbilt_378_002.jpg

1988_Peterbilt_378__Daycab_006Caterpillar%203406.JPG

 

Mam więcej zdjęć, ale na razie są niepotrzebne. Brakuje mi tylko zdjęć lewej strony pojazdu. Więc będę się wzorował innym Petkiem jakiego znalazłem na necie.

 

6895372_h.jpg

 

Model będę budował z zestawu Italerii Peterbilt 378. Silnik w oryginale to Catepillar 3406, w Italeri to duży?? Dlatego dawcą silnika będzie amerykański Revell Peterbilt 359. Z Revella wezmę również filtr powietrza. A sam 359 posłuży mi w przyszłości do dość ciekawej wg. mnie konwersji na 379 jak się da i uda. Zdjęcia oryginału już są i projekt mnie męczy od wielu tygodni.

 

Na początek prośba nie znam rozstawu osi, jaka jest w tej ciężarówce, a nie chciałbym skracać na oko. Więc prośba może ktoś ma dane.

 

Przed warsztatowa lista zmian:

1. konwersja do jednej osi napędowej i zmiana na kabinę dzienną.

2. podmiana silnika na właściwy.

3. klima na dachu (bo to białe z czarnymi rurami wychodzącymi z tyłu to klima?).

4. 1 rura wydechowa zamiast 2

5. dodatkowa skrzynka za kabiną.

6. zmiana mocowania zbiornika na paliwo.

7. nowe tylne błotniki na kołach.

8. jeden zbiornik paliwa i jedna skrzynka z boku ramy.

9. i pewnie coś jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

3. klima na dachu (bo to białe z czarnymi rurami wychodzącymi z tyłu to klima?

Tak, to klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że mówiąc o revellowskim 359 masz na myśli ten z uproszczoną ramą i silnikiem CATa?

 

Silnik dany przez Italerkę to Detroit Diesel seria 60 i też jest jak najbardziej poprawny. Zamiana może spowodować pewne problemy z dopasowaniem. Zamieniaj tylko jeśli chcesz odwzorować dokładnie ten egzemplarz pojazdu.

 

Życzę powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh coś edycja nie działa..

 

Chciałem dopisać, że widziałem podobną 378 z jedną osią napędową i jej rozstaw wynosił 162".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banshee777 dokładnie, na zdjęciu widać że to Cat 3406. Zdjęcie pochodzi ze strony jakiegoś komisu i opisie jest to CAT. Revell tak ten uproszczony, wcale taki uproszczony nie jest. Ma mniej części, trochę się trzeba będzie pobawić, ale np silnika to Italeri może tylko pozazdrościć. Ciężarówka jest obfotografowana, z prawie każdej strony i interesuje mnie właśnie ten model. Widać jednak pewne różnice w silniku, jednak odmian było zapewne wiele, ale to i tak o wiele bliżej oryginału, niż gdybym wstawiał Italerowski.

Dodatkowa skrzynka już posklejana, rama skrócona, niedługo jakieś zdjęcia.

 

Chyba razem pisaliśmy, wychodzi ok. 17,1cm, ja na oko zrobiłem chyba 17,5cm w domu pomierzę. Więc jest super, dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, silnik w tym uproszczonym 359 jest chyba jedynym rzędowym CATem dostępnym w standardowym zestawie. I tylko dla niego można kupić ten model, ponieważ zastosowane uproszczenia są po prostu nie do zaakceptowania (rama woła o pomstę!). Zdecydowanie lepiej wypada 359 w wydaniu niemieckiego Revella (ostatnio jako reedycja 353).

Italerka nie ma aż tak bardzo czego zazdrościć, ponieważ jej DD60 w 378 jest mimo wszystko lepiej zrobiony

 

Ale przechodząc do meritum, pod maską Twojego wzorca siedzi chyba CAT 3406C - więcej zdjęć TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie piwo Banshee za te zdjęcia silnika. Jakoś zapomniało mi się, że w petku Italeri silnik z nazwy nawet wymieniło. Przyzwyczajenie do poprzednich modeli ami.

 

Co do tej pory wystrugałem.

CRW_4763.jpg

 

Rama sklejona, tylko środkową belką muszę przesunąć do przodu jakieś 5mm, będzie mocowaniem dla tego pałąka na kable. No i skróciłem ją o kolejne 7mm tak żeby pasowała jednak do oryginalnych rozmiarów. Mało miejsca teraz się zrobiło z tyłu co pociąga za sobą kolejne zmiany.

 

Mocowania błotników to poprawy, siodło jest zupełnie inne, a jego mocowanie to prawie wyzwanie, bo zdjęcia wiele nie pokazują. Tu kolejna prośba może ktoś ma coś takiego na jakimś zdjęciu. Sam też pogoogluję trochę.

CRW_4764.jpg

CRW_4765.jpg

1988_Peterbilt_378__Daycab005.JPG

 

 

A tu parę zdjęć silnika, złożony na zatrzaski, praktycznie całego revella 359 można tak złożyć. I to są głównie te "niedoróbki", bo sam model wygląda w szczegółach ciekawie.

CRW_4766.jpg

CRW_4767.jpg

CRW_4768.jpg

Mocowania silnika do ramy są do poprawy, ale praktycznie leży jakby był z tego zestawu. W revellu jest mocowany na okrągły zatrzask z przodu i na 2 płaskich zatrzaskach po bokach z tyłu. Poduszki skrzyni biegów są tylko zaznaczone trzeba ja poprawić i będzie git. Ale spokojnie na silnik przyjdzie jeszcze czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyda się, ale nie tu. To zdjęcie świetnie pasuje do poprawy Italerowego siodła. U mnie jest za mało miejsca na mocowanie Made in Italeri. Plik z oryginałem jest spory to pokażę o co chodzi. Przypomina mi to trochę mocowania z europejczyków. Mój niedokończony Actros jest z czymś takim lub bardzo podobnym.

siod%C5%82o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Twoje siodło (tzn. siodło z Peterbilta, którego odtwarzasz) to siodło z tzw. mocowaniem kardanowym.

Mówiąc w skrócie częściej jest spotykane w ciężkich ciągnikach siodłowo - balastowych i pozwala ono płycie siodłowej wraz z naczepą ustawić się pod różnymi kątami względem ciągnika (dodatkowo umozliwia przechyły na boki w porównaniu do zwykłej płyty siodłowej).

Dla zobrazowania budowy takiego siodła podsyłam link z KFS-u: http://kitformservices.com/tq/JSK38.jpg na którym są pokazane części składowe do takiego mocowania siodła.

 

Mam nadzieję, że trochę pomogłem...?

Pozdrawiam EuroTrakker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

...siodło z tzw. mocowaniem kardanowym.

...Mam nadzieję, że trochę pomogłem...?

Pozdrawiam EuroTrakker

Oj pomogłeś i to bardzo, po bokach widać nawet 2 poduszki i oś na środku. Teraz jak wiem jak to działa, to i zdjęcie więcej mi mówi. Chyba te informacje wystarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego copycat jeśli można wiedzieć skąd wytrzasnąłeś wymiary tego ciągnika. Jeśli możesz to podeślij link. pozdrawiam

Banshee mi podał 162" pomiędzy osiami. To w skali 1:24 wyszło 17,1cm. Jak przymierzyłem kabinę to wygląda podobnie do zdjęcia, więc jest chyba ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietny pomysl na model. Sam nigdy nie zrobilem "amerykana" wiec z zaciekawieniem bede sledzil ten temat.

Pozdrawiam, Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny projekt.Bede śledził uważnie twoje postepy ponieważ sam zacząłem budować podobną wersje Petka tyle ,że 377 z napedem 6x4.Skróciłem rame no na tym pozostało.Nie mam dalszej motywacji, ale twój projekt jest naprawde pomysłowy.Życze powodzenia i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.