Jump to content

CMK a polskie F-16


Jacek Kryszak
 Share

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Czy do zrobienia naszego dwumiejscowego F-16D Block 52+ jako model wyjsciowy bedzie sie nadawal F-16B Plus Hasegawy ? Nie mialem go w rekach wiec moze ktos bardziej zorientowany potrafi to ocenic ?

Link to comment
Share on other sites

Czy do zrobienia naszego dwumiejscowego F-16D Block 52+ jako model wyjsciowy bedzie sie nadawal F-16B Plus Hasegawy ? Nie mialem go w rekach wiec moze ktos bardziej zorientowany potrafi to ocenic ?

Też bym się podłączył do pytania tylko chodzi mi o modele z których udało by się wykrzesać (przy pomocy tego zesatwu CMK) nasze "jaszczembie" w wersji jedno i dwumiejscowej skala oczywiście 1:48 !

Link to comment
Share on other sites

Też bym się podłączył do pytania tylko chodzi mi o modele z których udało by się wykrzesać (przy pomocy tego zesatwu CMK) nasze "jaszczembie" w wersji jedno i dwumiejscowej skala oczywiście 1:48 !

 

Obecnie nie ma takiego fabrycznego zestawu.......

Link to comment
Share on other sites

Jak sugeruje producent, konwersje CMK sa dedykowane modelom Hasegawy. Nie jestem tego na 100% pewny ale najlepsza baza dla wersji jednomiejscowej naszego efa jest model Hasy F-16C z silnikiem Pratt&Whitney, natomiast do dwumiejscowego najlepszy bylby model Hasy F-16D ( nr kat. V06 i wlasciwie juz niedostepny w sklepach, widzialem tylko na eBayu za ok 50 papierow w USA ) tez z takim samym napedem.

Mnie interesuje czy model Hasy F-16B+ ma taki sami silnik ( a wlasciwie wlot powietrza i dysze ) ktore odpowiadalyby polskiemu efowi a tym samym mozna na nim zastosowac konwersje CMK ........ ?

Link to comment
Share on other sites

hmmm.... Jest to do zrobienia.....ale pozostaje jeszcze do przerobienia ogon bo wersja B miała trochę inny niż D i takie tam drobiazgi. Nowe modele "16" mają duży i mały wlot powietrza i dyszę silnika GD oraz PW i jeszcze takie tam pierdoły..... najlepiej jest chyba kupić z Hase F-16CG jeśli idzie o naszego "Jaszczembia" single-seat albo F-16DG jeśli robimy twin-seater.

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie elemetny do poprawek, o ktorych wspomniales

sa w konwersji CMK 4190 natomiast wersje, ktore sugerujesz czyli CG i DG odpadaja poniewaz maja duzy wlot powietrza i dysze od silnikow General Electric.

Polskie F-16 sa napedzane silnikami PW i stad maja male wloty powietrza i odpowiednie dysze. Te i tak najlepiej zastapic Airesem, ktora wg fachowcow odpowiada wlasnie silnikowi Pratt&Whitney.

No ale wciaz nie wiem jakim silnikiem sa napedzane F-16B Plus.... a ten wlasnie model chce uzyc jaka podstawe. Problem w zasadzie dotyczy tylko wielkosci wlotu powietrza (dysza bedzie Airesa ), jezeli wlot jest od P&W to nie bedzie problemu.

Link to comment
Share on other sites

F-16 z Revella juz u mnie wylądował, ale ten zestaw kalkomanii i konforemne to barrrrrdzo by mi sie widziały. Mam nadzieję, że o tej skali producenci nie zapomną

Link to comment
Share on other sites

SP-Decal wypuścił kalki do "jaszczembia"

http://www.jadarhobby.waw.pl/spdecal-7218-kalka-p-9626.html

 

Tia jakieś 6 lat temu opcja 120 F-16 A/B dla polski

 

Hehe to keszcze z czasow kiedy 1 PLM mial na nich latac z tego co po kalkach widze . Jakas niszowa firma zrobila F-16C w 1/72 wraz z polskimi (aktualnymi) kalkami

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.