Jump to content

Lim-5, Hobby Boss, 1/48


Damiano82
 Share

Recommended Posts

Witam,

To mój drugi model w tej skali. Pierwszym był Mirage III CJ z Edka w zasadzie prosto z pudła. Lima postanowiem nieco zwaloryzować. Tradycjnie bez użycia blaszek i żywic. Tylko rękodzieło. Każda opinia mile widziana, szczególnie ta krytyczna.

obraz001lt.th.jpg

obraz002qb.th.jpg

obraz003uq.th.jpg

Pozdrawiam

Damian Biwo

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

Kilka nowych zdjęć:

obraz001op.th.jpg

obraz002ov.th.jpg

obraz003o.th.jpg

obraz004rt.th.jpg

obraz005zx.th.jpg

obraz006lj.th.jpg

obraz007gb.th.jpg

obraz008ql.th.jpg

obraz009pf.th.jpg

Cóż napisać, model traktuję raczej testowo. Chciałem sprawdzić sklejalność zestawu. Bardziej na poważnie będę budował Lim-6M n/b 418 bądź Lim-6MR n/b 618 z bliźniaczego zestawu MiG-17PF tego samego producenta. Proszę więc nie bić za mocno za małą ilość szczegłów, nieco mało prawdopodobnie zdetalizowanie łoża silnika itp. Uprzedzę pytania: to czarne mazidło w niektórych narożach to jeszcze nie do końca wyschnięta płukanka. Ogólnie góra modelu jest nieco zakurzona co zauważyłem dopiero na zdjęciach. Tak więc ten model będzie bez fajerwerków, potem jeszcze jeden (prawdopodobnie Mirage IIIC z HB) dla sportu i już kolejny Lim ale bardziej serio.

Niemniej zapraszam do komentowania. Tradycyjnie wszelkie uwagi będą mile widziane.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Link to comment
Share on other sites

Rama wiatrochronu jest do pomalowania w odcień kamuflażu.

Dół płatowca, zamiast jasnoszarego powinien być jasnoniebieski. Na stateczniku pionowym powinny być dwa odcienie brązu.

Łuskozbieracz do dorobienia.

 

http://www.airplane-pictures.net/image12015.html

Link to comment
Share on other sites

To jest czyste, niczym nie skażone, modelarskie szaleństwo.

Dla sportu, ... bez fajerwerków, ... nie na poważnie, dobrze, że powoli nas przyzwyczajasz, nie będzie omdleń i zniszczonych monitorów.

 

Pozdro Jarek

Link to comment
Share on other sites

Galimar chłopie, rama wiatrochronu jest jeszcze nie pomalowana od zewnątrz to kolor wnętrza . Wiem, że nie ma łuskozbieracza bo to warsztat nie galeria notabene nie ma jeszcze wielu detali, kolor spodu to H65 tyle że wygląda jak szary bo tło jest ciemne oraz cieniowałem blachy pokrycia dodając białego i czarnego do koloru bazowego. Co do kamuflażu, jest zgodny z schmatem zamieszczonym w zestawie kalkomanii HDL.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ciekawy temat i fajne wykonanie!!Będe sobie oglądał niedługo sam może z takim wystartuje.

P.S: Jak to mówią- wiesz nie zadowolisz wszystkich bo to zajęcie dla agencji towarzyskich-a niektórym by sie taka wizyta w agencji przydała to by troszkę powietrza zeszło:).Kibicuje!!!

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Będzie rozparcelowany tak jak MiG-21 PFM, którego zdjęcia zamieściłem w galerii kilka dni temu.

Kolego Galimar...owszem szanuję bardzo wszelkie uwagi i biorę do serca, niemniej jasnym jest, że osłona kabiny raczej nie pozostałby w kolorze wnętrza. Celna natomias jest uwaga odnośnie rozkładu plam kamuflażu. Zdjęcie którego link zamieściłeś, to fotografia ekzponatu z MLP w Krakowie. Niestety jest on tak wypłowaiły (widziałem na własne oczy), że ciężko ustalić właściwe numery FS. Dlatego właśnie zdałem się na schemat zamieszczony w kalkomaniach HDL. Wg moich ustaleń odzwierciedla on rozkład jak również barwy kamuflażu oznaczonego symbolem "Meduza" z drugiej połowy lat 70-tych kiedy paleta kolorów została rozszerzona z 4 do bodajże 7 czy 9.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś już wrzucałem elementy wózka pod silnik i zdjecia silnika . Może się nastepnym budowniczym przyda. Limek ładny, nie krytykuję , nie znam się na Limkach, ale mógłby byc bardziej brudny. Rozumiem ze to jescze przed Nami.

wzekpodsilnik.th.jpg

Skan wózka pod silnik z oryginalnej instr.eksploatacji Lima.

 

Uploaded with ImageShack.us

wk1lis.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

wk1lis.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

lim5n217sh45of47.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

ebkring700x400.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

silnikwk1lis.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

wk1liswzek.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Ten ostatni wózek to połączenie oryginalnej ramy pod silnik do transportu w skrzyni, z wózkiem do przewożenia rakiet od 21 .Mozna i tak, aby było wygodniej dla mechaników

Link to comment
Share on other sites

Wózek pod żelazko jest zrobiony całkowicie od podstaw, tak jak i ten po Lis-5. Niestety ten drugi to całkowita porażka( nie dysponowałem jeszcze Aeroplanem poświęconym Lim-6bis). Budując Lim-6M/MR przyłożę się o wiele bardziej. Ten Limek miał jedynie sprawdzić czy wogóle się nadaję do takich wielkich modeli. Wiem, że np. takiego poziomu jak kolega Imt nigdy nie osiągnę ale przyznaję, że 1/48 daje równie dużą frajde jak 1/72. Jestem przekonany, że modele w tej podziałce na stałe zagoszczą w moim hangarze

Dziękuję Panowie za miłe słowa i wszelkie komentarze

Pozdrawiam

Damian Biwo

Link to comment
Share on other sites

takiego poziomu jak kolega Imt nigdy nie osiągnę

 

Przepraszam, że nie dokładnie w temacie, ale jestem winny sprostowania (kolejnego). Nie jestem autorem modelu SB LIM-2A viewtopic.php?t=1564. Tylko zapoczątkowałem na prośbę Irka wątek o migu. Autorem modelu jest Irek-M1. Aby uniknąć kolejnych nieporozumień będziemy musieli podjąć odpowiednie działania aby sprawę "naprostować".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.