przemekgksw3 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Witam w warsztacie z budowy mojego pierwszego w życiu trucka, będzie to Kenworth W900 Australia Revella, ostatnio najtańszy truck na allegro Mój będzie wykonany jednak w konfiguracji amerykańskiej, wszystkie potrzebne części są w ramkach, dużo łatwiej jest zrobić amerykańskiego niż australijskiego, nie trzeba nic przekładać na druga stronę. Tutaj widac części do amerykańca; krótkie zbiorniki, inne felgi i zderzak, do tego kilka części na innych ramkach. Wszystko było by proste gdybym nie chciał go przerabiać , a więc model ma być bez sleepera i z jedną osią z tyłu, do tego bardzo zużyty. W związku z tym mam kilka pytań: 1.O ile trzeba skrócić ramę? Może być tak że przetnę ją za pierwszymi poduchami i dokleję tylko tą tylną część? 2.Trzeba obciąć mocowanie sleepera? ?.Co zrobić z tą częścią? Też przeciąć ją na pół? 3.Czy mogę tylny most przykleić z przodu? Chodzi mi o to żeby nie zaślepiać tylnej części gdybym przykleił je według instrukcji. ?.A co z kolei zrobić z tą częścią? Bardzo prosił bym o odpowiedzi na moje pytania i ewentualnie jeszcze jakieś wskazówki co do przeróbki, bo niestety moja wiedza o truckach nie jest zbyt duża Ps.Zrobiłem właśnie taką szybka wizualizację żeby pokazać wam jak ma to mniej więcej wyglądać, oczywiście tak przykładowo rama jest chyba za krótka, poza tym jakość taka sobie Odkryłem przy okazji że trzeba będzie siodło przestawić, myślę że ktoś mi pomoże jednak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzacek1841 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 ja bym wyciął środkową oś, a nie jak ty planujesz ostatnią ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 ja bym wyciął środkową oś, a nie jak ty planujesz ostatnią ;] Może to nie jest taki zły pomysł najpierw muszę tylko znać wymiary ramy, przynajmniej takie teoretyczne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Z ochotą będę śledził temat bo i projekt ciekawy Trudno powiedzieć jak długa powinna być rama i jaki rozstaw osi ma być bo i o dokumentację krótkiego kenia ciężko ale z tego co się oriętuję to: Tylny most nie tylko możesz ale wręcz musisz zamontować w miejsce pierwszego. Skoro będzie tylko jeden most to i jeden drążek stabilizatora trzeba odciąć (rys.26). Nie wiem czy mocowanie go do ramy jest takie same jak z dwoma mostami Rys. nr 3 - jedną dźwignię należy odciąć, nie wiem czy po takim zabiegu poprzeczka ramy nie powinna mieć pojedynczych skrzydełek Mocowania sleepera odetnij bo już będą niepotrzebne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Zasiadam w widowni i życzę powodzenia . Pozdrawiam NoXar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Znam się na truckach jak wilk na gwiazdach, ale czy w takiej krótkiej wersji siodło nie powinno być dokładnie nad osią? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzacek1841 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 (edited) Znam się na truckach jak wilk na gwiazdach, ale czy w takiej krótkiej wersji siodło nie powinno być dokładnie nad osią? nie żebym znał się na amerykańskich ciężarówkach, ae z doświadczenia wiem że z niedociążoną przednią osią ciężarówkę prowadzi się dosyć niekomfortowo, żadnej kontroli na zjazdach Edited August 10, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwarciu21 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Bardzo ciekawy projekt z chęciom będę go obserwował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Żeby było łatwiej ja bym ciął pomiędzy poduszkami, tzn z poduszek 1,2,3,4 pozostawił 1 i 4, chyba wiesz o co chodzi. I drugi raz gdzieś pomiędzy przednią, a tylną osią tak żeby skrócić odpowiednio ramę. edit I jeszcze jedno. Pokusiłbym się o nie robienie go symetrycznie, tzn jeden zbiornik paliwa, ale duży z jednej strony, z drugiej skrzynka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzacek1841 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 I jeszcze jedno. Pokusiłbym się o nie robienie go symetrycznie, tzn jeden zbiornik paliwa, ale duży z jednej strony, z drugiej skrzynka. Chyba asymetrycznie? pomysł ciekawy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzio Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Powodzonka. Czekam na realizacje projektu Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 Dzięki tornado czyli tak jak myślałem, biorę się więc za sklejanie mostów i poduch, gorzej z tą ramą będzie :/ , najwyżej skrócę ją tak jak mówił copycat zobaczę jak wyjdzie, najwyżej utnę jeszcze pomiędzy osiami. Niestety zmartwię was nie będzie asymetryczny tą ciężarówkę wymarzyłem sobie już bardzo dawno i była właśnie z dwoma krótkimi zbiornikami, ale skrzynka narzędziowa też będzie, tak jak na zdjęciu od tornado Dziękuje wszystkim za wsparcie i kibicowanie projektowi, mam nadzieję że prace będą się dosyć sprawnie posuwały do przodu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Dzacek1841 nie symetrycznie, wyraźnie napisał. Czyli tak jak napisałem asymetrycznie. Tyle już cudów było, wiec tnij, w pasującym Ci miejscu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 A może coś takiego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 A może coś takiego O nie jednoosiowy będzie i koniec To będzie w zasadzie taki koń roboczy, więc na lakier metalik i błyszczące chromy nie ma szans. Za to brudu, kurzu i rdzy będzie aż nadto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzacek1841 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Dzacek1841 nie symetrycznie, wyraźnie napisał. Czyli tak jak napisałem asymetrycznie. . fakt, przeoczyłem kilka literek mój błąd. Naczepa jakaś będzie do tego cuda?;> może zrób wersje na 5 osi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 Przyczepy raczej na pewno nie będzie, tylko sam ciągnik. A co do pięciu osi to był już taki jeden natchniony przez szatana co chciał tak robić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fliper_nx Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Ciekawe który to taki natchniony był... :P Powodzenia w projekcie, pomysł bardzo oryginalny, a niestety mało który modelarz w PL realizuje takowe pomysły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 A jest tam jeszcze jakieś wolne miejsce ? O widzę że jeszcze coś zostało , więc zasiadam i obserwuję ten ciekawy projekt. Może posłuży mi za ściągawkę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 pomysł bardzo oryginalny, a niestety mało który modelarz w PL realizuje takowe pomysły. Że co że niby nie dam rady Ciesz się że mi sleeper zostaje, to będziesz mógł zrealizować te swoje szalone pomysły Mark666 Może nawet uda Ci się na żywo zobaczyć chciałbym go do Lublina skończyć, albo przynajmniej poskładać jako tako, więc jak się pojawisz będzie można pooglądać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 pomysł bardzo oryginalny, a niestety mało który modelarz w PL realizuje takowe pomysły. Że co że niby nie dam rady Ciesz się że mi sleeper zostaje, to będziesz mógł zrealizować te swoje szalone pomysły Mark666 Może nawet uda Ci się na żywo zobaczyć chciałbym go do Lublina skończyć, albo przynajmniej poskładać jako tako, więc jak się pojawisz będzie można pooglądać. A chętnie popatrzę. Może MAN-a z wanną uda się wystawić , i Harley-a WLA . Kto to wie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elefantes Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Obawiam się, że Ken serii T900 nie był montowany na jednej osi z tyłu, więc może zrobisz go jednak jako tandem bez slipera? Twój projekt bardzo mi się podoba, dlatego będę śledził wątek PS Co do pytania o ile skrócić rame to ja bym zrobił tak jak mają modele T300 - czyli odległość przedniej osi od tylnej 16,2 cm. pozdr. o przepraszam, nie zauważyłem że to skala 1/25. Ta odległośćć wyniesie 15,5 cm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted August 19, 2010 Author Share Posted August 19, 2010 Obawiam się, że Ken serii T900 nie był montowany na jednej osi z tyłu, więc może zrobisz go jednak jako tandem bez slipera? Opierałem się na zdjęciu od Tornada i na własnym przeczuciu Jeśli jednak nie istniały takie, no to będę bardzo zawiedziony i projekt chyba będzie na trochę zatrzymany, albo pokuszę się o takie małe S-F Aha wielkie dzięki za te wymiary mistrzu teraz moge się spokojnie zająć cięciem, chociaż może najpierw warto by ustalić jego istnienie w rzeczywistości Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozi84 Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 to zrób day caba na 2 osiach , sam takiego robie:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Sam z ciekawości szukałem jakiegoś Kenia na 2 osiach i nie znalazłem. Może warto najpierw zaprezentować jakiś realny pojazd i na jego podstawie zrobić model. A tak co do pięciu osi, to jest taki Tim Ahlborn i zrobił takie coś: Tu nawet 7 osi jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.