Guest Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Witam Mam problem za każdym razem kiedy maluje aerografem farbami model master na powierzchni modelu pojawiają się farfocle, próbowałem rozcięczać wamodem oraz nitro( ale nie na modelu ). Stosunek w granicach 4 cz. rozcięczalnika do 6 cz. farby , oraz 1:1. Trzeba pewnie kupić firmowy rozcięczalnik. Czy ktoś wie czy farby MM można rozcięczać terpentyną balsamiczną firmy renesans ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Jakie farby, akrylowe czy olejne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 olejne, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Można rozcieńczać terpentyną, benzyną, benzyną do zapalniczek, rozcieńczalniami do wyrobów olejnych itp. Nie powinno być problemów. Malowana powierzchnia zależy również od ciśnienia, farby podkładowej, czystości aerografu itp. O jakiego rodzaju farfoclach piszesz? Czy to jest "piasek", czy jakieś plamki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Farfocle są w rodzaju "piasku", Pierwszy raz mi się to przydarzyło, przeważnie za pierwszym albo drugim razem wszystko jest dobrze, teraz będę musiał malować model czwarty raz (kolor biały matowy). Aero pseudo-Iwata po każym malowaniu dobrze czyszczone, ciśnienie 1,8 bara , pierwszym razem był surfacer 1000 później już nie dawałem podkładu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Piasek z reguły tworzy się gdy rozcieńczalnik jest zbyt "suchy", np. benzyna ekstrakcyjna lub gdy odległość pomiędzy aero a malowaną powierzchnią jest zbyt duża. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzechuG Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Ja polecam rozcieńczalnik firmy ModelMaster specjalnie do aerografu. Nie jest tani ale bardzo dobry. http://www.sklej.pl/model327_21252.html Jak rozcieńczałem Wamodem też mi się różne cuda z farbą robiły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac eyka Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Ja bym zmienił proporcje. Więcej rozpuszczalnika niż farby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Po pierwsze masz zbyt wysokie ciśnienie. Powinno być 1 Bar, po drogie radziłbym zaopatrzyć się w rozcieńczalnik Levelling Thinner Gunze (ten z żółtą etykietką). Jest wydajniejszy niż rozcieńczalnik firmowy MM, a do tego możesz nim rozcieńczać różne marki farb.Po trzecie przed każdym malowaniem, przed nałożeniem podkładu, staraj się odtłuścić powierzchnię modelu (np. przy pomocy szmatki zwilżonej denaturatem). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 (edited) Model był odtłuszczany,rozcieńczalnik posiadam Thinner Gunze. Edited August 17, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Rozcieńczalnik, a nie rozcięczalnik. Jeśli nawet go masz to i tak miałeś zbyt wysokie ciśnienie. Nawet jeśli wytworzył się meszek,to można go usunąć polerując najdelikatniejszym papierkiem ściernym lub twardym filcem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiu36100 Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Po pierwsze masz zbyt wysokie ciśnienie. Powinno być 1 Bar, po drogie radziłbym zaopatrzyć się w rozcieńczalnik Levelling Thinner Gunze (ten z żółtą etykietką). Jest wydajniejszy niż rozcieńczalnik firmowy MM, a do tego możesz nim rozcieńczać różne marki farb.Po trzecie przed każdym malowaniem, przed nałożeniem podkładu, staraj się odtłuścić powierzchnię modelu (np. przy pomocy szmatki zwilżonej denaturatem). Jakie to marki farb bo chyba nie wszystkie ?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek.S. Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Gunze serie C i H, akryle Tamiya, emalie MM i Humbrol. Nawet akryle MM i Pactra powinny hulać. Jedyne co się "ścięło" to bezbarwne lakiery Microscale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 - Gunze Seria H - Gunze Seria C - Gunze Surfacer - Pactra - Humbrol (z Humbrolem można robić cuda przy użyciu tego rozcieńczalnika) - Model Master Enamel - Model Master Acrylic (powinien, ale nie jestem pewien) - Tamiya - Revell Enamel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Ja ze swojego kompresora Marowskiego mam około 2,5-3 atm(prawie tyle samo co bar) i nie ma żadnego problemu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzidas71 Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Raz użyłem emali MM i miałem to samo.Potem już tylko akryle,i tu uważam ,że Model Master są jednymi z najlepszych,mimo obiegowych opinii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Po pierwsze masz zbyt wysokie ciśnienie. Powinno być 1 Bar, po drogie radziłbym zaopatrzyć się w rozcieńczalnik Levelling Thinner Gunze (ten z żółtą etykietką). Jest wydajniejszy niż rozcieńczalnik firmowy MM, a do tego możesz nim rozcieńczać różne marki farb.Po trzecie przed każdym malowaniem, przed nałożeniem podkładu, staraj się odtłuścić powierzchnię modelu (np. przy pomocy szmatki zwilżonej denaturatem). Co rozumiesz przez stwierdzenie, że Levelling Thinner "jest wydajniejszy" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Powinno być 1 Bar, A ja tylko dodam, że ja wolę malować na 2 do 2,5 bara. O, taki ze mnie "wysokociśnieniowec". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Co rozumiesz przez stwierdzenie, że Levelling Thinner "jest wydajniejszy" ? Z moich doświadczeń wynika, że Levelling Thinner'a Gunze zużywam przy rozcieńczaniu znacznie mniej i do większej ilości marek farb niż innych rozcieńczalników (Wamod, MM, Tamiya, Spirytus). A ja tylko dodam, że ja wolę malować na 2 do 2,5 bara. O, taki ze mnie "wysokociśnieniowec". Każdy ma swoje doświadczenia. Mnie o wiele lepiej maluje się emaliami przy ciśnieniu 1 Bar, a akrylami przy 2 Bar. Emalią MM malowałem między innymi LVT-2 i pomimo początkowego meszku (który dał się potem bez większych problemów spolerować) otrzymałem bardzo ładny odcień, który nie zmienił się zbytnio nawet po nałożeniu wash'a i weatheringu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Pomalowałem właśnie połówkę "złomu" trzema farbkami MM 2085, 2086, 2091. Rozcieńczenie 2:3, więc dość rzadko, rozcieńczalnik zwykły olejek terpentynowy z apteki. Ciśnienie 1,5 bar, ale również maluję przy ciśnieniu 1bar i 2bar. Odległość malowania ok. 5cm. Pomalowana powierzchnia prezentuje się bardzo ładnie i jest gładka. Przypuszczam, że rozcieńczalnik w niewielkim stopniu wpływa na jakość malowania (za wyjątkiem sytuacji ekstremalnych) a większe znaczenie ma po prostu doświadczenie, które przychodzi z czasem. Pozwolę sobie jeszcze zacytować siebie sprzed trzech lat na temat moich dość zabawnych doświadczeń malowania akrylami: "1. Vallejo - wypsikałem całe 17ml na F-16 1:48, zrobił się piasek - doszedłem do wniosku, że Vallejo są do d. 2. Pactra - silver, nalałem do zbiorniczka - coś później robiłem z modelem zacząłem malować po godzinie - w ogóle się nie dało - pluło i się zatykało: wniosek Pactra do d. i aerograf też. 3. Revell - rozcieńczyłem tak jak pisało w instrukcji 20%-25%, zrobiła się prawie woda, jak zacząłem malować to się lało - wniosek: Revell też do d. 4. Model Master - co chwilę się zatykało albo pluło obficie - wniosek: MM jest do d. i aerograf też. 5. Humbrol – rozcieńczony wodą destylowaną. Pomalowałem model i w trakcie zrywania taśmy maskującej farba zeszła razem z taśmą. Po nabyciu odrobiny doświadczenia i poczytania forum okazało się, że przyczyną w/w problemów było odpowiednio: 1. za duże ciśnienie w aerografie, 2. w tym wypadku pył aluminium osiadł na dnie zbiornika i po prostu się aerograf się zatkał, 3. zbyt mocno malowałem i warstwa położonej farby zrobiła się za gruba 4. farba była po prostu za gęsta, 5. model nie był odpowiednio wymyty." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Jaki z tego wniosek? Trzeba malować jak najwięcej, ćwicząc również na złomie modelarskim. Ja po prostu podałem swoje doświadczenia, broń Boże nie traktując ich jak prawdy objawione. W końcu do tego jest forum, do wymiany doświadczeń Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Jaki z tego wniosek? Trzeba malować jak najwięcej, ćwicząc również na złomie modelarskim. Ja po prostu podałem swoje doświadczenia, broń Boże nie traktując ich jak prawdy objawione. W końcu do tego jest forum, do wymiany doświadczeń Nic dodać nic ująć - bardzo trafnie to podsumowałeś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.