Gość Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 Witam Mam problem za każdym razem kiedy maluje aerografem farbami model master na powierzchni modelu pojawiają się farfocle, próbowałem rozcięczać wamodem oraz nitro( ale nie na modelu ). Stosunek w granicach 4 cz. rozcięczalnika do 6 cz. farby , oraz 1:1. Trzeba pewnie kupić firmowy rozcięczalnik. Czy ktoś wie czy farby MM można rozcięczać terpentyną balsamiczną firmy renesans ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 Jakie farby, akrylowe czy olejne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 olejne, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 Można rozcieńczać terpentyną, benzyną, benzyną do zapalniczek, rozcieńczalniami do wyrobów olejnych itp. Nie powinno być problemów. Malowana powierzchnia zależy również od ciśnienia, farby podkładowej, czystości aerografu itp. O jakiego rodzaju farfoclach piszesz? Czy to jest "piasek", czy jakieś plamki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 Farfocle są w rodzaju "piasku", Pierwszy raz mi się to przydarzyło, przeważnie za pierwszym albo drugim razem wszystko jest dobrze, teraz będę musiał malować model czwarty raz (kolor biały matowy). Aero pseudo-Iwata po każym malowaniu dobrze czyszczone, ciśnienie 1,8 bara , pierwszym razem był surfacer 1000 później już nie dawałem podkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 14 Sierpnia 2010 Share Napisano 14 Sierpnia 2010 Piasek z reguły tworzy się gdy rozcieńczalnik jest zbyt "suchy", np. benzyna ekstrakcyjna lub gdy odległość pomiędzy aero a malowaną powierzchnią jest zbyt duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzechuG Napisano 14 Sierpnia 2010 Share Napisano 14 Sierpnia 2010 Ja polecam rozcieńczalnik firmy ModelMaster specjalnie do aerografu. Nie jest tani ale bardzo dobry. http://www.sklej.pl/model327_21252.html Jak rozcieńczałem Wamodem też mi się różne cuda z farbą robiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac eyka Napisano 14 Sierpnia 2010 Share Napisano 14 Sierpnia 2010 Ja bym zmienił proporcje. Więcej rozpuszczalnika niż farby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Po pierwsze masz zbyt wysokie ciśnienie. Powinno być 1 Bar, po drogie radziłbym zaopatrzyć się w rozcieńczalnik Levelling Thinner Gunze (ten z żółtą etykietką). Jest wydajniejszy niż rozcieńczalnik firmowy MM, a do tego możesz nim rozcieńczać różne marki farb.Po trzecie przed każdym malowaniem, przed nałożeniem podkładu, staraj się odtłuścić powierzchnię modelu (np. przy pomocy szmatki zwilżonej denaturatem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 (edytowane) Model był odtłuszczany,rozcieńczalnik posiadam Thinner Gunze. Edytowane 17 Sierpnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Rozcieńczalnik, a nie rozcięczalnik. Jeśli nawet go masz to i tak miałeś zbyt wysokie ciśnienie. Nawet jeśli wytworzył się meszek,to można go usunąć polerując najdelikatniejszym papierkiem ściernym lub twardym filcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu36100 Napisano 18 Sierpnia 2010 Share Napisano 18 Sierpnia 2010 Po pierwsze masz zbyt wysokie ciśnienie. Powinno być 1 Bar, po drogie radziłbym zaopatrzyć się w rozcieńczalnik Levelling Thinner Gunze (ten z żółtą etykietką). Jest wydajniejszy niż rozcieńczalnik firmowy MM, a do tego możesz nim rozcieńczać różne marki farb.Po trzecie przed każdym malowaniem, przed nałożeniem podkładu, staraj się odtłuścić powierzchnię modelu (np. przy pomocy szmatki zwilżonej denaturatem). Jakie to marki farb bo chyba nie wszystkie ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 18 Sierpnia 2010 Share Napisano 18 Sierpnia 2010 Gunze serie C i H, akryle Tamiya, emalie MM i Humbrol. Nawet akryle MM i Pactra powinny hulać. Jedyne co się "ścięło" to bezbarwne lakiery Microscale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 18 Sierpnia 2010 Share Napisano 18 Sierpnia 2010 - Gunze Seria H - Gunze Seria C - Gunze Surfacer - Pactra - Humbrol (z Humbrolem można robić cuda przy użyciu tego rozcieńczalnika) - Model Master Enamel - Model Master Acrylic (powinien, ale nie jestem pewien) - Tamiya - Revell Enamel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 18 Sierpnia 2010 Share Napisano 18 Sierpnia 2010 Ja ze swojego kompresora Marowskiego mam około 2,5-3 atm(prawie tyle samo co bar) i nie ma żadnego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidas71 Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Raz użyłem emali MM i miałem to samo.Potem już tylko akryle,i tu uważam ,że Model Master są jednymi z najlepszych,mimo obiegowych opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Po pierwsze masz zbyt wysokie ciśnienie. Powinno być 1 Bar, po drogie radziłbym zaopatrzyć się w rozcieńczalnik Levelling Thinner Gunze (ten z żółtą etykietką). Jest wydajniejszy niż rozcieńczalnik firmowy MM, a do tego możesz nim rozcieńczać różne marki farb.Po trzecie przed każdym malowaniem, przed nałożeniem podkładu, staraj się odtłuścić powierzchnię modelu (np. przy pomocy szmatki zwilżonej denaturatem). Co rozumiesz przez stwierdzenie, że Levelling Thinner "jest wydajniejszy" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Powinno być 1 Bar, A ja tylko dodam, że ja wolę malować na 2 do 2,5 bara. O, taki ze mnie "wysokociśnieniowec". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 31 Sierpnia 2010 Share Napisano 31 Sierpnia 2010 Co rozumiesz przez stwierdzenie, że Levelling Thinner "jest wydajniejszy" ? Z moich doświadczeń wynika, że Levelling Thinner'a Gunze zużywam przy rozcieńczaniu znacznie mniej i do większej ilości marek farb niż innych rozcieńczalników (Wamod, MM, Tamiya, Spirytus). A ja tylko dodam, że ja wolę malować na 2 do 2,5 bara. O, taki ze mnie "wysokociśnieniowec". Każdy ma swoje doświadczenia. Mnie o wiele lepiej maluje się emaliami przy ciśnieniu 1 Bar, a akrylami przy 2 Bar. Emalią MM malowałem między innymi LVT-2 i pomimo początkowego meszku (który dał się potem bez większych problemów spolerować) otrzymałem bardzo ładny odcień, który nie zmienił się zbytnio nawet po nałożeniu wash'a i weatheringu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 31 Sierpnia 2010 Share Napisano 31 Sierpnia 2010 Pomalowałem właśnie połówkę "złomu" trzema farbkami MM 2085, 2086, 2091. Rozcieńczenie 2:3, więc dość rzadko, rozcieńczalnik zwykły olejek terpentynowy z apteki. Ciśnienie 1,5 bar, ale również maluję przy ciśnieniu 1bar i 2bar. Odległość malowania ok. 5cm. Pomalowana powierzchnia prezentuje się bardzo ładnie i jest gładka. Przypuszczam, że rozcieńczalnik w niewielkim stopniu wpływa na jakość malowania (za wyjątkiem sytuacji ekstremalnych) a większe znaczenie ma po prostu doświadczenie, które przychodzi z czasem. Pozwolę sobie jeszcze zacytować siebie sprzed trzech lat na temat moich dość zabawnych doświadczeń malowania akrylami: "1. Vallejo - wypsikałem całe 17ml na F-16 1:48, zrobił się piasek - doszedłem do wniosku, że Vallejo są do d. 2. Pactra - silver, nalałem do zbiorniczka - coś później robiłem z modelem zacząłem malować po godzinie - w ogóle się nie dało - pluło i się zatykało: wniosek Pactra do d. i aerograf też. 3. Revell - rozcieńczyłem tak jak pisało w instrukcji 20%-25%, zrobiła się prawie woda, jak zacząłem malować to się lało - wniosek: Revell też do d. 4. Model Master - co chwilę się zatykało albo pluło obficie - wniosek: MM jest do d. i aerograf też. 5. Humbrol – rozcieńczony wodą destylowaną. Pomalowałem model i w trakcie zrywania taśmy maskującej farba zeszła razem z taśmą. Po nabyciu odrobiny doświadczenia i poczytania forum okazało się, że przyczyną w/w problemów było odpowiednio: 1. za duże ciśnienie w aerografie, 2. w tym wypadku pył aluminium osiadł na dnie zbiornika i po prostu się aerograf się zatkał, 3. zbyt mocno malowałem i warstwa położonej farby zrobiła się za gruba 4. farba była po prostu za gęsta, 5. model nie był odpowiednio wymyty." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 1 Września 2010 Share Napisano 1 Września 2010 Jaki z tego wniosek? Trzeba malować jak najwięcej, ćwicząc również na złomie modelarskim. Ja po prostu podałem swoje doświadczenia, broń Boże nie traktując ich jak prawdy objawione. W końcu do tego jest forum, do wymiany doświadczeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 1 Września 2010 Share Napisano 1 Września 2010 Jaki z tego wniosek? Trzeba malować jak najwięcej, ćwicząc również na złomie modelarskim. Ja po prostu podałem swoje doświadczenia, broń Boże nie traktując ich jak prawdy objawione. W końcu do tego jest forum, do wymiany doświadczeń Nic dodać nic ująć - bardzo trafnie to podsumowałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.