Skocz do zawartości

Mack RW (Superliner) - odbudowa


pmroczko

Rekomendowane odpowiedzi

Krzychu126 - a to ciekawa opinia, dzięki za komentarz

 

Grubyjg - Spróbuję dziś wieczorem coś dla Ciebie sfotografować

 

Kazik - witam na pokładzie, miło że napisałeś. Generalnie używam dwóch rodzajów kleju - polistyren kleję rozpuszczalnikiem nitro, właściwie można by tu mówić o spawaniu. W momencie kiedy pojawia się metal, do gry wchodzi super glue. Czasem jeszcze używam do klejenia wikolu albo sidoluksu, ale to już muszą być specjalne przypadki, jakieś szybki czy coś w tym stylu. Blacha o która pytasz, to blacha miedziana o grubości około 0,2mm, jakieś ścinki które lata temu ojcu zostały po łataniu samochodu. Można ją dobrze kształtować płaskimi szczypcami, piłować pilnikiem i ciąć mocnymi nożyczkami.

 

macio4ever - witam na pokładzie i dzięki za komentarz.

 

Wszystkich czytających pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 532
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Krzychu126 - jeszcze raz dzięki, miło, że jesteś z nami.

 

A teraz, na wyraźne życzenie kolegi, jeszcze raz piesek:

 

grille04.jpg

 

grille05.jpg

 

grille06.jpg

 

Jak zwykle czekam na komentarze, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze!

 

Grubyjg - nie ma sprawy i dzięki za miłe słowo.

 

scania620 - jak już pisałem, piesek został wycięty z części wyprodukowanej przez firmę American Industrial Truck Models. Oto link do ich stronki: http://www.aitruckmodels.com/pages/kitsparts.html. Drobne części zamawia się mailowo korzystając z tego katalogu: http://www.aitruckmodels.com/pages/AITMcatalog1_2010.pdf. O ile dobrze pamiętam pieska dostałem zamawiając część HD-44.

 

Jeszcze raz dzięki za komentarze, proszę o więcej i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zapytam, czy ten piesek jest plastikowy, żywiczny czy metalowy?

Na twoich zdjęciach jest srebrny więc nie wiadomo czy malowany czy co

Oczywiście dalej życzę ci powodzenia bo podoba mi się to co tu robisz, sam bym się nie porwał na coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komentarze, to lubimy

 

Krzychu126 - na razie grill jest niemalowany. Piesek i część z napisem MACK są wykonane chyba z tzw. białego metalu - nie sprawdzałem jego temperatury topnienia, więc nie jestem pewien co to dokładnie jest. Prosto z formy wychodzi lekko szary, potem można to dość dobrze wypolerować watą stalową, do takiego stanu jak widać na zdjęciach. Ostatecznie planuję cały podzespół pomalować Alcladem II

 

Truckerek93 - to był ale film, nie? Ale moja maszyna jest trochę zbyt późna na to. Swoją drogą budowa dokładnie takiej maszyny jak w filmie wcale nie jest taka łatwa przy obecnym zaopatrzeniu sklepów... Co ciekawe film "Convoy" ma pewien związek z moją maszyną - mój Mack ma ramę z modelu Cruiseliner (takiej jaką jeździł Pigpen). A pamiętacie tą białą ciężarówkę która się przewróciła na bok? To był Brockway, i ta firma upadła praktycznie w tym samym czasie, kiedy ta scena była nakręcona, zresztą przypadkowo (po prostu za szybko brali zakręt). Ostatnim pomysłem firmy Brockway było skonstruowanie modelu na zachodnie wybrzeże z dużą chłodnicą i masą chromu - i ten pomysł przejęła firma Mack i zrealizowała w postaci Superlinera

 

Na koniec wielkie dzięki za komentarze, zachęcam do pisania i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

No to działam dalej.

 

Popracowałem znowu na silniku - skończyłem kolektor wody, turbosprężarkę i zamontowałem alternator. W związku z tym zamontowałem też wszystkie koła pasowe z paskami. Teraz silnik wygląda tak:

 

motor20.jpg

 

motor21.jpg

 

Jeszcze czeka go trochę cieniowania i trzeba jeszcze zamontować filtry paliwa i oleju. Wtedy silnik uznam za gotowy.

 

A dodatkowo pobawiłem się z tylnym zawieszeniem, przerobiłem Italerowski wałek międzyosiowy (trzeba było go przedłużyć) i dorobiłem mocowania wahaczy. Tak to wygląda:

 

r_sus18.jpg

 

Zaczynam też zabawę ze skrzynkami bateryjnymi, ale o tym później. Pozdrawiam i czekam na komentarze

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolekto wody?? Jakoś tego nie widzę... Może wylotowy? A reszta najbardziej in plus. Zastanawia mnie tylko ten żółty przewód olejowy dochodzący do turbo, Czy przy samej turbosprężarce nie powinien być troszkę przyrdzewiały??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, to nie pomyłka, w tych silnikach jest też kolektor wody - to ta śmieszna rurka za/nad kolektorem wydechowym. Jest to wymuszone tym, że te silniki mają trzy osobne głowice i do każdej trzeba doprowadzić wodę. Dodatkowo woda idzie jeszcze do aftercoolera i sprężarki powietrza, jest co chłodzić i w związku z tym odpowiednio rozgałęziona rurka.

 

Co do przewodu olejowego, to nawet się zgodzę, momentami tam musi być bardzo gorąco. Trochę go przyciemnię, co do rdzewienia - nie jestem pewien, powiedzmy, że to nierdzewka albo inny odpowiedzialny materiał - katastrofa by wynikła gdyby to się urwało.

 

A ogólnie dziękuję za komentarz i proszę o więcej! Pozdrawiam i do usłyszenia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bardziej mi chodziło o jakiś nalot niż poważne wżery. Co to tego rozwiązania z modą pierwszy raz widzę nawet w silnikach które mają głowice osobne na każdy cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam kolegów!

Długo to trwało od ostatniego razu, ale ostatnio mam sporo delegacji, tak że robota idzie wolniej...

 

Moim celem etapowym w tej chwili jest złożenie ramy w takim stopniu, żeby można było ją pomalować. Dlatego zabrałem się za wykonywanie detali, które będą do tego potrzebne. Może na początek zdjęcie:

 

frame12.jpg

 

Na samej górze zdjęcia widać skrzynię bateryjną wytarganą z zestawu Italeri, odlaną razem ze zbiornikiem na sprężone powietrze. Ma ona dość śmieszny kształt, bo musi ona "ominąć" przekładne kierowniczą taką jak we Freightlinerze... Poza tym zbiornik powietrza jest taki jak w nowszych Superlinerach, także skrzynia idzie do przeróbki. Nowe skrzynie ze starymi pokrywami widać z lewej strony zdjęcia. Są wykonane z płyty polistyrenowej 1mm. Mocowania skrzyń są pokazane z prawej strony zdjęcia. Jednocześnie są to też przednie mocowania kabiny.

Na dole zdjęcia widać uchwyty skrzyni biegów. O ile te z lewej strony, mocowane do ramy są dość dokładne, to muszę się przyznać, że te z prawej, mocowane do skrzyni biegów to lekkie science-fiction - trudno znaleźć foty tego detalu w sieci...

 

Teraz zostały mi jeszcze uchwyty zbiorników paliwa i będzie można składać!

 

Poza tym od dłuższego czasu męczę też maskę - podczas pracy nad skrzyniami bateryjnymi wyszło na to że trzeba trochę przerobić błotniki - wycięć w nich, przynajmniej w starszych Superlinerach nie było. Dodatkowo dorobiłem w masce płyty które chronią silnik przed śmieciami rzucanymi przez koła. Teraz wygląda to tak:

 

hood03.jpg

 

Następny update jak wrócę z delegacji, a na razie uprzejmie proszę o komentarze, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

OK, już nie wiecie co napisać - ale ja się i tak nie poddaje i oto następny niewielki update.

 

W tym tygodniu zdecydowałem się przykleić przednie zawieszenie i popracowałem też nad tyłem i nad wyposażeniem ramy.

 

Na początek fota zbiorcza:

 

frame13.jpg

 

Widać na niej tylne zawieszenie z przyklejonymi hamulcami. Jak widać zrobiłem też coś w rodzaju imitacji bębnów hamulcowych, za materiał posłużyły mi dwie felgi od Porsche 993 Revella, akurat było materiału na cztery bębny. Co ciekawe po starciu metalizacji, pod spodem te detale są przezroczyste.

 

A teraz zawieszenie przednie:

 

f_sus13.jpg

 

Tutaj może nie zadziało się zbyt wiele, może zwrócę waszą uwagę na przednie mocowania resorów, (jest jeden taki kolega który bardzo lubi mocowania resorów, z tym że moje nie są aż tak ładne :-))), a także na amortyzatory, które własnoręcznie wytoczyłem z ramki wtryskowej a zamiast tokarki wziąłem szlifierkę/frezarkę ręczną. Widać też zamontowane mocowania skrzyni biegów i w ich okolicy jeszcze nie do końca gotowe usztywnienie ramy, które wykonałem gnąc kawałek płytki polistyrenowej 1mm na gorąco i następnie oklejając ją usztywnieniami. Trzeba te usztywnienia jeszcze trochę poszlifować.

Jeszcze z przodu jest widoczny przedni wspornik silnika (to ta śmieszna wygięta poprzeczka). Gotowa była już od dawna, ale teraz jest już zamocowana na stałe.

 

I na koniec sześć mocowań zbiorników paliwa:

 

tanks03.jpg

 

Też wykonanych metodą zaginania i oklejania. to tyle na dziś, dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, już nie wiecie co napisać - ale ja się i tak nie poddaje i oto następny niewielki update.

 

No i się nie poddawaj, bo masz się czym chwalić, Piękna robota, zawieszenie wygląda naprawdę fajnie. Czekam na kolejne aktu. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, już nie wiecie co napisać - ale ja się i tak nie poddaje i oto następny niewielki update

 

A co tu pisać i na niektórych warsztatach jak się patrzy. Nudzi się już to pisanie "super, zajefajnie, bomba czy też dobrze ci idzie" Zrób jakiegoś babola to będziesz zaraz widział ile komentarzy ci dojdzie

 

Trzymaj poziom tak dalej.

 

P.S.Nie mogę sie doczekać efektu końcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paczek1981 - dzięki za komentarz! Ja też już się nie mogę doczekać, ale trzeba być cierpliwym Zobaczymy, co czas przyniesie - może się uda zrobić jakiś szokujący, rażący błąd Pozdrawiam!

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam ponownie, na koniec tego postu planuję małą rewolucję, ale zaczynamy spokojnie - od ostatniego razu dokończyłem usztywniacz ramy i zbudowałem też jeszcze jedną poprzeczkę - tylne mocowanie kabiny:

 

frame14.jpg

 

A tak wygląda to po spasowaniu na sucho z ramą:

 

frame15.jpg

 

Wziąłem się też za budowę chłodnicy. Chłodnica do wczesnego Superlinera to nie jest coś co się widzi często Przede wszystkim na takiej chłodnicy (jeżeli ma ona pracować z silnikiem Cummins) nie będzie żadnych dodatkowych elementów - nie będzie aftercoolera i nie będzie skraplacza klimatyzacji. Na zdjęciu poniżej oryginalna chłodnica z modelu (Freightliner - ze skraplaczem do klimatyzacji) i moja do Superlinera - jeszcze nie ma "góry" ani "dołu". Przednia powierzchnia powstała przez przyklejenie siatki miedzianej do płyty polistyrenowej.

 

radiator01.jpg

 

A oto moja chłodnica z drugiej strony - wykorzystałem obudowę wentylatora z chłodnicy z zestawu (zresztą wentylator też się przyda):

 

radiator02.jpg

 

Mam też fotkę jednej z dwóch skrzyń narzędziowych, które będą zamontowane na ramie za zbiornikami paliwa:

 

toolbox01.jpg

 

A teraz wspomniana mała rewolucja - tak jak pisał kolega Banshee, zdobyłem sleeper od "żółtego". Wstępnie go złożyłem (na taśmę) i po dopasowaniu wygląda to tak:

 

cab17.jpg

 

cab18.jpg

 

Może na zdjęciu tego nie widać tak bardzo, ale wygląda to trochę jak żółta stodoła podłączona do mojej ślicznej kabiny. Moja decyzja jest taka - sleeper zostanie zwężony 9mm i przerobię dach na trochę niższy i bez okien. Miejmy nadzieję, że drugi sleeper będzie lepszy od pierwszego.

 

A teraz proszę o komentarze, dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Widzę że robota pełną parą. Chłodnica wygląda ciekawie, czekam na jej efekt końcowy. Szczerze powiem że ten pierwszy sleeper mi się podobał, ale zobaczymy co z tym zrobisz, skrzynię sam robiłeś? Powodzenia w dalszych pracach. Czekam na więcej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.