Skocz do zawartości

Mack RW (Superliner) - odbudowa


pmroczko

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz mi podać dokładna nazwę tego alkadu bo też chcę kupić ,ale nie wiem jaki i jako podkład stosuje się normalny czarny spray czy jakiś specalny podkład w ogóle jak byś mi mógł o tym parę słówek powiedzieć bym był wdzięczny jak się nakłada o czym należy pamiętać itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 532
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Niby mała aktualizacja a cieszy oczy. Skrzyneczki wyglądają elegancko, też będą w chromie? Czekam na więcej. Powodzenia i czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

Dzieki za mile slowa! Mysle, ze sprobuje pochromowac skrzynie, ale to pozniej. Na razie siedze na delegacji w Niemczech (pisze z obcego komputera, stad brak polskich znakow - przepraszam was). Wzialem sie za dokonczenie chlodnicy, smiesznie sie buduje model w hotelu. Jesli chodzi o Alclad, to najlepiej zajrzec na strone producenta:

http://www.alclad2.com

W skrocie jest to zawiesina bardzo drobnego sproszkowanego metalu, ktora kladzie sie na blyszczacy czarny podklad. Moje dotychczasowe proby sa obiecujace. Im lepszy podklad, tym lepszy efekt koncowy, ale kazdy babol wychodzi na wierzch, bo ta metaliczna warstwa jest wyjatkowo cienka. Ona tez zle znosi dotykanie, zarysowania itd. Musze jeszcze poczytac, czy dalo by rade pokryc to lakierem bezbarwnym. Cos kojarze, ze producent oferuje do tego specjalny lakier.

A na razie zobacze, co mi sie uda zrobic na obczyznie, pozdrawiam serdecznie i do uslyszenia

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha to aero trzeba mieć ? ;] Sorry ,że ci tak troluje temat

Dobże żę pytasz

Tyle gadałem z Pawłem i zapomniałem zapytać czy alcad kładzie aerografem.

Pytanie czym go czyści po psikaniu alcadem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha to aero trzeba mieć ? ;] Sorry ,że ci tak troluje temat

Dobże żę pytasz

Tyle gadałem z Pawłem i zapomniałem zapytać czy alcad kładzie aerografem.

Pytanie czym go czyści po psikaniu alcadem?

Jak najbardziej potrzebne jest aero, pędzel w tym przypadku odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha to aero trzeba mieć ? ;] Sorry ,że ci tak troluje temat

Dobże żę pytasz

Tyle gadałem z Pawłem i zapomniałem zapytać czy alcad kładzie aerografem.

Pytanie czym go czyści po psikaniu alcadem?

Jak najbardziej potrzebne jest aero, pędzel w tym przypadku odpada.

 

Pytałem, jak z czyszczeniem pistoletu? czy rozpuszczalnik nitro czy taki jak do humbroli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem, jak z czyszczeniem pistoletu? czy rozpuszczalnik nitro czy taki jak do humbroli?

Sorki zapomniałem napisać Aero praktycznie po wszystkich farbkach czyszczę zmywaczem Wamod, natomiast po Humrolach najpierw myję benzyną ekstrakcyjną i dopiero wtedy płuczę zmywaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja z kolei czyszcze aerograf benzyną ekstrakcyjną po Humbrolach, Revellach, Testorsach itp., a rozpuszczalnikiem nitro po innych farbach, w tym po alcladzie. Trzeba otrzec, że nitros bardzo ładnie czyści, ale może w niektórych aerografach uszkadzać uszczelkę iglicy, a także daje bardziej niebezpieczne opary niż benzyna.

 

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam!

Wyjazdy do Niemiec cały czas mnie spowalniają, ale żebyście wiedzieli, że nie pękam, postanowiłem postawić następny update. Cały czas walczę z dachem kabiny, okazuje się że Italerka tutaj też znalazła coś do zbombania. Dachowy wywietrznik ma nieprawidłowy kształt i jest przesunięty za bardzo do tyłu. To już mam prawie poprawione. Skróciłem też środkowe światło-obrysówkę. Okazuje się, że te blachy, kierujące strumieniem powietrza to jedna część, złapana do dachu jedną śrubką, postanowiłem to pokazać w moim modelu. Złożony na szybko dach teraz wygląda tak:

 

cab22.jpg

 

Od środka pracuję też nad podsufitką. Prysnąłem ją podkładem szpachlującym, prawie już nie ma śladów po zwężaniu tego detalu. Wyfrezowałem kratkę wlotową i zastąpiłem ten detal siatką miedzianą:

 

cab23.jpg

 

Podkłąd szpachlujący też się przydał na sleeper - pierwsza warstwa ujawniła całą masę baboli, które jeszcze są do usuniecia:

 

sleeper15.jpg

 

Cały czas dorabiam też drobniejsze detale:

 

chassis03.jpg

 

Od góry mamy na obrazku zbiornik wyrównawczy który będzie zamocowany na górze chłodnicy i dwa wahacze, które prowadzą tylne osie w taki sposób, żeby mosty się nie "obracały". Zamontuję je na ramie razem z tylnym zawieszeniem.

 

A ja pozdrawiam serdecznie, czekam na komentarze i życzę miłego weekendu

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wygląda to bardzo dobrze, aczkolwiek czeka cię jeszcze dużo szlifowania. Po łączeniu dachu nie ma śladu. Mógłbyś napisać coś więcej o szpachli w sprayu, ile kosztuje, gdzie kupić i jak się sprawdza? Życzę czasu, żeby było więcej do oglądania.

 

Wzajemnie życzę miłego weekendu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

Dzieki za komentarz i przepraszam, ze z opoznieniem pisze, ale sporo sie dzialo ostatnio. Np. teraz siedze w Niemczech znowu i stad ten brak polskich znakow... Jesli chodzi o podklad szpachlujacy, to w danej chwili uzywam takiego firmy Motip, kupilem go w sklepie z lakierami samochodowymi i kosztowal cos okolo 30-40zl za puszke (mam go chyba juz od czterech lat, czy cos takiego). Sprawdza sie niesle do wyrownywania plytkich nierownosci, za to slabo sobie radzi z malymi dziurkami, tak jak po pecherzykach powietrza w odlewie, na przyklad. Pozdrawiam i do uslyszenia

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

A oto i dalszy ciąg - opis rozpocznę od dalszych prac na dachu. Udało mi się pochromować światła i sygnały dźwiękowe, teraz wyglądają tak:

 

cab24.jpg

 

Zabrałem się też za lakierowanie dachu - jeszcze trzeba go trochę wygładzić, ale macie już pojęcie, jaki będzie główny kolor mojej maszyny:

 

cab25.jpg

 

Cały czas męczę chłodnicę. Okazało się, że mogła by mieć pewne problemy z wejściem pod maskę, dlatego zdecydowałem się ją obniżyć o jakieś 1,5 - 2mm. W dalszym ciągu też rzeźbię ten zbiornik wyrównawczy u góry. Teraz to wygląda tak:

 

radiator03.jpg

 

Zbudowałem też nowy zderzak - jak i tak muszę go chromować, żeby pasował do chłodnicy, to niech chociaż ma 100% poprawny kształt. Coś takiego zbudowałem:

 

bumper01.jpg

 

A z drugiej strony to wygląda tak:

 

bumper02.jpg

 

No i jeszcze zacząłem budować łożysko pośrednie wału napędowego, on musi być podparty w środku, inaczej byłby zbyt długi. Samo łożysko jest z kawałka aluminiowej rurki, bardziej skomplikowane będzie jego mocowanie do poprzeczki ramy:

 

chassis04.jpg

 

chassis05.jpg

 

To tyle na dziś - mam nadzieję, że się podobało. Czekam na wasze komentarze - nawet te nie za wiele wnoszące, dziękuję za uwagę i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RapToWny - miło że sie podoba! Chrom jest zrobiony farbą Alclad II - najpierw kładzie się czarny podkład, możliwie jak najbardziej błyszczący, a na to wspomniany Alclad II i wychodzi jak na zdjęciach.

 

Tomek - wielkie dzięki!

 

Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu aktualizacja. Chrom wygląda bardzo efektownie. Kolorek będzie prezentował się kozacko aż szkoda że trzeba będzie dach przeszlifować . Życzę czasu na pracę, wtedy będę miał więcej do oglądania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - dziękuję serdecznie! Grubyjg - bardzo dobre życzenia, dziękuję i mam dla Ciebie dobrą wiadomość - oto następna aktualizacja:

 

W poprzedni weekend bawiłem się moją tokarką. Wykręciłem nowy filtr oleju (bo ten plastikowy był wredny, i miał tak cienkie ścianki, że aż przezroczyste! Filtr jeszcze nie jest przyklejony, zastanawiam się, na jaki kolor go pomalować.

 

motor22.jpg

 

Dodatkowo zrobiłem też nowe wywietrzniki do sleepera - wykombinowałem, że zeszlifowanie tych starych, plastikowych pomoże mi lepiej wygładzić sleeper, a nowe będą lepsze - wyglądają tak:

 

 

sleeper16.jpg

 

Poza tym trwały prace na zderzaku, dokleiłem do niego jeszcze dwa niewielkie "chlapacze" i uchwyt na tablice rejestracyjne - może ktoś napisze dlaczego i na jakich zasadach amerykańskie ciężarówki mają tyle tablic rejestracyjnych?

 

bumper03.jpg

 

Dokończyłem też budowę tego łożyska podtrzymującego wał napedowy:

 

 

chassis06.jpg

 

 

chassis07.jpg

 

No i jeszcze na koniec pomalowana podsufitka kabiny - zwróćcie proszę uwagę na siateczkę wywietrznika . Jak zwykle czekam na komentarze, dziękuję za uwagę i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mają tyle tablic, gdzieś to już czytałem, ale nie pamiętam gdzie. Chodzi o różne przepisy w konkretnych stanach, tam trzeba mieć oddzielne tablice przy wjeździe do konkretnego stanu, do tego dochodzą jakieś przepisy co do sprzętu ciężkiego. Gdzieś na którymś forum anglojęzycznym ktoś to wyjaśnił. Ubezpieczenia, pozwolenia. Jak znajdę to dam więcej szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr oleju wygląda rewelacyjnie, kolor może czerwony? Zderzak wygląda elegancko, swoją drogą też chciał bym wiedzieć czemu mają tyle tablic. Tak swoją drogą chyba zapomniałeś dodać fotkę tej podsufitki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.