Skocz do zawartości

Mack RW (Superliner) - odbudowa


pmroczko

Rekomendowane odpowiedzi

ja bym proponował zrobić na błyszcząca niczym z plakatu z lat produkcji tgo modelu:D grunt zeby nie było kolejnego zdezelowanego przerdzewiałego złomu na forum :P

Jak rama? jak tylne zawieszenie? za nowego sleepera się zabierasz?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 532
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

copycat, dzięki za foty, zresztą bardzo interesujące. Będę jednak miał problem, żeby z nich skorzystać, jako że pokazują one późniejszego Superlinera, który miał ramę innego typu niż moja maszyna. Ja celuję we wczesnego Superlinera - zwykle rozróżnia się je po okągłych reflektorach - który miał ramę taką samą jak Mack Cruiseliner (W). Taka rama jak na Twoich fotach występuje w późniejszych Superlinerach (z prostokątnymi światłami) i podobno też w Mackach Ultralinerach (MH). Co ciekawe, w Superlinerach używanych w Australii, rama jest jeszcze inna!

 

No ale sprzęt na Twoich fotach, z legendarnym pięćsetkonnym silnikem V-8 to jest coś! Dzięki za komentarz i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Ładna fota, ale wersja raczej na pewno amerykańska - wnioskuję po tablicach rejestracyjnych. Holendrzy sprowadzają dosyć sporo Macków z USA. Tak czy inaczej wygląda dobrze! Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale oto przyszedł czas na następny update!

 

Na początek wziąłem się za malowanie tylnych osi. Żeby to zrobić, musiałem jeszcze dorobić blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego, wygląda to mniej więcej tak:

 

r_sus15.jpg

 

No a potem, że tak powiem, pojechałem do miasta i pomalowałem w końcu te osie. Klękajcie narody!

 

r_sus16.jpg

 

Jak już wyszedłem z szoku, to jeszcze zabrałem się za atrapę chłodnicy. Zdjąłem z niej srebrną farbę za pomocą płynu hamulcowego i dopasowałem środkową część z napisem. Tę część wyciąłem z atrapy produkowanej przez firmę AITM. Po zdjęciu farby mogłem też wyrównać powierzchnie atrapy, która miała lekkie zagłębienia skurczowe. Po przyklejeniu środkowej części pozostał mi jeszcze tylko piesek do dopasowania. Samego pieska też mam z firmy AITM, niestety nie miał on włąściwej podstawki, dlatego tę podstawkę wykonałem sam z kawałka ramki. W tej chwili atrapa chłodnicy wygląda jak poniżej, zobaczymy jak ją teraz posrebrzyć:

 

grille02.jpg

grille03.jpg

 

A ja jak zwykle czekam na Wasze komentarze, życzę miłego dnia i pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementy zawieszenia ciekawie się prezentują, a jak ma się rama przyjacielu/ ;> jak byś miał ramę mógł byś pokazywać przymiarki ;D

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paczek1981 - dzięki, tego mi było trzeba!

 

Grubyjg - dzięki za komentarz!

 

copycat - I jeszcze dołóż +10 za pieska Jak już mówiłem dzackowi model ma przedstawiać pojazd używany, ale zadbany. Zobaczymy jak wyjdzie.

 

Dzacek1841 - dobre myślenie, rama już się tworzy i będzie w następnym updacie, mam nadzieję że już naprawdę niedługo. A przymiarki to bardzo ważna rzecz, zwłaszcza jak się buduje od podstaw.

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za komentarze i proszę o jeszcze, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zgodnie z obietnicą mam następny update!

 

Na początek, na życzenie publiczności następujące zdjęcie:

 

frame10.jpg

 

Rama na razie ma wklejone trzy z widocznych na zdjęciu sześciu poprzeczek, jeszcze tak ze dwie będą dorobione (podpora silnika i jakieś usztywnienie), a na razie chodzi o to, żeby była w miarę sztywna, w miarę prosta, no i o te przymiarki.

 

Jak już rama była, można się brać za przednie zawieszenie. Przy okazji, to co pokazywałem w przedpoprzednum poście z przednim zawieszeniem, to był głupi pomysł - oba resory trzeba jednocześnie pasować do przedniej osi i do ramy, inaczej słabe szanse, że nie będzie krzywo. No ale teraz to wygląda tak, proszę zwróćcie uwagę na przekłądnię kierowniczą zamontowaną na przedniej osi, wynalazek charakterystyczny dla modelu Cruiseliner i wczesnych RW Superlinerów. Zupełnie inaczej niż w modelu Italeri, prawda?

 

f_sus03.jpg

 

f_sus04.jpg

 

f_sus05.jpg

 

I to już wszystko na dziś, pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg materiałów z których ja korzystałem, przekładnia była po wewnętrznej stronie ramy i nie jedna a 2. Tak na wszelki wypadek montowano je już dla australijczyków. Ja zamontowałem jedną . no i resory przód, czy nie powinny mieć więcej piór. No ale widząc Twoje przygotowanie podejrzewam, że tak też jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo cały czas mówimy o dwóch różnych samochodach - u Ciebie to był późny Superliner, taki z prostokątnymi światłami i ramą - podobno - taką jak w modelu MH, a u mnie to będzie wczesny Superliner, z ramą taką jak w modelu Cruiseliner, czyli typ W. Ten trick z dwiema przekłądniami też przyprawiał mnie o bóle głowy... Ale decydujący był przedni zderzak, który bardziej pasuje do wczesnej ramy.

 

Dzięki za komentarz, pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

No to jedziemy dalej z koksem - zrobiłem skrętne koła przednie:

 

f_sus06.jpg

 

Przy okazji podziękowania dla kolegi Bacołaja, z rozpoczętego modelu który mi podarował wziąłem materiał na ten krótszy drążek, od przekładni kierowniczej do zwrotnicy.

 

f_sus07.jpg

 

f_sus08.jpg

 

f_sus09.jpg

 

Jak już byłem przy przedniej osi, to od razu wziąłem się za hamulce:

 

f_sus10.jpg

 

Dopasowałem gumowe opony do tylnych kół i skleiłem częściowo tylne zawieszenie. To był dobry moment, żeby wszystko jeszcze raz próbnie poskładać na ramie:

 

frame11.jpg

 

Tylne zawieszenie na razie wygląda tak:

 

r_sus17.jpg

 

Na razie jeszcze braknie wału między osiami i dwóch wahaczy prowadzących osie.

W międzyczasie pracowałęm nad tym elementem silnika:

 

motor19.jpg

 

Jest to zimna część turbosprężarki z rurą, która prowadzi sprężone powietrze do aftercoolera, czyli air crossover.

To tyle na dziś, może jakiś mały komentarz? Pozdrawiam i do usłyszenia

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, dzięki za komentarze. W tej chwili sprawa wygląda tak - właśnie robi się maska, z zawiasami. Jak uważnie popatrzycie na zdjęcie ramy, to pod przednią rurką/poprzeczką zobaczycie mocowanie zawiasów maski na ramie. połozenie maski ustali mi z kolei wysokość na której trzeba zamontować kabinę i odpowiednią odległość na ramie. Wtedy będę mógł zbudować wsporniki kabiny, ale na wyraźną prośbę publiczności postaram się przymiarkę pokazać na zdjęciach odpowiednio wcześniej. Na razie czekamy aż maska dobrze przeschnie. Czekam na dalsze komentarze i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dziś na wyraźne życzenie publiczności następujące foty:

 

mack02.jpg

 

mack03.jpg

 

Poza tym zamontowałem hamulce na przedniej osi i teraz wygląda to tak:

 

f_sus11.jpg

 

f_sus12.jpg

 

I co powiecie? Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubyjg, dzięki za miłe słowa. Jeżeli byś zerknął na stronę 9 tego wątku, tam są dwa zbliżenia kraty razem z napisem. Jeżeli chodzi Ci o inne zdjęcia, napisz proszę co byś chciał zobaczyć, sfotografuje się. Pozdrawiam i do usłyszenia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

nie jestem fanem modeli ciężarówek i rzadko zaglądam do relacji z ich budowy ale już jakiś czas temu zaintrygowała mnie liczba wejść do tego wątku. No już od jakiegoś czasu jestem stałym czytelnikiem.

Piękna robota, podoba mi się, bardzo lubię takie warsztaty nawet jak nie trafiają w moje upodobania motoryzacyjne

 

Mam takie pytanie,

czym kleisz takie drobne elementy

 

f_sus06.jpg

 

i drugie, co to jest za blacha - miedziana, mosiężna? jaka grubość?

Bo wygląda mi to na blaszki

 

f_sus10.jpg

 

Pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też z zaciekawieniem i dużą frajdą śledzę ten wątek - bardzo, bardzo fajna robota. Osobiście lubię i szanuję takie podejście do budowy. Trzymam kciuki za dalsze udane postępy w pracy.

 

Co do kleju - to akurat nie ten materiał ale do klejenia metalu, gdzie spoina jest mała, a ma być wytrzymała polecam JB Weld. Dwuskładnikowa żywica do metalu, długo schnie ale trzyma jak szalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.