Skocz do zawartości

F4F-4 Wildcat Hobby Boss 1:48


GreeN

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma zbyt dużo do pokazania to i do krytykowania nie będzie. Szlifowałem jeszcze wczoraj. Maskowałem kabinę i silnik oraz szpachlowałem wypychacze na elementach podwozia. Dodatkowo zauważyłem nieciekawy babol na owiewce. W jednym miejscu plastik jest nadwyrężony, na szczęście jest to ramka, która zostanie pomalowana. Dzisiaj położę podkład i delikatny preshading. Nie wiem co będzie z tym modelem, nie jestem zachwycony swoim wykonaniem..

 

 

35.JPG

 

36.JPG

 

37.JPG

 

38.JPG

 

39.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 161
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To na owiewce, to nie naprężenie (które nadal trwa), tylko rozległe mikrospękanie spowodowane owym naprężeniem (najprawdopodobniej wyrywanie owiewki z ramki, czy odcinanie tępym, lub za grubym nożem.

Idzie super, model wiele zyska po malowaniu! Nie ma czym się martwić przed zakończeniem prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem "nadwyrężony" a oczywiście są to malutkie pęknięcia. W tym miejscu owiewka łączyła się z ramką i była nadgięta. Prawdopodobnie przy odcinaniu jeszcze trochę pogorszyłem ten stan.

 

Podkład (Model Mastera) położony na model. Dzisiaj muszę wypolerować wszystko filcem, bo wyszła troszkę chropowata powierzchnia. W kilku niewielkich miejscach (przy łączeniu prawego skrzydła z kadłubem) trzeba by lekko jeszcze przeszlifować papierem ściernym, ale muszę się przyznać bez bicia, że wybitnie mi się nie chce.. Kac moralny powinien wygrać i prawdopodobnie poprawię to jeszcze. Denerwuje mnie osłonka igły w moim aero (TG-180) bo nie mam jak przytkać szczelnie wylotu, aby co jakiś czas przemieszać farbę w pojemniku.. Może uda mi się dorwać poprzednią (zepsutą) wersję aero bo ona miała tą osłonkę bez wycięć i wtedy mógłbym ją podmienić. Wszystkie elementy już wycięte i przeszlifowane. Podwozie wstępnie pomalowane. Jutro chyba psiknę lekki preshading i wydaje mi się że do końca tygodnia (przyszłego) model będzie skończony.

 

40.JPG

 

41.JPG

 

42.JPG

 

43.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denerwuje mnie osłonka igły w moim aero (TG-180) bo nie mam jak przytkać szczelnie wylotu, aby co jakiś czas przemieszać farbę w pojemniku..

...możesz to zrobić patyczkiem higienicznym, jest w środku pusty więc iglica się nie uszkodzi. Przy odrobinie uwagi; to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię sobie zatyczkę gumową z opaski termokurczliwej.

 

Mam pytanie co do podkładu Model Mastera - to jest Gray Primer 4680. Po nałożeniu uzyskałem trochę chropowatą powierzchnię. Dodałem dość solidną ilość Reatardera i rozcieńczyłem wodą. I teraz czy :

 

- ten model master jest do dupy?

- rozcieńczalnik czyt. woda jest do dupy?

 

Po przepolerowaniu filcem jest ładna powierzchnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszlifowałem znów łączenie skrzydeł z kadłubem (sumienie mnie zmusiło) i psiknąłem w tych miejscach jeszcze podkładem. Potem zrobiłem pierwszy preshading w życiu. Znając życie okaże się, że źle to zrobiłem Napiszcie co następnym razem zrobić, aby było lepiej. Jutro może pójdzie kolor finalny na spód. Owiewki schną po kąpieli w sido. Już bliżej końca niż dalej.

 

44.JPG

 

45.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie preshading zrobiony jest dobrze, gdyż jest nieregularny. Konsekwentnie będę lansował teorię, że powierzchnie nie przebarwiały się jednolicie i robienie preshadingu idealnie symetrycznie po liniach jest bezcelowe.

 

Pracuj dalej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korniku potrzebuje pomocy. Wczoraj jak pisałem robiłem kąpiel owiewek w sido. Zanurzyłem całą owiewkę w sido i odłożyłem do pudełka, aby się nie zakurzyła. Chyba popełniłem błąd bo mogłem nimi solidnie potrząsnąć bowiem okazało się, że w kilku miejscach sido nie spłynął dokładnie i powstały takie zgrubienia. Teraz chcę zrobić kąpiel w clenaluxe, ale boje się, że może zrobić coś z owiewkami.

 

edit. Z malowaniem dołu poczekam do jutra, bo prawdopodobnie jutro przyjdzie mi paczka z Avią i rozcieńczalnikiem Gunze, a ponoć wyśmienicie maluje się pactrami rozrobionymi tym rozcieńczalnikiem. Wczoraj przy preshadingu musiałem się męczyć trochę bo co chwile przytykało mi dyszę. Czarna pactra to farba stwarzająca wybitne problemy. Z innymi tak nie miałem. Dodam, iż oczywiście dodałem retardera.

 

Czym wycinacie maski do kół. Wiem, że jest specjalny cyrkiel z nożem, ale na obecną chwilę takiego nie posiadam. Da się zamówić jakieś maski uniwersalne, dajmy na to w rozmiarach od 3-15mm średnicy po kilka sztuk z każdego rozmiaru?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie preshading zrobiony jest dobrze, gdyż jest nieregularny. Konsekwentnie będę lansował teorię, że powierzchnie nie przebarwiały się jednolicie i robienie preshadingu idealnie symetrycznie po liniach jest bezcelowe.

w100% się zgadzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cleanux nie będzie reagował z tworzywem (no chba że zostawisz na bardzo długi czas)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że jeszcze nie miałem takiego przypadku, aczkolwiek zawsze po zanurzeniu delikatnie wstrząsam oszkleniem i potem od razu zostawiam je w spokoju, by zakończyło swój romans z Sidoluxem bez żadnych ingerencji.

Co do Cleanluxu, to niestety nie testowałem go na przezroczystych elementach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preshadimg nie jest zły - w każdym razie mam nadzieję, że nie będzie zbyt widoczny.

Mam jedną uwagę co do podwozia, które pokazałeś. Nie powinno być całe czarne.

Cały amortyzator i wszystko co powyżej niego powinnno być srebrne (w natyralnej barwie metalu). Tak jak np. tu:

Clipboard01-21.jpg

 

Ponieważ zbliżasz się do etapu malowania to może przydadzą się fotografie oryginału:

USMC-C-Guadalcanal-21.gif

USMC-C-Aces-32.jpg

 

Co ciekawe, nie ma chyba pewności czyj ten samolot był.

Wszystkie znane mi źródła wskazują na VMF-223, ale HB podaje w kolorówce, że latał na nim Marion Carl natomiast np Mark Styling w Wildcat Aces of WWII wskazuje, że uważany jest za samolot wiodącego Wildcatowego asa z Guadalcanal Johna L Smitha (autor ma co do tego wątpliwości). Zwraca też uwagę, że dwójka wydaje się przerobiona z jakiejś innej cyfry (dziwny nieregulaminowy krój). Zwróć uwagę, że symbole zwycięstw na oryginale są rozmieszczone nieco inaczej niż na kolorówce. Z baknięciem i brudem można na tym modelu zaszaleć, z obiciami jak widać nie bardzo.

 

A twoja robota na razie świetna. Bardzo ładnie posklejałeś go do kupy. Mnie nie poszło tak zgrabnie. Moje uznanie.

Życzę powodzenia i czekam na ciekawe eekty malarskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po kąpieli (choć ost preferuje polerowanie pastą polerską) kładę oszklenie na chusteczkę/ręcznik, oczywiście ramą tak jak ma leżeć na kadłubie - sido samoczynnie spływa i nadmiar włazi w chusteczkę, jak było dużo tego sido to dobrze po 2-3 min przełożyć w inne suche miejsce chustki (raz mi się zebrało sporo sido i sie przykleiła owiewka do chustki ale łatwo było to poprawić bo strupki sido były właśnie na ramie więc skalpel i po problemie).

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie jest srebrne, zdjęcie takie dziwne. Tak samo na srebro jest całe to ustrojstwo gdzie podwozie się chowa. Jak to się fachowo nazywa? Wnęka? Jutro może kupię cyrkiel do wycinania kółek to pomaluję koła. Dzisiaj w nocy po pracy dalej będę walczył. Na początek włożę ramkę z owiewki do clenaluxa i zmywacza Wamodu. Zobaczymy jak zareagują.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do podkładu Model Mastera - to jest Gray Primer 4680. Po nałożeniu uzyskałem trochę chropowatą powierzchnię. Dodałem dość solidną ilość Reatardera i rozcieńczyłem wodą. I teraz czy :

 

- ten model master jest do dupy?

- rozcieńczalnik czyt. woda jest do dupy?

 

Po przepolerowaniu filcem jest ładna powierzchnia.

 

MM 4680 to zwykła normalna farbka tak jak każda inna tylko nazywa się Grey Primer - ale żadną farbką podkładową nie jest. Na wszelki wypadek sprawdź taśmą maskująca czy nie będzie Ci ta farbka schodzić. Póki jeszcze czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym wycinacie maski do kół. Wiem, że jest specjalny cyrkiel z nożem, ale na obecną chwilę takiego nie posiadam. Da się zamówić jakieś maski uniwersalne, dajmy na to w rozmiarach od 3-15mm średnicy po kilka sztuk z każdego rozmiaru?

Miałem taki plan, zaprojektować i wykonać na ploterze coś takiego, ale ktoś kto miałby to oficjalnie wydawać uznał, że to chybiony pomysł. Mogę Ci podesłać coś takiego, chcesz? Powiedziałbyś mi czy fajnie się tego używa i ewentualnie wydamy w sklepie. Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co do podkładu Model Mastera - to jest Gray Primer 4680. Po nałożeniu uzyskałem trochę chropowatą powierzchnię. Dodałem dość solidną ilość Reatardera i rozcieńczyłem wodą. I teraz czy :

 

- ten model master jest do dupy?

- rozcieńczalnik czyt. woda jest do dupy?

 

Po przepolerowaniu filcem jest ładna powierzchnia.

 

MM 4680 to zwykła normalna farbka tak jak każda inna tylko nazywa się Grey Primer - ale żadną farbką podkładową nie jest. Na wszelki wypadek sprawdź taśmą maskująca czy nie będzie Ci ta farbka schodzić. Póki jeszcze czas

 

Dobry pomysł. Jak byłem w modelarskim nie było Surfacera i takie coś mi wcisnęli. Widzę że muszę kupić niebawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Cleanluxu, to niestety nie testowałem go na przezroczystych elementach.

 

Gdy robiłem preshading na skrzydłach od Bird Doga, z pojemniczka wyskoczyła mi farba wprost na oszklenie, czyściłem cleanuxem było wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem z tymi owiewkami leży w samym sidoluxie. Jakiego używacie? Ja kąpałem owiewki w "Sidolux drewno". Przecież jest jeszcze pcv,linoleum itd.. W każdym wypadku jest to lakier akrylowy, ale na pewno troszkę różnią się gęstością, lub właściwościami krycia i przylegania. Może "drewno" jest gęstszy przez co nie spłynął na tyle, aby nie utworzyć zacieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clenalux dał radę z owiewkami i sidoluxem. Wstępnie pomalowałem dolną część samolotu na kolor finalny. Troszkę też ten dół pocieniowałem. Rozcieńczalnik Gunzego okazał się świetnym specyfikiem do Pactr. Całkowicie inny komfort malowania. Śmigło też już gotowe. Podwozie także prawie już skończone. Wydaje mi się, że jeszcze troszkę ten spód muszę prysnąć bo preshading jest zbyt widoczny. Co o tym myślicie? Do końca następnego tygodnia powinienem skończyć model. Zrobiłem też zatyczki do areografu. Teraz łatwo zamieszać farbą w pojemniku podczas malowania. Przydają się także podczas czyszczenia.

 

46.JPG

 

47.JPG

 

48.JPG

 

A oto zatyczki

 

zat.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem z tymi owiewkami leży w samym sidoluxie. Jakiego używacie? Ja kąpałem owiewki w "Sidolux drewno". Przecież jest jeszcze pcv,linoleum itd..

ja mogę polecić bardziej sido do kamienia, jak dla mnie o niebo lepsze od drewna na którym się przejechałem gdy odłaził w postaci elastycznej błonki razem z taśmą maskującą

(tak szczerze to do szybek jeszcze ujdzie, ale wole polerowanie pastą, a pod kalki wróciłem z powrotem do bezbarwnego błysku, z sido miałem za dużo hec i problemów, zwłaszcza z nabłyszczeniem mocno matowych humbroli)

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedle gustu z tym preshading'iem na moje jest ok narazie bym go zostawił jak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.