GreeN Napisano 26 Listopada 2010 Autor Share Napisano 26 Listopada 2010 Nie ma zbyt dużo do pokazania to i do krytykowania nie będzie. Szlifowałem jeszcze wczoraj. Maskowałem kabinę i silnik oraz szpachlowałem wypychacze na elementach podwozia. Dodatkowo zauważyłem nieciekawy babol na owiewce. W jednym miejscu plastik jest nadwyrężony, na szczęście jest to ramka, która zostanie pomalowana. Dzisiaj położę podkład i delikatny preshading. Nie wiem co będzie z tym modelem, nie jestem zachwycony swoim wykonaniem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 26 Listopada 2010 Share Napisano 26 Listopada 2010 To na owiewce, to nie naprężenie (które nadal trwa), tylko rozległe mikrospękanie spowodowane owym naprężeniem (najprawdopodobniej wyrywanie owiewki z ramki, czy odcinanie tępym, lub za grubym nożem. Idzie super, model wiele zyska po malowaniu! Nie ma czym się martwić przed zakończeniem prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 27 Listopada 2010 Autor Share Napisano 27 Listopada 2010 Napisałem "nadwyrężony" a oczywiście są to malutkie pęknięcia. W tym miejscu owiewka łączyła się z ramką i była nadgięta. Prawdopodobnie przy odcinaniu jeszcze trochę pogorszyłem ten stan. Podkład (Model Mastera) położony na model. Dzisiaj muszę wypolerować wszystko filcem, bo wyszła troszkę chropowata powierzchnia. W kilku niewielkich miejscach (przy łączeniu prawego skrzydła z kadłubem) trzeba by lekko jeszcze przeszlifować papierem ściernym, ale muszę się przyznać bez bicia, że wybitnie mi się nie chce.. Kac moralny powinien wygrać i prawdopodobnie poprawię to jeszcze. Denerwuje mnie osłonka igły w moim aero (TG-180) bo nie mam jak przytkać szczelnie wylotu, aby co jakiś czas przemieszać farbę w pojemniku.. Może uda mi się dorwać poprzednią (zepsutą) wersję aero bo ona miała tą osłonkę bez wycięć i wtedy mógłbym ją podmienić. Wszystkie elementy już wycięte i przeszlifowane. Podwozie wstępnie pomalowane. Jutro chyba psiknę lekki preshading i wydaje mi się że do końca tygodnia (przyszłego) model będzie skończony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 27 Listopada 2010 Share Napisano 27 Listopada 2010 Denerwuje mnie osłonka igły w moim aero (TG-180) bo nie mam jak przytkać szczelnie wylotu, aby co jakiś czas przemieszać farbę w pojemniku.. ...możesz to zrobić patyczkiem higienicznym, jest w środku pusty więc iglica się nie uszkodzi. Przy odrobinie uwagi; to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 27 Listopada 2010 Autor Share Napisano 27 Listopada 2010 Zrobię sobie zatyczkę gumową z opaski termokurczliwej. Mam pytanie co do podkładu Model Mastera - to jest Gray Primer 4680. Po nałożeniu uzyskałem trochę chropowatą powierzchnię. Dodałem dość solidną ilość Reatardera i rozcieńczyłem wodą. I teraz czy : - ten model master jest do dupy? - rozcieńczalnik czyt. woda jest do dupy? Po przepolerowaniu filcem jest ładna powierzchnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 2 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2010 Przeszlifowałem znów łączenie skrzydeł z kadłubem (sumienie mnie zmusiło) i psiknąłem w tych miejscach jeszcze podkładem. Potem zrobiłem pierwszy preshading w życiu. Znając życie okaże się, że źle to zrobiłem Napiszcie co następnym razem zrobić, aby było lepiej. Jutro może pójdzie kolor finalny na spód. Owiewki schną po kąpieli w sido. Już bliżej końca niż dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Według mnie preshading zrobiony jest dobrze, gdyż jest nieregularny. Konsekwentnie będę lansował teorię, że powierzchnie nie przebarwiały się jednolicie i robienie preshadingu idealnie symetrycznie po liniach jest bezcelowe. Pracuj dalej ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 2 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2010 (edytowane) Korniku potrzebuje pomocy. Wczoraj jak pisałem robiłem kąpiel owiewek w sido. Zanurzyłem całą owiewkę w sido i odłożyłem do pudełka, aby się nie zakurzyła. Chyba popełniłem błąd bo mogłem nimi solidnie potrząsnąć bowiem okazało się, że w kilku miejscach sido nie spłynął dokładnie i powstały takie zgrubienia. Teraz chcę zrobić kąpiel w clenaluxe, ale boje się, że może zrobić coś z owiewkami. edit. Z malowaniem dołu poczekam do jutra, bo prawdopodobnie jutro przyjdzie mi paczka z Avią i rozcieńczalnikiem Gunze, a ponoć wyśmienicie maluje się pactrami rozrobionymi tym rozcieńczalnikiem. Wczoraj przy preshadingu musiałem się męczyć trochę bo co chwile przytykało mi dyszę. Czarna pactra to farba stwarzająca wybitne problemy. Z innymi tak nie miałem. Dodam, iż oczywiście dodałem retardera. Czym wycinacie maski do kół. Wiem, że jest specjalny cyrkiel z nożem, ale na obecną chwilę takiego nie posiadam. Da się zamówić jakieś maski uniwersalne, dajmy na to w rozmiarach od 3-15mm średnicy po kilka sztuk z każdego rozmiaru? Edytowane 2 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Według mnie preshading zrobiony jest dobrze, gdyż jest nieregularny. Konsekwentnie będę lansował teorię, że powierzchnie nie przebarwiały się jednolicie i robienie preshadingu idealnie symetrycznie po liniach jest bezcelowe. w100% się zgadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Cleanux nie będzie reagował z tworzywem (no chba że zostawisz na bardzo długi czas) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Powiem szczerze, że jeszcze nie miałem takiego przypadku, aczkolwiek zawsze po zanurzeniu delikatnie wstrząsam oszkleniem i potem od razu zostawiam je w spokoju, by zakończyło swój romans z Sidoluxem bez żadnych ingerencji. Co do Cleanluxu, to niestety nie testowałem go na przezroczystych elementach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Preshadimg nie jest zły - w każdym razie mam nadzieję, że nie będzie zbyt widoczny. Mam jedną uwagę co do podwozia, które pokazałeś. Nie powinno być całe czarne. Cały amortyzator i wszystko co powyżej niego powinnno być srebrne (w natyralnej barwie metalu). Tak jak np. tu: Ponieważ zbliżasz się do etapu malowania to może przydadzą się fotografie oryginału: Co ciekawe, nie ma chyba pewności czyj ten samolot był. Wszystkie znane mi źródła wskazują na VMF-223, ale HB podaje w kolorówce, że latał na nim Marion Carl natomiast np Mark Styling w Wildcat Aces of WWII wskazuje, że uważany jest za samolot wiodącego Wildcatowego asa z Guadalcanal Johna L Smitha (autor ma co do tego wątpliwości). Zwraca też uwagę, że dwójka wydaje się przerobiona z jakiejś innej cyfry (dziwny nieregulaminowy krój). Zwróć uwagę, że symbole zwycięstw na oryginale są rozmieszczone nieco inaczej niż na kolorówce. Z baknięciem i brudem można na tym modelu zaszaleć, z obiciami jak widać nie bardzo. A twoja robota na razie świetna. Bardzo ładnie posklejałeś go do kupy. Mnie nie poszło tak zgrabnie. Moje uznanie. Życzę powodzenia i czekam na ciekawe eekty malarskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 ja po kąpieli (choć ost preferuje polerowanie pastą polerską) kładę oszklenie na chusteczkę/ręcznik, oczywiście ramą tak jak ma leżeć na kadłubie - sido samoczynnie spływa i nadmiar włazi w chusteczkę, jak było dużo tego sido to dobrze po 2-3 min przełożyć w inne suche miejsce chustki (raz mi się zebrało sporo sido i sie przykleiła owiewka do chustki ale łatwo było to poprawić bo strupki sido były właśnie na ramie więc skalpel i po problemie). pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 2 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2010 Podwozie jest srebrne, zdjęcie takie dziwne. Tak samo na srebro jest całe to ustrojstwo gdzie podwozie się chowa. Jak to się fachowo nazywa? Wnęka? Jutro może kupię cyrkiel do wycinania kółek to pomaluję koła. Dzisiaj w nocy po pracy dalej będę walczył. Na początek włożę ramkę z owiewki do clenaluxa i zmywacza Wamodu. Zobaczymy jak zareagują. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Mam pytanie co do podkładu Model Mastera - to jest Gray Primer 4680. Po nałożeniu uzyskałem trochę chropowatą powierzchnię. Dodałem dość solidną ilość Reatardera i rozcieńczyłem wodą. I teraz czy : - ten model master jest do dupy? - rozcieńczalnik czyt. woda jest do dupy? Po przepolerowaniu filcem jest ładna powierzchnia. MM 4680 to zwykła normalna farbka tak jak każda inna tylko nazywa się Grey Primer - ale żadną farbką podkładową nie jest. Na wszelki wypadek sprawdź taśmą maskująca czy nie będzie Ci ta farbka schodzić. Póki jeszcze czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Czym wycinacie maski do kół. Wiem, że jest specjalny cyrkiel z nożem, ale na obecną chwilę takiego nie posiadam. Da się zamówić jakieś maski uniwersalne, dajmy na to w rozmiarach od 3-15mm średnicy po kilka sztuk z każdego rozmiaru? Miałem taki plan, zaprojektować i wykonać na ploterze coś takiego, ale ktoś kto miałby to oficjalnie wydawać uznał, że to chybiony pomysł. Mogę Ci podesłać coś takiego, chcesz? Powiedziałbyś mi czy fajnie się tego używa i ewentualnie wydamy w sklepie. Pozdrawiam ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 2 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2010 Mam pytanie co do podkładu Model Mastera - to jest Gray Primer 4680. Po nałożeniu uzyskałem trochę chropowatą powierzchnię. Dodałem dość solidną ilość Reatardera i rozcieńczyłem wodą. I teraz czy : - ten model master jest do dupy? - rozcieńczalnik czyt. woda jest do dupy? Po przepolerowaniu filcem jest ładna powierzchnia. MM 4680 to zwykła normalna farbka tak jak każda inna tylko nazywa się Grey Primer - ale żadną farbką podkładową nie jest. Na wszelki wypadek sprawdź taśmą maskująca czy nie będzie Ci ta farbka schodzić. Póki jeszcze czas Dobry pomysł. Jak byłem w modelarskim nie było Surfacera i takie coś mi wcisnęli. Widzę że muszę kupić niebawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 Co do Cleanluxu, to niestety nie testowałem go na przezroczystych elementach. Gdy robiłem preshading na skrzydłach od Bird Doga, z pojemniczka wyskoczyła mi farba wprost na oszklenie, czyściłem cleanuxem było wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 2 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2010 Myślałem o takim czymś. Jutro w pracy coś wykombinuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 3 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2010 Może problem z tymi owiewkami leży w samym sidoluxie. Jakiego używacie? Ja kąpałem owiewki w "Sidolux drewno". Przecież jest jeszcze pcv,linoleum itd.. W każdym wypadku jest to lakier akrylowy, ale na pewno troszkę różnią się gęstością, lub właściwościami krycia i przylegania. Może "drewno" jest gęstszy przez co nie spłynął na tyle, aby nie utworzyć zacieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 4 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2010 Clenalux dał radę z owiewkami i sidoluxem. Wstępnie pomalowałem dolną część samolotu na kolor finalny. Troszkę też ten dół pocieniowałem. Rozcieńczalnik Gunzego okazał się świetnym specyfikiem do Pactr. Całkowicie inny komfort malowania. Śmigło też już gotowe. Podwozie także prawie już skończone. Wydaje mi się, że jeszcze troszkę ten spód muszę prysnąć bo preshading jest zbyt widoczny. Co o tym myślicie? Do końca następnego tygodnia powinienem skończyć model. Zrobiłem też zatyczki do areografu. Teraz łatwo zamieszać farbą w pojemniku podczas malowania. Przydają się także podczas czyszczenia. A oto zatyczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 5 Grudnia 2010 Share Napisano 5 Grudnia 2010 Może problem z tymi owiewkami leży w samym sidoluxie. Jakiego używacie? Ja kąpałem owiewki w "Sidolux drewno". Przecież jest jeszcze pcv,linoleum itd.. ja mogę polecić bardziej sido do kamienia, jak dla mnie o niebo lepsze od drewna na którym się przejechałem gdy odłaził w postaci elastycznej błonki razem z taśmą maskującą (tak szczerze to do szybek jeszcze ujdzie, ale wole polerowanie pastą, a pod kalki wróciłem z powrotem do bezbarwnego błysku, z sido miałem za dużo hec i problemów, zwłaszcza z nabłyszczeniem mocno matowych humbroli) pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 5 Grudnia 2010 A co zrobić jeszcze z tym spodem?. Wydaję mi się, iż można by psiknąć bo preshading troszkę zbyt widoczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 5 Grudnia 2010 Share Napisano 5 Grudnia 2010 Wedle gustu z tym preshading'iem na moje jest ok narazie bym go zostawił jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.