GreeN Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 Mogłeś troszkę bardziej przyłożyć się do przycisków i zegarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Robiłem kiedyś ten model i wybrałem malowanie Olive Drab/Sea Gray/Light Gray (amerykanskie farby zblizone do brytyjskich). Miejsca po znakach RAF zamalowalem brytyjskimi DSG/EDSG/Sky (takie mieli w zapasach na lotniskowcach). Na to nakleiłem znaki SEAC. Komory podwozia i podwozie Light Gray. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 29 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2010 Znalazłem całkiem fajne zdjęcie Korsarza co prawda z 1836 Dywizjonu, ale może się przyda Jeśli chodzi o model to stoi w miejscu, przez święta dałem sobie spokój ale od jutra biorę się do roboty (mam taką nadzieje, może mnie dorwać lenistwo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 30 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2010 Mała aktualizacja: Połówki kadłuba sklejone, kabinka weszła bez jakichkolwiek trudności. I prace przy Pratt & Whitney R-2800: Następnie w kolejce podłubie coś przy skrzydłach, potem szpachlowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 30 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 30 Grudnia 2010 No cóż nikt nie daje oznak życia, ale ja brnę dalej Po całym dniu prac model prezentuje sie tak: Na następny raz biore się za ścinanie końcówek skrzydeł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 31 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 31 Grudnia 2010 Najgorsze już za mną. Końcówki skrzydeł są już starte, z efektu jestem dosyć zadowolony. Całość na dzień dzisiejszy prezentuje się tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 31 Grudnia 2010 Share Napisano 31 Grudnia 2010 Bardzo fajnie to wszystko wygląda ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 31 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 31 Grudnia 2010 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 31 Grudnia 2010 Share Napisano 31 Grudnia 2010 Niepotrzebnie chyba wklejałeś maszt anteny i rurkę Pitota, będą tylko przeszkadzać w szpachlowaniu, szlifowaniu i malowaniu. Poza tym ryzyko połamania tych elementów jest spore pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 31 Grudnia 2010 Share Napisano 31 Grudnia 2010 Ciekawie się zaczyna, F4U to bardzo ładny myśliwiec, z przyjemnością obserwuję postępy. A mógłbyś przybliżyć troche sam proces piłowania skrzydeł? Tzn. jakie powierzchnie dokładnie skracałeś i jak to wykonywałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 1 Stycznia 2011 jachud3-maszt anteny i rurka pilota były już do modelu "przyczepione", ja je uciąłem skalpelem i wkleję po malowaniu KilY-rozłożyłem na biurku drobny papier ścierny, i szlifowałem pod kątem żeby skrzydło przy końcach było cieńsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 1 Stycznia 2011 Share Napisano 1 Stycznia 2011 No to dobrze ;) pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 1 Stycznia 2011 Share Napisano 1 Stycznia 2011 ja je uciąłem skalpelem i wkleję po malowaniu mała moja rada - nawierć pod nie otworki, inaczej co je trącisz to będą się odłamywały. pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 1 Stycznia 2011 Share Napisano 1 Stycznia 2011 rurka pilota A na co temu pilotowi ta rurka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 1 Stycznia 2011 Share Napisano 1 Stycznia 2011 rurka pilota A na co temu pilotowi ta rurka ? a co - ma latać bez rurki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 1 Stycznia 2011 Share Napisano 1 Stycznia 2011 do picia przy dużych przeciążeniach jak zmienia geometrię skrzydeł. Poprawiając, poprawna nazwa to rurka "pitota" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 1 Stycznia 2011 Ok, przepraszam źle przeczytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 1 Stycznia 2011 Share Napisano 1 Stycznia 2011 poprawna nazwa to rurka "pitota" a nawet Pitota http://pl.wikipedia.org/wiki/Henri_Pitot pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 7 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 7 Stycznia 2011 (edytowane) Żeby ktoś nie myślał że porzuciłem projekt. Ostatnio zrobiłem sobie dłuugą przerwę, przy samym kadłubie nie ruszyło się nic, jedynie co to podłubałem przy silniku. W oryginale wygląda tak: (zdjęcie: Wikipedia.pl) A u mnie tak (sory za zdjęcia, ale przy sztucznym naświetleniu trudno zrobić jakieś godne oglądania zdjęcie): Silnik oczywiście nie jest w całości, czeka jeszcze druga gwiazdeczka Edytowane 7 Stycznia 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 7 Stycznia 2011 Share Napisano 7 Stycznia 2011 W oryginale wygląda trochę inaczej. Ten jest od P-47 i nawet w tle widać Dzbanka imitującego Fiery Ginger, bo to chyba zdjęcie z ekspozycji w Dayton? (Swoją drogą, to chociaż podałbym na Twoim miejscu źródło zdjęcia, bo forum jako takie pewnie ma w regulaminie klauzulę zdejmującą z niego odpowiedzialność za łamanie praw autorskich przez użytkowników i nie będzie jak by co na kogo zwalić). To taka ogólna uwaga o silniku, bo biorąc pod uwagę to, co jest załączone w modelu to i tak bez różnicy. W ogóle mam wrażenie, że pokrywa przekładni powstała na wzór R2800 serii C, ale i do niej niezbyt jest podobna. Powodzenia przy budowie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 7 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 7 Stycznia 2011 Dzbanek i Korsarz miały ten sam silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 7 Stycznia 2011 Share Napisano 7 Stycznia 2011 OK, skoro tak to widzisz, to niech Ci bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2011 Prace z dnia dzisiejszego prezentowały sie następująco Skleiłem obydwie części gwiazdy, przykleiłem do kadłuba, i zorientowałem się że w rejonie miejsca łączenia płata z kadłubem, powstała dosyć duża dziura, więc szpachla poszła w ruch. Po wyschnięciu szpachli starłem ją i szlifowałem na mokro, w końcu przykleiłem osłonę silnika (miałem trochę problemów, ale w ostateczności weszła na miejsce). Do tego doszedł wiatrochron. A teraz czas na zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 10 Stycznia 2011 Share Napisano 10 Stycznia 2011 Nie zamaskowałeś oszklenia przed wklejeniem? Dziwnie trochę :P pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzbanek Napisano 10 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2011 Nie zamaskowałem, bo nie mam taśmy Tamyi, mam tylko zwykłą malarską, więc oszklenie po pomalowaniu modelu maluje zapałką...zawsze zapominam kupić taśmy, jak będę kupować coś przez neta, to muszę kupić taśmę, żeby nie płacić 2 razy za przesyłkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.