MartiniOCP Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 W kwestii materiałów w środku - nie wiem czy widziałeś ten temat: http://www.automotiveforums.com/vbulletin/showthread.php?t=1037917&page=6 Człowiek uzyskał całkiem fajny, zamszowy, efekt miksując mr surfacer 1200 i czarny mat w proporcji 1:10, z dużej odległości. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 18 Stycznia 2011 Widziałem widziałem. Znam tą relację całkiem nieźle. Taki właśnie efekt będę chciał uzyskać. Wczoraj nie pamiętałem proporcji, może ddzisiaj mi sie uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jcs Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Bardzo ładnie to wygląda. Powodzenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 23 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2011 W piątek przyszły wreszcie koła jakość naprawdę niezła Zabrałem się oczywiście za przymiarki, ale to nie takie proste kapcie się nie mieszczą. Trzeba było zrobić im miejsce później będzie zabawa w budowę nadkoli. Tymczasem zrobiło się miejsce zebrałem to arcyskomplikowane zawieszenie i ustawiłem na swoim miejscu wszystko oczywiście na patafixa, dlatego tak koślawie. Chodzi jednak tylko o sprawdzenie, na jakich wysokościach to wypadnie i ile czeka mnie zabawy. Jest tak wzdłuż wygląda klasycznie dla amerykanów (szerokie kapcie i po środku grucha mostu ) a w filmowym tak nie ten profil, ale widać, o co chodzi. Rzucają się w oczy trochę za małe tylne, koła, ale tutaj nic nie wymyślę. Trzeba go będzie dać parę mm w dół. Bałem się, że wyjdzie dużo więcej i trzeba by było przerobić to gruntownie. Z drugiej strony jakoś specjalnie łatwo też nie będzie, bo te elementy zawieszenia strasznie mizerne są. To jest przód na tym ma się trzymać koło zdaje się, że można sobie jeszcze wsunąć pręcik stalowy – zauważyłem to dopiero jak rozbierałem tę prowizorkę – ale wypadnie on nad resorami i będzie od razu rzucał się w oczy. No i nie ma mowy o skrętnych kołach. Z tyłu pod względem druta jest lepiej, chowa się w moście przy okazji, most to następne nieporozumienie AMT słabiutko się składa (rozpuściłem się przez tą tamkę ) całość wygląda tak Przy okazji widać tam spory zbiornik paliwa z boku ramy a jak może pamiętacie miejsce gdzie był na karoserii wlew paliwa zostało zaszpachlowane. Wyczaiłem na filmiku, że to cudo ma zbiornik gdzieś z tyłu trochę pokopałem w sieci i znalazłem też taką fotkę inny egzemplarz, też dość nietuzinkowy rama na pierwszy rzut oka różni sie trochę, ale model i rocznik się zgadza. U nich te customy mają wszystko pozmieniane. Nie wiem, dlaczego ale przenoszą ten zbiornik do tyłu. Może, dlatego żeby na filmach szybciej się zapalał po zderzeniu W każdym razie żeby miało to ręce i nogi wypadałoby go chyba też przenieść. Tyle, że ja mam tutaj poprzeczki było też kiedyś mocowanie koła zapasowego Znów będą modyfikacje . Jeszcze podsumowując w kwestii zawieszenia. Z tyłem będzie dość łatwo. Tam prawdopodobnie przesunę mocowania resorów i to powinno załatwić sprawę. Gorzej z przodem. Ta belka poprzeczna jest żałosna. Wiotka jak diabli. Muszę chyba ją zrobić od podstaw i przy okazji przesunąć oś kół. Może pokuszę się o stworzenie skrętnych kolumn. Mam nadzieję, że te cienkie resory wytrzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 24 Stycznia 2011 Share Napisano 24 Stycznia 2011 Cześć! Ładnie Ci praca idzie! Ta przednia oś rzeczywiście nie wygląda dobrze, lepiej będzie jak ją zrobisz od podstaw. Wtedy dodatkowo masz kontrolę nad wysokością przedniego zawieszenia. Amerykanie w Fordach obniżają przód montując coraz bardziej zagięte końcówki osi, _/- że tak schematycznie narysuję... Co do zbiornika paliwa, przesuwa się go (i inne rzeczy też) do tyłu, żeby lepiej rozłożyć nacisk na osie, bo standardowo napęd jest na tył, a większość obciążenia siedzi z przodu (silnik) i potem wciskasz gaz, a tylne koła kręcą się w miejscu! Tak czy inaczej czeka Cię jeszcze masa zabawy, ale wszystko wskazuje na to, że dasz radę, życzę powodzenia i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2011 Tak przypuszczałem że chodzi o rozkład masy. Jednak z takimi motorami pod maską to tylne koła i tak nie mają szans na zachowanie przyczepności Z kołami będę jeszcze kombinował i chyba jest nadzieja na zrobienie czegoś większego. Tymczasem dachu ciąg dalszy. W drugą stronę nie wymyśliłem już żadnych dodatkowych pomocy, po prostu go przeciąłem później żeby złapać płaszczyznę przykleiłem do gipsu i zabrałem się za dopasowywanie i tak, co mi się już wydawało, że jest super to znów mi się gdzieś przesunęło w końcu uznałem, że jest nieźle i przyłapałem od góry na CA trzema paskami polistyrenu zrobił się nawet dość sztywny potem znów MS ma on swoją dużą zaletę, póki jest plastyczny można poprzez dodanie paru kropel wody ukształtować powierzchnie jak się chce. Do rzeźby jest idealny. W związku z tym bez specjalnego wysiłku udało się zrobić wszystkie uszczelki okienne i linie podziału gdy masa stwardniała paski polistyrenu zamieniłem na płytkę od spodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swim Napisano 25 Stycznia 2011 Share Napisano 25 Stycznia 2011 przy okazji, most to następne nieporozumienie AMT słabiutko się składa (rozpuściłem się przez tą tamkę ) robiłem ze 2 modele AMT i przyznaje racje, mosty to tragedia a w jednym modelu musialem pociąć oś na pół i pokąbinować bo była za krótka i nie przechodziła na wylot żeby koła zamocować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2011 Wloty powietrza na masce wyglądają bajerancko, ale do wykonania trochę trudne z racji swojej lokalizacji. Maska w tym miejscu opada pod kątem i do tego się rozszerza wraz ze zbliżaniem się do przedniej szyby. Trochę się obawiałem czy uda mi się wcelować we właściwe miejsce za pierwszym razem, więc jako powiedzmy zabezpieczenie zrobiłem sobie formę i pierwsze podejście postanowiłem zrobić na żywicy Na wlot zorganizowałem sobie rurkę aluminiową 2,4mm. Kupiłem też stalową 2,7mm, ale będzie raczej za duża, no i obróbka była by trudniejsza pogapiłem na fotki pierwowzoru, poprzymierzałem do monitora i wycelowałem. W pierwszej kolejności wiertło 1mm, potem 1,5 i 2mm. Na koniec trochę frezem i pilniczkiem. Rurkę ściąłem odpowiednio pod kątem i przeszlifowałem. Tak to wygląda i po wpuszczeniu w otworek pod różnymi kątami początkowo miałem wrażenie, że mogłoby być troszkę niżej, ale teraz już sam nie wiem Chyba trochę za długi skos na rurce jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert822 Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 początkowo miałem wrażenie, że mogłoby być troszkę niżej, ale teraz już sam nie wiem Na ,,oko,, wyglada to niemal ze identycznie jak oryginal-takie moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 Na wysokość dobrze, tylko w moim odczuciu powinny być bardziej przesunięte do tyłu. W oryginale wloty są mniej więcej w połowie długości maski, u ciebie to tak bardziej z przodu. Tam parę milimetrów, nikt nie będzie się czepiał. Ale ja krótkowidz jestem, może źle widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 I do tego , wloty mają przed metalową częścią widoczne zagłębienie. Do tego rurka powinna być bardziej spłaszczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2011 ...tylko w moim odczuciu powinny być bardziej przesunięte do tyłu. Tak też początkowo celowałem, ale po przyjrzeniu się całkiem z profilu ta połowa już nie jest taka pewna. Jest lekko z przodu, choć może i faktycznie można by bardziej cofnąć. I do tego , wloty mają przed metalową częścią widoczne zagłębienie Zagłębienie jest ale tak jak pisałem rurka jest ścięta na zbyt długim odcinku (widać to z profilu, elips jest za długa) i na fotkach zasłania/wypełnia zagłębienie. Kiedy zetnę ją na krótszym odcinku wtedy przed rurką będzie widoczne zagłębienie. Inna rzecz że na tej bladożółtej żywicy nie widać szczegółów. Do tego rurka powinna być bardziej spłaszczona. A tutaj to nie wiem o co Ci chodzi. Na fotce prawdziwego auta od przodu (no może lekko pod kątem) widać że nie ma żadnego spłaszczenia otworu. Ma pełny okrągły przekrój. Po to właśnie zrobiłem pierwsze podejście na kopii żeby móc coś poprawić m.in. przesunąć się lekko w tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 Z tym spłaszczeniem to nie do końca jestem pewien. Ponieważ takie złudzenie powstaje, bo rurka pod kątem jest obcięta. Niech się spece wypowiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 paczek1981, popieram twoje słowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2011 Panowie przecież to widać a tutaj klatka z filmu z rurką w trakcie wykonywania nie ma spłaszczenia tylko jest ścięcie. Na fotkach widać że później wlot się jeszcze trochę zmienił Ponad to dodali na brzegu rury specjalnie przygotowaną blaszkę nie jest to krawędź rury. Widać to na filmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 27 Stycznia 2011 Share Napisano 27 Stycznia 2011 Cześć! Gratuluję podejścia, ta kopia zapasowa maski pokazuje jak dobrze masz wszystko przemyslane. Z drugiej strony - dwie głupie rurki a ile roboty! Jeszcze wrócę do dachu - top chop wygląda dobrze, ale tak ajk już pisałem, trzeba zwrócic uwagę na tylne okno, na razie wyszła Ci piękna "szczelina na listy", z fotek oryginału wygląda, że tam nie zmniejszyli go aż tak bardzo. Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba2507 Napisano 27 Stycznia 2011 Share Napisano 27 Stycznia 2011 Ja bym na twoim miejscu zrobil ten wlot z jednej rurki tak jak oni to zrobili ja potem zepolil z maska i do srodka potem dal inna rurke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmorka Napisano 27 Stycznia 2011 Share Napisano 27 Stycznia 2011 Ja do doradzania to za cienki jestem, ale za to mogę powiedzieć, że cholernie mi się podoba Twoja praca, jest super, fajnie się czyta i ogląda, kawał dobrej pracy, widać doświadczenie Szkoda ,że nie da się szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2011 Jeszcze wrócę do dachu - top chop wygląda dobrze, ale tak ajk już pisałem, trzeba zwrócic uwagę na tylne okno, na razie wyszła Ci piękna "szczelina na listy", z fotek oryginału wygląda, że tam nie zmniejszyli go aż tak bardzo. Wydaje mi się że trochę przesadzasz. Zrobione na szybko porównanie nie przyciąłem dachu więcej niż oni. Oni okna nie powiększali nie ma nic na ten temat w relacji filmowej. Możliwe że AMT nie wszystkie proporcje dokładnie odwzorowało i może okienko na starcie było trochę mniejsze. Nie będę go ruszał i tak mam już z tym modelem więcej zabawy niż planowałem i do srodka potem dal inna rurke. W jakim celu? Moim skromnym zdaniem nie ma co kombinować. Do poprawienia są dwie rzeczy. Lokalizacja tj. muszę przesunąć trochę otwór wstecz. Druga to ścięcie rurki na krótszym odcinku. Reszta po dokładniejszym obrobieniu - przypominam że to co jest na fotach jest mocno na roboczo - będzie ok. Przez to że rurka aluminiowa ma dość grubą ściankę uzyskuję efekt nakładki którą oni wykonali z blaszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wierzbol Napisano 28 Stycznia 2011 Share Napisano 28 Stycznia 2011 W ogóle się nie przejmuj tym co mówią, idzie Ci świetnie i podziwiam Twoje tępo. Jestem zachwycony, co do rozmowy o rurce, to na pewno jest okrągła. Gratulacje!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 28 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2011 Dzięki bardzo Wierzbol! I jak teraz lepiej tutaj widać przesunięcie w stosunku do wcześniejszej wersji Wyżłobienie do lekkiej korekty (trochę przydługie) i wtedy rurka lekko wstecz, ale to już przy właściwej masce. Po cichu liczę, że od poniedziałku uda mi się lekko przyspieszyć. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 28 Stycznia 2011 Share Napisano 28 Stycznia 2011 Jak dla mnie jest już wystarczająco przekonująca. Po cichu liczę, że od poniedziałku uda mi się lekko przyspieszyć.Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak dla mnie twoje tempo jest niesamowite, no ale skoro chcesz przyśpieszyć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 30 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 30 Stycznia 2011 Rozkręciłem się z żywicami obawiam się o odporność na pęknięcia niektórych elementów (m.in. dach) i pomyślałem, że odlewy będą bardziej wytrzymałe. Hehehe, na koniec budowy tego modelu będę miał niezły zestaw do przebudowy F-100 na Expendables Truck Jakość może nie powala, ale niektóre żywice sprzedawane za nie mało $ np. przez Renaissance też nie rzucają na kolana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wierzbol Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Nie wiem czy planujesz tak zainstalować tą rurkę, ale na wszystkich zdjęciach gotowego "potwora", wloty na masce są tylko obramowane aluminium w całym żłobieniu maski. Dlatego też sądzę że by odwzorować lepiej, powinieneś cofnąć lekko rurkę w głąb maski. Czy może to jest też wypukłe, bo przejrzałem zdjęcia i wprowadziły mnie w konsternacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 31 Stycznia 2011 Autor Share Napisano 31 Stycznia 2011 Przecież pisałem Wyżłobienie do lekkiej korekty (trochę przydługie) i wtedy rurka lekko wstecz, ale to już przy właściwej masce. wiem że robię ładne fotki, ale czytać też trzeba Tymczasem ciąg dalszy. Przy którejś tam z kolei przymiarce i zakładaniu tego prymitywnego zawieszenia stwierdziłem, że jakoś mi to nie pasi. Nowe felgi, fotele w środku, deska rozdzielcza szyta ;o) na miarę a pod spodem resor. Wiem, że na początku było założenie, że go nie będę ruszał ale.. stwierdziłem, że spróbuję. Siadłem w sobotę i pokopałem po sieci w poszukiwaniu natchnienia. Wygrzebałem trochę różności, udało mi się też trafić na mały WIP z wymiany zawieszenia. Tak wygląda seria i faktycznie ma tą śmieszną belkę przy zmianie zawieszenia podstawą jest wspawanie takiej lub podobnej belki potem już jest wiele wariacji mniej więcej tego samego, wahacze, sprężyna, amortyzator, drążki itd. oczywiście są też ulubione przez amerykańców poduszki fragmencik wspomnianego WIPu Panowie z WCC zainstalowali podobny zestaw Sporo części do dorobienia, ale podjąłem próbę. Oczywiście musiałem przyjąć trochę uproszczeń, więc nie wygląda to jak w realu. Było sporo mierzenia, ale i tak w paru miejscach nie wyszło mi tak jakbym chciał. Zastosowałem polistyren różnych grubości, rurki i pręciki polistyrenowe oraz rurki i pręciki mosiężne i miedziane. Sprężyna dorobiona z jakiegoś kawałka drutu, który znalazłem w szufladzie jest to produkt prototypowy, więc nie zwracajcie uwagi na niedoróbki tutaj z kołem no i skręca niestety nie dało się tak łatwo nałożyć budy musiałem trochę wyciąć i już po chwili tak jak wspominałem w tej chwili skręcają się już koła chociaż w tym kierunku trochę słabo, bo guma opiera się o wnętrze nadkola w drugą stronę już lepiej wysokość zawieszenia mogę sobie wyregulować umiejscowieniem wspornika, na którym mocuję koło i jeszcze przymiarka z tarczą Oczywiście jeszcze trzeba dorobić drążek kierowniczy. I co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.