Lucas HS Napisano 20 Września 2007 Autor Share Napisano 20 Września 2007 Heh, dzięki, strasznie mi miło. Tak, na prawde mam 13 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Września 2007 Share Napisano 20 Września 2007 nie jestem jakims wybitnie uzdolnionym modelarzem Jesteś ,jesteś, jak na 13 lat to jest to bardzo dobra robora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 20 Września 2007 Autor Share Napisano 20 Września 2007 Ale się cieszę, że spotkałem sie z takim uznaniem to zachęciło mnie do skończenia przerwy w modelarstwie, DZIĘKI! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 20 Września 2007 Autor Share Napisano 20 Września 2007 Jeżeli chodzi o malowanie flagi to mam już potrzebne farby, jedna jest stara więc nie wiem co zrobić i boję się ją rozcieńczyć a już nie idzie takiej podobno kupić:( może jakieś sugestie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 20 Września 2007 Share Napisano 20 Września 2007 jedna jest stara więc nie wiem co zrobić i boję się ją rozcieńczyć A co to znaczy, ze sie boisz. Chyba nie rozcienczasz farb w puszeczce, ale w jakims dodatkowym naczynku (maly kieliszek do wodki jest niezly). Odejmij troche farby z puszki dodaj pare kropel rozcienczalnika (masz chyba jakis oryginalny albo benzyne lakowa czy extrakcyjna). I zobacz co sie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 20 Września 2007 Autor Share Napisano 20 Września 2007 no wiem, ale wole nie myśleć co będzie jeżeli okaże się że farba nie jest do użytku bo nie mam pomysłu gdzie jeszcze szukać a mieszam w złotym plastiku po ferrero:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 20 Września 2007 Autor Share Napisano 20 Września 2007 Udało się za pierwszym podejściem z ekstrakcyjną, niepotrzebna tu była moja..."nieśmiałość", tylko zastanawiam się czy nie zwarzy się ona z emaliami hymbrola? Niebieski pójdzie na emalie... jutro jak wyschnie porównam dokładnie jak bardzo kolor jest podobny a za tydzien, jak będę miał aparat to wrzucę jakieś fotki:) Pozdrawiam, Lucas HS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 20 Września 2007 Share Napisano 20 Września 2007 tylko zastanawiam się czy nie zwarzy się ona z emaliami hymbrola? Niebieski pójdzie na emalie. Masz obawy, czy niebieski Revell nie wejdzie w reakcje z suchym juz Humbrolem? Czy Cie dobrze zrozumialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 20 Września 2007 Autor Share Napisano 20 Września 2007 Tak, dobrze zrozumiałeś (rozcieńczony on będzie ekstrakcyjną) pytam bo czasem farby reagują z wyschniętą już szpachlówką na modelu. Poprostu nie jestem pewien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 20 Września 2007 Share Napisano 20 Września 2007 No wiec moim zdaniem, jesli odczekasz dostatecznie dlugo (relatywne pojecie, ale ja po malowaniu czekalem na pewno dluzej niz jeden dzien) i polozysz cieniutka warstwe Revella (przypuszczam, ze zrobisz to aerografem) to bardzo bym sie zdziwil gdyby cos sie stalo. Jak zwykle w takich przypadkach goraco polecam test na boku czyli "dawieriajem no prawieriajem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 20 Września 2007 Autor Share Napisano 20 Września 2007 Dzięki, spróbuje jak tylko dostanę resztę farb i rozcienczalnik, no i zrobię coś z aerkiem. Napisze jak wyszło, a odcień niebieskiego jest idealny!!! Pozdrawiam, Lucas HS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 20 Września 2007 Share Napisano 20 Września 2007 mieszam w złotym plastiku po ferreroJuz o tym gdzies pisalem, ale sie powtorze. Do mieszania i rozcienczania farb swietnie sprawdzaja sie strzykawki. Zaciagasz sobie porcje jednej farby (masz podzialke na sciance, wiec wiesz ile zasysasz - dodatkowy bonus), czyscisz dizubek (np. papierem toaletowym), zaciagasz inna farbke, znowu czyscisz dziubek, zaciagasz rozcienczalnik, wyciagasz tloczek do samego konca (tak, zeby go nie wyjac, rzecz jasna), zeby nabrac powietrza i trzachasz. Gwarancja idealnego wymieszania skladnikow. Ze strzykawki wyciskasz przygotowana farbe do zbiorniczka aerografu i voila. Strzykawke przemywasz benzynka i odkladasz na bok do ponowneo wykorzystania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 21 Września 2007 Autor Share Napisano 21 Września 2007 Boski sposób, korzystam z niego. Tym razem nie zrobiłem tego poniważ nie próbowałem farbki aero a pędzlem nie warto było brudzić strzykawki, pozatym farbajest tak gęsta, że jak włożyłem patyczek do słoiczka i wyciągnąłem, zlrobiła się taka farbowa nitka:D rozmieszałem w małym pojemniczku, benzyny dodałem ze strzykawki i jest GIT, niestety farba po całej nocy jest klejaca, nie wiem czy to wina grubej warstwy po pędzlu, czy może gloss jest przyczyną, zobaczymy. Pozdrawiam no i zapraszam do komentowania zdjęć z trzeciej strony, bo coś napewno jest jeszcze do poprawienia:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 21 Września 2007 Share Napisano 21 Września 2007 Jak masz brzydką powierzchnie, bo farba była za gęsta, to przetrzyj ją gąbką do matowienia. kupisz ją za 2-4 zł w sklepie z farbami(zwykłymi) na klejące się powierzchnie też pomaga. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 21 Września 2007 Autor Share Napisano 21 Września 2007 dzięki, jutro spróbuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 2 Października 2007 Autor Share Napisano 2 Października 2007 Zabrałem się za Spitka, wkleiłem karabiny do prawego skrzydła, poszpachlowałem i poszlifowałem prawie wszystko... na zdjęciach widać też skrzydło przed "mam nadzieję" ostatnim szlifowaniem, są także porównania kolorów kalek z planowanymi kolorami farb, chyba farby pomieszam jakoś... kolejne zdjęcia może już jutro:) aha, na ostatnich zdjęciach widać wady kalek...Zapraszam: PS: zrobiłem wszystko żeby forum sie nie rozjeżdżało i widzę że jest lepiej ale jeszcze nie idealnie:/ EDIT: Na model, w niektórych miejscach smarknąłem surfem (był strasznie rzadki, rozcieńczyłem 2/1, zapraszam do oglądania i komentowania: Za tydzień prawdopodobnie pójdzie więcej surfa:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 2 Października 2007 Autor Share Napisano 2 Października 2007 Witam, mam "problemiczek": Górna część skrzydła jest ale dolna zwichrowana o 1cm na końcu skrzydła jestem strasznie zezłoszczony, nie wiem co robić, jak złączam obie części taśmą to cała końcówka jest "wywinięta" do dołu. Wcześniej tego nie zauważyłem, może problem tkwi w doklejonej do dolnej części płata lotce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Ziober Napisano 4 Października 2007 Share Napisano 4 Października 2007 To nic strasznego. Możesz delikatnym dłutkiem albo pilnikiem zrobić rowek (oby nie na wylot) w wewnętrznej stronie niezwichrowanej połówki skrzydła. Następnie wklej tam na cyjanoakryl pręt stalowy (np. kawałek szprychy rowerowej – musi być dłuższy, niż długość odkształcenia!). Jak spoina wyschnie i zespolenie będzie sztywne, doklej „odkształconą” połówkę – podczas schnięcia zastosuj klamerki dociskające, albo owiń całość nicią. Po sklejeniu usztywniona połówka będzie trzymać tę odkształconą we właściwej pozycji. Generalnie w przypadku dużych (długich) skrzydeł warto wkleić w nie dźwigary usztywniające zrobione z kawałków plastiku z przyklejonymi do nich blaszkami metalowymi (np. miedzianymi – nie muszą być grube – 0,1 mm wystarczy). Blaszka będzie działać jako usztywnienie w grubszych partiach skrzydła, a szprycha metalowa w tej cieńszej, gdzie już profil dźwigara byłby zbyt wiotki. Wskazane jest, by element dźwigara był połączony z opisanym wcześniej prętem (szprychą). To dodatkowo wzmacnia i stabilizuje, nawet bardzo pracujące skrzydło. Możesz również naciąć od środka połówkę odkształconą i podczas klejenia dogiąć ją do połówki nieodkształconej – ale ten sposób nie gwarantuje zachowania symetrii i z czasem też mogą powstać jakieś odkształcenia. Nie próbuj tego prostować na gorąco! Pozdrawiam A. Ziober Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 5 Października 2007 Autor Share Napisano 5 Października 2007 Dzięki, przed przeczytaniem posta poradiłem sobie właśnie tym sposobem tyle że wykożystałem wiertła 1,5mm:D troske to nieprofesjonalne ale jesrt dużo lepiej przyznaje sie bez bicia że nadal nie jest idealnie ale jednak nie wiem czy io rozcinać... jutro foty, zaraz jadę na koncert T.Love Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 6 Października 2007 Autor Share Napisano 6 Października 2007 Witam, kolejne postępy: Skrzydło poklejone, wstępnie zaszpachlowane, widoczne na ósmym zdjęciu wiertła w środku, osłonka kabiny pilota już oklejona gotowa do przyklejenia do modelu, silnik osłoniony przed malowaniem podkładem, na czwartym zdjęciu widać niedoskonałość w spasowaniu dwóch części skrzydła, aha mam pytanie, na dwóch zdjęciach zaznaczone jest czerwonym kółkiem takie coś... i nie wiem czy to wyciąć czy nie, jak widać strasznie odbiega od owiewki...: Przepraszam że opisy nie wplatają sę w zdjęcia tylko są wrzucone na kupe, ale fotosik mi sie sypie i zdjęcia wali nie pokolei i nie chciało mi się robicz każdego zdjęcia z osobna... proszę o szczere komentarze Pozdrawiam PS na jednym zdjęciu widać zawinięte do doły prawe skrzydło, juz sklejone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 11 Października 2007 Share Napisano 11 Października 2007 Sprawdze i Ci powiem.problrm polega na tym,że przeciwna burta też biegnie wysoko.musze to sprawdzić.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 11 Października 2007 Autor Share Napisano 11 Października 2007 Właśnie dziwne to jest dla mnie, pozatym element nie wygląda mi na przekrzywiony, złamany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 11 Października 2007 Share Napisano 11 Października 2007 Nie obcinaj.W MK-1 burty były faktycznie wyciągnięte wyżej.Co prawda inaczej to wyglądało. Możesz poszukać w necie i przerobić ,albo zostawić. Ale nie ucinaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 11 Października 2007 Autor Share Napisano 11 Października 2007 A masz jakieś foty jak to wyglądało czy mam se sam poszukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 11 Października 2007 Share Napisano 11 Października 2007 później Ci podslę. Chyba golenie podwozia masz zbyt równoległe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.