Skocz do zawartości

Spitfire Mk1a 1:24 - Airfix


Lucas HS

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Po prawym skrzydle nikt tak nie łaził żeby aż tak je "zmęczyć". Może jeszcze stonujesz te przetarcia?

 

Aha jeszcze jedna mała uwaga. Stery wysokości i lotki masz dość mocno wychylone a drążek jest w pozycji neutralnej Może to szczegół ale mnie rzucił się w oczy.

 

Pozdrawiam i czekam na galerię

 

Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 230
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Co do sterów, to była już o tym mowa, zawaliłem, ale nie będę poprawiał. Ten etap miałem za sobą już jakoś ponad rok temu

 

A otarcia będę tonował, jesteś chyba trzecią osobą, która mi to wypomina

Dzięki

 

A tak przedstawia się shading w normalnym świetle. I jak wam się podoba?

IMG_0046.jpg

IMG_0051.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kokardę poszło 5 (słownie: pięć) warstw SOL'a. I tak nie chciała ładnie siąść. Zostały bąble przy nitach i w niektórych liniach podziału:

IMG_0061.jpg

 

Wiec wymyśliłem, że kalkę w odpowiednich miejscach ponacinam skalpelem i wpuszczę kropelkę SOLa (tak pisało na jego opakowaniu). To też nie koniecznie dało zadowalający efekt. Musiałem wykałaczką uklepywać i układać... W sumie na tę kalkę poświęciłem ponad godzinę czasu, biorąc pod uwagę nałożenie siedmiu warstw sidoluxu. Aż tyle, bo powierzchnia farby strasznie chropowata. Wyszło mniej więcej tak:

IMG_0074.jpg

 

Jedynym mankamentem jest biały podkład kalkomanii kończący się w połowie niebieskiego koła. No to biorę się za czerwoną kropkę na środku kokardy i drugą stronę kadłuba

 

PS: Druga fotka robiona w trybie manualnym aparatu. Przynajmniej nie rozmazałem, co mi się wcześniej przy tym trybie zdarzało - jest progress

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest żle, a nawet jest dobrze- siedem warstw sidoluxu, ja daje trzy i wydaje mi sie że przesadzam. A robiłeś polerkę farby chociażby kawałkiem filcu? To dużo daje, nie trzeba dawac aż tyle sido. Tak w ogóle to samolocik wychodzi super.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem, ze cały model przeszlifuję papierkiem 2500, może dam potem fotkę jak ta chropowatość wygląda w najgorszych miejscach ;)

Ale będę szlifował dopiero po kalkach, skoro już je zacząłem... żeby równowaga była zachowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawym skrzydle nie bylo potrzeby chodzic, bo do kabiny pilota wchodzi sie od lewej.

 

Po prawym skrzydle Majku chodzili mechanicy. A to nalać paliwka, a to uzupełnić amunicji. Tak schatłane spity są na zdjęciach u Peter`a Caygill`a LEGENDY SPITFIRA Mk.I-V. Pozdro. Zapowiada się interesujący model. Podoba mi się Twoja praca z modelem. Czekam na finisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy następnych malowaniach, dobrze przygotuj farbę i ciśnienie, bo ta chropowatość jest właśnie od złych parametrów farby( za dużo rozpuszczalnika/ za duże ciśnienie/ zły kąt malowania) i przepoleruj to filcem, miękkim pędzlem. Zaoszczędzisz sobie czasu i pracy z poprawkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki

 

Przerzuciłem się jednak ostatnio całkowicie na chemię Gunze. Zupełnie inne malowanie Jestem w trakcie wymieniania zaplecza. Właśnie wydałem kolejne 150zł na parę farbek Gunze, szpachlówkę i takie tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak tylko cicho patrzę na to co robisz z tym Spitem Odgrzebałem swojego i pewnie będę się na Twoim trochę wzorował.Tak czy siak trzymam kciuki za malowanie znaków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Siemacie

Popracowałem przy Spitku i jestem coraz bliżej finiszu ;-)

Namalowałem od szablonów oznaczenia kodowe oraz kokardy. Kolorki dobierane na oko ale wyszło ok. Czas na resztę lakieru błyszczącego i wash.

IMG_1801.jpg

IMG_1808.jpg

IMG_1809.jpg

IMG_1810.jpg

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo - moło widzieć spitka ponownie na warsztacie mam nadzieje, że już nie będziesz robił dłuższych przerw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile zapoznałeś się z malowaniem oznaczeń w samolotach RAF dokładnie chodzi o kolejność liter rejestracyjnych KL-B tutaj na wyjaśnienie, o co mi chodzi dwa zdjęcia.

6372ccbda5d4922fm.jpg

75690c42468ef5bem.jpgNie spotkałem się żeby było inaczej oczywiscie mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kolejność, to powołałem się na instrukcję Airfixa, ale kolejność na prawej burcie widocznie może być taka jaką zrobiłem. Przykład lewej sam podałeś:

bez%C2%A0tytu%C5%82u.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.