Jump to content

Spitfire pomocy koledzy!!!


kokos85
 Share

Recommended Posts

Dziękuje bardzo jednak bez wizyty w sklepie sie nie obejdzie

teraz pytanko lub prośba o poprawienie jeśli się mylę:

Do kamuflażu mogę użyć farb Model Master 1710-Dark Green

oraz Humbrol 165

a spód Humbrol 106??

aha ma ktoś może zdjecie zegarów spitfire`a??

Link to comment
Share on other sites

Warto byłoby się dowiedzieć z jaką wersją mamy do czynienia. To są współczesne zdjęcia, jedno Mk VIII, a drugie to chyba piątka z czymś dziwnym w miejscu celownika. Zwróć za to uwagę na kolor wnętrza. To jest właśnie wspomniany grey green. Ten Humrol 78 jest bardzo ciemny.

Link to comment
Share on other sites

Na palecie drukowanej Humbrola ten 31 wygląda równie ciemno. Chyba najbardziej zbliżony do oryginału Humbrol to H90, który zresztą za dawnego, 'prawdziwego' Humbrola wcale nie nazywał się Sky i prawdopodobnie został stworzony jako Grey Green. Ten nowy H90 o formule zmienionej pod Sky wymaga podrasowania wg tego co widać na zdjęciach.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Słuchajcie greatgonzo

 

FS34226 to Model Master (Pactra) RAF Interior Green 4840, A113, 2062

IMG_2397_cr.jpg

 

Humbrol 78 jest nieco ciemniejszy

IMG_2398_cr.jpg

 

Humbrol 31 jest zbyt ciemny, zresztą to kolor którym były malowane samoloty FAA z Royal Navy np. Martlet

IMG_2399_cr.jpg

 

Różnica pomiędzy Humbrol 90 a "RAF Sky" na zdjęciu poniżej. Zresztą na temat tego koloru można też poprowadzić dłuższą dyskusję, ale myślę, że to innym razem.

IMG_2400_cr.jpg

 

Ciężko jest odpowiedzieć na pytanie czy 165 to dobry kolor na spód bo nie wiemy który model chcesz malować.

Link to comment
Share on other sites

wiesz co jest to model revella 1:72 w wersji Vb co do malowania sam niewiem nie mam instrukcji ani kalkomanii i tu potrzebna mi wasza pomoc co do kokpitu wybrałem h78 jest troche ciemniejszy ale wygląda oki niestety kłopot z aparatem i nie zrobiłem fotek

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Czekamy na finalny efekt. Rób dalej i się nie przejmuj. Jak nie ma krytyki, to jest w normie. No chyba że potrzebujesz poklepania po pleckach i mobiluzującej zachęty?

 

Szkło już wklejone? Najlepiej jest je wkleić już po zakończeniu procesu malowania.

Link to comment
Share on other sites

sorry koledzy za post pod postem ale nikt nie oceni mojego spita?

Straszliwe ślady po pędzlu

Nie pomalowana osłona kabinki

Popracuj jeszcze nad tym modelem, ale ciężko będzie uzyskać jakiś zadowalający efekt, by na forum nikt Cię nie skrytykował.

Dałeś pasy fototrawione w kabince, to i reszte podciągnij pod te pasy, a bedzie OK

Link to comment
Share on other sites

Fotel pilota w Spitkach był z tworzywa sztucznego i dlatego miał kolor zbliżony nieco do minji (taki czerwonawy). Wiem, że teraz to już po ptakach ale szkoda, że nie podratowałeś się Internetem. Na polskich forach modelarskich i nie tylko jest tyle warsztatów ze zdjęciami wnętrza kabiny Spitfire, że przy pewnych chęciach mógłbyś uniknąć wielu błędów.

Wiem, że chciałeś uatrakcyjnić swój model, chwali to się, przecinając osłonę kabiny. Ale efekt końcowy wygląda na zbliżeniach nieco mało ciekawie.

Ogólnie model Revella jest dobrym materiałem na początkowe zmagania. Całkiem nieźle się klei, efektownie wygląda, choć mam nadzieję, że jak go zbudujesz i się nieco bliżej jemu przyjrzysz to znajdziesz rażące błędy tego zestawu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.