Stojkovic Napisano 23 Marca 2011 Share Napisano 23 Marca 2011 Z prozaicznych przyczyn Ford Mutt nad którym ostatnio pracowałem musi nieco poczekać. Nie posiadam aerografu, a zblaszkowany model musze pokryć, by rozpocząc kolejne etapy prac. Nie lękajcie się, albowiem do Mutka wrócę tak szybko jak tylko będzie to możliwe. Zmuszony jestem zatem do odstąpienia od zasady, jeden model na raz a nie więcej. Na warsztat wybrałem BTR 80a od Zvezdy. Zestaw zdecydowanie nie anonimowy. Wypraski z charakterystycznego zielonego plastiku od Rosyjskiego dziedzica modelu po DML. Same wypraski nie są pozbawione śladów po wypychaczach, jednak są one w takich miejsach że albo są niewidoczne po złorzeniu, albo są łatwe do usunięcia. Model posiada niewielkie jamki skurczowe. No i najsławniejsze zestawowe opony z ladnym bieżnikiem, które stapiają plastik... moje na szczęście oszczędziły ramki z którymi się gniotły w pudełku. Dodatki to zdobyczne blaszki od Abramsa które wykorzystam. W pudełku prócz wspomnianych palących opon i kalek mały kawałek przeźroczystego plastiku na szyby przednie w pojeździe. blaszka od Abramsa. Kalkomanie są jakie są... ma ktoś może na zbyciu kalki do wersji UN? Jeśli tak chętnie się dogadam. No i oczywiście jestem otwarty na propozycje malowania tej żabci. Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do żywego i aktywnego uczestnictwa w tworzeniu tego modelu. Jest to zarazem pierwszy model z cyklu Modern Russian Armor w mojej kolekcji. In-box poniżej. Zapiąć pasy i jedziemy! x 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 24 Marca 2011 Autor Share Napisano 24 Marca 2011 Prace ruszyły. Na pierwszy ogień poszła kratka wentylcyjna z tyłu pojazdu. Nie do zaakceptowania w wykonaniu Zvezdy. Skorzystałem z blaszek do Abramsa i po kilkunastominutowej walce z oporną materią udało mi się usunąć "personam non gratam" z modelu. Efekt oceńcie sami, ja widze różnicę. Przed walką... I efekt po dłubaniu. Do bryły doszły też sprytnie montowane włazy, które na prowizorycznych zawiasach mogą być otwierane i zamykane. Oczywiście u mnie model będzie w całości zamknięty, bo tworzenie wnętrza zajęłoby mi conajmniej 30 lat świetlnych. Krótko mówiąc, wszystkie włazy na razie włożone na sucho i przed ostateczną obróbką, widać kilka miejsc do zeszlifowania. Narazie prace nad modelem idą sprawnie i przyjemnie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 `Kolego o ile się nie mylę to w tym miejscu oryginalnie była siatka a nie płyta z nawierconymi otworami . Tak ze wyglądu tez to nie ma.Siatka miała oczka mniejwiecej 3x3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 24 Marca 2011 Autor Share Napisano 24 Marca 2011 O ile dobrze zrozumiałem twoją uwagę, to w miejscu starej siatki a raczej wytłoczenia powinna być inna siatka czy kratka? Ja dodałem siateczkę i moim zdaniem wygląda to dobrze, a na pewno o niebo lepiej niż poprzednia siatka wytłoczona przez producenta. Jak mógłbyś napisać konkretniej, byłbym wdzięczny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 Nie ma sprawy. A najkrócej mówiąc była tam wsadzona zwykła siatka ogrodzeniowa A to co tam wsadziłeś nie wygląda mi na siatkę Powinnaś takowa dostać w sklepach metalowych albo z metalami kolorowymi. Albo ściągnąć z jakiegoś domowego sitka, ale to już grozi poważniejszymi konsekwencjami (bliższe spotkania trzeciego stopnia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 24 Marca 2011 Autor Share Napisano 24 Marca 2011 Obawiam się, że tak juz zostać będzie musiało. Na pocieszenie dodam tylko, że na tę siatkę idzie jeszcze jakiegoś rodzaju oslona i w zasadzie i tak nie jest ona widoczna, a raczej nie rzuca się w oczy. Model nie będzie w zasadzie waloryzowany w znacznym stopniu, prócz kilku szczegółów. Nastawiam się na model prosto z pudła. Zobaczymy co wyjdzie w praniu dalej. http://scalemodels.ru/modules/photo/viewcat.php?id=22072&cid=529&min=60&orderby=dateA&show=12 http://scalemodels.ru/modules/photo/viewcat.php?id=22074&cid=529&min=60&orderby=dateA&show=12 Tutaj foto oginalnej części. Wydaje mi się, że nie jest tak źle. Cały walkaround dostępny tutaj: http://scalemodels.ru/modules/photo/viewcat.php?cid=529&orderby=date ASC&show=12&min=0 Dzięki za komenarze, jutro kolejne etapy relacji i walki z BTR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 24 Marca 2011 Share Napisano 24 Marca 2011 węgierski: BTR-80A2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 25 Marca 2011 Autor Share Napisano 25 Marca 2011 Dzięki wielkie za fotki, na bank się przydadzą. Mam nadzieję, że fotki są regulaminowe, bo wiele roboty więcej z miniaturkami nie ma, ale jakoś tak lepiej w relacji wyglądają normalne. Jak co to zmienię. Małymi kroczkami staram się stopniowo budować model. Bez pośpiechu i jak najdokładniej, jednak szlifowanie wszystkich szwów i odstających nadlewek jest czasochłonne. Rozpocząłem prace nad zawieszeniem i tutaj sporo szlifowania, a i tak na fotkach widać niedociągnięcia. Przybyły też przednie osłony szyb, niestety będą w pozycji zamkniętej z powodu urwanego ucha w jednej z klap. Może to i lepiej... Z tyłu dodałem ruchomą zasłonę. Przybył też zbiornik na lewej burcie. Uff niewiele tego, ale pośpiech to nie najlepszy doradca. Mam jedno zasadnicze pytanie - dylemat. Najpierw skleić całość wanny i robić resztę, czy osobno tak jak w instrukcji dodawać elementy do góry pancerza i do dołu, a na samym końcu całość skleić? Wiem, że będzie sporo szpachlowania, więc myślałem o zrobieniu zawieszenia i dopiero po tym etapie skleić całą bryłę. Pomóżcie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 25 Marca 2011 Share Napisano 25 Marca 2011 Te wszystkie elementy zewnętrzne nie wymagają mocowań od wnętrza modelu tak ze śmiało możesz skleić obie polówki . Bedzie Ci nawet wygodniej przy szpachlowaniu i szlifowaniu. Resztę spokojnie sobie dokleic później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 27 Marca 2011 Autor Share Napisano 27 Marca 2011 Pobawiłem się trochę z poręczami. Mam nadzieję, że ujdą, choć nie jestem z nich w 100% zadowolony. W sumie pierwszy raz kombinowałem z tą materią. Czekam na uwagi i krytykę. A i porady by się przydały jaki drut do poręczy najlepszy jest. Ten stosowany przezemnie jest ciężki w wyginaniu (ze spinacza biurowego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Michalski Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Przejedz się Kolego do najbliższego sklepu typu kastorami, Praktiker albo przejdź się gdzieś do najlepiej znajomej kwiaciarni i tam dostaniesz fajne druty lakierowane na zielono. W sklepach nawijane na 5metrowe krążki a w kwiaciarni już po prostowane bodajże 40centymetrowe kawałki . Osobiście trafiłem cztery kalibry drutów; 0,6 0,8 1,0 1,2 .A lepiej by było jakbyś miał gdzieś w pobliżu giełdę kwiatowa- tam tez byś dostał te druty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Czarnocki Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 Druty zdecydowanie za grube i postaraj się je trochę poprostować bo są trochę nienaturalnie pofalowane. Poszukaj w domu jakichś miedzianych drucików. Ja jakiś czas temu za "pół litra" dostałem od pana który przewija silniki, kilka zwitków drucików miedzianych od 0.2 do 1 mm. Firmy instalatorskie, serwisy komputerowe mają pełno takich resztek drutu. Ja pracuję w serwisie kopiarek i pozyskuję druty i druciki ze starych urządzeń. Co do opon to lepiej owiń felgi folią samoprzylepną lub nawet zwykłym przylepcem biurowym aby guma nie miała styku z plastikiem. Ja teraz robię BTR-70 ze Zwezdy i "na zaś" owinąłem felgi jedną warstwą taśmy samoprzylepnej. To aby się za jakiś czas nie zdziwić. :-) Te BTR-y ze Zwezdy mają sporo błędów, uproszczeń, nadlewek itp. To już dość wiekowe wypraski ale jak na razie innej alternatywy nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 28 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2011 Po ukończeniu Mutta czas nadszedł na BTR-a. Osatecznie idąc za radą, dokupiłem zestaw blaszek Eduarda do tego modelu, gdyż uważam, że model będzie kolejnym doskonałym poligonem doświadczalnym w doskonaleniu "blacharki" modelarskiej. Do rzeczy: Wykonałem klamki na zewnętrznej stronie włazów środkowych: Stronę wewnętrzną włazów po zeszlifowaniu starej niedokładnej strony wykonanej przez Zvezdę, zastąpie je wykonanymi w męczarniach blaszkami. Oj dały mi ostro popalić te maluteńkie blaszki, a kot huncwot wykorzystując moment nieuwagi zrzucił gdzieś jedną blaszkę (podłużny kawałek mający być uchwytem na włazie (na jednym jest na drugim nie ma). Blaszka wciąż pozostaje zaginiona, ale mam nadzieję ją odnaleźć, inaczej nie będę odkurzał do skutku dywanu :P Kratka powędrowała na spód pojazdu: Liczę na porady i jakieś przestrogi od tych, którzy z tym wypustem i waloryzacją mieli coś wspólnego. No i zapraszam do śledzenia relacji, nie tylko fanów sowieckiej technologii. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 29 Kwietnia 2011 Share Napisano 29 Kwietnia 2011 Cześć! Co do drutów - dobrze jest zwrócić uwagę na materiał, którego się używa. Dobrze, żeby to nie była zwykła stal (spinacz biurowy) - bo co będzie, jak zacznie korodować? Chyba najprościej jest zdobyć drut miedziany - można go zdobyć rozplatając różnego rodzaju przewody - energetyczne, telekomunikacyjne, samochodowe. Można zdobyć DNE - drut nawojowy emaliowany - w bardzo różnych przekrojach. Podobno na allegro jest do dostania tzw. srebrzanka - srebrzony drut miedziany, używany w elektronice i dla potrzeb rękodzieła - bardzo przyjemny materiał. Czasem, kiedy jest potrzebny bardzo sprężysty drut, można użyć struny gitarowej - najlepiej jest ją dostać od zaprzyjaźnionego gitarzysty, za darmo, kiedy się urwie. Czasem potrzebny jest drut bardzo miękki, do wykorzystania na imitację przewodów elastycznych itp. Wtedy najlepiej zastosować drut ołowiany - spoiwo lutownicze, do dostania w sklepach elektronicznych, też w bardzo różnych przekrojach. Jak widać wybór jest taki, że aż żal się zadowolić byle czym! Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 1 Maja 2011 Autor Share Napisano 1 Maja 2011 Troszeczkę skrobię przy modelu, na początek usówanie plastikowych odpowiedników i przygotowywanie do zamiany na blaszkowe. Mam pewne wątpliwości co do wymiarów, a raczej kształtu wylotów po bokach wanny z tyłu pojazdu. W orginale wyglądają tak http://scalemodels.ru/modules/photo/viewcat.php?id=22024&cid=529&min=12&orderby=dateA&show=12 W modelu prezentowało się to tak: Teraz jest tak: Wydaje mi się, że wlot jest za wąski i za długi, ale blaszki edka wyraźnie mają mieć wymiary 9,5 mm na 2 mm. Kombinować, czy wykonac tak jak proponuje Edek? Usónąłem też cały odlew wirnika z tyłu pojazdu. Zastąpimy czymś lepszym. Ponawiam pytanie, czy ma ktoś kalki UN zbędne do tego modelu? Lub nadające się do wykonania tej wersji? I jeszcze chciałem zapytać, czy wie ktoś , gdzie można dostać takie oponki? http://saammodels.tripod.com/companies/spdesigns/wheelsets/btrwheelssp106/P3040024.JPG Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 3 Maja 2011 Autor Share Napisano 3 Maja 2011 Te blaszki, to istny mordor, ale trzeba przez to przebrnąć, by model wyglądał fajnie. Ostatnie dwa dni skutecznie humor psuła walka nierówna z robieniem wiatraka/śruby napędowej tego pojazdu z tyłu. Milimetrowe blaszki, które przy moim warsztacie i doświadczeniu, ostatnio stają się wręcz niemożliwe do poprawnego zastosowania.Wierze jednak, że nie jest tragicznie i powoli staram się to jakoś ogarniać. Blaszki z Mutta przy tych z BTR to niebo a ziemia. Konkrety i efekty. Jutro jak zdrowie pozwoli wezmę się za żaluzje boczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 8 Maja 2011 Autor Share Napisano 8 Maja 2011 Kolejne efekty pracy nad modelem. Dzisiaj zamieniłem obramowania szyb i wycieraczki na te z blaszki. jedna się skrzywiła lekko, ale nic nie jest idealne nigdy. Żaluzje z lewej strony też mogę uznać za zrobione, choć sporo się przy nich namęczyłem. Jutro druga strona. Wyciągnąłem starą kratkę i zastąpię ją nową zestawową z blaszek. Dwie pierwsze osie z zawieszeniem już wykonane. Powoli też zacznę uzupełniać braki z tyłu. Czy ma ktoś jakiekolwiek dobre zdjęcia wnętrza BTR? Zamierzam wykonać wnętrze pojazdu i wszystkie włazy pootwierać, prócz tych bocznych w wannie. Byłbym wdzięczny za wszelkie info, a jak nic nie znajdę to zrobię mały sci-fi w środku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 8 Maja 2011 Share Napisano 8 Maja 2011 Podziwiam za wytrwałość. Mnie po pracy z KV z Tamiya przeszła ochota na słabszej jakości modele. Głównie ze względu na kompletny brak umiejętności pracy z blachami. Ale jak nie ma danej wersji modelu z innej stajni, a chce się go mieć to nie ma wyjścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 8 Maja 2011 Autor Share Napisano 8 Maja 2011 Nie jest tak źle, trudne modele i ubogie najbardziej rozwijają i stanowią czasami iście piekielny tor przeszkód. Zobaczymy co mi z tego BTRa wyjdzie. Praca z wnętrzem będzie wymagająca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 17 Lipca 2011 Autor Share Napisano 17 Lipca 2011 Po długiej przerwie znowu ruszyłem do boju. Uparłem się na to wnętrze i dalej w to brnę. Nie wiem jaki będzie efekt tej mojej zabawy z wnętrzem, ale pewnie lepszy, niż gdyby wnętrza nie było wcale. Ale do konkretów: Obecnie rama okien przednich z wycieraczkami jest wklejona. Pomalowałem też wewnętrzną część włazów na biały kolor, jeszcze trzeba będzie podrapać i obić, ale to powoli się stanie za kilka dni przed ostatecznym wklejeniem. Coraz więcej blaszek pojawia się też na tylniej płycie pojazdu. Wnętrze obecnie jest na etapie tworzenia. Staram się, by było zgodne z realiami, ale nie dąże do fotorealnego odwzorowania. Robię co mogę, ale jednak małą wprawę w tym mam. Jeszcze do tego host mi się pierd***. Czekam na wszelkie wagi. Wnętrze jeszcze w budowie oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 18 Lipca 2011 Share Napisano 18 Lipca 2011 Tylko tak dalej. Liczy się to, że chcesz coś z tym wnętrzem zrobić. Też w moim Grancie musze wnętrze przerobić, bo Academy dało z Lee. Będę dalej podglądał postępy. P.S Nie jestem w stanie nic powiedzieć merytorycznego bo kompletny brak wiedzy w tym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 19 Lipca 2011 Autor Share Napisano 19 Lipca 2011 Czas na kolejne fotki postępu prac. Nie ma tego za wiele, ale zawsze coś... Wnętrze chyli się ku końcowi. Nie chcę spędzić nad nim całego roku, a jedynie by nie wyzierała pustka z otwartych włazów. Karabin z odległych czasów malowany pedzlem leży sobie na kanapie. Karabin produkcji Tamiy'y. Fotele z przodu też już wykonane. Mnie zadowalają. Zostały więte z Kfz 251 od Dragona. Doszły dwie skrzynki amunicyjne z blaszek Eduarda i rurki ze stelaża od Mutta mające imitować orurowanie przedziału desantowego. Wykonałem też osobną tablicę rozdzielczą imitującą jakieś tam wskaźniki. Obudowa to blaszka Eduarda, na to szubka zrobiona z plastiku przeźroczystego i kalkomania z Ju 87. Niezły mix, ale wygląda fajnie. Flash z aparatu nieco przekłamuje. Widok na przód wnętrza na tym etapie. Dojdzie kierownica i pedały pewnie. Pomalowane są też już włazy przednie. Wzbogacone o maleńkie blaszki Eduarda. Wszelkie komentarze mile widziane. Pozdrawiam odwiedzających wątek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 23 Lipca 2011 Autor Share Napisano 23 Lipca 2011 Witam wszystkich, Prace nad wnętrzem zostały zakończone. Tyle ile xostało zrobione wystarczy, by nie było wstydu przy otwartych włazach. Dodałem kierownicę. Szyba została wprawiona, pobrudzona pigmentami, a rama z wycieraczkami pomalowna Tak prezentuje się całość po przytknięciu obu poółóeek modelu. Pozdrawiam i czekam na uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 23 Lipca 2011 Share Napisano 23 Lipca 2011 Efekt na szybach jakby kogoś rozjechał albo egzekucję przed nim przeprowadzili. Na zdjęciu przy prawej szybie na ramie widać jakby uszkodzenia, będziesz to jeszcze poprawiał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 23 Lipca 2011 Autor Share Napisano 23 Lipca 2011 Zdjęcia bardzo mocno przekłamują kolor rzeczywisty plam na szybach, efekt miał być plam powstałych z chlapania na powierzchnię szkła. Uszkodzenie po prawej (na pancerzu obok ramy) bo mniemam że o to chodziło, będzie oczywiście poprawiane jeszcze, jak cała reszta z zewnątrz.Skupiałem się nbarazie na tym, by całe wnętrze będzie wyglądało ok. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.