Abu Napisano 22 Stycznia 2009 Share Napisano 22 Stycznia 2009 W jedno funkcyjnym jedynie dajesz powietrzne a w dwu funkcyjnym regulujesz powietrzne i farbe (czy jakoś tak) Pozdrawiam Abu P.S. Ja się nie znam ale bym wybrał ten pierwszy :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mechanik Napisano 22 Stycznia 2009 Share Napisano 22 Stycznia 2009 Aha czyli tak a który wybrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mipan Napisano 29 Stycznia 2009 Share Napisano 29 Stycznia 2009 kiedyś mi też sprzęt zaczął bulgotać.Po wielkich bojach i ukręceniu dyszy(przykleiłem na distal) połapałem się ,że otworek wewnątrz przez który ma lecieć powietrze nie pokrywa się z tym pod dyszą.Był odwrócony o 180 stopni.przykręciłem słabiej aby się pokrywały oba otworki (znowu distal) i działa.(na zdjęciu widać te dwa małe otworki które się nie pokrywały)Zanim doszedłem co mu jest kupiłem nowy ten drugi z tych dwóch co chcesz kupić.(Nr.2Mar 12 Aerograf EW-6000R - 0,3mm) Poradzili mi koledzy z forum.Widziałem pomalowany nim model i zdecydowałem się na niego.Jeszcze nie malowałem nim ale powinien być dobry.Tym bardziej.że czyści się łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stroju Napisano 29 Stycznia 2009 Share Napisano 29 Stycznia 2009 Ja mam dokładnie ten: Nr 1.Mar 2 Aerograf - Profi AB-1004 z dysza 0.3 Posiadam go dokładnie od roku i nigdy jeszcze mnie nie zawiódł, prosta budowa ułatwia czyszczenie (no i wszystko z metalu), Jak się o niego dobrze dba (czyści regularnie, smaruje) to wszystko dobrze działa. Efekty które nim można osiągnąć widać na moich modelach .... Dobra rzecz na pierwszy dwufunkcyjny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dniziol Napisano 30 Stycznia 2009 Share Napisano 30 Stycznia 2009 Koledzy, jestem nowym członkiem tego forum i mam pytanie... Otóż modelarstwem zajmuję się od dłuższego czasu, lecz do tej pory było to modelarstwo kartonowe... Od rodziny dostałem w prezencie model plastikowy (nie będę pisał co, ale jak zacznę sklejać to założę relację z budowy). Żeby ładniej wyszedł i dla popróbowania tej gałęzi modelarstwa zakupiłem aerograf TG-130 (coś chyba z pseudoiwaty z tego co się zdążyłem zorientować) i mam zamiar zasilać go kompresorem PARI (jak będzie za słaby szybko mogę przestawić się na kompresorek lodówkowy )... Ale do brzegu. Po podłączeniu aero do kompresora i próbach wychlapania czegokolwiek, okazuje się, że powietrze zasuwa sobie spokojnie a farba eeee tam... (Zamiast farby w testach została użyta woda tzw. kranówa ) Myśląc że przyczyną może być za małe ciśnienie, dmuchałem w aero sam... dalej nic.... Zaczęły się więc różne kombinacje alpejskie.... Doszedłem do takich wniosków : 1. po otwarcie zaworu powietrza swobodnie ono przepływa i raczej wylatuje tu gdzie powinno (tzn z przedniej części aero?) 2. igła jest prosta, bez zadziorów, załamań itp. 3. dysza na tyle co moje oczy widzą ma prześwit odpowiedni 4. Igła ładnie się cofa w głąb dyszy podczas podawania farby (wody) 5. dmuchanie w aero od strony zbiorniczka z farbą powoduje, że farba (woda) wypływa po przesunięciu dźwigni w tył. Po powrocie dźwigni wypływ jest wstrzymany. Co jeszcze mogę sprawdzić?? Jak?? I co Wy o tym myślicie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mipan Napisano 31 Stycznia 2009 Share Napisano 31 Stycznia 2009 A masz bulgotanie w zbiorniczku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dniziol Napisano 31 Stycznia 2009 Share Napisano 31 Stycznia 2009 Jeśli zatkam wylot aero z przodu i otworze zawór powietrza to bulgotanie w zbiorniczku jest.... Dodam tylko, że to całkowicie nowy sprzęt... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mipan Napisano 1 Lutego 2009 Share Napisano 1 Lutego 2009 To ja nie mam pojęcia co jest Twojemu aerkowi.Chyba że dysza nie ma dostatecznej wielkości prześwitu.Poeksperymentuj jeszcze z ciśnieniem podoawnego powietrza.A najlepiej napisz do Reggy-ego.On się zna na aerografach to powinien Ci coś podpowiedzieć.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dniziol Napisano 1 Lutego 2009 Share Napisano 1 Lutego 2009 Jasne... Serdeczne dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalSz Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 Witam ! Mam do kolegow takie pytanko, a mianowicie nie mam kompresora maluje aerografem zasilanym butlami Womod ale to troche sie nie kalkuluje. Wyczytalem gdzies ( nie pamietam dokladnie gdzie) ale ktos tam pisal, ze aerograf mozna zasilac opryskiwaczem ogrodowym oto link dla przykladu http://allegro.pl/item544791191_opryskiwacz_progarden_8l_bez_lancy.html jezeli ktos stosuje takie rozwiazanie albo stosowal to bardzo prosz o pomoc z gory dziekuje. [/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aqws99 Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 No , ale ten opryskiwacz nie ma ,,napędu" ,że się tak wyraże... i kto niby założy to na plecy i będzie ci pompował powietrze, abyś mógł sobie malować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiemlicz Napisano 14 Lutego 2009 Share Napisano 14 Lutego 2009 Napędem jest ta rączka u góry zbiornika Na plecy zakładać nie trzeba, wystarczy postawić, przycisnąć jedną ręką dla stabilizacji a drugą ... para buch Wada: Mała pojemność- możesz nie wyrobić kondycyjnie Ale można to wykorzystać jako zbiornik sprężarki na bazie agregatu lodówki. Takie baniaki są certyfikowane do bodajże 8 bar (4-5 to ich normalne ciśnienie robocze). Mają wbudowany zawór bezpieczeństwa. Nie wiem tylko czy do gwintu na wyjściu do przewodu lancy, uda się dopasować jakiś standardowy trójnik/ złączkę. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edler Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Witam! Zwaracam się z prośba do modelarzy z trójmiasta i okolic! JEST TO BARDZO WAŻNE! Posiadam aerograf EW-440A Po malowaniu nie wycziściłem go dostatecznie i igła zablokowała mi się w środku. Próbowałem wyczysić go samemu, rozkręcając ale zrobiłem to nie umiejętnie. Tu moja prośba. Czy jest ktoś na forum z trójmiasta kto zna się na takich rzeczach i pomógłby mi w naprawieniu mojego błędu? PROSZE O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Edler Wrzuć go do cleanluxa i potem poskałdaj według instrukcji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edler Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 ok zrobię jak mówisz. tylko najpierw muszę go dokładnie powoli rozłożyć i kupić cleanluxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Edler Napisz co ci sie stało na p[oczątku zablokowała ci sie igła w dyszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edler Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Tak dokładnie, Wciskałem spust i go cofałem a igła stała w miejscu. Rozkręciłem go wyjąłem igłę, wyczyściłem i po skręcałem, ale wydaje mi się że to nic nie dało, bo igła dalej stała w miejscu, no i chyba źle skręciłem tylny mechanizm, ale to jest akurat do poprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Edler O panie poco to wszystko mi się tak dzieje po każdym malowaniu ,bierzesz kombinerki wyciągasz igłę potem ją mocujesz zpowrotem w tym trzymadle i malujesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Edler Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 No mądry polak po szkodzie teraz już wiem co się trzeba robić. Oby odpalił mój plujek przy następnym malowaniu i bedzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Nio oby jakoby . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 14 Marca 2009 Share Napisano 14 Marca 2009 Jakby co ja jestem od poniedziałku z powrotem w Gdańsku (Wrzeszcz) więc jakby co, służę pomocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adalek Napisano 17 Sierpnia 2009 Share Napisano 17 Sierpnia 2009 to i ja sie podczepie ze swoim problemem: aerograf czysty, wszystkie dziury drozne, a mimo to przy probie malowania farba nie leci - samo powietrze. rozkrecalem i skrecalem pierdylion razy i bez zmian. probowalem nawet z wyjeta igla. pomocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Botan Napisano 26 Sierpnia 2009 Share Napisano 26 Sierpnia 2009 Witam, otóż dziś po raz pierwszy bawię się pseudopiwatą i jak na razie porażka farba chyba za gęsta, zatyka się albo pluje i powietrze cofa się do zbiornika, już nie mam siły. I właśnie tak się zastanawiam jak wyglądały początki innych modelarzy z aerografami, czy od razu było dobrze, czy też nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mierzu Napisano 26 Sierpnia 2009 Share Napisano 26 Sierpnia 2009 Pierwszy raz super. Po kolejnym razie ( sądząc, że mam wyczyszczony aerograf po poprzednim użyciu) musiałem go rozłożyć na części pierwsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cloner16 Napisano 26 Sierpnia 2009 Share Napisano 26 Sierpnia 2009 Myślę ,że ten post powinien zostać przeniesiony do Aerografy-konserwacja... U mnie wszystko było w porządku może dlatego ,że chodziłem (i chodzę) na kółku modelarskie i tam nauczono mnie jak się z tym obsługiwać. Ogólnie według mnie ciężko zepsuć aerograf(bez użycia bardziej radykalnych środków) tak ,żeby nie można było go naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.