turb1 Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Cześć. Jestem tutaj nowy. Temat zakładam -bo pytania dotyczą konkretnego modelu aerografu. Jakiś czas temu znalazłem na strychu w rzeczach po moim zmarłym bracie taki oto aerograf: Wygląda na solidny i raczej mało używany. Postanowiłem go rozłożyć i sprawdzić. Tu pojawił się problem -dałem radę tylko do tego miejsca. Nie umię wymienić iglicy. Boję się ją targać mocno -żeby czegoś nie uszkodzić. Kolejny problem to przyłącze wężyka - gwint M4. W sklepach, które odwiedziłem wężyki miały inny gwint. Aerograf nie był używany przynajmniej 10 lat. Pytanie 1: jak wyciągnąć iglicę ? Pytanie 2: części od jakich aerografów obecnie dostępnych mogą do tego pasować ? Liczę na to , że ktoś miał kiedyś do czynienia z tym aerografem. Bardzo proszę o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zamir Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Witam! Odkręć czarny plastik a dostaniesz się do iglicy. Do podłączenia wężyka był jeszcze króciec (nie widzę na zdjęciu) jeden koniec (M4) wkręcało się do aero a na drugi nasuwało wężyk. Pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imt Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 odpowiedź 1 -odkręcić element czarny od srebrnego (błyszczącego) odpowiedź 2 - do tego arerografu pasują tylko części z aerografów podobnych tzn. A2 i A3 do zdobycia na Allegro. forumowicz Artur Domański maluje tym typem aerografu ze świetnymi rezultatami. Napisz do niego na PW to otrzymasz więcej informacji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turb1 Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 DZIĘKI BARDZO! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 O... mam jeszcze gdzieś dokładnie identyczny aero. To co napisali koledzy jest prawdą a ja dodam jeszcze że jeśli sprzęt leżał na strychu będzie wymagał conieco regulacji. Ja to robiłem metodą prób i błędów a regulacja docisku iglicy była dość czasochłonna. Jak wykręcisz tą część plastikową zobaczysz taką metalową płytke na gwincie - służy ona do regulacji położenia iglicy - trzeba ją przekręcić do optymalnej pozycji. Pozdrawiam P.S. Tym aerografem faktycznie można dość sporo zdziałać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wazee Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Proszę o poradę w sprawie przypadłości mego aerografu. Otóż malując dzisiaj, aero niezbyt chętnie psikał farbą. Pomyślałem, że czas na większą konserwację. Sprzęt został generalnie wyczyszczony i ku mojemu rozczarowaniu zachowuje się tak samo jak przed czyszczeniem. Objawy są następujące. Przy pełnym wychyleniu iglicy do tyłu aero pryska tylko przez jakieś 3 sekundy, a później przestaje w ogóle. 25 razy sprawdzałem czy dysza nie jest zatkana i nie jest. Ciekawostką jest to, że gdy zatkam wewnętrzną strona dłoni górny zbiornik, tryska jak marzenie, gdy tylko odetkam - przestaje. Próbowałem wysnuć teorie fizyczno-techniczne na ten temat, ale nic to nie dało. Pomóżcie, bo UH-1 na warsztacie, a bez aerka nie zdążę na zawody w Będzinie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Powiedz, czy w czasie jak chcesz malować powietrze w zbiorniczku "bąbelkuje"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Domański Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Moze kapiel W Krecie pomoze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek330 Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Miałem ten sam problem. Aero nie chciało malować i bąbelkowało w zbiorniczku. Jak dysze wymyłem porządnie w Cleanlux'ie to jest lepiej bo maluje w miare równo ale dalej bąbelkuje. Sądze ze reggy najlepiej nam wyjaśni co zrobić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Jeżeli farba nam bąbelkuje to znaczy, że powietrze przechodzi do zbiorniczka, najczęściej po gwincie dyszy który nie jest szczelny. Jeżeli ma się dobrze dokręconą dyszę, nie należy próbować dokręcać jej mocniej. Firmowo pseudoIwatki mają pod dyszą uszczelkę, ale one się błyskawicznie niszczą, pękają i gubią. Jeżeli jej nie masz, możesz odkręcić gwint dyszy do połowy, dać na niego kroplę Maskolu lub innego płynu do maskowania o podobnych właściwościach, chwilę odczekać, dokręcić, odczekać i usunąć nadmiar. Powinno być szczelne. Robie tak przeszło rok i działa. Na bąbelkowanie na krótką metę pomaga też mocniejsze rozcieńczenie farby - ale nie można przesadzać bo nie da się malować wówczas porządnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Miałem ten sam problem ( rozpuszczalnik i nne specyfiki zepsuły mi szczelność między dyszą a gwintem ), zrobiłem tak samo jak napisał reggy, tylko zamiast maskolu użyłem bardzo mocnego kleju w żelu, poczekałem aż wyschnie ok godzinke, i maluje już z taką "uszczelką" ok 4 miesiące - psika jak nowy . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wazee Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Pojawiają się malutkie bąbelki od czasu do czasu, na pewno nie tak jak w przypadku przytkania dyszy palcem. Co do rozcieńczenia farby, to na koniec próbowałem samą wodą i było to samo. Jutro spróbuję porządnie uszczelnić dyszę i zobaczymy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wazee Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Uszczelniłem dyszę i nie lecą już żadne bąbelki, jednak dalej jest to samo. Psika 3 sekundy i koniec. Jak zatkam zbiorniczek to wszystko jest OK, jednak trudno by się malowało z drugą ręką na aero. Już kompletnie nie mam pojęcia co robić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wazee Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 Jeszcze raz apeluję o pomoc. Aerograf jest czyściutki i uszczelniony a objawy dalej takie jak wyżej. Nawet robiłem dzisiaj próby bez iglicy i było to samo :( Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riddick Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 Sprawdź czy dysza wystaje poza obrys głowicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wazee Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 Jeżeli głowicą nazywasz nakrętkę przykrywającą dyszę, to wystaje jakieś 0,5mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
verelad Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 Ja miałem podobnie jak dawałem do aerka za duże ciśnienie, ale to raczej nie to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkamo Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 wazee, zrob nastepujacy eksperyment. 1. Bez powietrza nalej wody do aerografu i otworz dysze. Woda powinna wyplywac malutkimi kropelkami. 2. Podlacz powietrze i zrob to samo. Jesli aerograf przestaje rozpylac, po krotkiej chwili (zreszta tak jak pisales, tak wlasnie jest), to przypuszczam ze nadal jest niezbyt szczelny przy dyszy farby. Cos zatrzymuje farbe w kanale doplywowym. A Poniewaz wszystko masz czysciutkie wiec jest to chyba jakis babel powitrza pod cisnieniem. Rozpylanie trwa do momentu zbudowania tego babla. Sprobuj rzeczywiscie, zmniejszyc cisnienie zasilania, jak pisze varelad (tak by ssanie na koncu dyszy + ciezar wody przezwyciezyly ten nieznany opor), lub jeszcze raz uszczelnic dysze. Teoretyzuje tutal, bo sam nie mam takiego aerografu, a chcialbym Cie jakos wspomoc w zmaganiach. Przyczyna moze byc bowiem zupelnie inna. Mam nadzieje, ze w koncu ja wspolnie znajdziemy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Wałachowski Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 Spróbuj jak nic nie pomaga odkręcić blokadę iglicy i troszeczkę iglicę cofnąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riddick Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 Jak zatkam zbiorniczek to wszystko jest OK Zatykasz otwarty zbiorniczek, czy mały otworek w przykrywce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wazee Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 Dziękuje Panowie za wszystkie wskazówki, dzisiaj rozwiązałem problem. Do wszystkich testów używałem zimnej kranówki. Patrząc dziś na zbiorniczek zauważyłem, że kropelki wody pięknie trzymają się wszelkich powierzchni. Pomyślałem, że tak samo może być w dyszy, że woda nie spływa swobodnie ze zbiorniczka. Rozrobiłem trochę Pactry, psiknąłem i okazało się, że aerek działa jak złoto. Malowałem dzisiaj ponad pół godziny i wszystko było OK, nawet przy późniejszym płukaniu Cleanluxem i wodą. Jeszcze raz dziękuję za pomoc i przepraszam za zamieszanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicio1d Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Witam!! Poradnik Reggiego dotyczący aerografów jest dobrą rzeczą lecz mimo istnienia czegoś takiego i tak są problemy. Posiadam aerograf HD-200, w sobotę malowałem nim steyr'a , to było ogólnie moje drugie malowanie i drugi problem, zresztą ten sam. Po bardzo dokładnym wyczyszczeniu aerografu i jego złożeniu, coś jest nadal nie tak. A mianowicie igła na samym początku w ogóle sie nie chowała tylko delikatnie przesuwała i na tym sprawa sie kończyła. Luzowałem tam gdzie zwracano mi uwagę w modelarskim ale nic to nie dało. Więc rozebrałem go i złożyłem ponownie tym razem żeby było śmieszniej igła się chowa ale nie wraca z powrotem. Mówiąc szczerze powoli odchodzi mi ochota malowania nim, bo tak zakładałem na początku, że modele będę malować pędzlem, ale było to bardzo nużące w zamian za to teraz mam ponowne problemy z aerkiem. Sam nie wiem o co chodzi i gdzie robie błąd Mógłby ktoś coś poradzić?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicio1d Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Hmmm, a może jednak by ktoś odpisał?? Prosze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomko10 Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Hej - jeżeli igła nie wraca, zobacz czy sprężyna powrotna jest na swoim miejscu. Wstaw może fotki tego aerka, najlepiej w całości i potem w kawałkach - pokombinujemy. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
komix Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Czym malowałeś olejną,akrylową farbą.Może nie wyczyściłeś dokładnie (zdarza się czasem że jakiś farfol sie dostanie).Wrzuć zdjęcia tak jakn poradził ci tomko10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.