Jump to content

AEROGRAF-MAM PROBLEM


Recommended Posts

Cześć. Jestem tutaj nowy. Temat zakładam -bo pytania dotyczą konkretnego modelu aerografu.

 

a1030f6f0033db7bm.jpg

 

Jakiś czas temu znalazłem na strychu w rzeczach po moim zmarłym bracie taki oto aerograf:

 

96d8c6a2422d11fem.jpg

 

Wygląda na solidny i raczej mało używany. Postanowiłem go rozłożyć i sprawdzić. Tu pojawił się problem

 

571e63ce364a2e8bm.jpg

 

-dałem radę tylko do tego miejsca.

Nie umię wymienić iglicy. Boję się ją targać mocno -żeby czegoś nie uszkodzić.

Kolejny problem to przyłącze wężyka - gwint M4. W sklepach, które odwiedziłem wężyki miały inny gwint.

Aerograf nie był używany przynajmniej 10 lat.

Pytanie 1: jak wyciągnąć iglicę ?

Pytanie 2: części od jakich aerografów obecnie dostępnych mogą do tego pasować ?

Liczę na to , że ktoś miał kiedyś do czynienia z tym aerografem.

Bardzo proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam!

Odkręć czarny plastik a dostaniesz się do iglicy. Do podłączenia wężyka był jeszcze króciec (nie widzę na zdjęciu) jeden koniec (M4) wkręcało się do aero a na drugi nasuwało wężyk.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

odpowiedź 1 -odkręcić element czarny od srebrnego (błyszczącego)

odpowiedź 2 - do tego arerografu pasują tylko części z aerografów podobnych tzn. A2 i A3 do zdobycia na Allegro.

forumowicz Artur Domański maluje tym typem aerografu ze świetnymi rezultatami. Napisz do niego na PW to otrzymasz więcej informacji

Link to comment
Share on other sites

O... mam jeszcze gdzieś dokładnie identyczny aero. To co napisali koledzy jest prawdą a ja dodam jeszcze że jeśli sprzęt leżał na strychu będzie wymagał conieco regulacji. Ja to robiłem metodą prób i błędów a regulacja docisku iglicy była dość czasochłonna. Jak wykręcisz tą część plastikową zobaczysz taką metalową płytke na gwincie - służy ona do regulacji położenia iglicy - trzeba ją przekręcić do optymalnej pozycji.

Pozdrawiam

P.S. Tym aerografem faktycznie można dość sporo zdziałać.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Proszę o poradę w sprawie przypadłości mego aerografu. Otóż malując dzisiaj, aero niezbyt chętnie psikał farbą. Pomyślałem, że czas na większą konserwację. Sprzęt został generalnie wyczyszczony i ku mojemu rozczarowaniu zachowuje się tak samo jak przed czyszczeniem. Objawy są następujące. Przy pełnym wychyleniu iglicy do tyłu aero pryska tylko przez jakieś 3 sekundy, a później przestaje w ogóle. 25 razy sprawdzałem czy dysza nie jest zatkana i nie jest. Ciekawostką jest to, że gdy zatkam wewnętrzną strona dłoni górny zbiornik, tryska jak marzenie, gdy tylko odetkam - przestaje. Próbowałem wysnuć teorie fizyczno-techniczne na ten temat, ale nic to nie dało.

 

Pomóżcie, bo UH-1 na warsztacie, a bez aerka nie zdążę na zawody w Będzinie

Link to comment
Share on other sites

Powiedz, czy w czasie jak chcesz malować powietrze w zbiorniczku "bąbelkuje"?

Link to comment
Share on other sites

Miałem ten sam problem. Aero nie chciało malować i bąbelkowało w zbiorniczku. Jak dysze wymyłem porządnie w Cleanlux'ie to jest lepiej bo maluje w miare równo ale dalej bąbelkuje.

 

Sądze ze reggy najlepiej nam wyjaśni co zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli farba nam bąbelkuje to znaczy, że powietrze przechodzi do zbiorniczka, najczęściej po gwincie dyszy który nie jest szczelny. Jeżeli ma się dobrze dokręconą dyszę, nie należy próbować dokręcać jej mocniej. Firmowo pseudoIwatki mają pod dyszą uszczelkę, ale one się błyskawicznie niszczą, pękają i gubią. Jeżeli jej nie masz, możesz odkręcić gwint dyszy do połowy, dać na niego kroplę Maskolu lub innego płynu do maskowania o podobnych właściwościach, chwilę odczekać, dokręcić, odczekać i usunąć nadmiar. Powinno być szczelne. Robie tak przeszło rok i działa.

Na bąbelkowanie na krótką metę pomaga też mocniejsze rozcieńczenie farby - ale nie można przesadzać bo nie da się malować wówczas porządnie.

Link to comment
Share on other sites

Miałem ten sam problem ( rozpuszczalnik i nne specyfiki zepsuły mi szczelność między dyszą a gwintem ), zrobiłem tak samo jak napisał reggy, tylko zamiast maskolu użyłem bardzo mocnego kleju w żelu, poczekałem aż wyschnie ok godzinke, i maluje już z taką "uszczelką" ok 4 miesiące - psika jak nowy .

Link to comment
Share on other sites

Pojawiają się malutkie bąbelki od czasu do czasu, na pewno nie tak jak w przypadku przytkania dyszy palcem. Co do rozcieńczenia farby, to na koniec próbowałem samą wodą i było to samo. Jutro spróbuję porządnie uszczelnić dyszę i zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Uszczelniłem dyszę i nie lecą już żadne bąbelki, jednak dalej jest to samo. Psika 3 sekundy i koniec. Jak zatkam zbiorniczek to wszystko jest OK, jednak trudno by się malowało z drugą ręką na aero. Już kompletnie nie mam pojęcia co robić

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz apeluję o pomoc. Aerograf jest czyściutki i uszczelniony a objawy dalej takie jak wyżej. Nawet robiłem dzisiaj próby bez iglicy i było to samo :(

Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł

Link to comment
Share on other sites

wazee,

zrob nastepujacy eksperyment.

1. Bez powietrza nalej wody do aerografu i otworz dysze.

Woda powinna wyplywac malutkimi kropelkami.

2. Podlacz powietrze i zrob to samo.

 

Jesli aerograf przestaje rozpylac, po krotkiej chwili (zreszta tak jak pisales, tak wlasnie jest), to przypuszczam ze nadal jest niezbyt szczelny przy dyszy farby. Cos zatrzymuje farbe w kanale doplywowym. A Poniewaz wszystko masz czysciutkie wiec jest to chyba jakis babel powitrza pod cisnieniem. Rozpylanie trwa do momentu zbudowania tego babla.

Sprobuj rzeczywiscie, zmniejszyc cisnienie zasilania, jak pisze varelad (tak by ssanie na koncu dyszy + ciezar wody przezwyciezyly ten nieznany opor), lub jeszcze raz uszczelnic dysze.

 

Teoretyzuje tutal, bo sam nie mam takiego aerografu, a chcialbym Cie jakos wspomoc w zmaganiach. Przyczyna moze byc bowiem zupelnie inna. Mam nadzieje, ze w koncu ja wspolnie znajdziemy.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje Panowie za wszystkie wskazówki, dzisiaj rozwiązałem problem. Do wszystkich testów używałem zimnej kranówki. Patrząc dziś na zbiorniczek zauważyłem, że kropelki wody pięknie trzymają się wszelkich powierzchni. Pomyślałem, że tak samo może być w dyszy, że woda nie spływa swobodnie ze zbiorniczka. Rozrobiłem trochę Pactry, psiknąłem i okazało się, że aerek działa jak złoto. Malowałem dzisiaj ponad pół godziny i wszystko było OK, nawet przy późniejszym płukaniu Cleanluxem i wodą.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i przepraszam za zamieszanie

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam!!

 

Poradnik Reggiego dotyczący aerografów jest dobrą rzeczą lecz mimo istnienia czegoś takiego i tak są problemy.

 

Posiadam aerograf HD-200, w sobotę malowałem nim steyr'a , to było ogólnie moje drugie malowanie i drugi problem, zresztą ten sam.

 

Po bardzo dokładnym wyczyszczeniu aerografu i jego złożeniu, coś jest nadal nie tak. A mianowicie igła na samym początku w ogóle sie nie chowała tylko delikatnie przesuwała i na tym sprawa sie kończyła. Luzowałem tam gdzie zwracano mi uwagę w modelarskim ale nic to nie dało. Więc rozebrałem go i złożyłem ponownie tym razem żeby było śmieszniej igła się chowa ale nie wraca z powrotem.

 

Mówiąc szczerze powoli odchodzi mi ochota malowania nim, bo tak zakładałem na początku, że modele będę malować pędzlem, ale było to bardzo nużące w zamian za to teraz mam ponowne problemy z aerkiem.

 

Sam nie wiem o co chodzi i gdzie robie błąd

 

Mógłby ktoś coś poradzić??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.