Skocz do zawartości

AEROGRAF-MAM PROBLEM


turb1

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele poczytałem, coś się nasłuchałem i same początki nie były takie tragiczne, ale było kilka wtop, w szczególności z mieszaniem farby [rozcieńczanie w samym aero ] czy nie doczyszczenie sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 250
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Używam pseudoiwaty już przez jakiś czas i nie narzekam. Dokładnie go czyszcze po każdym malowaniu i jeszcze nie musiałem go nawet kąpać. Zawsze przed wlaniem farby do zbiornika daje ze 3-4 krolpe rozcieńczalnika i wtedy dopiero daje farbe. Po takim zabiegu nie pluje, nie zapycha się i farba nie cofa się( oczywiście jak farba dobrze rozcieńczona).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Nie wiem czy dobrze trafiłem ale mam problem a mianowicie robię modele w sumie to początkujący jestem ale no coraz lepiej jest wszystko było ok do puki nie zgieła się iglica na samym końcu i zatkała dysza aerograf ma ok 8 lat .. prawdopodobnie nie jest to ten z dolnej półki no tak ale tato nie pamięta co to za firma ani model .... ja tak samo .... pokaże zdjęcia może kto ma taki sam może ktos będzie wiedział co to za firma ???? bo na nim nic nie pisze na opakowaniu też :( chyba wiecie jaki to ból gdy nie możecie malować aerkiem pomóżcie z góry dzięki aaa podejrzewam że iglica zadrapała dyszę od srodka i ten zeskrobany metal czy wiórki zatkały dyszę ....

 

 

a7d7b676c0320bd7med.jpg

cbfcc1b48c4960a1med.jpg

8937fa58a3b3392fmed.jpg

afc6fb00bd695df9med.jpg

544cbed09bf3a3bdmed.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nasz rodzimy aerograf z Łukowa model nazywa się chyba F-3. Używam takiego w wersji z satynowym wykończeniem od jakiś 5-ciu lat, dysza się nie ukręca jak w produktach Made in China ( wiem, zaraz mnie PIwatowcy rozstrzelają ). Maluje każdym rodzajem farby i surfacerem. Jak do wszystkiego, i do tej maszynki trzeba nabrać doświadczenia. Wiem że w Warszawie części do niego ma Tora Tora Tora ( ogólnie niepolecana - ale jak mus to mus )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adres producenta poniżej;

 

Zakład Mechaniki Precyzyjnej

ul. Siedlecka 22 lub 29

21 - 400 Łuków

tel.(0 - 25 ) 7982370

 

warto spróbować zadzwonić - kilka lat temu świadczył usługę remontowo-serwisową tzn. wysyłasz do niego uszkodzony aero - i za niedużą kwotę ( zależną od rozmiarów uszkodzenia) otrzymujesz naprawiony sprzęt.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam,

Od niedawna wrocilem do modelowania, a po przeczytaniu miliona stron modelarskich postanowilem nauczyc sie malowana aerografem. Tutorial zamieszczony na tym forum rowniez przeczytalem. Klopot poga na tym, ze mam nieco inny aerograf (Lukow ze strzykwka) i troszke to u mnie inaczej wyglada.

Ale ad rem.

Od razu napisze, ze wszystkie klopoty spotykja mnie zarowno kiedy "maluje" farba jak i woda.

 

Otoz malowanie tym aero to droga przez meke. Kiedy zaczynam "psikac", aero psika farba jakies hmm... 2-3 sek. i przestaje. Powietrze sobie leci, ale farba juz nie. Po rozlozeniu i umyciu czasem psika farba tak dlugo jak nie przerwe malowania. Kiedy robie krociutka przerwe, tyle aby obrocic model i dalej malowac) aero juz nie "wydala" farby i znowu potrzebne jest calkowite rozebranie i mycie. Samo mycie bez rozbierania na czesci pierwsze w 99% nie wystarcza.

Malowalem najpierw Pactrami - przeczytalem, ze to kiepski pomysl, bo Pactra lubi szybko zalepiac dysze. Kupilem wiec Vallejo niby przeznaczone do aero ale nic sie nie zmienia - dosc powiedziec, ze kadlub okretu 1/700 maluje ponad 1,5 godziny, bo 90% czasu to mycie woda i Wamodem.

 

Musze powiedziec, ze jestem zdrowo wkurzony, bo to chyba nie tak ma wygladac! Tyle mam na pocieszenie, ze kiedy juz maluje to nie pluje farba i kladzie rowno tak, jak powinno byc.

 

Nie wiem gdzie robie blad, ew. jak wyregulowac to aero, bo probowalem roznych ustawien ale bez powodzenia.

Bardzo prosze kogos doswiadczonego w malowaniu aerografem o sugestie co robic, co poprawic, sprawdzic itd. Moze kupic jakis inny aero?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
hmm... 2-3 sek. i przestaje.

Miałem podobny problem. Wyczyściłem aerograf, ale porządnie zajrzałem w każde miejsce i wyciągnąłem paprochy których nie było widać z dyszy. A po drugie robiło mi się tak, jak zbyt gęstą farbę wlałem do zbiormiczka i psikał 2-10 sekund i póżniej samo powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jakich farb stosujesz

Napisał napisał

 

Spróbuj rozcieńczać czystą wódką (najtańszą) i dodawać trochę retardera - opóźniacza do farb akrylowych, np. Talensa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jakich farb stosujesz

Napisał napisał

 

Spróbuj rozcieńczać czystą wódką (najtańszą) i dodawać trochę retardera - opóźniacza do farb akrylowych, np. Talensa.

 

Sorry tak to jest jak się czyta (rozumi) co drugi wers.

 

Ja osobiście maluje humbrolami rozcieńczonymi wamodu i najlepiej to wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem przy EW 770.Nie wiem jakim cudem powietrze wypływa mi tym ustrojstwem :ugxoqesiec010s6vzcj3_thumb.jpg

Dlaczego tak się dzieje ? Jutro spróbuje rozkręcić go i dokładnie sprawdzić i przeczyścić,jeśli to nie pomoże to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja osobiście maluje humbrolami rozcieńczonymi wamodu i najlepiej to wychodzi.

Dzieki za rady.

Przeszedlem na olejne i jest lepiej. Na razie cwicze stopien rozcienczenia farby - poki co chyba za bardzo rozcienczylem, bo model "pomalowal sie" niezbyt rowno ale psikne drugi raz i powinno byc niezle. Przynajmnej areograf psika caly czas i problem zniknal (odpukac 3 razy w niemalowany model!)

 

Chyba zostane generalnie przy olejach, choc bardzo nie lubie humbroli i nie bardzo wiem czym malowac. Revelami? Przeprosic sie z humbrolem?

 

Rozcienczam nie Wamodem ale terpentyna - tak jak farby olejne, ktorymi maluje figurki (Talensy Rembrandt i Van Gogh).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem przy EW 770.Nie wiem jakim cudem powietrze wypływa mi tym ustrojstwem

 

Sprawdź, czy ta śrubka regulacyjna nie jest za daleko wykręcona. Zakres regulacji ciśnienia tą śrubą jest dość mały, dalsze jej wykręcanie powoduje uciekanie powietrza (przynajmniej w moim). Jeśli nie, to pewnie coś jest nie tak z uszczelką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem przy EW 770.Nie wiem jakim cudem powietrze wypływa mi tym ustrojstwem :ugxoqesiec010s6vzcj3_thumb.jpg

Dlaczego tak się dzieje ? Jutro spróbuje rozkręcić go i dokładnie sprawdzić i przeczyścić,jeśli to nie pomoże to nie wiem.

 

Mam to samo w tym modelu, to jest norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w tym modelu, to jest norma.

To nie jest norma, to jest patologia aerografu ;P

Wykręć ten element (zarówno mocowanie z korpusu, ale spróbuj też śrubę) i owiń gwinty taśmą teflonową albo innym materiałem do uszczelnień - choć teflonem najłatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w tym modelu, to jest norma.

To nie jest norma, to jest patologia aerografu ;P

Wykręć ten element (zarówno mocowanie z korpusu, ale spróbuj też śrubę) i owiń gwinty taśmą teflonową albo innym materiałem do uszczelnień - choć teflonem najłatwiej.

 

Czyli najprościej zaślepić. I tak uważam że ta śruba to bubel, najlepiej zastąpił bym ją zwykłą śrubą lecz tu się pojawia problem. Gwint jest bardzo drobny i trudno o taką śrubę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak już będziesz zaślepiał, to nie zatkaj całkiem połączenia między szczelinką która jest w otworze w części tylnej i idzie do zaworu powietrza, a szczelinką która jest w osi otworu idącą do dyszy.

Owiń gwint tego co masz firmowo czymś i wkręć. Powinno być okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.