Mikele Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 (edited) Witam Tak, jak wspominałem, w ramach relaksu po niemiaszku wracam do modeli z szachownicą. Model bedzie wyjątkowo rekreacyjny, przeróbki zaplanowałem w minimalnym stopniu (obwódki zegarów na pulpitach, rączki drążków sterowniczych), więc myslę, że uwinę się dość szybko. Model bedzie w malowaniu biała 312, kalki, a w zasadzie same numery, wykorzystam ze starego zestawu Kopro, bo rozmiar szachownic na arkusiku jest nieprawidłowy. Na dzień dzisiejszy model wygląda tak: Zdjecia niestety prawie w ogóle nie pokazują dorobionego nitowania na powierzchniach skrzydeł i statecznika pionowego (docelowo na całym płatowcu), które w zanakomity sposób urozmaica bryłę tego szkraba. Edited April 17, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanadam Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 W porównaniu ze starym KP to jednak miodzio.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Już zmieniłem, powstawiałem entery tam, gdzie trzeba ps. nie ma porównania miedzy obydwoma modelami HB bije rywala po całości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
uszu Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Z jakich zdjęć robiłeś zegary w kokpicie(też mam na warsztacie Lima)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Wzorowałem się, bardzo zgrubnie z resztą, na zdjęciu blaszki Parta. Kolorystykę btałem z tego zdjęcia. Najpierw namalowąłem biały pas, zamaskowałem i pomalowałem pulpity bazowym czarnym. Na to kleiłem kółka z czarnego, miedzianego drutu (nawijany na igłę 0.9mm, ale i tak wyszły za duże, bo nie zmieściłem wszystkich ). Później wewnątrz tarcz zegarów zapiściłem po kropelce czarnego błyszczącego lakieru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Wpis pod wpisem, ale tempo mam tak ekspresowe, że sam siebie zadziwiam ;) Z drugiej strony, czego się spodziewać po modelu z cyklu "20 części na krzyż"? Przyjemny model w obróbce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzbanek Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Bardzo ładnie, oby tak dalej, widzę że tempo niezłe:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Barwy są juz znane w jakich będzie zrobiony? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Są, pisałem w pierwszym poście, Biała 312, z kalkami ze starego Kopro. Ponieważ zdjęć oryginału nigdzie nie znalazłem, a i na podstawie zdjęć wielu innych limów w kamuflażu, postanowiłem solidnie odrzeć do z farby do gołego duralu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
uszu Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 A co z Hamulcami aerodynamicznymi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Będą otwarte. Kształtu nie ruszam, nie mam planów, żeby porównać nawet. Poza tym, podchodzę mocno odstresowująco do tego modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
uszu Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Szkoda, jakim kolorem malowałeś podwozie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Humbrol 32, dość ciemny szary. Z resztą to ten kolor, który robi za podkład na całym płatowcu. Od razu mówię, że nie mam żadnej literatury ani zaplecza fotograficznego do modelu, poza schematem kamuflażu. Na koniec we wnęki na na pokrywy pójdzie dość mocny wash. ps. SBLimy latały z tymi zbiornikami? Myślałem, czy by ich nie podwiesić pod skrzydła w naturalnej barwie duralu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Daj tą drugą wersję zbiorników, te które pokazałeś to z pierwszych wersji Lim-1 i 2 250 litrów. Na sblim używano zb. 400 l i chyba ich powiększoną wersję 600l. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Miałem dłuższą przerwę z powodu awarii aerografu. Kilka dni zajęło mi jego czyszczenie i doprowadzenie do ponownego użytku. NIestety, odbiło się to na samym malowaniu, bo jak to zwykle bywa, o problemach dowiedziałem się nanosząc farbę na model trzy dni temu (co widać na skrzydłach). Na szczęście tragedii wielkiej nie ma, drobny papier ścierny załatwi sprawę. Kolor to Humbrole 89 i 147 w proporciach 3:2. Co prawda powyższa instrukcja podaje inne barwy, ale prawdę mówiąc na zadnym zdjęciu żadnego polskiego samolotu bojowego takiej barwy nie widziałem, wolałem kierować się doborem barw, które najczęściej wykorzystuję do "lotnictwa z szachownicą". ps. jakiego rozmiaru powinny być czachownice na SBLimach? Na instrukcji w poście wyżej i do kalkomani Kopro na kadłubie są większe niż na stateczniku pionowym i skrzydłach, natomiast w zestawie szachownic techmodu dla Limów przewidziane są szachownice o tych samych wymiarach, z resztą, takie same jak dla Mi-8/17, Mi-24 czy MiG-23 i MiG-29. Ktoś z Was zna wymiary szachownic na Limach? Po rzeczywistych wymiarach jakoś już bym sobie szachownice dobrał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manas Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Przednia goleń z HB woła o pomstę do nieba a tym samym choćby drobną korektę przy wykonywaniu modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSTEK Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Szachownice 600mm x 600 mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Szachownice 600mm x 600 mm. Raczej 460 mm, 600 mm to na 23. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tees Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Według techmodu i ich instrukcji z zestawu szachownic wychodzi że powinny to być kwadraty 6.97 - 7.00 mm. oczywiście w skali 1/72. Szachownic o takich wymiarach szykaj. A tak na marginesie . Czy ktoś z kolegów dysponuje chociażby jednym zdjęciem SBlima w tym kamo i z białym numerem. Ja osobiście nie spodkałem się z żadną wzmianką o takim kamuflażu . Ale nie twierdze że takowego nie było. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Za "Aeroplanem" szachownica: - 500 mm statecznik i kadłub, - 600 mm skrzydło. Zielono-brązowy SBLim to SF z pudełka KP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Zielono-brązowy SBLim to SF z pudełka KP. No to wpadziocha Ale już za późno, zielony na górę położony, kończę go w takim malowaniu. Swoją drogą, wyjasniło się, czemu tak trudno o zdjęcia białej 312 ps. dzięki wszystkim za pomoc z szachownicami, pokieruję się wartościami z "Aeroplanu". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tees Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Mikele. nie przejmuj się . Jak model nie wyjdzie zawsze można go przeznaczyć na przykład na taką diorame: Oczywiście to tak żartem. Pozdrowionka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Ciemno zielony - oliwkowy ,przynajmniej takie sa na zdjeciach SBlim p.Hołysia z 45 PLM oraz czerwone numery taktyczne . Białe /pełne numery/ pojawiły sie w SP w końcówce lat 70 tych w serii p. Kowalskiego ,,Polski samolot i barwa,, gdzie znajdziemy nawet Lim -2 w kamuflazu z białym numerem 312 . Sa tez Lim-6 bis z białymi numerami .Jednak na zdjeciach z 6 PlmSz sa tylko białe obramowania ,wewnatrz posiadaja kolor kamuflazu . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Zielono-oliwkowy to już zupełnie inna bajka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Zielono-oliwkowy to już zupełnie inna bajka. Dlaczego ? W 45 Plm wszystkie znane mi SbLim /posiadajace kamuflaz / miały taki 2 kolorowy schemat.Plus czerwone numery . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.